Gå til innhold

Florette og lille mirakel


florette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, Dragoste skrev:

Hei! Gratulerer så mye! Hvordan går det? :)

Hei! Tusen takk :rodmer:

Det går egentlig ganske så bra! I dag er jeg 7+5, og endelig begynner tiden å gå normalt igjen. Synes tiden gikk så sakte i begynnelsen, for alt var så nytt og rart og spennende! :) 

Er trøtt og kvalm om dagen, men har bare kaster opp to ganger. Senest i går, og det resulterte i sprekt blodkar på øyet :dry: Så i dag ser jeg helt lekker ut :P Kvalmen hjelper heldigvis en god del med kaldt vann, frisk luft og regelmessige måltider!

Må også masse på do, og det er så typisk at jeg må igjen rett etter at jeg er ferdig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9+3 i dag!

Er fortsatt i trøtt form, må opp på do om natta og småkvalm. Kvalmen har egentlig sluppet litt taket, nå er det mest når jeg er sulten eller veldig sliten (tidligere var det hele dagen). Ironisk nok kaster jeg mer opp nå enn tidligere! I dag skulle jeg ta ut melk fra kjøleskapet til frokost, og bare jeg satte kjøleskapsdøra på gløtt begynte jeg å brekke meg og måtte løpe på do.. 

I morgen er det tid for første svangerskapskontroll hos legen! Grugleder meg (som vi sa når vi var små) og vet ikke helt hva jeg skal forvente..! Får Google litt om det der :ac::P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tina_O skrev:

Her må jeg følge med! Tror vi er ca like langt på vei (er litt usikker🙊). 

:velkommen: Veldig hyggelig at du vil følge med :) 

Det er ikke så lett å vite hvor langt man er på vei, egentlig.. I går var jeg på første kontroll hos legen, og han regnet menstermin til 10.11 (altså 11+1 i dag), men jeg har regnet ut alt mellom 18.11 til 21.11 (avhengig av ulike nettsider/apper, slik at jeg er 9+5 i dag). Tror jeg hadde en litt lengre syklus den måneden jeg ble gravid, hvis ikke tror jeg ikke dette hadde skjedd :fnise:

Ikke at det egentlig spiller noen rolle med ei uke fra eller til - men blir spennende å se på ul :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kastet jeg opp på jobb for første gang. 

Den siste kollegaen som satt igjen på kontoret var på vei for å skulle gå, og da kjente jeg det kom. Heldigvis klarte jeg å vente til han var ute av døra, så da er hemmeligheten min litt til. Trenger ikke at dette skal bli en ny greie, altså! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0 i dag (11+3 ifølge menstermin)

I dag er embryodagene over, og den lille er nå et foster! Jeg føler at det er en liten milepæl. Også er der bare to uker igjen til uke 12! Jeg bekymrer meg ikke så mye, har troen på at dette skal gå bra. 

Den siste uka har jeg kastet opp mer enn hva jeg har gjort tidligere, og selvom det er så fælt, så tenker jeg at det må være et tegn på at den lille fortsatt henger med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt time til tidlig ultralyd. Fikk time 4.mai, så er bare 10 dager til. Da er jeg 11+5 / 13+1 (menstermin). Greit å få høre hvor langt jeg faktisk er på vei, kjenner jeg. Åh, det blir så spennende! Håper alt står bra til med den lille :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øynet et lite håp i helga etter å ikke ha kastet opp på to dager, men tok visst feil der, gitt! Både i går morgen og i dag har jeg motbevist det.. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 12+0 i følge menstermin! :nordvesta:

(gleder meg såå til å ha vært på ul for å fastsette litt mer hvor langt jeg egentlig har kommet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig reiste mannen på jobb, og blir borte til en gang utpå dagen i morgen. Ikke så lenge, men lenge nok til at det resulterer i lakenskrekk.. Jeg har ingen problemer med å være hjemme alene, har jo bodd alene i flere år før vi flyttet sammen for ett års tid siden. I dag har jeg bakt boller, laget knekkebrød, vasker klær og bare kost meg.:laugh:

Men nå som det er snart på tide å finne senga, da skulle jeg ønske han var hjemme. Å legge seg alene er det kjedeligste jeg vet - at jeg skulle bli så avhengig av å sove sammen med noen, hadde jeg kanskje ikke trodd..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spire I magen, og gratulerer med 12 uker :strix: Her vil jeg gjerne følge med fremover!

