Gå til innhold

Florette og lille mirakel


florette

Anbefalte innlegg

Hei :goodbye:
 Siden jeg snart blir ko-ko av alle tankene i hodet mitt, er det nok like greit å skrive de ned. 

Litt bakgrunnshistorie:
Jeg fyller snart 27 år, og giftet meg sommeren 2016 med den fine mannen min (la oss kalle ham for A). Vi har pratet om barn en stund, men jeg sa først at jeg ønsket å vente til jeg fikk fast jobb (akkurat da var jeg på jakt etter ny jobb, og alt var veldig usikkert rundt min jobbsituasjon). Så fikk jeg et års vikariat, og han tok opp igjen tråden om barn. For når passer det egentlig å få barn, egentlig? Vi har hus, han har fast jobb og vi har det bra sammen.., så vi bestemte oss for å kjøre på, og jeg sluttet på pilla i midten av september. Fra begynnelsen av oktober har vi ikke brukt beskyttelse, men heller ikke sett så nøye kalenderen på når jeg har EL osv. pga mye jobb for begge to.

Fra januar er alvoret i gang, blir det Baby2017?

Oppdatering:
Se positiv test på side 3! 
Spira satt på PP2, i en overraskende lang syklus (40 dager!), så dette er vårt lille mirakel :rodmer:

Oppdatering 2:

Ny positiv test på side 7!
Satt på første forsøk, og er veldig ønsket 💕

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, da kom TR i natt :kjempesinna: Våknet klokka fire i natt av at jeg hadde helt sinnsykt vondt i korsryggen, det har jeg aldri opplevd før.. I følge appen min kommer neste EL i midten av januar, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet! Tålmodighet er virkelig ikke min sterkeste side. Blæ... 

I dag har A reist på tur med en kompis for å hente noe lydutstyr, så jeg slapper av hjemme på sofaen. Skal ut med ei venninne senere i kveld, det blir veldig koselig :) Deilig med en litt rolig jul, synes jeg :tree: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i dagbok verden 😊 Er litt til og fra her selv, men det er flott å ha et sted å lufte tanker, frustrasjon og alt annet. Tålmodighet er mitt store problem også, vil at ting skal skje nå! 😄 Men uansett, masse lykke til neste runde 👍🏼☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Høstjenta skrev:

Velkommen inn i dagbok verden 😊 Er litt til og fra her selv, men det er flott å ha et sted å lufte tanker, frustrasjon og alt annet. Tålmodighet er mitt store problem også, vil at ting skal skje nå! 😄 Men uansett, masse lykke til neste runde 👍🏼☺️

:velkommen:

Hei, og tusen takk!! 
Ja, veldig greit å ha et sted å lufte tanker og alt annet. Er også veldig spennende å lese andre siden prøvedagbøker, får jo også tiden til å gå :fnise: 

                                                                                                

Nå har jeg fått lastet ned en ny app, Clue, for å ha full oversikt over syklusen (har prøvd mange apper, men ingen jeg liker sånn ordentlig.. Men denne! Den ser veldig lovende ut! (Eller er det kanskje noen som har en app som er enda bedre?)), og den sier at neste EL er 18.januar. Det er jo SÅ. LENGE. TIL! Godt dagene mellom 3. og 10.januar er fullt opp med jobb :P

En ting jeg er takknemlig for i dag: At det var tilbud på melkesjokolade (Walters mandler :hjerter:) tidligere i desember! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fy, som tiden løper avgårde! Romjula gikk både fort og sakte på en gang.. Lite obligatoriske familiebesøk (heldigvis), men fylt med koselige aktiviteter sammen med venner og mann. Nyttår ble feiret hjemme med god venner, og jeg (ikke for å skryte) nailet kalkunen denne gangen også! 👍

Brått begynte hverdag og jobb. Disse to dagene her er jeg på kurs i Oslo, så er hotell på meg i natt. Og i følge Clue er EL-vinduet åpent fra lørdag til onsdag/torsdag! Åh, krysser fingrene så hardt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Clue ventes EL i morgen. Og det kan stemme godt, for kjenner virkelig at EL er på gang, det murrer godt i korsryggen! Fikk lagt inn aksjer i natt, så håper det kan klaffe :fnise: Prøvd å lese litt rundt på hva som lønner seg med samleie hver dag/annenhver dag og på hvilke dager i syklusen, men det er jammen meg en jungel uten like! 

