Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag er lillebollen 3 måneder! Tiden bare flyr av sted. Han har bikket 7,5 kg og har en god dobbelthake og noen deilige valker på lårene. :laugh: 

Han har begynt å skjønne at han kan slå etter lekene i babygymen og kan kan holde fast i noen leker og slenge på de. Holder hodet bra selv når han er i armene, men blir fort sur om han må ligge på magen. Vi har fått våre egne interne spøker, som når vi ser på oss selv i speilet så gjemmer han ansiktet inn mot meg. Akkurat som om han blir flau eller blyg. 

Sover godt om natten. Legger han rundt kl 21 og så står vi opp minimum 12 timer etterpå. Blitt litt mer kav me ammingen siden han styrer mer på og ikke vil ha, eller bare vil ha den puppen det er mest i. Så plages han med litt skurv for tiden. Den vil han gjerne klø på og da blir det ofte kloremerker. Svigerfar lurte på om han hadde fått vannkopper. :fnise: Tror han har klart å klore seg inn på øyet også. Det er hvertfall litt rødt, så det får vi følge litt med på. 

Har bestilt sydentur i mai så jeg må få fikset passbilde og pass til gutten etter hvert. Men det blir stas. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, 3 mnd allerede! Hvor har tiden blitt av? :klo: Han høres ut som en helt herlig gutt altså :rodmer:

Skurv ja, husker at mine to små hadde det.. Jeg var fæl til å sitte og pirke på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pjusk skrev:

Herlighet, 3 mnd allerede! Hvor har tiden blitt av? :klo: Han høres ut som en helt herlig gutt altså :rodmer:

Skurv ja, husker at mine to små hadde det.. Jeg var fæl til å sitte og pirke på det :fnise:

Tror den forsvant blant tissebleier, klær med bæsjeflekker og to forvokste bryst. :fnise: Han er en stor sjarmør. :)

Alle steder jeg har lest står det; ikke pirk på skurven! Men når hs kommer med råd om å ta en myk tannbørste og pusse lett etter innsmøring av olje så får vi gjøre det da. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jill skrev:

Tror den forsvant blant tissebleier, klær med bæsjeflekker og to forvokste bryst. :fnise: Han er en stor sjarmør. :)

Alle steder jeg har lest står det; ikke pirk på skurven! Men når hs kommer med råd om å ta en myk tannbørste og pusse lett etter innsmøring av olje så får vi gjøre det da. :phaedra:

Hei:) så koselig med baby,den alderen er så fin:) jeg tok masse olje og en lusekam! Jeg storkoste meg🙄🙄 og det funka bra:):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, blomst12 skrev:

Hei:) så koselig med baby,den alderen er så fin:) jeg tok masse olje og en lusekam! Jeg storkoste meg🙄🙄 og det funka bra:):) 

Hei! Bra vi er flere som liker å pirke. Bare så synd babyen ikke ser ut til å være like fornøyd med det som meg. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hvem som kommer til å lokke frem de grå hårene på meg. Nå har vi brukt nøyaktig 1 time på å sovne og han var skikkelig vrang. Han hyyyylskreik det han var god for. Ikke var det noe hjelp å få med mannen heller. Kan høre at han koser seg fremfor tv'en..  :dry:

Uansett, nå er datoen satt for VTV-fest for guttungen. Lokale er booket og jeg må bare planlegge resten. Jeg er sikkert den dårligste partyplanleggeren noen gang, så det blir gøy! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å funderer på å bake "dåpskaka" selv. Vi snakker marsipanlokk, marsipanfigurer og farging av marsipan. Er det overkill når det eneste jeg har hatt å gjøre med marsipan siste åra er grisen jeg kjøpte på halv pris etter jul? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Driver å funderer på å bake "dåpskaka" selv. Vi snakker marsipanlokk, marsipanfigurer og farging av marsipan. Er det overkill når det eneste jeg har hatt å gjøre med marsipan siste åra er grisen jeg kjøpte på halv pris etter jul? :nigo:

Jeg vurderte det også, men er skikkelig glad jeg droppet det. Det var nok stress før dåpen uten å skulle lage den kaka også :D 

Jeg endte selvfølgelig med å stå og lage sjokolade kake kl 01.00 om natten kvelden før... -.- 

Jeg kjøpte kake fra en konditor og den ble så fin, jeg kan sende deg et bilde hvis du vil :) har du snap btw? Hadde vært såå hyggelig å sett bebisen din <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg vurderte det også, men er skikkelig glad jeg droppet det. Det var nok stress før dåpen uten å skulle lage den kaka også :D 

