Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Jaja, rutinegreiene gikk rett i dass! Jeg får bare ta det litt og litt i hans tempo, for å legge han til helt faste tider var et dødfødt prosjekt :P 

Her hjemme har det skjedd en totalforandring. S gjør nå alle de småtingene han aldri har komt på selv før, og jeg slipper å spør. Tar ut av oppvaskmaskinen, støvsuger, rydder, legger ting på riktig plass osv. Alle de små tingene som har plaget meg enormt. Føler nesten jeg gjør for lite selv nå :P Han er bedre på å vise at han bryr seg og hører etter. Til gjengjeld er jeg jevnt over gladere, stresser mindre og viser dermed mer kjærleik ovenfor han. Så her er stemninga meget god! 

C er en liten surpomp for tiden! Men også blid og veldig artig mellom sutringen. Veldig sikker på at det er et utviklingstrinn, for flere med baby på hans alder opplever nøyaktig det samme. Endeløs og meningsløs klaging, veldig klengete og vil bare sove på/med oss, blant annet. Men this too shall pass! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh jøye meg, som jeg gleder meg til dette trinnet er over! I følge the Wonder weeks, er det to dager ish til det er over. I går sov han veldig lite, og til kvelden var han helt turbo. Var helt umulig å få roet han! Sprell, babling, grining, kjefting, armene gikk som propeller og alt var «æææh!» :P Vi trodde vi skulle bli gal! Eneste som funket, var å amme han i søvn, men da våknet han så fort vi flyttet på han. Vi endte opp sammen i sengen vår, sovnet med et uhell under amming, og plutselig var klokken 10:15. Woops..  Vi dubbet litt av igjen, men siden ca 14:00 har han holdt det gående igjen med «ææææh» og kaving.. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine :P Han sover i det minste i nestet nå, endelig. Skulle vel flyttet han i sengen sin, men det tør jeg ikke! Orker ikke mer styr enda! 

Han blir helt fra seg når jeg legger han til å høyresiden nå. For litt siden var det på venstre. Hadde sånn spreng i dag at jeg bare måtte pumpe. Synes så synd på lille som må plages sånn.. Vet ikke om det er låsning, eller kanskje trøske. Jeg tror jeg har symptomer på det, men ikke han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin dag ❤️ Lille C sov helt til ett i dag, om det ikke var senere enn det. Det var godt for oss begge å sove lenge, for det har vært noen slitsomme dager! Våknet flere ganger i natt, men var heldigvis ikke vanskelig å legge han igjen. 

Vi var på middagsbesøk hos faren min i dag, og det var så koselig! C koste seg sånn i de sterke armene til morfaren sin 😭😍 Pappa er så ufattelig god med barn at jeg blir helt rørt, haha. 

Nå sitter jeg i senga og spiser skittles og ser på senkveld, mens C ligger og promper i senga si 😁 Han sovnet på 1-2-3 i kveld! Deilig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det har vært en fin dag. Føler du at utviklingstrinnet er overstått? :) Jeg må bare spørre - den wonderweeks-appen, har du lagt inn termindatoen eller fødselsdatoen? Jeg har lagt inn termindatoen, men føler ikke den har stemt i det hele tatt når det gjelder det første utviklingstrinnet. Så kanskje jeg burde ha lagt inn fødselsdatoen i stedet? Hmm. 

Håper det går bra med deg og S også! :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Så bra at det har vært en fin dag. Føler du at utviklingstrinnet er overstått? :) Jeg må bare spørre - den wonderweeks-appen, har du lagt inn termindatoen eller fødselsdatoen? Jeg har lagt inn termindatoen, men føler ikke den har stemt i det hele tatt når det gjelder det første utviklingstrinnet. Så kanskje jeg burde ha lagt inn fødselsdatoen i stedet? Hmm. 

Håper det går bra med deg og S også! :hjerte:

 

Ja, nå tror jeg det er så godt som over! Jeg la inn termindatoen, og det har egentlig stemt på en prikk. Var litt usikker først fordi jeg trodde trinnet begynte litt før appen mente det begynte, men det skal litt til om ungen følger appen 100%. Har hørt flere som sier det stemmer bedre med fødselsdatoen. Da er det nok bedre å legge inn fødselsdatoen, kanskje! Hvordan opplevde du det første trinnet? 

