Gå til innhold

Aspergers psykisk lidelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.10.2016 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Som sagt før jeg har ikke problemer med det

Anonymkode: d4f57...51f

Men du har kanskje en del problemer med å ta andres perspektiv på saker å ting? Det henger også sammen med empati. At en asperger skal få gå rundt med våpen med loven i hånd tror jeg de fleste er svært skeptiske til..

Anonymkode: 29b92...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Miss-T skrev:

Det stemmer at vi asbergere har litt problemer med sosiale greier, men man kan fortsatt bli politi hvis man vil. Har dere ikke sett tv serien Broen?

Du er klar at dette en tv-serie og fiksjon? Dessuten blir jo Saga fremstilt på tidvis svært karikert vis, og jeg tror neppe det ville fungert i virkeligheten. Jeg håper ikke at du mener dette seriøst.

Anonymkode: 152fd...9ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til vanlige politifolk i Norge som er en autist eller har aspberger, og IKKE EN TV-SERIE?

Ts, få en ny og grundig utredning du. Det er den eneste måten å vite om du har asperger enda eller ikke. Med det mener jeg at du ble feildiagnosert som barn/ungdom, da man har denne tilstanden hele livet. Har du asperger, så styrer du unna politiyrket. Hvor gammel er du forresten?

Anonymkode: 1eecf...5e9

Du tenker vi skal gi deg navn til privatpersoner da eller? "Ja, han Olav larsen er politi og har asperger, du kan slå han opp på fb"

Anonymkode: b9b71...679

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Var ikke jeg som skrev om Broen.  Jeg vet faktisk om en som jobber som politi med det ja, som gjør en utmerket jobb. Vedkommende var ferdig utdannet og hadde jobbet noen år da han fikk diagnosen. 

Jeg er 20 år.  Det jeg mente var at aspergers diagnosen holder på og forsvinne.  Har det noe og si sier folk her.  Det skal mer til for å få en autisme diagnose enn høytfungerende aspergers så ja, mange kan ha blitt feil diagnosert da. Det kan bety at mange faktisk blir helt diagnosefri.

Anonymkode: d4f57...51f

Jeg vet du ikke skrev om Broen. Da tror jeg han skal se seg som heldig. Det er jo det samme om man kaller asperger for asperger, eller asperger for høyt fungerende autisme. Det er de samme symptomene uansett. Hvis du mener du lå i grenseland som 10 åring så be om en ny utredning. Om det viser seg du har høyt fungerende autisme tror jeg hverken du kommer inn, eller har noe å gjøre i politiyrket av grunner som er listet opp tidligere i tråden.


 

Anonymkode: 1eecf...5e9

Endret av lillesky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Var ikke jeg som skrev om Broen.  Jeg vet faktisk om en som jobber som politi med det ja, som gjør en utmerket jobb. Vedkommende var ferdig utdannet og hadde jobbet noen år da han fikk diagnosen. 

Jeg er 20 år.  Det jeg mente var at aspergers diagnosen holder på og forsvinne.  Har det noe og si sier folk her.  Det skal mer til for å få en autisme diagnose enn høytfungerende aspergers så ja, mange kan ha blitt feil diagnosert da. Det kan bety at mange faktisk blir helt diagnosefri.

Anonymkode: d4f57...51f

Det er ikke noe som heter høytfungerende asberger. Det heter høytfungerende autisme og betyr at man er normalintelligent og har normalt utviklet språk. Asberger er altså en form for autisme og de som har dette syndromet, vil ha det og de problemer det innebærer uansett hva man kaller det. 

Har du forresten tenkt å gjøre noe med å få en second opinion snart? 

Anonymkode: d54b8...eae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så er det viktig å huske at selv om du ikke kunne jobbet som politi, så gjelder det ikke for alle. Ikke alle med asperger er helt lik deg. Det er bra at vi alle er forskjellige :)

Anonymkode: b9b71...679

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett så er det viktig å huske at selv om du ikke kunne jobbet som politi, så gjelder det ikke for alle. Ikke alle med asperger er helt lik deg. Det er bra at vi alle er forskjellige :)

Anonymkode: b9b71...679

Overhodet ikke ;) Jeg har ingen interesse av å jobbe som politi, og synes du og kanskje ts bør holde seg unna yrket. Aspergere eller autister har ingenting å gjøre i politiyrket. Det burde de også forstå.