Jeg endte selvfølgelig med å stå og lage sjokolade kake kl 01.00 om natten kvelden før... -.- 

Jeg kjøpte kake fra en konditor og den ble så fin, jeg kan sende deg et bilde hvis du vil :) har du snap btw? Hadde vært såå hyggelig å sett bebisen din <3 

Hehe sikkert ingen småbarnsmødre som kjenner seg igjen i å bake kake midt på natta. ;) Jeg var å kjøpte litt kakedekoreringsstæsj i dag. :sjenert: Vi har bestilt en kransekake og så er det jo tross alt Sunnmøre dette her, så alle gjestene kommer til å stille med en kake hver. :ler:  Vil gjerne se bilde av din kake. Sender deg pm med snap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jill skrev:

Hehe sikkert ingen småbarnsmødre som kjenner seg igjen i å bake kake midt på natta. ;) Jeg var å kjøpte litt kakedekoreringsstæsj i dag. :sjenert: Vi har bestilt en kransekake og så er det jo tross alt Sunnmøre dette her, så alle gjestene kommer til å stille med en kake hver. :ler:  Vil gjerne se bilde av din kake. Sender deg pm med snap. :)

Åhh kransekake! Er sååå godt! Nå ble jeg fysen (er på slankern)  hahaha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 17.26, Ruccula skrev:

Åhh kransekake! Er sååå godt! Nå ble jeg fysen (er på slankern)  hahaha 

Haha, jeg har funnet ut at jeg skal amme resten av livet. Kiloene renner av selv om jeg spiser 98 % sjokolade. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt over svigermor. Det er visst bare med henne lillegutt ikke sover i vogna. Så neste gang vil hun vi skal ordne sånn han kan sitte mer oppreist og får se seg rundt.. :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.1.2018 den 20.02, Jill skrev:

Haha, jeg har funnet ut at jeg skal amme resten av livet. Kiloene renner av selv om jeg spiser 98 % sjokolade. :ler:

Herregud, første tanken min var hvordan har hun greid å finne så mørk sjokolade. :sjokolade: Neste tanke var hvorfor er det ille. :klo:

Også skjønte jeg det. :laugh:

Svigermødre er ikke alltid bare bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2018 den 13.40, malicious skrev:

Hehe, er han faktisk trøtt når hun vil trille da? :P

 

Jada, men han sover jo ikke om han får ligge å titte på lysene i taket på kjøpesenteret og når folk skal se opp i vogna hele tiden. Og hvis han lager litt leven blir han jo tatt opp. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Tonio skrev:

Herregud, første tanken min var hvordan har hun greid å finne så mørk sjokolade. :sjokolade: Neste tanke var hvorfor er det ille. :klo:

Også skjønte jeg det. :laugh:

Svigermødre er ikke alltid bare bare.

Hehe, ja jeg så det kunne tolkes sånn, men satset på at jeg kom til å bli forstått. :tongue: Jeg har faktisk gått over til å spise mer 70 %-sjokolade, men tror poenget har falt litt bort når jeg dunker ned på plate etter plate. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, jeg burde absolutt få sjekket opp hvorfor jeg er så ofte kvalm. Eller skal vi si, få utelukket en mulig årsak. :dry: 

Far jobber overtid i dag, lillegull er slitsom og jeg er kvalm. Dårlig kombo. Heldigvis leggetid for minstemann nå og det kan se ut som det går fort, bank i bordet, krysse fingre og tær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jill skrev:

Isj, jeg burde absolutt få sjekket opp hvorfor jeg er så ofte kvalm. Eller skal vi si, få utelukket en mulig årsak. :dry: 

Far jobber overtid i dag, lillegull er slitsom og jeg er kvalm. Dårlig kombo. Heldigvis leggetid for minstemann nå og det kan se ut som det går fort, bank i bordet, krysse fingre og tær. :)

Oioioi :P

Har dere lyst på 2 tette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Oioioi :P

Har dere lyst på 2 tette? :)

Absolutt ikke så tett! :ler: Vi har snakket løst om 3 år i mellom, men jeg vet ikke. 

I følge Google er det mange som ammer som er plaget av kvalme og som ikke er gravide. Og vi skal ha hatt sykt (u)flaks om jeg er det. Sengekos har ikke stått veldig høyt på prioriteringslista siste månedene. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...