Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min erfaring er att både fysisk og psykisk tung arbeid kan være like belastende under en graviditet. Jeg vill heller da anbefale deg å snakke med sjefen din hvis du med tide  sku få behov for tilrettelegging😊

 

Btw andre her inne som har fått må bare ha følelsen. Jeg våkner midt på natta noen ganger å MÅ bare ha kjeks med ost å rød drue😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i denne tråden jeg også! :) Har termin heeeelt i slutten av august. Blir 6+0 uker i morgen ☺️ Skal på tidlig ul i uke 8, og jeg gleder meg og gruer meg samtidig! Er så redd for å ikke se liv.. Har mange symptomer da, så jeg tenker at det må være positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen sier 7+0 i dag. termin 24 august - MEN så skal det sies at jeg ikke har helt kontroll og er meeeget sikker på at denne blir endret på UL om utallig mange uker. Fordi, skrullehodet her hadde glemt ut når sist mens startet - jeg hadde jo ikke en fjerneste analese over at lille nurket ble til, og det kanskje hadde vært lurt å skrive ned den datoen :fnise:. Kan godt være dette blir en septemberbaby, men håper jeg får være i forumet - det er i hvertfall her jeg føler meg hjemme. 

14 timer siden, Plexus skrev:

jeg er 7+5 i dag, termin 15 august. Har foreløpig hatt fine symptomer, annet enn litt kvalme i ny og ned. Ellers er ekstremt kosesyk hele tiden og det er jo bare et hyggelig symptom for både mannen og meg. Har også svært ømme bryst, økt matlyst og avsvmak på kaffe. 

Er forøvrig sykepleier på sykehus, er det noen andre her inne som er spl hvor man må gjøre et fysisk relativt tungt arbeid? Når skal man fortelle sjefen? Evt burde jeg få tilrettelagt slik at jeg ikke får de tyngste løftene? Har vikariat som går ut om et par mnd. Har mulighet for forlengelse, men vurderer å søke til et fysisk roligere arbeidssted - som psykiatrien. Erfaringer? 

Jeg jobber på sykehus, ikke spl da. Jeg fortalte sjefen med en gang vi fant ut, for jeg skulle ikke utsette nurket for nattevakter - og skulle i vertfall ikke spontanabortere på grunn av det. Dessuten var jeg fryktelig sliten og fikk sånn annen sykemelding for å slippe nattevakter. De fleste sykehus (så vidt jeg vet) er IA-bedrifter - så de skal tilrettelegge for deg, slik at du slipper de tyngste løftene. Jeg kan ikke noe om dette, men tror kanskje det er best å holde seg til der du er nå, og søke deg til psyk mens du er i permisjon (har iiiingen holdepunkter for hvorfor). Jeg tenker at da er du i vertfall sikret jobb videre og penger i permisjon og slikt. Det er også sinnsykt slitsomt med opplæring, og jeg har i vertfall ingen ekstra energi til dette nå. Du skal jo ikke jobbe i akuttmottaket på psyk, eller inne på skjerming mens du er gravid - grunnet risikoen for slag og slikt. Lykke til! Fortell gjerne hva du finner utav ! Send PM om du vil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alle få tidlig UL? Trodde det var bare hvis man hadde særskilte behov for det, men da har jeg sikkert tatt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mockingjay93 skrev:

Kan alle få tidlig UL? Trodde det var bare hvis man hadde særskilte behov for det, men da har jeg sikkert tatt feil. 

Alle kan ta privat ultralyd hvis de vil, men må betale for det selv. Det koster i overkant av en tusenlapp så mange synes det er verdt det. Offentlig UL er gratis, og da må man ha særskilte behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hadena skrev:

Alle kan ta privat ultralyd hvis de vil, men må betale for det selv. Det koster i overkant av en tusenlapp så mange synes det er verdt det. Offentlig UL er gratis, og da må man ha særskilte behov.

