Gå til innhold

Florette og lille mirakel


florette

Anbefalte innlegg

På 17.5.2017 den 5.38, Dragoste skrev:

Det er godt å høre at det går bra med deg og lille! 😊👶🏼 Og så bra at kvalmen er i ferd med å opphøre! 😁

Jeg er også veldig fornøyd med at den så og si er borte! Kastet litt opp 17.mai-morgenen (hadde spist alt for lite dagen før...), men utenom det har jeg ikke kastet opp ordentlig siden 6.mai! :nordvesta:

Eneste minuset med det, er at hverdagen så og si er tilbake. Med lite symptomer er det nesten så jeg glemmer at jeg er gravid. Brystvortene er fortsatt litt ømme (men ikke plagsomme), alle kvisene jeg fikk begynner og forsvinne, og jeg er bare litt trøttere enn normalt. Det murrer ikke så mye i magen som det gjorde i begynnelsen, og den lille "bumpen" ser fortsatt bare ut til at jeg har spist for mye mat.

Gleder meg til magen begynner å vokse og jeg kan kjenne at det er liv der inne!:hjerte:
I følge menstermin er jeg 15+2 i dag (tul sier 14+3, men alle følger menstermin frem til oul).
Det neste spennende som skjer nå, er oul 20.juni - en hel evighet til! Og jordmor igjen i slutten av juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dragoste
På 19.5.2017 den 20.23, florette skrev:

Jeg er også veldig fornøyd med at den så og si er borte! Kastet litt opp 17.mai-morgenen (hadde spist alt for lite dagen før...), men utenom det har jeg ikke kastet opp ordentlig siden 6.mai! :nordvesta:

Eneste minuset med det, er at hverdagen så og si er tilbake. Med lite symptomer er det nesten så jeg glemmer at jeg er gravid. Brystvortene er fortsatt litt ømme (men ikke plagsomme), alle kvisene jeg fikk begynner og forsvinne, og jeg er bare litt trøttere enn normalt. Det murrer ikke så mye i magen som det gjorde i begynnelsen, og den lille "bumpen" ser fortsatt bare ut til at jeg har spist for mye mat.

Gleder meg til magen begynner å vokse og jeg kan kjenne at det er liv der inne!:hjerte:
I følge menstermin er jeg 15+2 i dag (tul sier 14+3, men alle følger menstermin frem til oul).
Det neste spennende som skjer nå, er oul 20.juni - en hel evighet til! Og jordmor igjen i slutten av juli. 

Så flott at kvalmen er borte! Åh så koselig det kommer til å bli med en skikkelig baby-bump, den kommer nok snart! :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 18.22, Dragoste skrev:

Så flott at kvalmen er borte! Åh så koselig det kommer til å bli med en skikkelig baby-bump, den kommer nok snart! :laugh: 

I dag har jeg kjøpt mine første mammaklær, og med de dukket det plutselige opp litt mage også! Nesten så klærne kan trylle :fnise: Får vente litt med å gå med de, men kjekt å ha noe liggende - kjenner at noen av klærne mine begynner å stramme litt.. Kjøpte en lang kjole, shorts og to t-skjorter + foundation og "beautyblender" til litt over 800kr, bare! Synes ikke st det var så ille :) 

Så deilig å ikke være kvalm eller kaste opp - det verste nå er at jeg fortsatt er veldig trøtt og at jeg har fått masse kviser! Ser ut som en fjortis igjen :unsure:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
På 24.5.2017 den 2.16, florette skrev:

I dag har jeg kjøpt mine første mammaklær, og med de dukket det plutselige opp litt mage også! Nesten så klærne kan trylle :fnise: Får vente litt med å gå med de, men kjekt å ha noe liggende - kjenner at noen av klærne mine begynner å stramme litt.. Kjøpte en lang kjole, shorts og to t-skjorter + foundation og "beautyblender" til litt over 800kr, bare! Synes ikke st det var så ille :) 

Så deilig å ikke være kvalm eller kaste opp - det verste nå er at jeg fortsatt er veldig trøtt og at jeg har fått masse kviser! Ser ut som en fjortis igjen :unsure:

 

Åh så koselig med mammaklær og mage da!! 😍 800kr absolutt ikke mye for alt det der nei :) 

Hehe, gleder meg ikke til å se ut som en fjortis i ansiktet nei.. huden min super-sensetiv til alle forandringer, så ganske sikker på at jeg bli seende ut som en.. 😅 jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2017 den 6.52, Dragoste skrev:

Åh så koselig med mammaklær og mage da!! 😍 800kr absolutt ikke mye for alt det der nei :) 

Hehe, gleder meg ikke til å se ut som en fjortis i ansiktet nei.. huden min super-sensetiv til alle forandringer, så ganske sikker på at jeg bli seende ut som en.. 😅 jepp. 