Overraskende mange sier at de ofte har fått klaff med 2 - 3 dager før EL, så etter den beregninga ligger vi godt an 😜 Kanskje vi får prøve på en runde til i kveld også, sånn for sikkerhetsskyld..! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5/6 dpo i dag. 
I følge Clue hadde jeg EL onsdag, men i følge tegnene tipper jeg EL var tirsdagkveld/-natt. Er vel litt tidlig å begynne å lete etter tegn, så får tiden fremover til å gå ved å lese meg ihjelp på ulike forum. Eneste "symptomene" jeg har er litt øm i magen, det stikker bittelitt (kanskje det bare er fantasien), småmurring/-vondt i korsryggen og økt mengde utflod.:opplyser:

A snakker mye om "hvis vi får barn, så ..." - han er nok veldig klar for å bli pappa!
I dag er det også et halvt år siden vi giftet oss, tiden har gått så fort! :hjerte: 
Jeg har tenkt at jeg har lyst til å kjøpe en liten ting til ham i dag, men jeg er litt blank på hva det skulle vært. Noen ideer? :) 

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i DPO-land! :) 

Min mann blir forresten veldig glad for sånne "små" ting som at jeg lager favorittmiddagen hans, eller rett og slett gir han en BJ. Ikke alltid nødvendig å kjøpe noe med andre ord. Men skjønner at du har lyst til å vise det gjennom en gave altså, har bare ingen forslag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Snotra skrev:

Lykke til i DPO-land! :) 

Min mann blir forresten veldig glad for sånne "små" ting som at jeg lager favorittmiddagen hans, eller rett og slett gir han en BJ. Ikke alltid nødvendig å kjøpe noe med andre ord. Men skjønner at du har lyst til å vise det gjennom en gave altså, har bare ingen forslag. ;)

Tusen takk! DPO-land er virkelig noen langtekkelige dager.. :blink:

Ble ingen gave, men vi hadde en veldig koselig kveld sammen :hjerte: Vi jobber begge mye, ofte kan det også bli kveld og helg (som regel aldri samtidig, det hadde blitt for dumt), så bare det å ha tid sammen er gull verdt! Så vi spiste en god middag med dessert og bare koste oss. Avsluttet det hele med en liten hyrdestund, da:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(oppdatert 26.01)

I dag er det 7/8 dpo. Fant en liste over tidlige og vanlige graviditetssymptomer, so here it goes: 