Tusen takk ❤️ Har du det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle snike meg til å skrive under kveldsammingen, men her ligger C altså og smiler til mobilskjermen! 🙊 Han er skikkelig surrete i kveld. Har sovet godt i dag og dubbet flere ganger av i fanget mitt, men akkurat nå er det ikke snakk om noe soving! Han har en slags rutine på dagen, men legging på kvelden er ikke så lett alltid. Kaver voldsomt med luft i magen! Han vrir og vender på hele kroppen, og roper og klager mens han prøver å få det ut. 

I dag har det vært en strålende dag.  Han valgte å stå opp 07:15 (!!) faktisk. Skal han begynne med det nå? Jeg er ikke helt klar for det, kjenner jeg 😂 C har fått hele to lange trilleturer i dag. En med farmor på formiddagen (mens jeg sov en times tid ❤️) og en med oss.  Vi fant et sted å slippe løs labbisen. Været har vært så nydelig her! Jeg blir som et nytt menneske når solen skinner og det er helt tørt ute altså. I kveld kom en barndomsvenninne på besøk også, det var superkoselig 😊 

Nei huff, her sprelles det voldsomt.. Når jeg ikke får han til å sovne med pupp, så vet jeg liksom ikke hvordan jeg skal få han til å sove! Han våkner så utrolig lett når vi flytter han over i sengen sin, så egentlig skulle vi vel vent han til å sovne selv i sengen. Når er det innafor å begynne med? Og hvordan? Her har han nesten slutten helt å ta smukken.. Det suger, for den roet han seg veldig med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er C tre måneder gammel, allerede! Det er så sykt. Vi er så utrolig heldig. C har blitt så morsom i det siste. Han babler i ett sett, smiler og ser ut til å ha det som plommen i egget. Han gråter så å si ingenting synes jeg. Det kunne jeg ikke si de første seks ukene! For det meste gråter han med en gang han blir satt i bilstolen eller lagt i vogna, men han roer seg fort ved bevegelse, og hvis jeg ikke er kjapp nok med å tilfredsstille behov når han klager litt. 

Synes han utvikler seg så fort! Har gått fra å bare ligge og se ut i lufta, til å fikle med lekene sine og prøver å få tak i dem mens han kjefter eller pludrer. Nå har vi plutselig for lite leker føler jeg! 

Jeg koser meg veldig med å være mamma altså. Jeg føler jeg er skapt for det! Spesielt når vi har en vanskelig dag, også knekker jeg koden. 

Forholdet går det greit med. Synes det svinger en del, men det er for det meste bra. Jeg har øyeblikk der jeg fantaserer om å flytte ut og ser etter leiligheter i bygda hvis han viser tegn til uvaner igjen. Mens andre dager, som i dag, er vi som et nyforelsket par. Jeg har hørt mange ganger at man bare må holde ut det første året med barn, fordi det er en unntakstilstand 😜 Men jeg synes absolutt S har skjerpet seg mye. Det glipper av og til, men såpass må jeg tåle. Jeg har dager der jeg er sur, lat og en dårlig kjæreste. Vi er da bare mennesker. På lørdag var S på bursdagsfest. Vi avtalte på forhånd at han skulle få reise, og at han da skulle være stille, legge seg på gjesterommet og ikke ta kontakt med hverken meg eller C. Hørte ikke engang at han kom hjem og det hadde gått veldig bra på fest. Det var godt å se at han faktisk klarer å ta seg litt sammen, og at det faktisk går an å reise på fest i ny og ned uten noe tull. Tidligere hadde han komt hjem, insistert på å få sove med meg, mast om sex og vært skikkelig sur. 

Nå er det mye planlegging av navnefest! Gleder meg så veldig, og det er skikkelig gøy å planlegge det sammen med søsteren min 😍 Livet er bra! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at dere har det mye bedre nå. :) Det høres koselig ut å planlegge navnefest! Selv klarer vi ikke å bestemme oss for om vi vil ha dåp eller navnefest. :P

Angående første utviklingstrinn så merka vi ikke noe særlig til det. Dvs. hun gråter så mye og er urolig uansett, så vi har egentlig ikke skjønt noe av utviklingstrinnet. Men plutselig begynte hun å smile masse, og det forstår jeg sånn er noe som skjer etter første utviklingstrinn. :) I følge Wonderweeks skal hun være midt i det andre trinnet nå, men vi er fortsatt ikke sikre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Så fint å lese at dere har det mye bedre nå. :) Det høres koselig ut å planlegge navnefest! Selv klarer vi ikke å bestemme oss for om vi vil ha dåp eller navnefest. :P

