AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #141 Skrevet 24. oktober 2016 Kanskje fordi jeg kan oppfylle dem Anonymkode: d4f57...51f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #142 Skrevet 24. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner jo ironi. Har absolutt ingen problem med å skjønne ironi muntlig. Jeg kan tolke kroppspråk,tonefall og jeg er en menneskekjenner Anonymkode: d4f57...51f Selvinnsikt er også noe aspergere ikke har, og det er derfor lett å overvurdere seg selv fordi man ikke ser seg selv og sine mangler utenfra. Anonymkode: 457c1...69f 4
Gjest MadameDeRosa Skrevet 24. oktober 2016 #143 Skrevet 24. oktober 2016 Politiet jobber med sikkerhet. Da må man være skikket til jobben. At en med asperger selv syns at han har egenskapene og kunnskapen, fornuften og alt som trengs, behøver det ikke å bety at det er sånn det er i realiteten. For eksempel har aspergere problemer med brudd på rutiner. Politiet er et uforutsigbart og veldig varierende yrke. Aspergere har vansker med å tolke enkle sosiale spilleregler. Dette er to av mange ting som gjør at aspergere ikke egner seg innen et sånt yrke.
Mari Y Skrevet 24. oktober 2016 #144 Skrevet 24. oktober 2016 På 11.10.2016 den 11.14, AnonymBruker skrev: Sorry, men jeg sier det bare rett ut; jeg tror nok dessverre ikke du har noen sjanse til å komme inn i politiet med en slik diagnose. Hvilke andre utdannelser kunne du tenke deg? Anonymkode: 152fd...9ea De ser hvel ikke akkurat på diagnose, men mer på psykisk og fysisk styrke?
Mari Y Skrevet 24. oktober 2016 #145 Skrevet 24. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvinnsikt er også noe aspergere ikke har, og det er derfor lett å overvurdere seg selv fordi man ikke ser seg selv og sine mangler utenfra. Anonymkode: 457c1...69f Ja, la oss for all del skjære alle under en kam...
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #146 Skrevet 24. oktober 2016 5 minutter siden, Mari Y skrev: Ja, la oss for all del skjære alle under en kam... Det er en av de klassiske trekkene ved aspergere, at de mangler selvinnsikt og forståelse. Anonymkode: 457c1...69f 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #147 Skrevet 24. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står folk i kø for å komme inn på politiutdanningen, politiet har tusener av søkere å velge mellom som er friske og spreke, og som ikke har den psykiske utviklingsforstyrrelsen som du har. Politiet må bestå av snarrådige personer som kan handle raskt og ta riktige avgjørelser i kritiske og farlige situasjoner, der man også må bruke våpen. Misforståelser er vanlige for de med autisme, de bruker lang tid på å analysere og tolke det som skjer rundt dem, og de er ofte rigide og påståelige, ser ikke nyanser. Dette er kun noen få av mange grunner til at yrket ikke passer for en med autisme. Broen er en oppdiktet historie, en film! Likevel nevnes serien av autister som et bevis på at personer med autisme kan bli politi.. Det er helt 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Velg et yrke som passer for deg. Et yrke som du kan beherske og føle deg trygg i. Det er ikke meningen å snakke ned mennesker med autisme, jeg er ute etter å bringe inn realisme. Anonymkode: c1c7f...ce7 Hvilke yrker kan jeg, som også har Asperger passe til? Kan anleggsarbeider/håndmann, lagermedarbeider, vaktmesterassistent, gartnerassistent fungere? Forslag til andre yrker? Eller bør jeg bare søke trygd og varig tilrettelagt arbeid med en gang? Anonymkode: 3517a...56e
Mari Y Skrevet 24. oktober 2016 #148 Skrevet 24. oktober 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en av de klassiske trekkene ved aspergere, at de mangler selvinnsikt og forståelse. Anonymkode: 457c1...69f Men det er ikke dermed sagt at det vedvarer. Har møtt noen med asperger som har god forståelse for andre mennesker, har også møtt de som ikke har det.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #149 Skrevet 24. oktober 2016 52 minutter siden, Mari Y skrev: Men det er ikke dermed sagt at det vedvarer. Har møtt noen med asperger som har god forståelse for andre mennesker, har også møtt de som ikke har det. Folk med aspergers kan være like gode politifolk som andre. Anonymkode: d4f57...51f 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #150 Skrevet 24. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk med aspergers kan være like gode politifolk som andre. Anonymkode: d4f57...51f Eh, nei. De kommer ikke inn på politiskolen engang, nettopp pga bl a manglende sosiale antenner. Anonymkode: 457c1...69f 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #151 Skrevet 24. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. De kommer ikke inn på politiskolen engang, nettopp pga bl a manglende sosiale antenner. Anonymkode: 457c1...69f Merkelig at jeg jobber som det da. For 5 år siden kom jeg inn med en autisme diagnose Har jobbet 2 år nå:) Anonymkode: d4f57...51f 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #152 Skrevet 24. oktober 2016 1 time siden, MadameDeRosa skrev: Nettopp en av tingene med asperger: De forstår ikke ironi. Når man ikke forstår det engang, hvordan kan de da klare å jobbe i Politiet, som er et yrke hvor man må tolke kroppsspråk, tonefall, skjønne ironi ikke minst, og være en menneskekjenner. Alt dette har aspergere problemer med. Hvorfor ikke satse på et yrke som ikke har krav som du ikke kan oppfylle? Dette er til sitater over og under, og andre lignende innlegg i tråden. Vet dere hvor vondt og ødeleggende det er å komme med påstander som dette, hvor dere generaliserer og tror at alle med Asperger er sånn eller sånn? Hvis dere tror at dere kan peke på tilfeldige personer med diagnosen og vite med hundre prosent sikkerhet at disse personene ikke forstår ironi eller har selvinnsikt, så vet dere tydeligvis ikke like mye om diagnosen som det fremstår at dere tror dere gjør. Skulle det være sånn at dere faktisk vet, men skriver som dette allikevel, da er det vel ikke håp om at dere tenker dere litt om? Dere er med på å stigmatisere. Det er greit nok at denne tråden handler om en konkret sak, men (feil)utsagnene deres strekker seg til å gjelde alle når dere (bevisst?) ordlegger dere på den måten. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvinnsikt er også noe aspergere ikke har, og det er derfor lett å overvurdere seg selv fordi man ikke ser seg selv og sine mangler utenfra. Anonymkode: 457c1...69f Anonymkode: fd455...440 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #153 Skrevet 24. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal på ny utredning når jeg blir frisk med en sykdom jeg har slitt med i 2 år. Ganske sikker på at jeg ikke kommer til å slå ut da så da blir det ikke noe problem. Handle raskt og ta riktige avgjørelser i kritiske og farlige situasjoner, der man også må bruke våpen er ikke noe problem for meg. Bruker heller ikke lang tid på og tolke ting rundt meg, jeg kan se nyanser og se ting gjennom andre sine synspunkter. Politifolk som jeg har snakket med som faktisk har yrke, er mye mer positivt til at en med Aspergers kan fungere som politi enn dere. Det er mange ting du kan gjøre i politiet. Anonymkode: d4f57...51f Du er klar over at man må ha generelt god helse for å bli tatt inn på politihøyskolen? Helt ærlig, at du uttrykker deg så skråsikkert om at du er så dyktig til å handle raskt, ta riktige avgjørelser, se nyanser og ta andre sitt perspektiv, gjør egentlig bare at jeg blir mer i tvil om at du har nettopp disse egenskapene. Det samme gjeldet for egenskapen selvinnsikt. At folk du har snakket med har hevdet dette, betyr ikke at det er sant. Har tanken om at de ikke turte å være helt ærlige slått deg? Anonymkode: 152fd...9ea 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #154 Skrevet 24. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at man må ha generelt god helse for å bli tatt inn på politihøyskolen? Helt ærlig, at du uttrykker deg så skråsikkert om at du er så dyktig til å handle raskt, ta riktige avgjørelser, se nyanser og ta andre sitt perspektiv, gjør egentlig bare at jeg blir mer i tvil om at du har nettopp disse egenskapene. Det samme gjeldet for egenskapen selvinnsikt. At folk du har snakket med har hevdet dette, betyr ikke at det er sant. Har tanken om at de ikke turte å være helt ærlige slått deg? Anonymkode: 152fd...9ea Jeg er ikke noe supermenneske. Men jeg er like flink i de tingene du nevner som andre. Selvfølgelig har tanken om de var ærlig eller ikke slått meg, men de begrunnet hvorfor de mente det de sa osv. En av de kjenner jeg ganske godt også så tviler