Takk. Etter litt googling fant jeg ut av det! :-) Jeg tror jeg må bestille det. Har lyst på en bekreftelse, og vil høre hjertelyden :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mockingjay93 skrev:

Takk. Etter litt googling fant jeg ut av det! :-) Jeg tror jeg må bestille det. Har lyst på en bekreftelse, og vil høre hjertelyden :-) 

Ja e9! Har ikke tatt det vi da - skal heller ikke. Mannen er arbeidsnarkoman og vi bor ganske langt fra de som tilbyr UL, så greier ikke overtale han til å ta fri en halv arbeidsdag for dette. Nekter å møte opp der alene :P. Mannen blir med på den offentlige da, bare sånn at ingen tror han er en dårlig mann :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hadena skrev:

Ja e9! Har ikke tatt det vi da - skal heller ikke. Mannen er arbeidsnarkoman og vi bor ganske langt fra de som tilbyr UL, så greier ikke overtale han til å ta fri en halv arbeidsdag for dette. Nekter å møte opp der alene :P. Mannen blir med på den offentlige da, bare sånn at ingen tror han er en dårlig mann :ninuskapus:

Skjønner deg godt! Vi bor heldigvis nært de som tilbyr, og jeg fant ut at jeg kan få time allerede på torsdag :fnise: Da er jeg 8+2 :P Også er jeg spent på hvor mange det er der inne. Min generasjon i familien har store sjanser for å få tvillinger, haha.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mockingjay93 skrev:

Skjønner deg godt! Vi bor heldigvis nært de som tilbyr, og jeg fant ut at jeg kan få time allerede på torsdag :fnise: Da er jeg 8+2 :P Også er jeg spent på hvor mange det er der inne. Min generasjon i familien har store sjanser for å få tvillinger, haha.... 

Da får jeg selskap som tvillinggravid i denne tråden da kanskje! 💞🙌🏼🙊

Mine kom til med kunstig befruktning så derfor hadde  vi tidlig ultralyd.  ul i uke 8 (7+5)

Fortalte det på jobb i dag... hadde gruet meg litt fordi jeg har vært mye borte i høst, men sjefen ble veldig glad på mine vegne! 💞 Ville egentlig vente til etter uke 12, men siden det er 2 og jeg er dårlig så ville jeg at sjefen skulle vite. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mockingjay93 skrev:

Kan alle få tidlig UL? Trodde det var bare hvis man hadde særskilte behov for det, men da har jeg sikkert tatt feil. 

Noen leger har ultralyd-apparat på kontoret sitt også. Fikk en uventet ul av fastlegen på første svangerskapskontroll :)  kanskje legen din har tilgang til det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SøsterLiten skrev:

Da får jeg selskap som tvillinggravid i denne tråden da kanskje! 💞🙌🏼🙊

Mine kom til med kunstig befruktning så derfor hadde  vi tidlig ultralyd.  ul i uke 8 (7+5)

Fortalte det på jobb i dag... hadde gruet meg litt fordi jeg har vært mye borte i høst, men sjefen ble veldig glad på mine vegne! 💞 Ville egentlig vente til etter uke 12, men siden det er 2 og jeg er dårlig så ville jeg at sjefen skulle vite. 🙂

Det hadde vært gøy! Samtidig kjenner jeg at jeg blir litt stresset med tanken på at det kanskje er to der inne :fnise: Men koselig hadde det vært. 

Så bra at sjefen din ble glad! Jeg er student og jobber deltid, og har en sånn sjef som ikke kommer til å bli glad.. Selv om jeg jobber lite. Hvor langt er du nå, SøsterLiten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Mockingjay93 skrev:

Det hadde vært gøy! Samtidig kjenner jeg at jeg blir litt stresset med tanken på at det kanskje er to der inne :fnise: Men koselig hadde det vært. 

Så bra at sjefen din ble glad! Jeg er student og jobber deltid, og har en sånn sjef som ikke kommer til å bli glad.. Selv om jeg jobber lite. Hvor langt er du nå, SøsterLiten? :)

Vet alt om følelsen av å bli litt stressa over at det er to! :fnise: men dette blir magisk!!!

jeg er 9+4 idag, 2 uker og 2 dager til jeg puster litt lettere! 🙌🏼

Sjefen min ansatte meg og en annen "ung" en for et år siden, hun ble gravid med en gang og jeg nå 10mnd senere. :PVi er helsesøstre så det er vel en litt annen forståelse hos oss enn på andre arbeidsplasser. 😉

hva studerer du mockingjay93?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SøsterLiten skrev:

Vet alt om følelsen av å bli litt stressa over at det er to! :fnise: men dette blir magisk!!!

jeg er 9+4 idag, 2 uker og 2 dager til jeg puster litt lettere! 🙌🏼

Sjefen min ansatte meg og en annen "ung" en for et år siden, hun ble gravid med en gang og jeg nå 10mnd senere. :PVi er helsesøstre så det er vel en litt annen forståelse hos oss enn på andre arbeidsplasser. 😉

hva studerer du mockingjay93?

