Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Haha, jeg må også le litt av mannen din. Men fint at han stresser nå allerede da, det gir ham i alle fall god tid til å planlegge. :fnise:
Her er mannen mest bekymret for sovingen på dagtid. Han brant seg på det flere ganger når han var hjemme med Trollet og ignorerte meg når jeg sa at det var veldig viktig at han sov kl da og da for ikke å bli helt umulig. Og senest i går sa han at han gruer seg til vi må begynne å styre med å kutte fra 3 til 2 også til 1 daglur. :sarkasme:

Når Trollet var 10 måneder så var jo jeg ferdig med ammingen for lengst og vet ikke hva du tenker du kommer til å gjøre da, men jeg kan i alle fall gå god for både posegrøt, middagsglass, skiver med leverpostei og smothier i den alderen der. ;) 

Soving er viktig! Gårsdagen var et godt eksempel på det her i huset :fnise:

Mitt foreløpige mål er å amme i ett år, så får vi se hvordan det går :) Akkurat nå har jeg ikke aning på hvordan jeg skal få henne til å sove uten :ohmy: Men det ordner seg nok på et vis... 

Mannen blir glad for å høre dette her! Ser for meg det blir et lass med ulike poser i bossdunken snart ;) I hvert fall ikke "svære flasker med melk" som han trodde skulle være dietten hennes forever tydeligvis :rolleyes:

10 timer siden, miore skrev:

Min snart-to-åring hadde lett levd utelukkende på rema 1000 sine smoothieposer om hun hadde fått lov :plystre: 

Har hørt det gjelder flere ;) 

9 timer siden, Hønselouisa skrev:

Jeg er også medlem av de to fb-gruppene, og det er bare såååå demotiverende!:daane: Jeg føler det er veldig mye "se så flink jeg er som lager mat for et år av gangen og alt er selvsagt økologisk og kortreist og plukka av nakne kjeruber":kvalm:

Ser det ut som at jeg gidder å lage fiskepinner selv? Nei, tenk! Jeg tror faktisk ikke ungen dauer av litt Findus, altså... 

Det nytter ikke å være medlem hvis det har den effekten :ler: At alt skal være økologisk og kortreist kan bli et problem her. Det er et godt stykke å kjøre til nærmeste "velassortert" butikk. Er det ordet? :P Jeg ser ICA nevnes en del, og jeg aner ikke hvor jeg finner en ICA i nærheten :ohmy: Får håpe hun overlever likevel :Nikke:

Nå er jeg (vi) ganske interessert i mat fra før, så det skulle ikke mye til for å få meg til å google hjemmelaget babymat. Når det gjelder mannen tenkte jeg at dette kan gå begge veier. Enten mener han at jeg er en new age hippie, eller så digger han det. Men det ble visst hippie :fnise: Og her er det faktisk han som har tatt opp at vi må lage hjemmelagde fiskepinner. Er ikke kommet så langt enda. Synes Findus sine er gode jeg :tongue:

3 timer siden, Leviora skrev:

TAKK! :hoho: Jeg lagde middag fra skrætsj til snuppa én gang og det var i jula 2015 da vi var ferske småbarnsforeldre og hadde glemt å hamstre inn mat til ungen før alle røddagene :plystre: Worst Parent Award 2015 tildeles...

Godt jeg har barnevernet på speed dial :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå krysser jeg fingrene for at det skal bli litt mer soving i dag :bond: Pliiis! 

I går fikk jeg melding av mamma. "Ikke gi M avokado før jeg kommer i morgen. Jeg vil være med!" Flere som synes dette her er gøy :biggrin:

Jeg er halvveis dårlig i dag. Tror det er en kombinasjon av at puppeguri gav streng beskjed hver gang jeg prøvde å legge meg litt vekk, og at det er EN MILLION ting som skulle vært gjort i dette huset. Den faens mannen tok ut putene til hagemøblene de få dagene det var sol her. Det er ganske mange puter. Ganske mange dyre puter som vi kjøpte i fjor. Nå har det regnet i to dager og de står der enda. "Jeg ser det er meldt regn i morgen, jeg skal ta de inn." "Nå regner det, jeg skal ta de inn." "Regner visst i dag også, jeg skal ta de inn." 

