Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 11.6.2020 den 19.15, Rucula skrev:

Gratulerer så mye :)

her blir jeg 2 barnsmor om 4 dager 😱

Tusen takk! 😊

Så spennende! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, malicious skrev:

Hvordan gikk timen din? :)

Gikk greit. Tok hcg på torsdag: 66000 og mandag: 92000 ca. Det er i alle fall stigning, men lang doblingstid. Men leser at det flater ut fra uke 7 eller over 25000, så regner med det er i orden. Legen hadde også utvendig ultralyd, men det var for tidlig å se noe annet fosterposen.

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Time med legen i morgen. Krysser fingre og tær for at vi får se et lite hjerte som banker 🤞🤞💓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått sett et bankende hjerte på en 25 mm liten reke. 😍 Det stemte godt med at jeg er 9+3 i dag. 

Ellers litt lavt jerninnhold, så skulle begynne å ta jerntilskudd fra uke 18. 

Ny time i uke 13. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.6.2020 den 9.55, Jill skrev:

Da har vi fått sett et bankende hjerte på en 25 mm liten reke. 😍 Det stemte godt med at jeg er 9+3 i dag. 

Ellers litt lavt jerninnhold, så skulle begynne å ta jerntilskudd fra uke 18. 

Ny time i uke 13. 

Så stas!! Hurra for et bankende hjerte! 

Hvordan er formen? Jeg synes første trimester er det aller verste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rucula skrev:

Så stas!! Hurra for et bankende hjerte! 

Hvordan er formen? Jeg synes første trimester er det aller verste 

Formen er helt grei. Noen dager der jeg er litt uggen, men veldig overkommelig. Litt trettere enn til vanlig, ellers merker jeg ikke så mye. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jill skrev:

Formen er helt grei. Noen dager der jeg er litt uggen, men veldig overkommelig. Litt trettere enn til vanlig, ellers merker jeg ikke så mye. 🙂

Så bra :) godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

12+0 i dag! 🎉

Vi har ennå ikke sagt det til noen (bortsett fra en venninne av meg og sjefene mine) og nå begynner jeg å bli litt stresset for at noen skal avsløre oss før familiene har fått vite det. I tillegg var jeg litt stresset for å skulle fortelle det og så kanskje jeg hadde hatt en MA siden vi var hos legen sist. Så klokken 03:30 i natt fant jeg ut at jeg når morgenen kom skulle jeg ringe å sjekke om jordmoren hadde mulighet for en sjekk med dopler. Der hadde jeg flaks for hun hadde sin siste dag før ferien og jeg fikk stikke innom. Hun måtte lete litt, men fant reka til slutt. 😊

Så nå kan jeg slappe av litt mer og så tror jeg vi må prøve å få fortalt det i løpet av helgen. Det eneste som kan ødelegge litt er en bestefar på svigerssiden som kanskje stryker med i natt. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei, skal vi oppdatere litt da? 😊

16+6 i dag. Nærmeste familie og venner er informert og nå siger det vel rundt av seg selv til kollegaer og bekjente. 

Omtrent siden uke 12 og frem til for maks en uke siden har jeg hatt mange dager der jeg har vært uggen og småkvalm. Det kunne plutselig bare dukke opp når som helst i løpet av dagen og det hjalp ikke å spise en kjeks slik som i siste svangerskap. Men nå håper jeg det har roet seg. I tillegg har jeg rastløse bein på kveldstid og når jeg legger meg. Har lenge følt meg som en stappet pølse og at det presser på i magen. Kan ikke huske at det var slik i siste svangerskap. Så svigermor sin teori er derfor at jeg nå får en jente. Blir spennende å se. 1. september er det dags for ordinær ultralyd og det grugleder jeg meg til! Jeg hadde første skikkelig svangerskapskontroll med legen for 2 uker siden, men da fikk jeg verken ultralyd eller dopler. Så håper virkelig alt er i orden med lille. 🤞

I disse dager holder vi også på å skal flytte. Vi har funnet en kjøper til huset vårt og overtagelsesdato er i begynnelsen av september. Problemet er at vi ikke vet hvor vi skal flytte! 😅 Vi har jo kjøpt tomt, men ikke kommet noe særlig lenger i planleggingen av husbyggingen.. Svigers har en leilighet, men der er det bare 1 soverom. Mine foreldre har en hytte, men det blir også bare midlertidig, siden jeg ikke vil bo på fjellet, muligens innesnødd, når fødselen starter. Så da må vi nok leie noe og det har ikke dukket opp noe som er helt perfekt ennå i alle fall. Men det ordner seg nok. Samboeren (og mamma) er mer stresset enn meg for hvor vi skal bo. 😆

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skummet gjennom dagboken din. 😊 

Gratulerer med ny graviditet, og lykke til med boligjakt frem til nytt hus er bygget 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På 20.8.2020 den 21.29, vegasus skrev:

Har skummet gjennom dagboken din. 😊 

Gratulerer med ny graviditet, og lykke til med boligjakt frem til nytt hus er bygget 😃

Tusen takk. 😊

Det er jo allerede noen uker siden OUL og vi venter en liten jentebaby. ❤ Fikk beskjed om at alt så bra ut, men han ville jeg skulle komme tilbake for en sjekk av hjertet og morkaken som ligger på fremsiden og delvis dekker åpningen. Ny time er på onsdag. 🤞

Vi har også flyttet inn med svigers og deler rom med 3-åringen. Det går fint, men håper vi finner noe annet før fødsel. Jeg tviler sterkt.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
På 24.10.2020 den 23.07, Rucula skrev:

Så stas med jente 😍😍😍! Gratulerer så mye og gratulerer med solgt hus 

Jaa! Tusen takk. :) 

Straks 27 uker på vei her. 2. kontroll på sykehuset gikk fint. Alt så bra ut heldigvis. Neste uke skal jeg ha første timen med jordmor og deretter time på sykehuset for profylakse ettersom jeg er rhesus negativ og jentungen er rhesus positiv. Samme som sist, der altså. 

Magen er svær og sprekkferdig. Jeg er trøtt og sliten og har vondt ca. over alt. Tror ikke jeg kommer til å holde ut i 100 % jobb hele dette svangerskapet, men sa til legen at vi avventer litt å ser.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

34+0 i dag. Har vært 20 % sykemeldt siden slutten av november. Tidvis plaget med søvnen. Om jeg blir vekket av 3-åringen får jeg ofte ikke sove igjen og må stå opp og være våken noen timer før jeg klarer å sovne igjen. Vi har nettopp flyttet igjen til en leilighet med to soverom, så absolutt bedre nå enn det var. 3-åringen sover bedre også. 

Har tatt lang juleferie nå og når den er over er det under to uker til jeg skal ut i permisjon. 😱 Vi er absolutt ikke klare for å ta henne i mot! Mangler både seng og stellebord og må gå gjennom klær og alt annet vi eier av babyting. Samtidig føles det som hun begynner å bli klar. Sparker og presser på. 😬 Litt morsomt at om jeg slipper en fis så kan hun skvette til. 😂🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Rucula skrev (1 time siden):

Lykke til med innspurten!!!! 

Takk, det trenger jeg! Lei og atter lei.

Hvordan går det med deg? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jill skrev (2 minutter siden):

Takk, det trenger jeg! Lei og atter lei.

Hvordan går det med deg? 🙂

Det forstår jeg :) men snart er hun her :)

Det går veldig fint. Lillemann er 7 mnd og så utrolig herlig! 😍

misunner deg nyfødt perioden 😍er jo en så fantastisk fin tid med en bitteliten knirkende liten sak.  
 

åhhhh sukk 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...