Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Puny skrev:

Oj, kjipt med nåleskrekk, for jeg ser for meg at det  kanskje en del nålestikk man må igjennom i løpet av et svangerskap? Kanskje du blir kurert? Typ eksponeringsterapi? 

Vi er nesten nøyaktig like langt på vei. Jeg er 6+3. Har du funnet noe som hjelper mot svimmelheten? Jeg tror jeg skal prøve å spise mer regelmessig og ikke etter innfallsmetoden, kanskje det er blodsukkeret som tuller med meg. Syntes appetitten min også er så rar. Jeg er skrubbsulten i det ene øyeblikket og så bråmett i neste... 

Tja, jeg håper jeg kan bli kurert. Spurte helsesøster sist jeg var på legesenteret. Hun sa man kunne slippe unna med ei blodprøve, men det spørs jo på flere faktorer. Vi får se. :/ 

Jeg har slitt med svimmelhet før jeg ble gravid også. Å drikke vann hjelper for meg, stort sett. Før jeg ble gravid tok jeg jerntilskudd av og til når svimmelheten var som verst. Det tør jeg ikke gjøre nå. Tar NycoPlus sine koststilskudd for gravide (2 piller + 2 kapsler), der får jeg nok jern. Spiser gjerne en skive ekstra brunost eller leverpostei med sylta rødbeter på for mer jerntilskudd i hverdagen. Lager også de fleste måltider med jernpanner og gryter. Spise regelmessig er nok fint, drikk gjerne appelsinjuice til, har lest at det skal bedre opptaket av jern i maten du spiser. Selv er jeg alltid sulten.., tror hjernen min mistolker murring i magen som sult. Ellers har jeg arvelig lavt blodtrykk som også virker inn på min svimmelhet. Huff, det er virkelig ekkelt å få slike anfall av svimmelhet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere som har hoppet opp i vekt veldig tidlig? Da jeg fant ut at jeg var gravid veide jeg ca. 73 kilo, ble etterhvert oppblåst og ble dermed «stor i magen». Nå har oppblåstheten gitt seg, da. Men jeg er fremdeles «tjukkere». Vekta viser 78 (!!) kilo! Å hoppe opp 5 kilo på et par uker er jo helt hinsides, syns jeg. Føler meg alltid sulten, og har småspist en del, men trodde ikke det var så mye.. Jeg er 172 høy, så nå er jeg plutselig overvektig.. Har dere vært bort i lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle mommys to be!

Dette var en tråd jeg trengte ;-) Selv er jeg gravid for første gang og syns det går sent. Heh.. Er idag 7+4 og mye bekymret. Gleder meg til legetime og 12 fullgåtte uker. Har i en liten uke hatt endel mørk utflod.. bare litt som kommer på papiret. Har lest en del på nett å ser ut som dette er normalt? Noen som har noe betryggende å si?:-)

Ellers har jeg hovne ømme bryster, kvalme og trøtthet. Spennende tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gosha skrev:

Gratulerer til alle mommys to be!

Dette var en tråd jeg trengte ;-) Selv er jeg gravid for første gang og syns det går sent. Heh.. Er idag 7+4 og mye bekymret. Gleder meg til legetime og 12 fullgåtte uker. Har i en liten uke hatt endel mørk utflod.. bare litt som kommer på papiret. Har lest en del på nett å ser ut som dette er normalt? Noen som har noe betryggende å si?:-)

Ellers har jeg hovne ømme bryster, kvalme og trøtthet. Spennende tid!

Hei og velkommen!

Oh! Nå blir det TMI her,  men jeg har ikke alltid helt klar utflod jeg heller, men jeg har hatt en SA før og det var annerledes. Da var det blod, blod. Første ukene går sakte og er fylt med bekymringer for min del også, men du er jo over halvveis til uke 12 nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, matka skrev:

Er det flere som har hoppet opp i vekt veldig tidlig? Da jeg fant ut at jeg var gravid veide jeg ca. 73 kilo, ble etterhvert oppblåst og ble dermed «stor i magen». Nå har oppblåstheten gitt seg, da. Men jeg er fremdeles «tjukkere». Vekta viser 78 (!!) kilo! Å hoppe opp 5 kilo på et par uker er jo helt hinsides, syns jeg. Føler meg alltid sulten, og har småspist en del, men trodde ikke det var så mye.. Jeg er 172 høy, så nå er jeg plutselig overvektig.. Har dere vært bort i lignende? 