Ser ut som jeg og M må ta de inn. Godt hun ikke forstår hvor mye dritt jeg sier om faren hennes på dagene. Jeg blir alltid ekstra irritert når han ikke er her. "Han faren din altså!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde matdager med storesøster. Da lagde jeg mat for ca 2 mnd som jeg frøs i morsmelkposer. Da var middagen helt klar. Jeg trengte bare å varme den i mikroen med litt meierismør. Bestevenninnen min var veldig usikker, så hun var med hun og. Veldig kjekt. 

Jeg skal være hjemme sammen med mannen denne gangen, men sist ble det masse hodebry for han. Spesielt i forhold til å holde rutinene. Han skjønte ikke hvorfor det var så viktig 😜 Etter en stund så gikk det plutselig opp for han 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha mannen din er jo (nesten) like herlig som deg :ler: Så søtt med en så bekymret mann (når bekymringene er av den sorten!) :)  Mannen min er helt motsatt. Han er litt for lite bekymret til tider. Plutselig kan han sende Snap av at de f.eks. flotter seg på restaurant med sushi eller har tatt en spontantur til Tusenfryd. Han har liksom ingen begrensninger :ler: Gjør ikke noe at barnet ikke er "gammelt nok", neida.. her skal alt testes ut så tidlig som mulig! 

Jeg var på et matkurs for småbarnsforeldre sist permisjon. Maten vi laget var kjempegod! Men kurset var livsfarlig! Herregud, det var sylskarpe kniver, glohete koketopper og sprutende olje. Absolutt ikke et sted å ha med en nysgjerrig baby! Får helt hetta av å tenke tilbake på det! Aldri mer! :riste: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at jeg faktisk lager middagene hans selv, da. Jeg har på reise prøvd et par av de middagsglassa, men jeg syns de var litt kjipe. Men som den veldig lite begavede kokken jeg er, går det ganske mye i dampa fisk/kylling og litt basic grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun som skrev ned ALLE rutinene (når sove, hvor lenge, når spise, hva spise, når ut på tur, etc), printet ut lapp, og hang den over alt så mannen ikke skulle ha noen unnskyldning til å ta for lett på rutinene :fnise: Han skjønte fort at det var en god idé etter noen skrekkdager da han kjørte sitt eget løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.5.2017 den 9.02, Pentu skrev:

Jeg hadde matdager med storesøster. Da lagde jeg mat for ca 2 mnd som jeg frøs i morsmelkposer. Da var middagen helt klar. Jeg trengte bare å varme den i mikroen med litt meierismør. Bestevenninnen min var veldig usikker, så hun var med hun og. Veldig kjekt. 

Jeg skal være hjemme sammen med mannen denne gangen, men sist ble det masse hodebry for han. Spesielt i forhold til å holde rutinene. Han skjønte ikke hvorfor det var så viktig 😜 Etter en stund så gikk det plutselig opp for han 😂

Smart! Jeg må også finne på noe sånt tror jeg :) 

Det funker aldri å lære av andre sine "feil". Helst bør man gjøre de selv et par ganger :fnise:

På 10.5.2017 den 9.13, Carouselle skrev:

Haha mannen din er jo (nesten) like herlig som deg :ler: Så søtt med en så bekymret mann (når bekymringene er av den sorten!) :)  Mannen min er helt motsatt. Han er litt for lite bekymret til tider. Plutselig kan han sende Snap av at de f.eks. flotter seg på restaurant med sushi eller har tatt en spontantur til Tusenfryd. Han har liksom ingen begrensninger :ler: Gjør ikke noe at barnet ikke er "gammelt nok", neida.. her skal alt testes ut så tidlig som mulig! 

Jeg var på et matkurs for småbarnsforeldre sist permisjon. Maten vi laget var kjempegod! Men kurset var livsfarlig! Herregud, det var sylskarpe kniver, glohete koketopper og sprutende olje. Absolutt ikke et sted å ha med en nysgjerrig baby! Får helt hetta av å tenke tilbake på det! Aldri mer! :riste: 

 

Det hadde vært søtere med en mindre aggressiv tone :rolleyes: Men, men. Han mener jo godt da. 

Oi shit. Matkurs MED baby. Det hørtes mindre optimalt ut :ohmy:

På 10.5.2017 den 9.16, Hønselouisa skrev:

Det skal sies at jeg faktisk lager middagene hans selv, da. Jeg har på reise prøvd et par av de middagsglassa, men jeg syns de var litt kjipe. Men som den veldig lite begavede kokken jeg er, går det ganske mye i dampa fisk/kylling og litt basic grønnsaker.