Ikke så stas, men tar heller kviser over ekstrem kvalme, bekkenplager, og alt mulig annet man kan få..! :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 17+0 i følge menstermin, og det er 20 dager igjen til OUL!
Sååååå lenge til! Synes jeg har fått time så sent, da er jeg jo 19+6 i følge menstermin (og 19+0 ifølge TUL), men har hele tiden hørt at de følger menstermin frem til ordinær ultralyd.. 

Merker mer på de vanlige klærne mine nå at det skjer noe i mageregionen, men jeg får de fortsatt på meg. Noen av buksene blir litt ubehagelige utover dagen, men magen er minst om morgenen og størst om kvelden, så det er kanskje ikke så rart at det merkes forskjell.. Har heldigvis ikke mange plager nå, så håper det fortsetter slik fremover. Planlegger jobbhøsten om dagen, og det er mange ting jeg har lyst til å gjøre og ha ork til, så krysser fingrene hardt for god form! Har blitt mer trøtt igjen da, de siste dagene, men jeg er flink til å ta det med ro. Går litt utover det sosiale livet utenfor jobb, men heldigvis har de nærmeste god forståelse for at jeg ikke orker så mye etter jobb. :veslejenta:

Lurer også litt på om jeg har kjent bevegelse?!:nori: En dag her føltes det ut som at noen slo kolbøtte i magen (var egentlig mer enn følelse, enn veldig tydelige bevegelser), også kjentes det litt ut som bobler som sprakk (noe jeg har lest kan være bevegelser). Men er jo fortsatt veldig svakt, så vanskelig å si helt sikkert..!

Jeg har også oppdaget at det kommer litt råmelk fra brystene når jeg klemmer på de - veldig fascinerende! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker nå at det skjer ting, plutselig har det blitt mer ubehagelig å sove på magen! Mannen synes ikke noe om det, for jeg lager visst en rar lyd når jeg sover på ryggen.. Så han er redd for at han ikke skal få sove om natta lengre, og dermed har begynt å planlegge flukten til gjesterommet! 

Det kan vi jo ikke ha noe ha, jeg vil jo ha han i samme seng som meg, så i dag har jeg bestilt meg BBHug me - pute! Gleder meg til den kommer i posten :) 

Den var ikke jo ikke akkurat lett å få tak i, overalt på nettet stod det utsolgt! Var rett før jeg ga opp, men så kom jeg over en side hvor det ikke stod noe om at den var utsolgt, så håper ikke de lurer meg nå..! Tror denne vil hjelpe nattesøvnen til både meg og mannen, og bonuset er jo at den kan brukes som ammepute i tillegg! Noen som har erfaringer de vil dele med denne puta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 15.59, Dragoste skrev:

Hvordan går det? Nærmer seg OUL nå! 😄 Har du en magefølelse på hvilket kjønn det er? 

Bare fem dager igjen! :mynona:

Både mannen, jeg og svigermor tror det blir gutt, faktisk. Så hvis det ikke er det, da blir vi skikkelig overrasket :fnise: Men ei jente er veldig velkomment det også, altså! Vi har hatt jentenavn klart lenge, men sliter litt med guttenavn. Vi er veldig glad i Elias begge to, men vi vil også ha dobbeltnavn - hva passer med Elias???

Formen er ellers grei. Trøttheten kommer og går, og jeg kaster opp ca en gang i uken. Utenom det føler jeg meg som meg selv :) 

Kjøpte mine to første gravide bukser i går, og vips ser man mye mer gravid ut :P

 

IMG_0838.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Ååå se på den lille magen da 😍😍 så nusselig!! 

Elias er ett veldig fint navn! Men helt ærlig så tror jeg at det passer mye bedre som et mellomnavn om du vil ha to navn. Bare min mening selvfølgelig 🤗

Jeg har også følelsen av at du får gutt, du får oppdatere oss så snart du vet! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2017 den 12.08, Dragoste skrev:

Ååå se på den lille magen da 😍😍 så nusselig!! 

Elias er ett veldig fint navn! Men helt ærlig så tror jeg at det passer mye bedre som et mellomnavn om du vil ha to navn. Bare min mening selvfølgelig 🤗

Jeg har også følelsen av at du får gutt, du får oppdatere oss så snart du vet! 😄

Mannen min sa det her om dagen, han: "Nå synes jeg du plutselig har fått mer gravidmage!" Litt greit å ikke bare se tjukk ut lengre, som at jeg har spist litt for mye. Merker at det har skjedd ting i mageregionen også - nå kjenner jeg livmora rett ved navelen, og det presser ikke så mye på blæra lengre heller! Ikke har jeg vært oppe om natta for å tisse på flere dager, og jeg har er mer normalt antall toalettbesøk. DET er digg!