Angående første utviklingstrinn så merka vi ikke noe særlig til det. Dvs. hun gråter så mye og er urolig uansett, så vi har egentlig ikke skjønt noe av utviklingstrinnet. Men plutselig begynte hun å smile masse, og det forstår jeg sånn er noe som skjer etter første utviklingstrinn. :) I følge Wonderweeks skal hun være midt i det andre trinnet nå, men vi er fortsatt ikke sikre. :P

Huff, så kjedelig at hun er så urolig! Hvor gammel er hun nå? Vi hadde det ganske jævlig de første ukene med utrøstelig gråt og uro, men så snudde det over natten den sjette uken. Det er skikkelig tøft, men det går over før du vet ordet av det 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tweet skrev:

Huff, så kjedelig at hun er så urolig! Hvor gammel er hun nå? Vi hadde det ganske jævlig de første ukene med utrøstelig gråt og uro, men så snudde det over natten den sjette uken. Det er skikkelig tøft, men det går over før du vet ordet av det 🤗

Jepp enig! De første 6 ukene er ikke stas! Men så blir ting bare bedre og bedre :)

6 mnd er helt knall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi en tur til lege med C. Han har hatt litt hovne lymfekjertler en stund, så ville bare sjekke i tilfelle det var noe. Frisk som en fisk! Paranoid førstegangs altså 😅 Satte endelig p-sprøyta, så nå er jeg sykt spent på hvordan jeg reagerer på den. Er skikkelig nervøs faktisk! Er mest redd for at det skal kræsje med diagnosen min og gi meg syke svingninger. Usj.. Også er jeg redd for å bli gravid likevel! 🙈 Det hadde vært helt krise hvis det skjedde. 

Jeg gjør ALT for å få C til å le! Han har ledd skikkelig trillende én gang for over en uke siden, men ikke søren om det skjer igjen. Han har funnet ut at han kan rope OG hyle nå da, så vi hører «uuuiiiiiiiiiik!!!!» og «ÆÆÆÆÆIIIIIIII» dagen lang 😂 Men flire, det skal han altså ikke. Han synes tydelig at ting jeg gjør er gøy og jeg ser at han er såå nær på å le. 

Han har endelig begynt å holde hodet oppe lenge når han ligger på magen, men det skal helst være oppå meg. Da er han høyt oppe og kan se på alt mulig. Det er bare dritkjipt på gulvet 🙈 Flere i termingruppen har babyer som hopper på fanget, ruller og ligger og spreller og koser seg på magen. Sånn er ikke min hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så har jeg begynt å se et mønster i sovingen til C. Vi våkner sånn i gjennomsnitt klokken 8:30-9:00 (noen ganger før eller senere så klart), så blir han trøtt igjen rundt 11:30-12:00, sover (forhåpentligvis) 2-3 timer, våken til ca 17:00 og sover 1-2 timer og begynner med kveldsstell mellom 20-21. Stort sett har han sovnet ca 22 pluss minus. Den aller viktigste dubben, er den første. Blir klokken over 12, er han et helvete å få til å sove! Skriker, kjemper og bare fjaser. Han har blitt så treig med å sovne i vognen, og utenom den, er det babynest, sengen sin eller sengen vår som er alternativene. 

Her en dag prøvde jeg å få han til å sove i FEM timer 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å lese hvor godt det virker som ting går om dagen! :yvonne: 

Ville ikke vært redd for å bli gravid med sprøyta, det er vel en av de sikreste er det ikke? Mener å huske at det eneste som er mer sikkert er p-staven. I det minste var det slik sist gang jeg så på prevensjon, er jo en stund siden nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en herlig baby jeg har! Har sovnet klokka 21 de tre siste dagene, og sovet mange timer før første amming! Det er så deilig. Det er fortsatt litt vanskelig å få til den første formiddagsluren av og til, slik som i dag, men nailer det mer og mer. I dag trillet vi litt før 11, som er den perfekte tiden å få han til å sove på, men selvfølgelig måtte han våkne etter bare tre kvarter søvn. Har vært litt av et styr fram til nå, med kjefting og roping (fra han altså). Nå ligger vi i dobbeltsenga. Han sover med hodet oppå puppen 😅 Besten plassen å sove på, slik jeg har forstått det! 

Jeg har heldigvis ikke merket noe spesielt etter sprøyta ble tatt. Har vært såå redd for det! 