Det går bra, du trenger ikke lyve :troest: Dampa fisk og kylling pluss grønnsaker hørtes jo fantastisk ut det! Da har ungen et mye bedre kosthold enn mange voksne :Nikke:

På 10.5.2017 den 9.22, miore skrev:

Jeg er hun som skrev ned ALLE rutinene (når sove, hvor lenge, når spise, hva spise, når ut på tur, etc), printet ut lapp, og hang den over alt så mannen ikke skulle ha noen unnskyldning til å ta for lett på rutinene :fnise: Han skjønte fort at det var en god idé etter noen skrekkdager da han kjørte sitt eget løp.

Det ser ut som de må lære selv, de pappaene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag var avokado bedre! Gapte masse :) Det blir litt av et gris. Hun er kjapp med å ta tak i skeia. Så nå har hun en grønnflekket body. I morgen skal vi teste mango. Tipper hun gleder seg. Mango er SÅ godt! Synd det er så mye arbeid :P 

Personlig er jeg lat. Jeg må reise meg opp og brette klær nå som M tar en hvil i vogna.

I går kom babycallen med kamera! Håper mannen er gira på å sette den opp i dag. I går jobbet han til etter leggetid, men han hadde satt den på lading da :Nikke: Kanskje han synes det blir greit likevel. Han synes det er dumt at hun våkner flere ganger om kvelden og jeg må inn for å amme henne tilbake i søvn. Jeg synes ikke akkurat det er optimalt selv. Det blir ikke mye tid til å chille sammen i sofaen. Jeg har lest om den der "plukk opp babyen, trøst henne og legg henne tilbake når hun er rolig, gjenta 263 ganger til hun sovner igjen". Men når det kun er pupp som gjelder da? Hvordan gjør man da? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
39 minutter siden, Weebs skrev:

 Jeg har lest om den der "plukk opp babyen, trøst henne og legg henne tilbake når hun er rolig, gjenta 263 ganger til hun sovner igjen". Men når det kun er pupp som gjelder da? Hvordan gjør man da? :forvirra:

Det lurer jeg også på! Hadde det hjulpet å bare løfte baby opp skulle jammen mannen min fått lov til å prøve seg en kveld eller ti, men neida... 

Man finner vel løsninger hvis man MÅ, men foreløpig er puppen enkleste løsning, så vi går fortsatt for puppemetode. Pauseknappen brukes heftig når vi ser på tv, for å si det sånn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

 Jeg har lest om den der "plukk opp babyen, trøst henne og legg henne tilbake når hun er rolig, gjenta 263 ganger til hun sovner igjen". Men når det kun er pupp som gjelder da? Hvordan gjør man da? :forvirra:

Ja, det der har jeg både lest og hørt, men ikke erfart 😂 Jeg er mildt sagt lei av å fly inn og ut av soverommet med puppen på snei for å få ungen til å sove igjen.. nesten hver kveld 😤 Joda, har forsøkt bpde byssing, rugging, stryking, opp og hold, synge 😴😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke prøve annet enn pupp jeg. Det funker, så da gidder jeg ikke kaste bort kvelden på å prøve andre ting. M fikk mangosmoothie for noen uker siden, det var superstas :jepp: I dag fikk hun eple, det tror jeg er det hun har likte best foreløpig. Bare skrelte, delte opp og kokte et rødt eple. Moste med stavmikser og frøys resten i isbitbrett. Nå er skuffen i fryseren nesten full av smaksprøver til henne (avokado kan fryses forresten, om du ikke spiser den opp selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sisti skrev:

Det lurer jeg også på! Hadde det hjulpet å bare løfte baby opp skulle jammen mannen min fått lov til å prøve seg en kveld eller ti, men neida... 