Så gøy at du også tror det er gutt! Hvis dette er ei jente, så har vi alle tatt feil :P På en annen side trodde alle at jeg var gutt frem til jeg ble født (fikk jo ikke vite kjønnet da), så kanskje det samme skjer nå, hvem vet :) 

Elias blir nok navn nr 2, men det vi kommer til å bruke til vanlig :) 

Nå skal jeg på jobb! Fint å jobbe når sola skinner, og jeg skal arrangere natursti, med påfølgende grilling. Så jeg klager ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden i dag gikk veldig fint. Jordmor fikk sett det hun skulle, og virket veldig fornøyd :) Termin ble satt til 20.11, så da er jeg 18+4 i dag. Det er en dag lengre enn hva jeg selv har trodd, faktisk. 

Og i magen gjemmer det seg en liten gutt :babygutt: - akkurat slik magefølelsen sa! Det er veldig hyggelig, og veldig rart på en og samme tid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Tok visst litt ferie fra dagboka mi også, jeg :P 

I dag er jeg 22+0, og nå kjenner jeg spark daglig! Spesielt om morgenen før jeg står opp, og om kvelden når jeg har lagt meg. Har morkaka på høyre siden foran, så kjenner det enn så lenge bare på venstre side. Har kjent det utenpå magen ett par ganger også, men da har mannen ikke vært i nærheten, så han har ikke fått kjent noe enda..! Det blir fint når han også får kjenne :) 

Fra søndag til onsdag denne uka her har jeg vært på venninnetur til Ullared og Gøteborg. Kjøpt så mye fint til lillegutt, så nå tror jeg vi bare mangler bilstol, faktisk! Ja, og litt kremer og bleier og slikt småtteri, da... Barnerommet er ferdig pusset opp (rastløs mann og rastløs kompis har ferie!), de siste listene ble satt på plass i dag, faktisk. 

Når vi snakker om rastløs mann og rastløs kompis - når jeg var på jentetur, så fant de ut at de skulle overraske meg med å pusse opp den lille doen vi har! Det rommet har vært helt tomt (bare en liten vask) og stått urørt siden vi flyttet inn her for et års tid siden. Døra har også vært så dumt plassert (ikke så lett å forklare, men hadde dere vært innom her, så hadde dere skjønt det), så vi ønsket at døra inn skulle gå fra yttergangen. Er jo ekstremt praktisk med en liten gjestedo! De ble ikke helt ferdig, men nesten! Laget ny døråpning, satt inn ny dør, panel på veggene, flislagt gulvet og satt inn ny vask. Nå driver de faktisk å lister, og skal snart sette inn doen. Det blir så bra!! :nordvesta:

Om en ukes tid har vi bryllupsdag, og mannen fyller 30 rett etterpå! Hva skal man gi til mannen som har alt og ønsker seg ingenting? Hmm.. Har tenkt litt på å gi han båtførerkurs med påfølgende eksamen (ikke at vi har båt.., men bor jo rett ved Mjøsa) - det har han sagt tidligere at han kunne tenke seg å hatt! Tenkt å kunne låne / leie en båt om sommeren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sommer, det er sol og ferie - og jeg har blitt skikkelig forkjøla..! :forkjola:

Det tar aldri feil, jeg blir alltid i dårlig form når jeg har fri over en litt lengre periode. Med Netflix og litt strikking, så får vi tro det får fort over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Måtte titte innom når jeg så i skravletråden at du hadde dagbok og :laugh:
Spennende tider, og jeg er misunnelig for at du kjenner spark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 2.8.2017 den 23.31, Monstrum skrev:

Måtte titte innom når jeg så i skravletråden at du hadde dagbok og :laugh:
Spennende tider, og jeg er misunnelig for at du kjenner spark!

Så koselig at du tok deg en tur innom! :laugh: Jeg har vært veldig fraværende i dagboka i sommer, men lover nå å komme sterkere tilbake :P Ser du også har dagbok, må ta meg en tur innom den å se! 
Det er så koselig å kjenne spark! Hvor langt er du på vei nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei verden, jeg lever fortsatt! :vinke:

En måned siden jeg skrev noe her sist, akkurat på datoen også, faktisk! Godt å ta seg ferie fra både det ene og den andre. Nå har jeg vært en uke på jobb etter ferien, og jeg gleder meg til helg! Litt sliten om dagen, og det var fryktelig hardt å stå opp i dag tidlig.. Var i Oslo i går på Stabsmøte, og fra jeg satte meg på toget om morgenen hjemme, til jeg gikk av toget hjemme gikk det 13 timer.:sFun_sleeping:

I dag er jeg 27+0, og appen min sier i dag at hvis barnet blir født nå, så har det gode muligheter til å klare seg. Tenk på det! Håper lillegutt ikke kommer heeeelt enda, må være best å være i magen en godt stund til :)

