Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Den jordmoren høres ikke særlig oppdatert ut. Anbefaler deg sterkt å lese på Ammehjelpen.no og bli medlem av Ammehjelpsgruppen på facebook :strix:

Det høres ikke greit ut at du ikke har tid til å lage lunsj. Har du bæretøy? 

Teit med slike helsesøstre :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Den jordmoren høres ikke særlig oppdatert ut. Anbefaler deg sterkt å lese på Ammehjelpen.no og bli medlem av Ammehjelpsgruppen på facebook :strix:

Det høres ikke greit ut at du ikke har tid til å lage lunsj. Har du bæretøy? 

Teit med slike helsesøstre :fnise:

 

Meldte meg inn, men får litt noia av at det er så mange råd til hvert spørsmål. :tongue:

Har ikke bæretøy, men det må jeg bare skaffe meg før jeg blir sprø! Tenkte å finne noen som hadde sjal og noen med sele slik vi kunne teste hva vi liker best, men har ikke fått gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jill skrev:

Meldte meg inn, men får litt noia av at det er så mange råd til hvert spørsmål. :tongue:

Har ikke bæretøy, men det må jeg bare skaffe meg før jeg blir sprø! Tenkte å finne noen som hadde sjal og noen med sele slik vi kunne teste hva vi liker best, men har ikke fått gjort det. 

Les svarene fra de som signerer med Ammehjelper. De har utdanning og oppdatert faglig tyngde ;)

Bæretøy :rodmer: Jeg kan varmt anbefale Tula :strix: Noe jeg skal ha til nyfødt neste gang er Caboo Close :nigo: Det angrer jeg på at jeg ikke hadde. Enklere enn sjal. Jeg hadde def begynt med sele eller hybrid (Caboo) først for at det skal være enkelt å bruke i nødsituasjon. Deretter ville jeg kjøpt sjal osv og øvd når du egentlig ikke trenger å bære ;)

Hvis du er medlem av Norsk bæregruppe så kan du spørre der om det finnes en lokal gruppe. De er det mange av :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 21.18, LilleMy1989 skrev:

Les svarene fra de som signerer med Ammehjelper. De har utdanning og oppdatert faglig tyngde ;)

Bæretøy :rodmer: Jeg kan varmt anbefale Tula :strix: Noe jeg skal ha til nyfødt neste gang er Caboo Close :nigo: Det angrer jeg på at jeg ikke hadde. Enklere enn sjal. Jeg hadde def begynt med sele eller hybrid (Caboo) først for at det skal være enkelt å bruke i nødsituasjon. Deretter ville jeg kjøpt sjal osv og øvd når du egentlig ikke trenger å bære ;)

Hvis du er medlem av Norsk bæregruppe så kan du spørre der om det finnes en lokal gruppe. De er det mange av :jepp:

Da har jeg bestilt en caboo. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fire uker siden fødsel. Tiden flyr virkelig avgårde! :ohmy:

Tenkte å ta en liten up date på hvordan kroppen min har det om dagen. Er 2 kg unna hva startvekten var før graviditet. Magen er ganske myk, men er ikke veldig mye anerledes enn før, bortsett fra en litt dypere navle og stripen som går fra topp til bunn. Har fått noen strekkmerker under puppene, på sideflesket og på innsiden av lårene. Jeg blør fortsatt litt, men det har minket mye. Tror ikke alle stingene har forsvunnet og det kan klø litt av og til. Ved lange trilleturer får jeg litt vondt rundt halebeinet og i korsryggen. 

Så egentlig er det veldig bra om dagen, selv om det er intenst med en liten klump som krever all oppmerksomheten min. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde brystvortene hadde blitt herdet og at ammingen nå skulle være lett som en plett, men det var før den ene begynte å gjøre skikkelig vondt igjen i går. Oppdaget når jeg skulle legge meg at jeg sikkert har fått en melkeblemme! Så dagens prosjekt er å bli kvitt den. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.11.2017 den 23.03, Jill skrev:

Da har jeg bestilt en caboo. :laugh:

:rodmer: Håper du blir fornøyd :)

Ai! Melkeblemme har jeg aldri hatt men har hørt det er vondt :grine:

Tiden går helt vilt fort! Min er snart 16 mmd :sjokk: Men spesielt de første ukene raser forbi og det skjer så mye med de bittesmå knøttene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2017 den 9.47, LilleMy1989 skrev:

:rodmer: Håper du blir fornøyd :)

Ai! Melkeblemme har jeg aldri hatt men har hørt det er vondt :grine:

Tiden går helt vilt fort! Min er snart 16 mmd :sjokk: Men spesielt de første ukene raser forbi og det skjer så mye med de bittesmå knøttene :hjerte:

Fikk den for noen timer siden og første test ble ikke veldig godt mottatt av småen. :fnise: Men vi får prøve igjen i morgen når humøret hans er bedre. :)

Ja, det var sykt vondt med blemme, men ble heldigvis kvitt den etter en dag. :)

Det går fort, ja! Nå har vi begynt å få de største og skjønneste smilene også. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har han for første gang sovet i bæreselen. :hoppendeglad:Men vi sliter litt når han er våken for han skal hele tiden følge med på hva som skjer rundt oss. Så han snur hodet fra side til side og jeg må holde på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om våre nattlige rutiner når jeg nå ligger her grytidlig en lørdagsmorgen og ikke får sove. 

Jeg legger meg paddeflat! Dere hadde selvsagt rett. Vi samsover til den store gullmedalje. :sjenert:

Og det er ikke fordi han ikke kan sove i egen seng, for vi har testet det også. Nei, det er fordi jeg ikke har hjerte til å legge han i en kald seng etter amming og fordi det er så fordømt koselig å ha han inntil meg. :rodmer:

Men jeg sover dårligere, dessverre. Nå er det to dager på rad der vi har byttet bleie kl 05:00 og jeg har slitt med å sovne igjen etterpå. Jeg kan få helt noia av å ikke kunne ligge i den stillingen jeg vil! Og så er jeg sulten. Tror jeg må stå opp og spise frokost og så legge meg igjen etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsoving er himla koselig, vi gjør det denne gangen her, klistremerket mitt skal ikke være langt unna puppen :ler: 

hvilken sele/ sjal kjøpte du? Vi har ergobaby adapt og moby wrap. Sistnevnte er gull for babyen her skal være inntil oss, ellers vil han nesten ikke sove :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, malicious skrev:

Samsoving er himla koselig, vi gjør det denne gangen her, klistremerket mitt skal ikke være langt unna puppen :ler: 

hvilken sele/ sjal kjøpte du? Vi har ergobaby adapt og moby wrap. Sistnevnte er gull for babyen her skal være inntil oss, ellers vil han nesten ikke sove :P 

Ja det er sykt koselig. :ninuskapus: 

Kjøpte en caboo close, men det blir nok en ergobaby når han ikke trenger nyfødt-innlegg i den. For han her må ha muligheten til å snu hodet og se seg rundt. Og så blir det nok supert når han kan henge fremover i den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergobaby adapt trenger man ikke nyfødt innlegg forresten :)  Du justerer den bare med noen borrelåser osv når de er så små :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 20.11.2017 den 13.42, malicious skrev:

Ergobaby adapt trenger man ikke nyfødt innlegg forresten :)  Du justerer den bare med noen borrelåser osv når de er så små :) 

Takker for tips. :) Har fått lest meg litt opp, men ikke gjort mer med det. Trodde jo det skulle bli så bra med en baby som satt fremover, men har funnet ut nå at i følge ekspertene bør han være nesten konfirmant før hoftene tåler det.. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt småsyk midt i julestria. Det passet perfekt! Ikke ferdig med gavene, ikke fått vasket, julebaksten har vi allerede spist opp og ikke ferdig å pynte. :bond:

Baby har bikket 2 måneder og det går alt for fort! Skjønner nå hvorfor folk maste om å nyte tiden. Det er rett og slett ikke mulig å nyte til det fulle fordi dagene raser av sted. 

Men vi koser oss, han kan hvine av glede og jeg smelter som en snøklump på badegulvet. :hjerte:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 29.12.2017 den 15.39, Ruccula skrev:

Hvordan går det med dere? :)

Her går det fint, men jula har gått i ett. Har ikke gått en dag uten å treffe familie eller venner. Det er jo fint å få litt avlastning med lillegutt, men det er slitsomt å være sosial også. :)

Nå har jeg nettopp bedøvd lillegutt med litt melk slik han kan sove litt til og jeg kan stå opp, spise frokost og gjøre klart til årets siste fest. :nisseblunk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...