Så var det dette forholdet her da. Jeg ser at S har begynt med uvaner igjen. Hører ikke etter, sover lenge, gjør ikke noe særlig husarbeid, kverulerer og gir fort opp hvis C er litt «vanskelig».. Men på den andre siden lever han veldig sunt, er den som lager all mat, trener nesten hver dag og drikker ikke alkohol mer. Det svinger fortsatt veldig. Noen dager er jeg klar for å pakke saker og reise, andre dager er jeg som nyforelsket igjen. Utrolig slitsomt!! Hva er det jeg EGENTLIG føler? Er det normalt å ville gi opp, så ofte? Hvor lenge skal man orke å gå og irritere seg? Når er det på tide å gi opp? Jeg klarer liksom aldri å bestemme meg for hva jeg vil. Han er ikke den jeg forelsket meg i, men så er han det plutselig likevel. Jeg kan være så drittlei av han at jeg vil spy en dag, men så går det plutselig over og jeg glemmer av at jeg har følt det slik. Kan klage til mamma og føle at jeg ikke klarer det mer, også går det en stund, og følelsen snur. Og apropos mamma, så er S fortsatt sur på henne fordi ho «blandet» seg i en krangel, og han er bestemt på å aldri være med på besøk dit eller prate med henne. Dessuten er han lite fan av søstrene mine også... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det! De har ikke gjort han noe vondt i det hele tatt, kun blitt irritert på mine vegne. Det har alltid vært viktig for meg at en kjæreste skal komme overens med familien og føle seg som en del av den. Han er så velkommen i familien min, men velger å skyve den bort. Så jævlig frustrerende!!

Jeg må innrømme at det har fristet veldig å være alene i det siste. Jeg blir på en måte letta av tanken på å bo alene og leve akkurat slik jeg vil, og fokusere kun på sønnen min og slippe å irritere meg over småting. Men så føles det plutselig helt feil igjen fordi vi har det så fint og jeg får angst av tanken på å splittes. Når skal det her gå over!? Jeg er så lei av å hele tiden veie for og imot! Går dette over når det første året er omme, slik alle sier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 13.02, tweet skrev:

Huff, så kjedelig at hun er så urolig! Hvor gammel er hun nå? Vi hadde det ganske jævlig de første ukene med utrøstelig gråt og uro, men så snudde det over natten den sjette uken. Det er skikkelig tøft, men det går over før du vet ordet av det 🤗

I morgen blir hun åtte uker. Og du og @Rucculahar rett - det har bedret seg bittelitt etter seks uker. Vi vet ikke helt hva som er årsaken da, om det er at hun har blitt eldre, at vi har blitt flinkere og forstår mer hva vi kan gjøre for å roe henne, at manuellterapeuten har løst litt opp i ryggen hennes. Uansett er vi glade for at hun skriker litt mindre nå. Sovingen derimot har ikke blitt noe bedre, men alt er bedre enn masse skriking i timesvis. :) 

Så bra at du og C koser dere sånn som dere gjør, og at du føler at du "får til" det med sovinga. Det må være en skikkelig god følelse! Men det er trist å lese at du er så usikker på forholdet til mannen som du er. Jeg vil tro det tærer på veldig å stille så mange spørsmål rundt hva man vil og å være så frustrert. Jeg har dessverre ingen råd å komme med, jeg håper bare det går seg til for alles skyld. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min er bare så fin at jeg har ikke ord! 😭 Jeg vil bare kose og susse på han heeele tiden! Gruer meg til den dagen han tørker bort sussen og sier «ææææsj» 😫 haha! 

Jeg trives altså så godt. Hadde aldri trodd at jeg skulle digge SÅ mye å stå opp tidlig, trille lange turer, planlegge ukeshandling, vaske klær og sånt, men det gjør jeg altså. Dagene går veldig på repeat, og jeg elsker det! Våkner på morgenen, koser og prater, går på badet og steller oss og tuller, ser litt på TV og spiser frokost mens C leker, setter på en maskin her og der, legger sammen/henger opp klær, synger litt med C, triller en lang tur og hører på lydbok, spiser lunsj og sysler med whatever mens C sover i vogna, han våkner og da koser, synger og leker vi frem til neste dubb, og den tar jeg sammen med han i dobbeltsenga 😁 Våkner gjerne litt før han og får servert middag, han våkner, vi prater og koser litt til før dusj/bading, også går vi på rommet og ammer til han sovner. Han har en tendens til å våkne når han flyttes for tiden, så den leggingen tar litt tid. Men slik går altså dagan! S synes dagene blir kjedelig, men det er ikke opp til meg å underholde han heller 🙊 Jeg styrer bare med mitt, jeg, så får han henge seg på om han vil. 