  • Søvnbehovet øker, du blir trøttere
    (ikke enda, heldigvis! Er trøtt nok fra før :ler:)
  • Brystene føles ømmere
    (25.01: Ja, det gjør de litt! Spesielt det venstre.. Også klør det rundt brystvorta..
    26.01: Brystvortene er ømme når jeg kommer borti de, men det gjør ikke så vondt at jeg ikke kan ha på bh, feks.)
  • Du blir psykisk mer ustabil, humøret skifter hyppigere
    (nei, dette stemmer ikke - enda..) 
  • Kvalmen kommer kanskje snikende
    (Tja! Var veldig kvalm tidligere i dag, etter å ha spist. Var stappmett, og ble brått kvalm og fikk vondt i magen. Kan ha vært siden jeg var så mett, evt. spist noe jeg ikke tålter (har matallergi), men tviler på det. Luft i magen..)
  • Stikninger og mensmurringer i magen
    (Gjort siden mandag! Roligere i dag, 26.01)
  • Oppblåst i underlivet
    (Ja! Det tenkte jeg også før jeg sjekket denne lista...!)
  • Uteblitt menstruasjon
    (Venter mensen 01.02, så det er for tidlig)
  • Tisse ofte
    (Jeg synes jeg er mye på do fra før, da jeg drikker mye vann. Men nå må jeg opp en gang om natta og tidligere om morgenen også)
  • Oftere sulten
    (Nei, er ganske mett. Helt til jeg skal sove. DA blir jeg sulten...)
  • Halsbrann og sure oppstøt
    (Nei)
  • Forhøyet temperatur / Fryse
    (Ja, noe. Pleier å ha temp. på 36,4 - nå er den på 36,8 om morgenen og over 37 om kvelden. Har lett for å fryse til vanlig, men nå har jeg funnet ullsokkene på fast basis!)
  • Dårligere syn
    (Bruker briller, men kan også gå uten, da jeg ikke har såå dårlig syn, så gjør litt begge deler når jeg er hjemme. I går kveld brukte jeg ikke briller, og fikk veldig vondt i øynene, og fikk tåkesyn)
  • Eksem
    (Har litt (egendiagnotisert) kuldeeksem, som hadde blitt bra, men nå blusset litt mer opp igjen.)
  • Tett nese
    (Nei...)
  • Ilninger i hoften/låret
    (Ja! Kjenner det når jeg sitter stille - var ille på tirsdag når jeg kjørte bil langt, og merker det også i dag på kontoret)
  • Implantasjonsblødning
    (Nei, det har jeg ikke sett noe til)
  • Svimmelhet
    (Litt, bare)

Phu, får sikkert masse mer symptomer bare av å lese disse listene, så får ta resultatene med en klype salt...  Har veldig lyst til å teste nå, men får vel vente litt til. Bestilte noen tester på nett tidligere i dag, og har ett par liggende i skuffen fra før. Målet mitt var å vente til 1.februar, siden da sier Clue at mensen er på vei. Men klarer nok ikke å vente så lenge, nei! Lørdag kanskje? Da er jeg 10/11 dpo.
 

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen her har gått ganske så sakte.. Vært så mye som har skjedd de andre dagene  denne uka, med litt reising i jobb og masse sosialt, så det å bare sitte på kontoret har vært litt trått.. I kveld er jeg hjemme alene, da A jobber sent. Planen er å se på tv / spille sims4 (litt smånerd må man være!) og strikke videre på genseren jeg strikker til meg selv. Da går timene fort :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må slutte å lese rundt på forum.. Ble fristet til å ta en test nå i ettermiddag, negativ selvfølgelig. Hvor teit er det ikke å tro at det skal lyse opp to streker, når det garantert er for tidlig? Er bare 8/9 dpo, også prøve på kvelden da, gitt..! Prøvde med en "rfsu test tidlig" som jeg hadde liggende, og ser at den har fått mange negative tilbakemeldinger.. Noen andre som har erfaring med disse testene? Håper de nye testene jeg har bestilt kommer i morgen! 
Nei, nå er det ikke mer før på søndag! Kanskje lørdag... Æsj, jeg eier ikke tålmodighet til det her :roll:

Akkurat nå er jeg iskald på hendene, og veldig varm i ansiktet. Også har jeg altså så mye luft i magen, bra ikke A er hjemme :blush:Magen har begynt å rumle igjen, så skal finne meg litt mat.

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig dag :hjerte: Dagen på jobb har vært veldig fin - god stemning sammen med kollegaene, og jeg fikk gjort endel ting jeg har gledet meg til å starte med! Venninna mi og jeg dro ut etter jobb for å spise middag, og endte opp med å krasje sofaen hjemme hos meg for å se film. Vi så på filmen "Nerve" - den likte jeg overraskende godt! Handler om ei jente som er lei av å stå på sidelinjen, og dermed melder hun seg på Nerve, et online spill. Spillet er litt som nødt og sannhet, men uten sannhetsdelen (det de reklamerer for selv). Først starter det uskyldig, men det blir ganske heftig etterhvert! Anbefales :tommelopp:

