Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Hvitløk skrev:

Misunner ikke dere som får kvalmen nå. Her er heldigvis kvalmen på retur, så istedet for å kaste opp hele dagen er det kun morgen og noen kvelder. Håper alt blir borte til jul :)

Jeg er 12 uker på vei på fredag og har min første svangerskapskontroll da. Tiden har gått utrolig fort, er jo i 2. trimester snart!

Misunner deg er 8 uker på torsdag å føler alt går så tregt vill over denne 12 ukers kneika helst igår😂 håper tiden suser avgårde her åsså bare 2 uker til så skal e ha ny ul men 2 uker virker så langt borte selv om jeg var der idag😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.12.2016 den 17.32, trudb skrev:

Det gikk kjempe fint på ul idag fikk se ett lite hjerte slå å det er så deilig å høre alt er fint😊 fikk ny ul om 2 uker er litt heldig att fastlegen vår åsså er gynekolog å har ul apparat på kontoret. Ser den att du ikke vill si noe på jobb tror jeg hadde drøyd den en stund selv😊 Selv går jeg hjemme pga guttungen er kronisk syk så det er sånn 50/50 om han kommer seg på skolen.vi har sagt det til våre foreldre ei 2 bestevenniner vet om det å selvfølgelig de på legekontoret å mannen min.😂 men de på jobben til mannen spørr endel etter julebordet i helga siden jeg bare drakk vann å cola det var litt rart syns dem😂 når det kommer til kvalmen har jeg funnet ut hvis jeg holder meg til loff å veldig lett fordøyd mat så klarer jeg holde den litt på avstand😊ritt kjeks til frokost med frisk frukt er supert jeg putter åsså druer i frysen det funker supert mot kvalme😊håper du får ul snart å ikke må vente så lenge😊

Så heldig du er, må være deilig å vite at alt er bra :) Den kvalmen er litt vrien, man må spise, men det som vanligvis er godt frister ikke for tida. 

Blir godt når jeg kan fortelle det på jobben, merker det så godt i ryggen etter en arbeidsdag, tror tilrettelegging er tingen etterhvert.

Venter spent på innkalling til time til ul :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bringebær skrev:

Så heldig du er, må være deilig å vite at alt er bra :) Den kvalmen er litt vrien, man må spise, men det som vanligvis er godt frister ikke for tida. 

Blir godt når jeg kan fortelle det på jobben, merker det så godt i ryggen etter en arbeidsdag, tror tilrettelegging er tingen etterhvert.

Venter spent på innkalling til time til ul :)

 

Ja er veldig godt å vite alt er godt foreløpig men kjenner jeg stadig trenger bekreftelsen på att alt er bra.😊 skal bli godt når man er kommet der att man kan være mer avslappa å ikke minst få lov å dele litt glede. Det er vanskelig å holde tett om noe man bare har lyst å rope ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere time til første kontroll? Fikk ikke legetime før nærmere uke 14, og jordmor er umulig å få tak i (er bare jordmor en dag PR uke her og hun tar f... Ikke telefonen!)  vil ha helsekort å sånt på plass.. Samt få henvisning til oul!

Ellers er jeg fortsatt kvalm og alle symptomer påplass, så regner med det er som det skal der inne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvor skal man til første kontroll? Jeg hadde en legetime for et par-tre uker siden, men legen gjorde ikke stort annet enn å søke om TUL for oss. Når skal man ta kontakt med jordmor? Og er det noe man skal fikse selv først? Mulig legen sa noe om alt dette da jeg var der, men det husker jeg fint lite av... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar kontakt med jordmor selv men som regel er ikke kontroll hoss jordmor før etter uke 12. Helsekort er heller ikke noe jeg har opplevd å få før etter uke 12 noen av gangene. Du kan bestille første kontroll hoss legen når du selv ønsker det. Jeg er hyppig til kontroll der å har vært det siden dagen jeg fikk 2 streker men det er pga historikken  min. Fast lege ordner med henvisning til Oul når uke 12 er passert😊Man kan selvfølgelig ta kontakt med privat gynekolog å få ul når man ønsker om ikke fastlege har dette på kontoret sitt selv. Min fastlege har det å jeg vet noen andre legekontor har men desverre ikke alle😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 12+0 i dag og hadde min første kontroll i dag. Har ny fastlege, så ble veldig overrasket da han plutselig trakk frem et ultralyd-apparat. Fikk se et hjerte som banket :rodmer: siden vi bestemte oss for å ikke ta tul så var det en veldig hyggelig overraskelse. Han sjekket kun at det var liv, men det er mer enn godt nok for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hvitløk skrev:

Jeg er 12+0 i dag og hadde min første kontroll i dag. Har ny fastlege, så ble veldig overrasket da han plutselig trakk frem et ultralyd-apparat. Fikk se et hjerte som banket :rodmer: siden vi bestemte oss for å ikke ta tul så var det en veldig hyggelig overraskelse. Han sjekket kun at det var liv, men det er mer enn godt nok for meg. 