på at han var uærlig. Politiet skal jo gjenspeile befolkningen. Nå er det jo folk som jobber som politi med autisme. Så diskusjonen om en med aspergers kan bli politi burde bli avlsuttet Anonymkode: d4f57...51f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #155 Skrevet 24. oktober 2016 2 timer siden, MadameDeRosa skrev: Nettopp en av tingene med asperger: De forstår ikke ironi. Når man ikke forstår det engang, hvordan kan de da klare å jobbe i Politiet, som er et yrke hvor man må tolke kroppsspråk, tonefall, skjønne ironi ikke minst, og være en menneskekjenner. Alt dette har aspergere problemer med. Hvorfor ikke satse på et yrke som ikke har krav som du ikke kan oppfylle? Dette er for meg helt absurd. Man må ikke oppfylle alle kriteriene for å få en diagnose, og mange med asperger forstår og bruker ironi. Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om, men allikevel har du en slik bastant mening. Det blir som om jeg sier "nei, kvantefysikk er tydeligvis helt feil da det er basert på svaret hull" uten å ha lest en fysikkbok. Vet du hvordan det får deg til å fremstå for de som faktisk har kunnskaper om tema? Har du møtt folk som later som om de kan ting, men de sier så mange heilt feil ting at det er tydelig de lyver om hva de kan? Du fremstår på en lignende måte, jeg er litt flau på dine vegne 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: At folk du har snakket med har hevdet dette, betyr ikke at det er sant. Har tanken om at de ikke turte å være helt ærlige slått deg? Anonymkode: 152fd...9ea Han sa at det var lege og psykolog som sa det. Du tenker at din vurdering av vedkommende basert på noen innlegg på KG gjør at du vet bedre enn de? Den faglige dybde på kg er enorm, ass. Overgår selv leger og psykologer bare basert på noen innlegg Anonymkode: b9b71...679 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #156 Skrevet 24. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe supermenneske. Men jeg er like flink i de tingene du nevner som andre. Selvfølgelig har tanken om de var ærlig eller ikke slått meg, men de begrunnet hvorfor de mente det de sa osv. En av de kjenner jeg ganske godt også så tviler på at han var uærlig. Politiet skal jo gjenspeile befolkningen. Nå er det jo folk som jobber som politi med autisme. Så diskusjonen om en med aspergers kan bli politi burde bli avlsuttet Anonymkode: d4f57...51f Ja, hva med politibetjenter som har alvorlige funksjonsnedsettelser? Hva med å ikke ta inn mennesker som er alvorlig svaksynte, har hørselshemming eller kanskje sitter i rullestol? Sånn i sanfunnsgjenspeilingens navn, mener jeg. Anonymkode: 152fd...9ea 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #157 Skrevet 24. oktober 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sa at det var lege og psykolog som sa det. Du tenker at din vurdering av vedkommende basert på noen innlegg på KG gjør at du vet bedre enn de? Den faglige dybde på kg er enorm, ass. Overgår selv leger og psykologer bare basert på noen innlegg Anonymkode: b9b71...679 Det handler ikke om "faglig dybde", det handler om hvor ærlig folk er i ulike situasjoner. Det er dessuten ikke relevant hva disse fagpersonene har sagt, det er politihøyskolen som selv bestemmer hvilke søkere de tar inn. Anonymkode: 152fd...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #158 Skrevet 24. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om "faglig dybde", det handler om hvor ærlig folk er i ulike situasjoner. Det er dessuten ikke relevant hva disse fagpersonene har sagt, det er politihøyskolen som selv bestemmer hvilke søkere de tar inn. Anonymkode: 152fd...9ea Du tenker at psykologen og legen ikke har tatt i betraktning om TS syn på seg selv stemmer med virkeligheten eller ei? Da er det heller ikke relevant hva du sier, det er skolen som bestemmer hvilke søkere de tar inn Anonymkode: b9b71...679
Dodge Skrevet 24. oktober 2016 #159 Skrevet 24. oktober 2016 (endret) . Endret 24. oktober 2016 av Dodge
lillesky Skrevet 24. oktober 2016 #160 Skrevet 24. oktober 2016 Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt, avsporinger, krenkende utsagn, samt svar til dette er endret/slettet. Jeg har valgt å stenge tråden, da tråden er ryddet flere ganger og den nå har sporet helt av. /lillesky (mod) 1
Fremhevede innlegg