Nå føler jeg meg litt som en oppblåst bolle - ble kanskje litt mye med middag og dessert på Egon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, florette skrev:

For en koselig dag :hjerte: Dagen på jobb har vært veldig fin - god stemning sammen med kollegaene, og jeg fikk gjort endel ting jeg har gledet meg til å starte med! Venninna mi og jeg dro ut etter jobb for å spise middag, og endte opp med å krasje sofaen hjemme hos meg for å se film. Vi så på filmen "Nerve" - den likte jeg overraskende godt! Handler om ei jente som er lei av å stå på sidelinjen, og dermed melder hun seg på Nerve, et online spill. Spillet er litt som nødt og sannhet, men uten sannhetsdelen (det de reklamerer for selv). Først starter det uskyldig, men det blir ganske heftig etterhvert! Anbefales :tommelopp:

Nå føler jeg meg litt som en oppblåst bolle - ble kanskje litt mye med middag og dessert på Egon? 

Høres ut som en super fredag. Fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig måtte jeg prøve en liten test. Tok en i går kveld også, og den var blendahvit. Den i dag er jeg litt mer usikker på.. Kan skimte en liten, tynn strek hvis jeg vrir og vender litt på den, og lyset faller riktig. Kanskje det er mer ønsketenkning enn noe annet? :fnise:

Prøver å holde hodet over vann, og ikke håpe for mye (så en evt skuffelse kanskje ikke blir for stor...), så tolker den som negativ litt til. Tipper jeg tester igjen i morgen, klarer vel ikke å vente lengre! Skal sove borte natt til tirsdag i forbindelse med jobb, så da skal jeg ikke teste. Har ikm på onsdag, så uansett er det jo greit å vente til da! *prøver å overbevise seg selv*

Idag er vi bedt bort til middag og håndballfinale hos et vennepar av oss - det blir nok veldig hyggelig 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Too much information :opplyser: 

Spotta litt på mandag - ikke mer enn at det bare var litt på papiret når jeg var på do.
På tirsdag begynte jeg å blø som ved en vanlig menstruasjon, så da hadde nok sjansen gått, tenkte jeg! Blødningene avtok litt utover dagen, og i går var det lite i forhold til å være dag to. I dag er det bare litt spotting igjen, også bare på papiret. 

Pleier å blø masse de to første dagene, også moderat de to - tre neste. Merkelig. Kom også ut en stor slimklumpen, men ikke noe koagulert blod. Var også mye som var veldig tynt. Rareste jeg har opplevd noe gang, det her! 

Er fortsatt småkvalm, men tror heller jeg brygger på noe. Prøvde meg å lage en proteinshake til morgenen i dag, men da brakk jeg meg noe veldig. Så tror jeg skal holde meg borte fra det! :fnise: Hadde vært litt praktisk om jeg hadde klart å drikke det, egentlig, om morgenen på vei til jobb, for eksempel! :P 

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I natt drømte jeg om positive graviditetstester! Det var så mange av dem, at jeg prøvde å gjemme de unna under sofaputene :ler: 

Oppdaget i går noe som lignet mistenkelig mye på EL-slim. Men! Det er jo en uke igjen til EL.., tror jeg?
Hvor lenge før kommer dette slimet, egentlig?

Fikk uansett lagt inn aksjer, og drømt om positive tester - så kanskje jeg kan håpe at jeg er sanndrømt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg var EL-dag, men ikke et eneste tegn til den! Så kanskje jeg hadde det forrige mandag, da? 
Har fått litt gulaktig utflod, og litt vondt i rumpa(!), men ellers i fin form.

De siste dagene har vi montert PAX-garderobeløsning her hjemme, så rumpe-vondten kommer nok av det. Blir mye opp og ned, og bøy og tøy, når man driver med slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye: spennende å komme inn i dagboken i DPO-land! Når er testedagen? :Hehe:  Tenk så moro om du har sanndrømt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...