Så deilig😊 det er fantastisk når fastlege har slikt tilgjengelig 😊 åså godt det må være å endelig ha nådd de magiske 12 ukene fått sett att hjerte slår å skuldrene kan senkes bittelitt😀må si jeg gleder meg enormt til dem er passert her åsså nå😀 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, trudb skrev:

Så deilig😊 det er fantastisk når fastlege har slikt tilgjengelig 😊 åså godt det må være å endelig ha nådd de magiske 12 ukene fått sett att hjerte slår å skuldrene kan senkes bittelitt😀må si jeg gleder meg enormt til dem er passert her åsså nå😀 

Det var utrolig deilig! Ikke lenge til dere andre er der også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Hvitløk skrev:

Det var utrolig deilig! Ikke lenge til dere andre er der også😊

Vi sniker oss stadig nermere😀 men jeg kjenner denne julen er slitsom sliter med løse  krystaller i hode å trøtthet fra en annen verden å i tillegg er det selskaper å div vær eneste helg vi skal ha huset fult til jul å energien er stadig fraværende😂 huset ser ut som ett kaos da husmora ser ut til å ha tatt juleferien altfor tidlig i år nå satser e bare på att ungene er holder seg friske å kommer seg på skole å i barnehagen slik att jeg kansje kan få gjort litt vær dag. Lillejulaften fylles huset opp her. Gleder meg allerede til 1 juledag hvor jeg kan sove å sløve hele dagen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, trudb skrev:

Vi sniker oss stadig nermere😀 men jeg kjenner denne julen er slitsom sliter med løse  krystaller i hode å trøtthet fra en annen verden å i tillegg er det selskaper å div vær eneste helg vi skal ha huset fult til jul å energien er stadig fraværende😂 huset ser ut som ett kaos da husmora ser ut til å ha tatt juleferien altfor tidlig i år nå satser e bare på att ungene er holder seg friske å kommer seg på skole å i barnehagen slik att jeg kansje kan få gjort litt vær dag. Lillejulaften fylles huset opp her. Gleder meg allerede til 1 juledag hvor jeg kan sove å sløve hele dagen😂

Det hørtes fryktelig slitsomt ut! Den gravidtrøttheten er fæl nok i seg selv, men topper man det med mer så blir det nok forferdelig. Håper romjulen blir rolig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frk_hardusett

Hei! Jeg er endelig gravid, med antatt termin i slutten av august😊 Det er 12(!) år siden sist jeg fikk barn, så det føles helt nytt og ukjent og kkke minst spennende ut😊 Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, frk_hardusett skrev:

Hei! Jeg er endelig gravid, med antatt termin i slutten av august😊 Det er 12(!) år siden sist jeg fikk barn, så det føles helt nytt og ukjent og kkke minst spennende ut😊 Juhu!

Gratulerer så mye😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, frk_hardusett skrev:

Hei! Jeg er endelig gravid, med antatt termin i slutten av august😊 Det er 12(!) år siden sist jeg fikk barn, så det føles helt nytt og ukjent og kkke minst spennende ut😊 Juhu!

Gratulerer og velkommen hit😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2016 den 11.12, frk_hardusett skrev:

Hei! Jeg er endelig gravid, med antatt termin i slutten av august😊 Det er 12(!) år siden sist jeg fikk barn, så det føles helt nytt og ukjent og kkke minst spennende ut😊 Juhu!

Gratulerer, så spennende 😊 

Jeg er 9+0 idag, ca to uker til ultralyd! Jeg er så spent! Jeg er kvalm nesten hele dagen, kaster opp hver dag.. det er litt slitsomt! I tillegg er jeg så sliten! Legger meg i 21-tiden på kvelden og sover som en stein til vesla vekker oss. Gruer meg til ferien er over. 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul idag 10 uker imorgen å vi fikk se små armer å bein med tær å fingre som bevege seg rundt😊 helt hærlig å se å vi har nå fortalt litt fler i familien 😊 kvalmen kommer å går og halsbrann har meldt seg for fult. Krystallene i hode mitt har julebord enda så jeg går som en full mann😂 jeg sliter åsså med den trøttheten å kan sove døgnet rundt 😂 men ellers er formen fin å alt er i tipp topp som det skal nå gleder jeg meg bare til en vaggende tid. Best av alt mine lefser av noen bryst er endelig litt fine i formen igjenn nesten så jeg føler meg litt stolt av oppblåste pupper igjenn😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...