I går tok S endelig all kveldsstell for første gang! Han var litt sånn «jeg får det ikke til» og negativ, helt til han så hvor bra det gikk og at C storkoste seg. Han har aldri badet så lenge! Vi måtte ta han ut fordi vannet begynte snart å bli kaldt.. når jeg bader han, klager han etter 3 min og vil opp igjen. S er virkelig en mester bare han har litt troen på seg selv, også må jeg være flinkere til å gi han ansvar. I dag har han skiftet to bleier uten at jeg blandet meg. Vet ikke hvem det var vanskeligst for 😅 C virker å være ekstra tålmodig med faren. Helt snodig, det der. Hadde likt å visst om han merker at S er litt «annerledes». Han kan stirre på ansiktet hans lenge med store, blide øyne og er så rolig hos han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hey hey, utviklingstrinn 4, som skal vare i TREDVE dager til! Hjelp! Jeg endret på datoen på Wonder weeks, og jammen ga det mer mening. På dagen WW sa at han var inne i et nytt leap, ble det umulig å legge han på formiddagen og han roper og klenger hele dagen. Jeg overlever da, men shit så frustrerende det er når han bare roper, klager eller gråter når jeg prøver å få han til å sove. Bra for han at han er så søt! 😜 

I følge appen skal han kunne alt mulig siden siste sprang, men kanskje han er litt treig? Han er ikke noe interessert i å rulle eller ligge noe særlig på magen, rister ikke på leker.. og han er laaaaangt i fra å prøve på mye av det han liksom skal kunne når dette spranget er over. Heldigvis bryr jeg meg lite om det 😁 Er spent på kontroll neste uke da. Er helt umulig å gjette hvor lang og tung han er nå. Han passer ikke 100% i størrelse 62 enda, men det virker som han har strekt seg litt. Nå er ikke dobbelhaka så stor at jeg ikke ser halsen liksom 😅

Har ikke så mye mer å si egentlig. Dagene går så fort. Jeg har ikke vurdert å flytte ut på noen dager nå, det er vel bra! 😜 Men jeg er forferdelig sliten i hodet, er svimmel og skikkelig øm i magen. Det kan hende det er sprøyta som gjør det. Angrer på jeg tok den og tror jeg driter i å sette en ny neste gang. Bruker heller kondom fram til ammeslutt. Jeg er plutselig livredd for å være gravid, for nå har to i termingruppa blitt det! Det hadde vært FULLSTENDIG krise! Det er så lite sannsynlig, men jeg er skikkelig kriseromantiker 😜 

Leser for tiden «the no-cry sleep solution». Håper på å klare å legge han i sengen sin, våken uten noe klaging etterhvert! Synes det er dumt å måtte amme han i søvn hver gang, og han våkner jo nesten alltid når vi flytter på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner skikkelig på hvor takknemlig jeg er for at jeg har denne lille gutten i livet mitt nå! Det er så deilig å plukke opp lille, varme, gode babyen min når han knirker og er klar for mat, og holde han tett inntil meg. Så ammer vi mage mot mage, mens jeg kjenner føttene hans «tråkke» på magen min. Han beveger alltid føttene når han koser seg 😫😍 Vi ligger slik akkurat nå, og jeg kjenner at jeg aldri vil dette skal gå over. Han vokser for fort! 

Min lille sjelevenn ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 0.47, tweet skrev:

Jeg kjenner skikkelig på hvor takknemlig jeg er for at jeg har denne lille gutten i livet mitt nå! Det er så deilig å plukke opp lille, varme, gode babyen min når han knirker og er klar for mat, og holde han tett inntil meg. Så ammer vi mage mot mage, mens jeg kjenner føttene hans «tråkke» på magen min. Han beveger alltid føttene når han koser seg 😫😍 Vi ligger slik akkurat nå, og jeg kjenner at jeg aldri vil dette skal gå over. Han vokser for fort! 

Min lille sjelevenn ❤️

Snart er han stor nok til å sendes på alene på bussen til tante Ruccula, så vi andre også får en kos av sjarmøren! hehe :P:P

Han er så vidunderlig søt han lille krabaten,  med store brune øyne! Skikkelig vakker.

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 22.23, Ruccula skrev:

Snart er han stor nok til å sendes på alene på bussen til tante Ruccula, så vi andre også får en kos av sjarmøren! hehe :P:P

Han er så vidunderlig søt han lille krabaten,  med store brune øyne! Skikkelig vakker.

Får ikke jeg bli med? 😱 

Åh du, jeg blir så kry! Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...