Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vater til offroadkjøring i bil av foreldrene mine i år. 

Hva er vater til offroad? :forvirra:

 

Har fått sånne vesker med paljetter og glitter som man vanligvis får fra barne-bokklubber eller kjøper fra lekebutikken 

Anonymkode: f3c0c...ad9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm... det er tanken som teller! syns flere av de "fæle" gavene høres bra ut jeg! Kanskje dere skal være takknemlige i stedet

Anonymkode: a7003...0d8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ehm... det er tanken som teller! syns flere av de "fæle" gavene høres bra ut jeg! Kanskje dere skal være takknemlige i stedet

Anonymkode: a7003...0d8

Fra HI: 

Jeg vet, skikkelig I-landsproblem, men det er da slik at man noen ganger pakker opp noe (eller ser noen pakker opp noe) og tenker "hva søren tenkte han/hun på da han kjøpte det der?"

Så, jeg vet de fleste er heldige og skulle bare være takknemlige for at man har mat på bordet, men dette er ikke den typen tråd. 

Anonymkode: f7190...606

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel bytte den?

Anonymkode: 04fb2...964

Greit at bøker som regel kan byttes, men jeg hadde blitt dritsur om jeg hadde fått den boka uansett. For den som hadde gitt meg den hadde enten kjent meg veldig dårlig, hatt veldig andre verdier enn meg, eller gjort det bare for å være "morsom". 

Anonymkode: c8217...055

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vater til offroad? :forvirra:

Anonymkode: f3c0c...ad9

Vaterpass, ofte bare kalt vater, er et måleinstrument eller verktøy som brukes til å kontrollere om flater, linjer eller gjenstander er nøyaktig vannrette eller loddrette.[1] Vater blir særlig brukt av håndverkere, for eksempel tømrere og snekkere.
Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Vaterpass

Den viser om bilen tipper i noen av retningene. Sånn ser min ut:

freeshipping-Car-typer-balancing-instrum

Anonymkode: 7c19a...ef7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går lenge mellom de gangene jeg synes vi eller noen andre har fått dårlige gaver, de fleste har jo heldigvis en god tanke bak gaven og et oppriktig ønske om å dele. Jeg synes dessuten det oftere handler om utakknemlighet enn dårlig gave. Det er vel bare én gave vi har fått som jeg har stusset over og det var da vi fikk i gave det vi gav giveren i julegave året før. Åpenbart likte de ikke gaven vi gav dem (helt greit) og det er også helt greit å regifte, men da bør man i det minste huske hvem man fikk gaven av først, Jeg velger å tro at de rett og slett ikke husket og gjorde en liten tabbe. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen som fikk pent innrammet bilde av nevøen (alle søsken og foreldre fikk dette). Det er greit nok at det var et fint bilde, men å "foreslå" å henge andres barn på veggen som pynt (spesielt når man ikke har bilder av egne barn hengende) er litt optimistisk.

 

Anonymkode: 41a39...041

Jeg kjenner flere foreldre som nesten utelukkende gir bilder av barna i gaver, selv om barna får dyre ting tilbake. Halvparten av gavene min mor fikk i år var sånt. Noen av bildene på vanlig printerpapir. Selv fikk jeg ingen gaver jeg var misfornøyd med. Trakk riktignok på smilebåndet av tante som hadde pakket inn en liten marsipangris som var på salg til 4,50 i nærbutikken før jul. Dama har flere millioner på bok. MEN jeg elsker marsipan, og ville ikke byttet den mot noe dyr designjulepynt en av de andre fikk og som jeg så forsvant raskt ned i skuffen. Langt mindre mot ett av de selvprintede barnebildene. 

Anonymkode: 84554...220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortalt at jeg ikke var så begeistret for å få klær, da jeg ofte må bytte på grunn av størrelse. Og at knall rød var en farge jeg ikke foretrekker. Hva får jeg? En diger rød genser som er så rød at man får vondt i øyene på 20 meters avstand:fnise: Det gadd jeg ikke takke for en gang, for det var åpenbart at det var en ting som skulle lages en sak ut av.