Jeg vet ikke om vekta viser flere kilo, har ikke turt å veid meg, men regner med at den har gått litt opp:tongue: Magen stikker ihvertfall godt ut, noe som er svært synlig da jeg absolutt har litt ekstra fra før. Huff altså, jeg ser supergravid ut i starten av uke 6, sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Jeg vil også være med her! I følge terminkalkulatoren er jeg 6 uker på fredag 😊 Kan vi vennligst hoppe frem til uke 12?? Termin 25 juli men det blir sikkert litt endringer.

formen er bra, men trøtt! Forrige gang jeg var gravid hadde jeg masse murringer i magen og puppene var kjempe vonde, sånn er det ikke nå, så bekymrer meg selvsagt litt over det, selv om to svangerskap ikke trenger å være like..

har ei på snart tre år fra før :babyjente: og da var jeg veldig dårlig fra uke 7-15! Kvalm, svimmel og helt ubrukelig! 

Blir spennende fremover nå 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gosha skrev:

Litt TMI fra begge ja, hihi. 

Takk for svar da :-) hvor mange uker er du på vei? 

Jeg er 6+5 men nå er jeg faktisk så nervøs at jeg tror jeg må bestille meg en ultralyd og bare få sett om det er et hjerteslag. Har begynt og spotte litt mer i dag og det bekymrer meg veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -T- skrev:

Hei dere! Jeg vil også være med her! I følge terminkalkulatoren er jeg 6 uker på fredag 😊 Kan vi vennligst hoppe frem til uke 12?? Termin 25 juli men det blir sikkert litt endringer.

formen er bra, men trøtt! Forrige gang jeg var gravid hadde jeg masse murringer i magen og puppene var kjempe vonde, sånn er det ikke nå, så bekymrer meg selvsagt litt over det, selv om to svangerskap ikke trenger å være like..

har ei på snart tre år fra før :babyjente: og da var jeg veldig dårlig fra uke 7-15! Kvalm, svimmel og helt ubrukelig! 

Blir spennende fremover nå 😃

Hei! Jeg er akkurat 6 uker i dag, så da er vi ganske likt:biggrin: Helt enig at vi bare kan hoppe fram til uke 12, nå! Det er så innmari langdrygt, å nervepirrende å gå å vente. Gleder meg sånn! Når vi har nådd det målet tror jeg det blir feiring:tongue:

Veldig bra at formen din er fin da, men skjønner at du er bekymret over at du ikke har de samme symptomene som sist. Men det er jo helt klart som du skriver selv, to ulike svangerskap. Prøv å slapp av å nyt at formen er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med her :hallo:

Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, har hatt ustabil syklus, men tipper ca 4 uker. Fikk positiv test tirsdag, har ikke gått opp for meg enda. Litt nervøs for svangerskapet, mistet to ganger før jeg fikk jenta mi som nå er 1,5 år. 

Ingen store plager enda, men kjenner bekkensmertene jeg hadde i forrige svangerskap innimellom.

Blir en spennende tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd og fikk konstatert hjerteslag. Det var helt utrolig fantastisk, for jeg har vært så redd da jeg begynte å spotte litt. Fikk forbud mot å trene og gjøre bekkenbunnsøvelser i to uker. Føler meg så dum som holdt på med slikt, men jeg gjorde det jo i aller beste mening! Jaja, nå blir det to uker på sofaen og ta det helt med ro. Er bare glad jeg kan jobbe og alt er bra med mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.11.2016 den 18.19, matka skrev:

Er det flere som har hoppet opp i vekt veldig tidlig? Da jeg fant ut at jeg var gravid veide jeg ca. 73 kilo, ble etterhvert oppblåst og ble dermed «stor i magen». Nå har oppblåstheten gitt seg, da. Men jeg er fremdeles «tjukkere». Vekta viser 78 (!!) kilo! Å hoppe opp 5 kilo på et par uker er jo helt hinsides, syns jeg. Føler meg alltid sulten, og har småspist en del, men trodde ikke det var så mye.. Jeg er 172 høy, så nå er jeg plutselig overvektig.. Har dere vært bort i lignende? 

Jeg gikk fort opp i vekt da jeg var gravid sist, pga det måtte jeg ta glukosebelastning som viste litt for høye verdier. Hadde en mild form for svangerskapsdiabetes, etter den ble oppdaget og jeg la om kosten sto vekta mer eller mindre stille. Regner med at jeg får svangerskapsdiabetes i denne graviditeten også, har lagt om til diabeteskost allerede.

