Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om disse jentene som er på PT-time hos HD har gitt tillatelse til at de blir filmet på Snap hele tiden? Hadde jeg hyrt en PT så ville jeg jo ikke at h*n stod med mobilen...

I tillegg skjønner jeg ikke disse lange avhandlingene på Snap. En hører jo knapt halvparten av det som blir sagt... 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, slipset skrev:

Jeg lurer på om disse jentene som er på PT-time hos HD har gitt tillatelse til at de blir filmet på Snap hele tiden? Hadde jeg hyrt en PT så ville jeg jo ikke at h*n stod med mobilen...

I tillegg skjønner jeg ikke disse lange avhandlingene på Snap. En hører jo knapt halvparten av det som blir sagt... 

 

Tror nok de har gitt tillatelse ja :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, slipset skrev:

Jeg lurer på om disse jentene som er på PT-time hos HD har gitt tillatelse til at de blir filmet på Snap hele tiden? Hadde jeg hyrt en PT så ville jeg jo ikke at h*n stod med mobilen...

I tillegg skjønner jeg ikke disse lange avhandlingene på Snap. En hører jo knapt halvparten av det som blir sagt... 

 

Jeg hadde ihvertfall ikke gått med på det. Synes det er rimelig uprofesjonelt og merkelig at hennes overordnende synes det er ok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ser jo at de blir filmet så vidt jeg vet. Men tror ikke jeg hadde synes det var greit at PTen min drev å filmet meg midt i knebøy for å si det sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med Helene Drage? og hvorfor er denne dama KG's problemstilling nr. 1?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Macro skrev:

Hva er greia med Helene Drage? og hvorfor er denne dama KG's problemstilling nr. 1?

Bla fordi hun ikke er ærlig, motsier seg selv i eninga og vrir på sannheten slik det passer henne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lysestake

Min hovedfascinasjon er at hun videreformidler halvsannheter og direkte feilinformasjon om kosthold og trening basert på egne "erfaringer". Ved å følge med på bloggen hennes har du for lengst "lært" at 

1) det er ikke usunt å være overvektig, sykelig overvektige kan være vel så sunne som normalvektige, om ikke sunnere

2) det eneste alternativet til overvekt er ortoreksi, spiseforstyrrelse og et liv i evig forsakelse

3) å spise sunt, men å spise godteri 4-5-6 ganger i uka er ikke sløvt eller inkonsekvent, det er en "sunn balanse"

4) de eneste som problematiserer punkt 1-3 er fatshamende kjerringer som mener hun skulle hatt sixpack og thighgqp for å være en OK person

problemet med dette er todelt, de som velger denne tilnærmingen vil antageligvis ikke få resultatene de ønsker, bli demotivert og føle at de har kastet bort tiden sin, i tillegg blir dette en hendig sovepute for de som ikke ønsker å ta tak i livsstilen sin og slår seg til ro med at vektnedgang er umulig, godteri tre ganger i uka er sunn balanse, og det er ikke så farlig å være tjukk. Og alle de er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med protein fudgen full av sukker og fett? Er det sunt fordi det kalles protein fudge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hele greia er litt trist jeg.. Hun sliter jo tydligvis, men jobber så hardt for å fremstå som vellykket og "perfekt" , helt til hun får for mye kritikk, da kommer det "JEG SLITER SKIKKELIG ALTSÅ" innlegget.

Er ingen som vil noe annet enn at hun bare skal være ekte..
Tror hun hadde møtt stor forståelse og respekt om hun bare hadde vært ærlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jo, men hun påstår jo noe helt annet. Etter at forrige tråd ble stengt hadde hun en milelang videosnap der hun påsto at kg-brukerne var sjalu (naturligvis.... Men på hva..?) og at hun alltid har vært ærlig om at hun sliter med mat og trøstespising og oppkast (flere som har fått med seg dette i klartekst? Hele tiden? Ikke?). Så da, så. 

For all del, unner ingen å slite med det hun gjør, heller ikke henne. Har slitt med trøstespising selv. Og har ingenting i mot henne som person. Er bare "ærligheten", halvsannhetene, hvordan hun overhodet ikke takler saklig kritikk (snakker altså ikke om den usaklige, som forekomme, nå)  og feilinformasjonen jeg reagerer på. Blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer og ,mer forvirret hva hun egentlig vil med bloggen. Alle vi som leser bloggen vet jo at på bakrommery skjuler det seg ei jente som seriøst sliter- Det må være et enormt ekstra stress element på spiseforstyrrelsene at hun utad ofte tegner et bilde som ikke stemmer. Så plutselig så slår det sprekker og erkjennelsene kommer leseren sitter og er like forvirret.

