Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Sugarbells skrev:

Idag ble en stor skuffelse. Hadde uttak, men det var ingen egg der. Fordi jeg hadde satt eggløsningssprøyta en dag for seint.. Kjempetrist, men de sa det ikke var første gang dette hadde skjedd. 

Uff a meg. Syns synd på deg :( Gav sykehuset feilinformasjon ifh når du skulle sette den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gullegg skrev:

Uff a meg. Syns synd på deg :( Gav sykehuset feilinformasjon ifh når du skulle sette den?

Jeg er sikker på at sykepleieren sa jeg skulle sette den på torsdag, men i brevet står det klart å tydelig onsdag. Så det er vel delt skyld i dette. Kjempeirriterende, men det teller heldigvis ikke som et forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gullegg skrev:

Hvor langt på vei? Jeg skal se rett før jul. Er då 7 uker!

Jeg var 8 uker den dagen ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe her som vet hvordan dette med sykemeldinger og grav på sykepenger senere og evt foreldrepenger? Fikk 100 % sykemelding for uttak, dagen etter og innsett. Etter det har jeg fått sykemelding på 50% pga fysisk tungt jobb frem til testdag, altså to uker. Mister jeg retter på sykepenger eller foreldrepenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Barneønske90 skrev:

Noe her som vet hvordan dette med sykemeldinger og grav på sykepenger senere og evt foreldrepenger? Fikk 100 % sykemelding for uttak, dagen etter og innsett. Etter det har jeg fått sykemelding på 50% pga fysisk tungt jobb frem til testdag, altså to uker. Mister jeg retter på sykepenger eller foreldrepenger? 

Sykemelding gir også rett på foreldrepenger, så det er ikke noe problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Sanvitalia skrev:

Sykemelding gir også rett på foreldrepenger, så det er ikke noe problem. 

Takk for svar. Hører så mange snakke om at man virkelig burde vurdere sykemelding i prøverørsprosessen grunnet krav på sykepenger om man skulle bli skikkelig dårlig som gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Barneønske90 skrev:

Takk for svar. Hører så mange snakke om at man virkelig burde vurdere sykemelding i prøverørsprosessen grunnet krav på sykepenger om man skulle bli skikkelig dårlig som gravid. 

Det har med den totale "potten" med sykepenger man har krav på. Lurer på om det er 52uker ila 3 år? Sikkert noen her som vet eksakte tall. Uansett så er det et godt poeng, da mange får plager i graviditeten som kan føre til mange ukers sykemelding, og man er også utsatt for komplikasjoner etter fødsel o.l. Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er ett fett om man er 100% eller 50% sykmeldt, en uke teller som en uke uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke teller som en uke uansett om man er gradert eller fullstendig sykemeldt, men så lenge det er innenfor arbeidsgiverperioden på 16 dager "spiser" man ikke av de 52 ukene. Man må være 100 % i arbeid igjen i 26 uker etter en lengre sykemelding enn dette før man får nullstilt sykemeldingsukene sine igjen, det går altså ikke på tid i antall år men på hvor lenge etter sykemeldingsperioden (utover arbeidsgiverperioden) man har vært arbeidsfør. Sykemeldingsperioder som ikke går utover arbeidsgiverperioden spiser ikke av dette, men blir man sykemeldt lengre enn de drøye to ukene må man starte oppsamlingen av 26 uker arbeidsførhet på nytt igjen.

Endret av miore
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, miore skrev:

En uke teller som en uke uansett om man er gradert eller fullstendig sykemeldt, men så lenge det er innenfor arbeidsgiverperioden på 16 dager "spiser" man ikke av de 52 ukene. Man må være 100 % i arbeid igjen i 26 uker etter en lengre sykemelding enn dette før man får nullstilt sykemeldingsukene sine igjen, det går altså ikke på tid i antall år men på hvor lenge etter sykemeldingsperioden (utover arbeidsgiverperioden) man har vært arbeidsfør. Sykemeldingsperioder som ikke går utover arbeidsgiverperioden spiser ikke av dette, men blir man sykemeldt lengre enn de drøye to ukene må man starte oppsamlingen av 26 uker arbeidsførhet på nytt igjen.

Takk for godt svar. Regnes helgen med på arbeidsgiverperioden når man ikke har helgejobbing? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gullegg skrev:

Arbeidsgiverperioden er kalenderdager og ikke arbeidsdager.

Ok. Så da må jeg jobbe i 26 fulle uker for å få retten på sykepenger? Trodde det gikk på hvis man allerede hadde vært langtidssykemeldte over 1 og at man da måtte jobbe 26 uker for å få rett på nye sykepenger. Ikke hvis man innefor et år var sykemeldt 1 eller to ganger utover 16 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Barneønske90 skrev:

Ok. Så da må jeg jobbe i 26 fulle uker for å få retten på sykepenger? Trodde det gikk på hvis man allerede hadde vært langtidssykemeldte over 1 og at man da måtte jobbe 26 uker for å få rett på nye sykepenger. Ikke hvis man innefor et år var sykemeldt 1 eller to ganger utover 16 dager. 

Du skal jo bare være sykemeldt i et par uker nå, vel? Blir det mer enn dét har du jo fremdeles rett på 52 uker minus de få dagene du bruker nå mens du er gravid og etterpå. Du må jobbe i 26 uker før du har rett til 52 uker igjen, men du kan jo fint spise mer av "potten" på 52 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte ikke holde meg og testet nettopp. Blendahvitt. Satt inn et 4 delt egg 6 desember, så er vel kanskje litt tidlig? Håper ikke dette betyr at det er over og ut. Har hatt ømme bryster som har kommet snikende de siste dagene og i dag har jeg hatt en del murringer i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

@Barneønske90 har du testet på nytt?

Testet nettopp og det var også blendahvitt. Vet ikke om det har noe å si at rester av progrestronen var med i glasset. Har vel følt på meg at det ikke gikk veien, siden jeg bare fikk et befruktet egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Kokokos skrev:

Har forsamtale denne uka. Hva venter oss? Er SÅ nervøs og blir takknemlig for svar!

Jeg har også forsamtale/oppstartssamtale denne uka, og er sååå nervøs! Jeg tror kanskje det også er en redsel. Redd for hva som venter av tøffe behandlinger, redd for mislykkes og ende opp uten barn... Og så videre. Huff, det er så mye tanker!

Det jeg tror venter, er en samtale om hva man har gjort til nå av utredninger og evt. behandling, og planen for veien videre. Jeg trodde det bare var en samtale om hvordan IVF foregår, men etter at jeg hørte om en som ble henvist til laparoskopi etter sin forsamtale er jeg mer usikker. Men det er nok litt fordi jeg trodde at laparoskopi nummer to (for min del) var neste steg i min behandling før IVF, men foreløpig er det ikke det. Så derfor er jeg kanskje ekstra spent?

Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper at IVF lykkes for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var 7 uker på vei, 20 desember. Den 20 desember så vi også hjerte banke, og den 22 desember startet jeg og blø. Ganske mye! Men det varte bare i 12 timer.

Idag, 6 dager senere - kommer det litt brunlig blod med litt klumper i. Tok en graviditetstest som er soleklar positiv, 3 + uker står det. Ingen smerter! 

Hva tenker dere om dette? Er i England på ferie.

20171228_184659.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...