Man finner vel løsninger hvis man MÅ, men foreløpig er puppen enkleste løsning, så vi går fortsatt for puppemetode. Pauseknappen brukes heftig når vi ser på tv, for å si det sånn. :P

Av og til lurer jeg på om hun liker meg i det hele tatt, eller om hun kun liker puppen min. Det er ingenting annet som hjelper på natta. Jeg har prøvd å trøste henne tilbake i søvn når hun våkner og trykker ansiktet mot puppen. Jeg stryker på henne, ligger med ansiktet mitt mot hennes, holder henne i hånda, alt jeg kommer på sånn i halvsøvne :fnise: Men det har funket to ganger på et halvt år liksom :P

Den pauseknappen blir heftig brukt her også. Vi var seriemaskiner tidligere, men nå er det liksom ikke poeng å starte på en episode som varer i 45 minutt. Bruker jo flere kvelder på å se den ferdig :daane:

3 timer siden, maja87 skrev:

Ja, det der har jeg både lest og hørt, men ikke erfart 😂 Jeg er mildt sagt lei av å fly inn og ut av soverommet med puppen på snei for å få ungen til å sove igjen.. nesten hver kveld 😤 Joda, har forsøkt bpde byssing, rugging, stryking, opp og hold, synge 😴😴

Godt å vite at det ikke bare er min pupp som får lufte seg på kvelden. Jeg gidder ikke å kneppe igjen den lukkedingsen engang :P 

1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg gidder ikke prøve annet enn pupp jeg. Det funker, så da gidder jeg ikke kaste bort kvelden på å prøve andre ting. M fikk mangosmoothie for noen uker siden, det var superstas :jepp: I dag fikk hun eple, det tror jeg er det hun har likte best foreløpig. Bare skrelte, delte opp og kokte et rødt eple. Moste med stavmikser og frøys resten i isbitbrett. Nå er skuffen i fryseren nesten full av smaksprøver til henne (avokado kan fryses forresten, om du ikke spiser den opp selv).

Du er jo en mor med masse erfaring. Hvis jeg husker rett så synes jeg du sa at overgang fra samsoving til sprinkelseng gikk greit med jr? Var det liksom naturlig? Forstod du at han var klar for det? Herregud, jeg klarer ikke å ordlegge meg nå fordi jeg triller vogn :fnise: Håper du forstår hva jeg egentlig prøver å få frem :rolleyes: Men du pupper du også, ja! Siden M&M så og si er tvillinger så tenker jeg at hvis jeg gjør det samme som deg så må det jo være greit :fnise:

Jeg har også et par ting i fryseren nå! Har svisker til bløt as we speak, tenkte å lage mos senere :) Eple er også på listen. Ja, jeg har en liste :fnise: Jeg er veldig fan av avokado, så vi har spist avokado sammen i tre dager nå :biggrin:

----

Så flott å høre at dette er normalt! At det ikke bare er til å plukke opp en baby, så er alt liksom okei. Begynte litt å lure på om jeg ikke var en god mor som ikke klarte å trøste babyen min engang :P For nå ser jeg faktisk ikke en annen mulighet enn å amme i vei :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Du er jo en mor med masse erfaring. Hvis jeg husker rett så synes jeg du sa at overgang fra samsoving til sprinkelseng gikk greit med jr? Var det liksom naturlig? Forstod du at han var klar for det? Herregud, jeg klarer ikke å ordlegge meg nå fordi jeg triller vogn :fnise: Håper du forstår hva jeg egentlig prøver å få frem :rolleyes: Men du pupper du også, ja! Siden M&M så og si er tvillinger så tenker jeg at hvis jeg gjør det samme som deg så må det jo være greit :fnise:

Jeg har også et par ting i fryseren nå! Har svisker til bløt as we speak, tenkte å lage mos senere :) Eple er også på listen. Ja, jeg har en liste :fnise: Jeg er veldig fan av avokado, så vi har spist avokado sammen i tre dager nå :biggrin:

Han hadde ikke noe valg, for vi skulle selge huset og måtte sette senga hans inn på et annet rom :fnise: Fram til det sov han i sprinkelsenga på kvelden (byssa i søvn, gidder ikke ta sju hundre knebøy hver gang denne gangen så om M er like vrien utgår det) men havna i senga med meg hver natt. Han var 9,5 mnd, så han var sikkert klar for det også. Men han elsket jo puppen, så han ga ikke akkurat uttrykk for at han ville over i egen seng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil vel ha puppen om den er der, så om det er roing uten pupp som er målet så er det bedre å sende mannen inn i krigen. 
Det er i alle fall det de anbefaler når man skal slutte med nattpuppen, at mannen tar seg av nettene en 3-4 dager for å lære dem at nå er det soving som gjelder. 
Er jo egentlig logisk, litt dårlig gjort egentlig å stå der å friste med det de liker best i hele verden for så å bare ''neh, vi står her og gynger og synger litt isteden vi, deal with it!'' :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
35 minutter siden, Beccy87 skrev:

De vil vel ha puppen om den er der, så om det er roing uten pupp som er målet så er det bedre å sende mannen inn i krigen. 
 