Jeg skjønner godt hva du mener med lakenskrekk. Jeg synes det er deilig å være hjemme alene innimellom - helt til jeg skal legge meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Pjusk skrev:

Gratulerer så mye med spire I magen, og gratulerer med 12 uker :strix: Her vil jeg gjerne følge med fremover!

Jeg skjønner godt hva du mener med lakenskrekk. Jeg synes det er deilig å være hjemme alene innimellom - helt til jeg skal legge meg :fnise:

Tusen takk :hjerte: Og så hyggelig at vil følge :velkommen:

Ja! Den legginga er verst! Jeg har sovet godt i natt, så det har ikke noe å si for nattesøvnen. Det er bare så..., stusselig!

Her skinner sola i dag, så jeg skal finne frem en stol på verandaen og spise lunsj i det fine været :nordvesta:

Det er nesten så jeg lurer på om jeg begynner å få bittelitt mage om dagen. Det ser mest ut til at jeg har spist en god middag eller litt for mye kake, men det er liksom noe som er litt annerledes! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fortalt lederen min på jobb om graviditeten! 

Jeg er egentlig i et vikariat for tiden frem til august. Han jeg vikarierer for har sagt opp stillingen, og jeg har fått muntlig tilbud om fast (venter fortsatt skriftlig). Det er godt å ha fortalt det, så de er klar over hva som skjer fremover. Og det har ingenting å si for den nye stillingen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en fantastisk fin solskinnsdag :sol:

I følge menstermin er jeg 13+0 i dag!

Formen er ganske bra om dagen, men er fortsatt ganske trøtt. Er oppe ett par turer på natta for å tisse, og i natt sov jeg skikkelig dårlig etter at jeg var oppe klokka 3. Følt meg litt zombie på jobb, ja! 

Ellers hadde jeg ikke kastet opp siden fredag, frem til i dag. Var nok fordi jeg var trøtt - er det eller sult som er det verste. Men det har jo blitt bedring ;)

I morgen skal mannen og jeg på TUL :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har mannen og jeg vært på tidlig ultralyd, for en fin opplevelse! Alt ble så virkelig når man så den lille med et hamrende hjerte og bevegelser i rykk og napp :hjerte: Lille er nesten 6cm lang, og jeg ble satt til 12+2  (passer bra til hva jeg har regnet meg frem til selv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ glad jeg ikke er kvalm lengre, for nå lukter det helt grusomt her. Ikke alt er like sjarmerende ved å bo på landet.. Naboen har kjørt gjødsel på jordet - vi gjetter på hønsemøkk. Inne lukter det som at noen har åpnet en pakke med råtten kylling, så du kan du jo forestille deg hvordan det er ute!! :kvalm:

Jaja.. Nå har jeg fått flyttet dagboken over til graviditetsbøkene, det er en liten milepæl :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmor for første gang, og jammen meg fikk jeg høre hjerteslagene også - for en herlig opplevelse :rodmer:

I helga var mannen og jeg i Trondheim i barnedåp. Mannen løfta og dulla med den lille gutten, så herlig! Jeg tror han kommer til å bli en fantastisk fin pappa :) 

Det blåste surt i Trondheim, og smarte meg hadde jo klart å glemme jakka hjemme.. Vi fikk gått litt rundt, og jeg fikk sett Nidarosdomen - det har jeg alltid hatt lyst til. For et utrolig flott byggverk, blir nesten helt stum over at det går an. Tenk på alle timene som har gått med det der..! Vi var også å spiste på Egon i Tyholttårnet, og vi ble svimle begge to av å sitte i andre etasje hvor restauranten går rundt. Trodde ikke at jeg skulle merke så godt til det, men var nok trøtt, samt at det hadde gått veldig mange timer siden jeg hadde spist sist. Mannen var ikke helt pigg etter det han heller, så da fikk vi jo litt valuta for hotelloppholdet også - med avslapning og film :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Det er godt å høre at det går bra med deg og lille! 😊👶🏼 Og så bra at kvalmen er i ferd med å opphøre! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...