Hehe, det blir det garantert! 

Herlig. Gleder meg også til å passere den magiske grensa :) I dag er jeg 8+0. Så 3 uker til jeg kan puste ut :-) Håper bare ikke jeg blir satt tilbake på tidlig ul på torsdag. Som om ikke ventetida er lang nok liksom :fnise:

Ja, det er det nok! Jobber deltid i restaurant jeg, og studerer lektor i språkfag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men er det noen andre som kjenner en slags ubestemmelig følelse i livmorområdet, som ikke er smertefull eller som ikke kan beskrives som stikking eller strekking? Jeg er 11+1 idag, førstegangsgravid og har siden ca uke 9 kjent en følelse i livmorområdet som jeg ikke kan beskrive helt, hvis jeg skulle prøve ville det vært en "mild" og "rund" følelse av at det er noe der, hvis det gir mening! Jeg vil ikke si det kjennes ut som at det strekker seg, men det er kanskje nettopp det det gjør? Kjenner det spesielt når jeg sitter rett opp og ned, men også hvis jeg ligger på siden. På en måte er det betryggende å kjenne at det er noe der, men synes ikke jeg har lest om andre som føler det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.1.2017 den 14.23, Hadena skrev:

Appen sier 7+0 i dag. termin 24 august - MEN så skal det sies at jeg ikke har helt kontroll og er meeeget sikker på at denne blir endret på UL om utallig mange uker. Fordi, skrullehodet her hadde glemt ut når sist mens startet - jeg hadde jo ikke en fjerneste analese over at lille nurket ble til, og det kanskje hadde vært lurt å skrive ned den datoen :fnise:. Kan godt være dette blir en septemberbaby, men håper jeg får være i forumet - det er i hvertfall her jeg føler meg hjemme. 

Jeg jobber på sykehus, ikke spl da. Jeg fortalte sjefen med en gang vi fant ut, for jeg skulle ikke utsette nurket for nattevakter - og skulle i vertfall ikke spontanabortere på grunn av det. Dessuten var jeg fryktelig sliten og fikk sånn annen sykemelding for å slippe nattevakter. De fleste sykehus (så vidt jeg vet) er IA-bedrifter - så de skal tilrettelegge for deg, slik at du slipper de tyngste løftene. Jeg kan ikke noe om dette, men tror kanskje det er best å holde seg til der du er nå, og søke deg til psyk mens du er i permisjon (har iiiingen holdepunkter for hvorfor). Jeg tenker at da er du i vertfall sikret jobb videre og penger i permisjon og slikt. Det er også sinnsykt slitsomt med opplæring, og jeg har i vertfall ingen ekstra energi til dette nå. Du skal jo ikke jobbe i akuttmottaket på psyk, eller inne på skjerming mens du er gravid - grunnet risikoen for slag og slikt. Lykke til! Fortell gjerne hva du finner utav ! Send PM om du vil. 

 

 

Endret av Plexus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2017 den 12.36, Mayah skrev:

Kanskje dumt spørsmål, men er det noen andre som kjenner en slags ubestemmelig følelse i livmorområdet, som ikke er smertefull eller som ikke kan beskrives som stikking eller strekking? Jeg er 11+1 idag, førstegangsgravid og har siden ca uke 9 kjent en følelse i livmorområdet som jeg ikke kan beskrive helt, hvis jeg skulle prøve ville det vært en "mild" og "rund" følelse av at det er noe der, hvis det gir mening! Jeg vil ikke si det kjennes ut som at det strekker seg, men det er kanskje nettopp det det gjør? Kjenner det spesielt når jeg sitter rett opp og ned, men også hvis jeg ligger på siden. På en måte er det betryggende å kjenne at det er noe der, men synes ikke jeg har lest om andre som føler det sånn. 

Endret av Plexus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Plexus skrev:

Hallo dere, jeg syns det er så fint at vi skal føde i juli/august. Det er en så fin tid! :hjerte: 

Hilsen en emosjonell og hormonell Plexus 

Det passer helt perfekt med fødsel da både med tanke på ferie å skoleferien slik att barnevakt er en mye enklere ting å tenke på kan både invitere foreldre hjem hit siden de har ferie eller sende dem hjem til besteforeldre😀 eneste som passer litt dårlig inn er bryllupet vi har takket ja til i august så der må finne en løsning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...