Det har vi forsøkt noen ganger (fordi jeg har vært på trening eller lignende), hver gang har det resultert i at jeg kommer hjem til lys våken baby som IKKE vil sove igjen på mange timer... :ler: Så jeg har sluttet å trene. :P

Men det ordner seg nok når man bare bestemmer seg for å ta kampen flere dager på rad. 

Jeg hadde jo et håp om å få mini i egen seng og slutte å amme i søvn når jeg begynte å jobbe. Men nå som jeg er tilbake i jobb er jeg sååå glad jeg har han i min seng, og at vi får den koselige ammestunden(e) på kvelden. Er jo eneste kosen jeg får med mini. 

Så ikke slutt med det før dere virkelig vil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss måtte mannen ta kampen med trøsting, synging, byssing og stryking (og skriking, men det var det snuppis som tok seg av) i TI netter da vi skulle slutte med nattamming, men det gikk til slutt :Nikke: Mannen klagde fælt på hvor trøtt han ble, men han gikk med på at ti dager kanskje var overkommelig etter at jeg hadde stått opp hver gang de seks-syv månedene frem til da :rolleyes: I kollikkperioden serverte jeg ham riktignok en illskrikende, rød liten klump noen få ganger da jeg holdt på å gå på veggen, men siden jeg var hjemme og han jobbet var det jo så godt som alltid meg som tok nettene.

For broren min sine barn tok det bare to netter, så noen unger er tydeligvis staere enn andre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen her prøvde i 3 uker, da orka vi ikke mer. Tok det selv, da tok det to netter. Da var ungen riktignok 1,5 år da, og vi samsover fortsatt :P

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2017 den 18.30, A4-livet skrev:

Han hadde ikke noe valg, for vi skulle selge huset og måtte sette senga hans inn på et annet rom :fnise: Fram til det sov han i sprinkelsenga på kvelden (byssa i søvn, gidder ikke ta sju hundre knebøy hver gang denne gangen så om M er like vrien utgår det) men havna i senga med meg hver natt. Han var 9,5 mnd, så han var sikkert klar for det også. Men han elsket jo puppen, så han ga ikke akkurat uttrykk for at han ville over i egen seng....

700 knebøy forstår jeg var kjedelig. Selv om du sikkert fikk flotte bein :Nikke: Lurer på hvor lenge M har tenkt å elske puppen. Begynner jo med både kveldsskift og nattskift om fire måneder :ohmy: Herre Mallorca...

På 11.5.2017 den 21.51, Beccy87 skrev:

De vil vel ha puppen om den er der, så om det er roing uten pupp som er målet så er det bedre å sende mannen inn i krigen. 
Det er i alle fall det de anbefaler når man skal slutte med nattpuppen, at mannen tar seg av nettene en 3-4 dager for å lære dem at nå er det soving som gjelder. 
Er jo egentlig logisk, litt dårlig gjort egentlig å stå der å friste med det de liker best i hele verden for så å bare ''neh, vi står her og gynger og synger litt isteden vi, deal with it!'' :P   

:fnise: Ja, stakkars. De føler seg garantert lurt der de ligger so close, yet so far away, fra puppen :P 

På 11.5.2017 den 22.33, Sisti skrev:

Det har vi forsøkt noen ganger (fordi jeg har vært på trening eller lignende), hver gang har det resultert i at jeg kommer hjem til lys våken baby som IKKE vil sove igjen på mange timer... :ler: Så jeg har sluttet å trene. :P

Men det ordner seg nok når man bare bestemmer seg for å ta kampen flere dager på rad. 

Jeg hadde jo et håp om å få mini i egen seng og slutte å amme i søvn når jeg begynte å jobbe. Men nå som jeg er tilbake i jobb er jeg sååå glad jeg har han i min seng, og at vi får den koselige ammestunden(e) på kvelden. Er jo eneste kosen jeg får med mini. 