Ellers har jeg fortalt at jeg ikke liker å lese bøker, for så å få 10+ bøker  :fnise: Aldri lest noen av dem, de la jeg igjen der vi feirer jul. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ille i seg selv... Men fikk en diger cupcake muffins av en venninne til jul en gang, som hun hadde bakt selv. Tanken var jo koselig den, men jeg har jo cøliaki, noe hun vet veldig godt. Men hun sa at hun ikke ville lage muffins fra bunnen av, og hun fant bare muffinsblanding med gluten, så da ble det mye lettere... Kan jo liksom ikke si at det er tanken som teller heller, får føltes vel mer ut som om hun virkelig ikke brydde seg. :P 

Anonymkode: cbd44...3ae

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min gir alltid et klesplagg i totalt forskjellig stil enn hva jeg har. Virker som hun skulle ønske at jeg var punker. Jeg har bedt om at hun ikke skal kjøpe klær til meg, men hun "glemmer" det hvert år. Det er jo bare gode tanker bak hennes gaver, men jeg undres jo om hun ikke kjenner meg bedre. 

Kusinen min fikk en gang en svær pyntegjenstand som skulle forestille en and i merkelige farger av en tante. Hun var 12 år. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller mannen drikker vin. Likevel gir et av hans søsken oss vin til jul hvert år. Men det er greit, for da slipper vi å bruke penger på gave til min søster i februar. Hun liker nemlig vin...

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ga meg en utrolig deprimerende bok om en dame med så kraftig kjærlighetssorg at hun bare lå i senga i flere måneder, rett etter at jeg selv hadde blitt dumpa. øøøh 

Anonymkode: baa3b...948

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Evilposelos skrev:

Jeg hadde fortalt at jeg ikke var så begeistret for å få klær, da jeg ofte må bytte på grunn av størrelse. Og at knall rød var en farge jeg ikke foretrekker. Hva får jeg? En diger rød genser som er så rød at man får vondt i øyene på 20 meters avstand:fnise: Det gadd jeg ikke takke for en gang, for det var åpenbart at det var en ting som skulle lages en sak ut av.

 

Neste gang får du si du hater å få dyre bukser i størrelse small eller gavekort på fancy resturanter ;)

Anonymkode: 17e90...d3a

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigers slo til i år igjen. Vi fikk en pocketbok i fellesgave. Den var signert av forfatteren, og dedisert kun til mannen min.
Hjertelig takk! Jeg føler meg liksom SÅ satt pris på. 

Anonymkode: 870f3...7c8

Hva sier du til det? Hvordan reagerte du?

Tar ikke mannen din dette opp?

Anonymkode: ba5f1...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god venninne som er veldig grei og et godt menneske,  men hun er litt sparsommelig (gnien). Hun er sånn som hamstrer all surkål hun kan finne når den er på tilbud, i fjor kjøpte hun over femti pakker.. 

Vi gir hverandre en liten ting til jul. Ikke noe dyrt, maks en hundrings eller så pleier jeg å kjøpe for.  Forsøker alltid å kjøpe noe jeg vet hun liker, f eks god sjokolade,  te, en god dusjsepe, et magasin eller lignende.  Koselige venninnegaver å gi og å få.

De siste årene har gnienheten (eller sparelysten) hennes tatt helt av. Hun gir utelukkende bort ting som kommer fra en eller annen restkurv etter salg. Jeg har vært i butikker med henne før og sett hvordan hun kan kjøpe ti stk av noe ubrukelig man knapt for forstår hva er og hva det skal brukes til, bare fordi det er billig. Greit å ha til gaver, sier hun da. I år fikk jeg en brusopptrekker i rosa plast og et sportspannebånd i juniorstørrelse. Sånn har det vært de siste årene og jeg er faktisk litt skuffet.  Prismessig er det helt bagatellmessig,  men  det skuffer at hun bryr seg så lite og at hun heller vil spare en femtilapp enn å kjøpe noe ordentlig.  Eller for den del, kjøp en billigere gave, men ikke gi bort skrot. Det grenser besteb til litt sykelig. 

Anonymkode: 3a775...fe3

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ehm... det er tanken som teller! syns flere av de "fæle" gavene høres bra ut jeg! Kanskje dere skal være takknemlige i stedet

Anonymkode: a7003...0d8

Ja, det er selvsagt tanken som teller og derfor burde diverse mennesker sette mer tid av på hva de skal gi som gave :) Pris spiller ingen rolle.

Anonymkode: 507a1...943

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kokebøker av min mor hvert år de siste 5-6årene. Etter 3 år ga jeg beslektet om at jeg ikke bruker kokebøker, at jeg heller går på matprat eller lignende og at de da aldri blir brukt. Men hun forsetter, siden kokebøker er på vei ut er de alltid på tildbud før jul PG da går hun bananas. I fjor lot jeg boka jeg fikk bli igjen. Og da fikk jeg samme boken på nytt i år igjen 😂 Mest morsomt 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...