Formen er fortsatt grei, begynner å bli litt hoven i anklene nå - spesielt når jeg står og går mye. Også har jeg visst fått svangerskapsdiabetes. Ble litt overrasket over den! Jeg tok glukosebelastningstest på legekontoret mitt, noe jeg visst måte blant annet på grunn av litt høy bmi (jeg liker ikke alt det maset om bmi..!). Der fikk jeg resultatet fastende blodsukker på 5,6 og 7,0 etter 2 timer. Trodde jo at det var OK, har jo alltid hørt at et fastende blodsukker skal være mellom 4,0 og 6,0. Men når du er gravid, skal det i følge de nye retningslinjene være lavere enn 5,3! Så nå har jeg fått meg blodsukkerapparat, og i starten målte jeg før og etter hvert måltid, omtrent. På kontroll hos diabetessykepleier på sykehuset, så synes hun alle målingene mine var fine, så nå måler jeg bare før og etter frokost (2t) + etter middag (2t) annenhver dag.

Har ikke hatt mange cravings så langt, men til frokost MÅ jeg har to glass med melk, noe jeg var helt sikker på at jeg nå måtte slutte med.. Men nei da! Når jeg spiser mine hjemmelagde knekkebrød og drikker mine to glass melk, så er faktisk blodsukkeret ofte lavere etter frokost enn før! Veldig rart.. Så jeg har egentlig bare spist som normalt, men byttet ut vanlig brød med hjemmelaget knekkebrød (har cøliaki også, og gl.fritt kjøpebrød har veldig mye karbo..) og sluttet å spise godteri. Og blodsukkeret er som regel veldig fint og jevnt (var litt høyt i dag tidlig etter jeg var ute å spise middag med jobben i går..!). 

Det positive med det her da, er at jeg får super oppfølgning på sykehuset med blant annet UL hver fjerde uke, så det er jo veldig bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, florette skrev:

Så koselig at du tok deg en tur innom! :laugh: Jeg har vært veldig fraværende i dagboka i sommer, men lover nå å komme sterkere tilbake :P Ser du også har dagbok, må ta meg en tur innom den å se! 
Det er så koselig å kjenne spark! Hvor langt er du på vei nå? 

Er 20 + 3 nå, og trooor kanskje det var spaark jeg kjente for ett par dager siden! :bond::jepp:
Kjipt med sv.dia... Jeg har også (for) høy bmi og måtte ta glukosebelastningen for en stund siden. Grusomt :fnise: Men til meg sa de at det var bra bare blodsukkeret var under 6 etter to timer? Hadde hvertfall ikke diabetes når jeg tok den, men må ta den igjen ila. høsten. Også har jeg også cøliaki forresten! Så vi har visst litt til felles :P Er ikke noe brød-menneske jeg da, spiser til nøds ett knekkebrød eller to en gang i blant.. Spiser heller kesam med bær, omelett eller andre eggegreier, grønnsaker, nøtter, kjøttpålegg og frukt til frokost og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Monstrum skrev:

Er 20 + 3 nå, og trooor kanskje det var spaark jeg kjente for ett par dager siden! :bond::jepp:
Kjipt med sv.dia... Jeg har også (for) høy bmi og måtte ta glukosebelastningen for en stund siden. Grusomt :fnise: Men til meg sa de at det var bra bare blodsukkeret var under 6 etter to timer? Hadde hvertfall ikke diabetes når jeg tok den, men må ta den igjen ila. høsten. Også har jeg også cøliaki forresten! Så vi har visst litt til felles :P Er ikke noe brød-menneske jeg da, spiser til nøds ett knekkebrød eller to en gang i blant.. Spiser heller kesam med bær, omelett eller andre eggegreier, grønnsaker, nøtter, kjøttpålegg og frukt til frokost og sånt :)

Hurra for halvveis! :nordvesta:

Det var nok spark! Satser på det :) Kommer jo litt an på morkakens beliggenhet også, i forhold til hvor tidlig man kjenner spark! Jeg har min på høyre front - noe jeg trodde selv også før de sa det på UL, siden jeg bare hadde kjent noe på venstre side :P 

De sa ingenting til meg på legesenteret om jeg hadde sv.dia, så jeg trodde det var OK. Var ikke inne hos legen eller noe, bare på labratoriet. Det var på sykehuset de fortalte meg om det, som jeg tilfeldigvis hadde en ekstra kontroll hos..! 

Bl.s skal være under 9 etter to timer, etter en slik test. Hos meg ga det altså utslag på det fastende. Jeg fikk bare beskjed om å faste fra midnatt, og husker ikke hva jeg spiste kvelden før om det kan ha gitt noe utslag.. Jaja, uansett - alltid greit med oppfølging! :) 

Hm, det høres også veldig godt ut som frokost! Litt lei eggeting, men det andre kan jo være noe å prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...