Gå til innhold

Aspergers psykisk lidelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er høytfungerende Aspergers en psykisk lidelse?

Har den diagnosen

skal søke politihøgskolen men fikk vite at det bryter med dette punktet i de medisinske kravene av de, og at jeg ikke blir innkalt da

  1. Psykisk helsekrav og sosial tilpasning
    Pågående psykisk lidelse medfører udyktighet. Både aktuell og tidligere alvorlig sinnslidelse / psykotisk lidelse som schizofreni eller bipolar affektiv lidelse medfører udyktighet. Sykehistorie med annen psykisk lidelse som eksempelvis angstlidelse, depressiv lidelse eller spiseforstyrrelse medfører udyktighet dersom dette vurderes å kunne medføre betydningsfull forhøyet sårbarhet, og / eller at tjenesten ikke kan utføres tilfredsstillende.
    Alvorlig personlighetsforstyrrelse medfører udyktighet.
    Misbruk av medikamenter og / eller alkohol medfører udyktighet.
    Bruk av illegale substanser medfører udyktighet. 

jeg merker ikke at jeg har aspergers lengre, jeg bruker ikke medisiner, aldri hatt noen psykiske problemer som er listet over

Anonymkode: d4f57...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ingen psykisk lidelse.  Det går under kategorien autisme. Altså det er noe man er født med. 

Anonymkode: f1484...81d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen psykisk lidelse.  Det går under kategorien autisme. Altså det er noe man er født med. 

Anonymkode: f1484...81d

Bryter det med det som står der da på det helse punktet da?

Politi er det jeg har lyst til og jeg mener iverfall ikke jeg skal få nei uten at de vurderer med som person. Noe som virker som kommer til å skje med avsalg på opptak basert på den grunnen ifølge dem

Anonymkode: d4f57...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bryter det med det som står der da på det helse punktet da?

Politi er det jeg har lyst til og jeg mener iverfall ikke jeg skal få nei uten at de vurderer med som person. Noe som virker som kommer til å skje med avsalg på opptak basert på den grunnen ifølge dem

Anonymkode: d4f57...51f

Sorry, men jeg sier det bare rett ut; jeg tror nok dessverre ikke du har noen sjanse til å komme inn i politiet med en slik diagnose.

Hvilke andre utdannelser kunne du tenke deg?

Anonymkode: 152fd...9ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men jeg sier det bare rett ut; jeg tror nok dessverre ikke du har noen sjanse til å komme inn i politiet med en slik diagnose.

Hvilke andre utdannelser kunne du tenke deg?

Anonymkode: 152fd...9ea

hvorfor ikke?

Anonymkode: d4f57...51f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ifølge de svarene jeg har fått fra dem så blir jeg ikke innkalt engang eller vurdert

 

Anonymkode: d4f57...51f

Hvem er "dem"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

opptak phs mail

altså noen fra politihøgskolen

Anonymkode: d4f57...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor ikke?

Anonymkode: d4f57...51f

Jeg vet jo ikke, men jeg tror. Jeg tror ikke de vil se positivt på denne typen diagnose, da den generelt kan sies å fortelle noe om en persons forståelse av mellommenneskelige og sosiale situasjoner. I politiarbeid er en stor grad av arbeidet kontakt med mennesker, mange i vanskelige situasjoner. I slike situasjoner er det helt grunnleggende å forstå f.eks. sosiale spilleregler, reagere på adekvat vis, ha evne til å tolke situasjoner som oppstår osv.

Anonymkode: 152fd...9ea

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

opptak phs mail

altså noen fra politihøgskolen

Anonymkode: d4f57...51f

Men da har du jo svaret ditt.

Anonymkode: 152fd...9ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo også: "dersom dette vurderes å kunne medføre betydningsfull forhøyet sårbarhet, og / eller at tjenesten ikke kan utføres tilfredsstillende"

Men fungerer du helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

opptak phs mail

altså noen fra politihøgskolen

Anonymkode: d4f57...51f

Trist, men om politihøgskolen sier aspergers er diskvalifiserende så er det vel det som gjelder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Det står jo også: "dersom dette vurderes å kunne medføre betydningsfull forhøyet sårbarhet, og / eller at tjenesten ikke kan utføres tilfredsstillende"

Men fungerer du helt normalt?

Man fungerer dessverre ikke "normalt nok" om man har fått en aspergersdiagnose.

Anonymkode: d1ada...519

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

opptak phs mail

altså noen fra politihøgskolen

Anonymkode: d4f57...51f

Spør om hvorfor du ikke får individuell vurdering. Om de kommer med et godt svar, eller tar deg inn til vurdering må du nok bare akseptere det. Men det skader ikke å spørre.

Anonymkode: 796aa...c7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør om hvorfor du ikke får individuell vurdering. Om de kommer med et godt svar, eller tar deg inn til vurdering må du nok bare akseptere det. Men det skader ikke å spørre.

Anonymkode: 796aa...c7c

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør om hvorfor du ikke får individuell vurdering. Om de kommer med et godt svar, eller tar deg inn til vurdering må du nok bare akseptere det. Men det skader ikke å spørre.

Anonymkode: 796aa...c7c

Det skulle stå "tar deg inn til vurdering men gir deg fortsatt avslag". Gikk litt fort her.

Anonymkode: 796aa...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, jabx skrev:

Det står jo også: "dersom dette vurderes å kunne medføre betydningsfull forhøyet sårbarhet, og / eller at tjenesten ikke kan utføres tilfredsstillende"

Men fungerer du helt normalt?

Ja jeg fungerer helt normalt. Bruker ikke medisiner og har ikke angst eller andre slike problemer. Greier meg bra sosialt og har ikke problemer og snakke med andre osv.  

Anonymkode: d4f57...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har asperger vil du jo ofte mangle innsikt, altså vil du ikke være i stand til å forstå at du ikke fungerer helt normalt. 

Anonymkode: b093a...b0c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...