Kan hun ikke bare bestemme seg hva hun vil med bloggen. Er det noen som seriøst vil gå inn for å få en sunnere livsstil som finner bloggen  for inspirasjon? Hadde hun vært ærlige så tror jeg hun kunne hjulpet mange som er i samme situasjon, for det tror jeg at det er! Uansett ser det ut som det bare går nedoverbakke for henne og det har det gjort lenge. Hun er et voksent menneske og hun vet hvor hun kan finne hjelp. Det å gi slipp på en spiseforstyrrele er like vanskelig som for en narkoman å slutte med dop. Hun er definitivt ikke klar for å ta det skrittet

Her og dagen disset hun en av de andre treningsbloggerne at hun ikke så noem fremgang i deres treningsregimet, men da slang på at jo hun ser jo fantastisk ut. Det som skiller andre treningsbloggere fra henne er at de er konsekvente og da er det bare tull at de ikke har fremgang. Alle vet at om man trener fast og har en balanse på ting, så klart det går fremover! Kjenner jeg blir irritert over at hun disser folk som faktisk gjør en jobb. Synes HD skal gå i seg selv før hun begynner å kommenterer andre bloggere

 

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun vare vært en overvektig jente som jobbet som PT så hadde nok mange flere beundrer henne. Men hun tjener penger på en blogg som koker over av usannheter, og det er det som engasjerer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysestake
1 time siden, Miranda16 skrev:

Her og dagen disset hun en av de andre treningsbloggerne at hun ikke så noem fremgang i deres treningsregimet, men da slang på at jo hun ser jo fantastisk ut. Det som skiller andre treningsbloggere fra henne er at de er konsekvente og da er det bare tull at de ikke har fremgang. Alle vet at om man trener fast og har en balanse på ting, så klart det går fremover! Kjenner jeg blir irritert over at hun disser folk som faktisk gjør en jobb. Synes HD skal gå i seg selv før hun begynner å kommenterer andre bloggere

 

Strengt tatt skrev hun bare at hun synes det var rart at ingen kritiserte en sylslank treningsblogger for ikke å ha fremgang (les: endring i kroppen) mens hun ble kritisert for å stå på stedet hvil. Som er et godt bilde av hvordan hun ser på verden der

1) status quo med sykelig overvekt ikke er noe annerledes enn status quo med normal vekt 

2) Alle burde bli målt på hvorvidt de går ned i vekt, selv folk som ikke slanker seg

3) å øke 10 kg i knebøy på en uke når du har begynt å trene det igjen etter årevis er vel så bra som vektnedgang, om ikke bedre. 

Når man insisterer på å sammenlikne epler og bananer, blir det fort vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerte VELDIG på dette innlegget:

http://www.helenedrage.no/2016/05/03/hipp-hurra-for-russelater/

Syns at det blir helt feil å fronte sånne holdninger offentlig i ly av at 11 voldtekter ble anmeldt mellom 31.mars og 17.mai i fjor. Ref denne artikkelen (ta dere tid til å lese den): http://www.dagsavisen.no/innenriks/russerulett-1.721245

Det står blant annet at risikoen for å bil voldtatt i russetiden er rundt regnet 7 ganger høyere enn ellers og at halvparten av voldtektene er i kategorien overfallsvoldtekter - altså ikke "nachspielvoldtekter"

Jeg sier ikke at voldtektene har en direkte sammenheng med russelåtene men jeg tror faktisk terskelen blir lavere når flertallet av sangene inneholder direkte oppfordring til overgrep. Det er vel ikke lov å sitere her, men det står flere eksempler i artikkelen i Dagsavisen

Hun kan tenke hva hun vil, men å gå ut offentlig og mene at sånne sangtekster er ok, det sender ikke de riktige signalene

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke første gang HD står frem med et provoserende innlegg og "taler øvrigheta midt imot" for å få flere klikk? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Får håpe hun står for det denne gangen, da, og ikke bruker sletteknappen etter hvert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for kroppskommentarer. Viser til dette innlegget:

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

*Kommentarer om navngitte enkeltpersoners kropp. Brukerne kan fortsatt legge ut bilder av seg og sin egen kropp, og diskutere rundt dette, men Kvinneguiden ønsker ikke å åpne for debatter om kroppen til mennesker som ikke eksplisitt har bedt om denne typen tilbakemelding selv.»

Phaedra,adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ny greie å ha uttrykkene og faktene alá "make love to camera" når en prater på snap? Kleint..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, slipset skrev:

Er det en ny greie å ha uttrykkene og faktene alá "make love to camera" når en prater på snap? Kleint..

Snap er kleint uansett synes jeg. Snap er toppen av PR-kåthet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, er det bare meg som ikke hører hva hun sier når hun snakker med kamera på snap? 4-5 monolog-snap på rappen, hvor jeg ikke får med meg temaet fordi jeg bruker hele den første snappen på å kjøre opp volumet til maks, nr 2 på å prøve å skjønne hva hun snakker om, og nr 3 på å stirre forvirra på skjermen, før jeg hopper over nr 4 og nr 5.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger å bruke snapchat på den måten, men må spørre om det er vanlig, eller ikke? (jeg har ikke så mange fremmede på snap, men ingen andre har monologer i mer enn to videoer på rad)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...