Så ikke slutt med det før dere virkelig vil! :P

Vi har prøvd (ikke planlagt) det to ganger. Jeg kom også hjem til en lysvåken baby med vidåpne øyne som ikke forstod en dritt. "Hvor har DU vært? :sjokkbla:"

Jeg hadde ikke tenkt så mye på dette hvis jeg kun jobbet dagtid. Jeg sover vanligvis ganske godt om nettene (bortsett fra de nettene hun nekter å slippe tak) så jeg hadde ikke endt opp med såå mye søvnmangel :P Og jeg liker også den kosen :) Hun er så søt når hun slenger beina over meg og angriper puppen før hun sovner :fnise:

13 timer siden, miore skrev:

Hos oss måtte mannen ta kampen med trøsting, synging, byssing og stryking (og skriking, men det var det snuppis som tok seg av) i TI netter da vi skulle slutte med nattamming, men det gikk til slutt :Nikke: Mannen klagde fælt på hvor trøtt han ble, men han gikk med på at ti dager kanskje var overkommelig etter at jeg hadde stått opp hver gang de seks-syv månedene frem til da :rolleyes: I kollikkperioden serverte jeg ham riktignok en illskrikende, rød liten klump noen få ganger da jeg holdt på å gå på veggen, men siden jeg var hjemme og han jobbet var det jo så godt som alltid meg som tok nettene.

For broren min sine barn tok det bare to netter, så noen unger er tydeligvis staere enn andre ;) 

To netter, ti netter... Unger er jammen meg forskjellige :tongue: Lurer på hvor sta M kommer til å bli. Akkurat nå ser jeg for meg ukesvis, men håper ikke det da :grine:

1 time siden, Porcelain skrev:

Mannen her prøvde i 3 uker, da orka vi ikke mer. Tok det selv, da tok det to netter. Da var ungen riktignok 1,5 år da, og vi samsover fortsatt :P

Tre uker! Gud og Jesus. Hører jeg må stålsette meg skikkelig før dette prosjektet. Men det funket da du tok det selv altså! Det var jo godt å høre. Håper M er klar for dette her når det nærmer seg september :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stuen. 

I går fikk vi opp babycall med kamera. Tror M vet at hun blir filmet, hun har oppført seg eksemplarisk :fnise: Ingen rulling! I går var jeg inne to ganger og i dag én. Herlighet! 

Som ventet elsket hun mango. Helt klart favoritten til nå. Hun satt med utstrakte armer og gapte lenge før jeg fikk gjort klar neste skei :biggrin: Neste på listen tror jeg blir bløtkokt eggeplomme. Stakkar, det blir sikkert kjedelig i forhold. Men alt må testes

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser oppdateringer om hjemmelagede middager og introduksjonslisten av mat føler jeg meg som lazy mom i forhold :fnise: Uff, jeg gir mest mat fra glass og smoothieposer. Det hender jeg klinker til med stavmikeren på middagen om det er noe han kan spise. Kylling thai ble faktisk godt mottatt :nigo: 

Her er legging helt krise. Etter en sykdomsperiode har bare alt av rutiner falt fra hverandre. Vanskelig nok å få han til å sove. Trikset var å gjøre kveldsstellet og sette han i vippestolen. Han døste av rundt 19 og jeg bar han i seng. I løpet av natta kanskje han våknet 1 gang for vann/smokk og sovnet igjen og sov til halv åtte/halv ni. Og nå :daane: Trillet han inne i vogna i kveld i nesten 2 timer. Hyler og vrir seg i vippestolen, for ikke søren om han skal være fastspent der :hoho: og så våkner han i ett sett og SKAL ha en flaske melk på natta igjen og allikevel tar det 1 time før han sover ordentlig igjen... det tar på! Litt fjern om dagen, men prøver å si til meg selv at det er en fase. For plutselig faller han inn i rutinen igjen, så jeg stresser ikke for mye for det. Var på besøk hos et annet småbarnsforeldrepar og fikk så pes for at rutiner var såååå viktig. Altså, jada jeg vet da det, men når de periodevis ikke fungerer så er det sånn. Er ikke noe vits å stresse unødvendig. Jeg er allikevel hakket mer opptatt av rutiner og som fler skriver her blir det mye rot om mannen er alene med han. Men han skjønner det nok mer etterhvert når man skal tilbake i jobb osv... :dry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...