Anonymkode: 1eecf...5e9

Endret av lillesky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke ;) Jeg har ingen interesse av å jobbe som politi, og synes du og kanskje ts bør holde seg unna yrket. Aspergere eller autister har ingenting å gjøre i politiyrket. Det burde de også forstå.

Anonymkode: 1eecf...5e9

Som sagt, ikke alle er som deg. Jeg kjenner en som har jobbet i politiet i 10 år, han fikk diagnosen for ca 2 år siden. Så noen klarer det helt fint :) 

Anonymkode: b9b71...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss-T skrev:

Det er mer ved politiyrket en å lese kroppsspråk og dessuten kan man lære å tolke kroppsspråk.

Nei, alle kan ikke lære seg det. Og det er en viktig egenskap man bør ha som politi, 

Anonymkode: 03a55...488

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asp er en nevrologisk lyte, alle er ulike. Noen er veldig høytfungerende som min sønn- han tar andres perspektiv og har empati. Kan fungere i jobb/ jobber også frivillig for organisasjoner han er med i ( ten åring ) så det kommer an på mennesket-ikke diagnosen;)

Anonymkode: 5c65e...797

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Som sagt før jeg har ikke problemer med det

Anonymkode: d4f57...51f

Er det din mening eller er det meningen til mennesker du forstår og setter deg inn i situasjonen til?

Klarer du å forstå hvorfor mennesker handler annerledes enn du selv ville gjort? Handler i strid med det du mener er rett og riktig basert på den situasjon de menneskene står i?

Anonymkode: c86cd...2ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asp er en nevrologisk lyte, alle er ulike. Noen er veldig høytfungerende som min sønn- han tar andres perspektiv og har empati. Kan fungere i jobb/ jobber også frivillig for organisasjoner han er med i ( ten åring ) så det kommer an på mennesket-ikke diagnosen;)

Anonymkode: 5c65e...797

Så hvilke problemer har han? Noen må det være siden han fikk diagnosen. Jeg er bare nysgjerrig.:)

Anonymkode: d54b8...eae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir aldri frisk av asberger, men man kan lære å leve med det og lære å takle det. Vi asbergere kan bli leger og da kan vi bli politi å!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Miss-T skrev:

Man blir aldri frisk av asberger, men man kan lære å leve med det og lære å takle det. Vi asbergere kan bli leger og da kan vi bli politi å!!

Nei, nei og atter nei.

Anonymkode: 1eecf...5e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi med asberger har svært høy iq, fotografisk og eidetisk hukommelse og overaktiv smaks,lukte,føle og hørselsans så er vi de beste etterforskerene som finnes! Og passer utmerket til jobber som blant annet politi! 

 vi asbergere dessverre ofte mobbet,trakasert,diskriminert og sett på som tilbakestående, men vi er det stikk motsatte av tilbakestående. Dessverre er det et det mange som føler seg truet av vår inteligens og våre evner at de føler de må rakke ned på oss for å føle seg smartere selv (selv om det heller får dem til å virke dummere). 

 

Ts: ikke bry deg om de negative kommentarene. De som skriver dem er bare uvitente mennesker som føler seg truet av oss. 

Søk på politiskolen du Ts, fortsett å følg drømmene dine.

Endret av Miss-T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miss-T skrev:

Siden vi med asberger har svært høy iq, fotografisk og eidetisk hukommelse og overaktiv smaks,lukte,føle og hørselsans så er vi de beste etterforskerene som finnes! Og passer utmerket til jobber som blant annet politi.

NOEN aspergere har høy IQ, langt i fra alle. Om interessefeltet til en asperger er matte, ja så blir hen oppslukt i matte. Er interessefeltet maur, så er hen oppslukt i maur. Eller tegneserier... Dere passer IKKE som politi. Overhodet ikke. Din manglende selvinnstinkt beviser jo dette.

Anonymkode: 1eecf...5e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dere ikke forstår/ikke kan noe om asperer, så la være å komentere!

Endret av Miss-T
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NOEN aspergere har høy IQ, langt i fra alle. Om interessefeltet til en asperger er matte, ja så blir hen oppslukt i matte. Er interessefeltet maur, så er hen oppslukt i maur. Eller tegneserier... Dere passer IKKE som politi. Overhodet ikke. Din manglende selvinnstinkt beviser jo dette.

Anonymkode: 1eecf...5e9

Du vet tydeligvis INGENTING om asperger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt nevne noen kjente mennesker med asperger/diagnoser i autismespekteret: Darryl Hannah, Keanu Reeves, Dan Akroyd, Albert Einstein...skal jeg fortsette?

Endret av Miss-T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...