Mener ikke å skremme deg altså, det er sikkert ikke det du har, men om vektøkningen fortsetter kan det være noe å tenke på :) Det var ikke før i ca uke 28 jeg fikk påvist sv.d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Puny skrev:

Var på ultralyd og fikk konstatert hjerteslag. Det var helt utrolig fantastisk, for jeg har vært så redd da jeg begynte å spotte litt. Fikk forbud mot å trene og gjøre bekkenbunnsøvelser i to uker. Føler meg så dum som holdt på med slikt, men jeg gjorde det jo i aller beste mening! Jaja, nå blir det to uker på sofaen og ta det helt med ro. Er bare glad jeg kan jobbe og alt er bra med mini.

Herlig med hjerteslag :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Puny skrev:

Var på ultralyd og fikk konstatert hjerteslag. Det var helt utrolig fantastisk, for jeg har vært så redd da jeg begynte å spotte litt. Fikk forbud mot å trene og gjøre bekkenbunnsøvelser i to uker. Føler meg så dum som holdt på med slikt, men jeg gjorde det jo i aller beste mening! Jaja, nå blir det to uker på sofaen og ta det helt med ro. Er bare glad jeg kan jobbe og alt er bra med mini.

Så fantastisk:strix: Har bestemt meg for å ta TUL i uke 10, gleder meg. Det er like før julaften, så håper å kunne vise kommende besteforeldre bilde da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig @Puny:biggrin:

I dag er jeg 9+0 og er i mye bedre form enn på lenge. Har vært 50% sykemeldt denne uka, så det kan ha noe med det å gjøre. Men blir småredd for at det går galt nå. Vi har ikke tenkt til å ta tul, så tenker at hvis jeg har en ma så vil ikke det bli oppdaget på lenge. 

Gleder meg til jeg kjenner regelmessige spark, da er det lettere å ha kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumsy skrev:

Så fantastisk:strix: Har bestemt meg for å ta TUL i uke 10, gleder meg. Det er like før julaften, så håper å kunne vise kommende besteforeldre bilde da:)

Ja det er bok mye mer hensiktsmessig å ta i uke 10. Da får man jo sett litt, våre bilder er jo bare en ert :P men det var verd det for vår del,siden jeg var så stresset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hvitløk skrev:

Så herlig @Puny:biggrin:

I dag er jeg 9+0 og er i mye bedre form enn på lenge. Har vært 50% sykemeldt denne uka, så det kan ha noe med det å gjøre. Men blir småredd for at det går galt nå. Vi har ikke tenkt til å ta tul, så tenker at hvis jeg har en ma så vil ikke det bli oppdaget på lenge. 

Gleder meg til jeg kjenner regelmessige spark, da er det lettere å ha kontroll!

Ååå! Så deilig med bedre form, det unner jeg deg! Blir så deilig å komme ut i 2. Trimester ja, gleder meg også til spark :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2016 den 11.58, Bringebær skrev:

Jeg gikk fort opp i vekt da jeg var gravid sist, pga det måtte jeg ta glukosebelastning som viste litt for høye verdier. Hadde en mild form for svangerskapsdiabetes, etter den ble oppdaget og jeg la om kosten sto vekta mer eller mindre stille. Regner med at jeg får svangerskapsdiabetes i denne graviditeten også, har lagt om til diabeteskost allerede.

Mener ikke å skremme deg altså, det er sikkert ikke det du har, men om vektøkningen fortsetter kan det være noe å tenke på :) Det var ikke før i ca uke 28 jeg fikk påvist sv.d.

Håper jeg slipper unnda svangerskapsdiabetes. Jeg har helt fobi mot nåler! :ohmy: Men uheldigvis, så er det jo noen som får det. Jeg er jo alltid sulten, så kan være jeg har spist mer enn jeg har lagt merke til? 

@Puny Så fabelaktig med hjerteslag! :hjerte: 7+2 her nå, fremdeles leeenge til min første UL 2. januar. :icon_frown:

Jeg har nesten ingen symptomer for tiden, bortsett fra sinnsykt ømme bryster, da. Nesten litt skuffende lite symptomer. Men tar stadig tester, og det er stadig positivt iallfall. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...