Gå til innhold

Menn som jobber i butikk - uaktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gurimalla. Burde ikke dating handle om kjemi? Om å finne noen som man kommer overens med. Hva skjedde med humor, snillhet, glimt i øyet etc?

Hvor lang er den lista over uaktuelle kvaliteter? Dere fortjener faktisk å være single dersom dere er så fordomsfulle!

 

Anonymkode: 97f13...c31

Kjemi er faktisk ikke alt her i verden. Skal det funke må det være noe bra på alle områder, inkludert jobb. 

De som tar det veldig tungt at folk velger bort mennesker med butikkjobb har sikkert en eller annen form for forbindelse med en slik jobb. Hvorfor ellers gidde å bli sure over at folk har preferanser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

arg! Det er så utrolig irriterende argument. Temaet er "ville du ønsket å date en som jobber i butikk"? ikke "Er det å jobbe i butikk en viktig jobb?" Selvsagt er det en viktig jobb, alle jobber er viktige. Det betyr ikke at man ønsker å date en person med den jobben for det.

Anonymkode: b16c9...e72

Dette! I alle tråder av denne typen blir det vridd til at de som sier at ja, vi har preferanser knyttet til utdannelse og yrkesvalg hos en potensiell partner ser ned på og nærmest forakter alle som ikke dekker disse stort sett ganske smale preferansene.  Verden er full av flotte mennesker som gjør viktige jobber og fyller uvurderlige funksjoner i samfunnet,  det betyr ikke at jeg nødvendigvis vil date dem. Men at jeg ikke vil date dem betyr heller ikke at jeg ser ned på dem på noen måte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gurimalla. Burde ikke dating handle om kjemi? Om å finne noen som man kommer overens med. Hva skjedde med humor, snillhet, glimt i øyet etc?

Hvor lang er den lista over uaktuelle kvaliteter? Dere fortjener faktisk å være single dersom dere er så fordomsfulle!

 

Anonymkode: 97f13...c31

Det er jo også noe som heter "like barn leker best." 

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria skrev:

Dette! I alle tråder av denne typen blir det vridd til at de som sier at ja, vi har preferanser knyttet til utdannelse og yrkesvalg hos en potensiell partner ser ned på og nærmest forakter alle som ikke dekker disse stort sett ganske smale preferansene.  Verden er full av flotte mennesker som gjør viktige jobber og fyller uvurderlige funksjoner i samfunnet,  det betyr ikke at jeg nødvendigvis vil date dem. Men at jeg ikke vil date dem betyr heller ikke at jeg ser ned på dem på noen måte. 

DETTE! At det er en viktig jobb er jo noe alle skjønner. Jeg ser absolutt ikke ned på folk som jobber i butikk.

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gurimalla. Burde ikke dating handle om kjemi? Om å finne noen som man kommer overens med. Hva skjedde med humor, snillhet, glimt i øyet etc?

Hvor lang er den lista over uaktuelle kvaliteter? Dere fortjener faktisk å være single dersom dere er så fordomsfulle!

 

Anonymkode: 97f13...c31

Dersom du kun velger partner etter kjemi er du en unik sjel. Hva med mål i livet? Barn/ikke barn? Alder? Kriminell bakgrunn? Livssyn? Politisk syn? Utseende? 

Og hvem har sagt at de som vektlegger dette er single? 

Anonymkode: 43712...f11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann slet med å finne relevant jobb etter studiene og jobbet i butikk når jeg traff han og giftet meg med han. Det var aldri ett problem for meg at han jobbet der, men det var vanskelig å se hvordan han mistrivdes i jobben. Han hadde jobbet som butikksjef før utdanningen og var plutselig tilbake i butikk, men nå i kassen. Han fikk heldigvis for hans del en studie-relevant jobb etter hvert.

For min del hadde det ikke betydd noe så lenge han trivdes i jobben. Han var jo intelligent og driftig, ellers hadde jeg ikke falt for han. 

Anonymkode: 44b39...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann slet med å finne relevant jobb etter studiene og jobbet i butikk når jeg traff han og giftet meg med han. Det var aldri ett problem for meg at han jobbet der, men det var vanskelig å se hvordan han mistrivdes i jobben. Han hadde jobbet som butikksjef før utdanningen og var plutselig tilbake i butikk, men nå i kassen. Han fikk heldigvis for hans del en studie-relevant jobb etter hvert.

For min del hadde det ikke betydd noe så lenge han trivdes i jobben. Han var jo intelligent og driftig, ellers hadde jeg ikke falt for han. 

Anonymkode: 44b39...5f1

En slik mann kunne jeg også ha datet. Når jeg leste HI så så jeg for meg en mann som jobber i kassa, og ikke skal gjøre noe annet. Hvis man skulle ekskludert alle som på et eller annet tidspunkt har en stilling i ett eller annet salg og serviceyrke så ville man ikke sitte igjen med mange.

Anonymkode: b16c9...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter stor pris på dem som jobber på gulvet uansett bedrift. Det er de på gulvet som faktisk utøver den viktigste delen til bedriften.

Ja til en mann med jobb :)

Tipp topp :)

 

Anonymkode: 6be56...9bb

Jeg har nok høyere krav enn at en partner bare har en jobb! Jeg ønsker at min partner har en interessant jobb hvor han utvikler seg og ikke bare jobber for å få penger.  Dette kan selvfølgelig skje i en butikk, men tror ikke en kassejobb defineres som  interessant og personlighetsutviklende. 

Anonymkode: 2459e...c42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært helt OK. Bryr meg ikke hva folk jobber med eller tjener.

Så lenge de har råd til husleie/lån og mat.

Endret av Hadley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gurimalla. Burde ikke dating handle om kjemi? Om å finne noen som man kommer overens med. Hva skjedde med humor, snillhet, glimt i øyet etc?

Hvor lang er den lista over uaktuelle kvaliteter? Dere fortjener faktisk å være single dersom dere er så fordomsfulle!

 

Anonymkode: 97f13...c31

Har krav hos min partner, men er ikke singel for det! Ønsket en mann som hadde utdannelse, samme verdisyn som meg, ikke røyker, ikke rusproblem, ordnet økonomi , ikke kriminell og rimelig godt utseende! Dette fant jeg, men hadde ikke gått ned på kravene bare for å finne en hvilken som helst mann! Tar ikke til takke med noe jeg ikke ville trivdes med. 

Anonymkode: 2459e...c42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok det. Det viktigste er at partner har råd til å betale for seg selv, har en jobb og trives greit/godt i jobben - også selvsagt greit om det er midlertidig/under studiene/etc. Jeg vil ikke ha en mann med null ambisjoner, men det er fullt mulig å ha ambisjoner og mål innen noe annet enn karriere. 

Så, en mann som jobber i butikk og trives godt der, samt ellers har ting i livet som gleder han, helt greit. Mann som jobber i butikk fordi han ikke *gidder* utdannelse/mangler gjennomføringevne, mistrives og klager uten å gjøre noe med det, ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gurimalla. Burde ikke dating handle om kjemi? Om å finne noen som man kommer overens med. Hva skjedde med humor, snillhet, glimt i øyet etc?

Hvor lang er den lista over uaktuelle kvaliteter? Dere fortjener faktisk å være single dersom dere er så fordomsfulle!

 

Anonymkode: 97f13...c31

Men kriterier på utseendet er greit? Hahaha. Folk må da få ha de preferansene de vil uten at man skal hisse seg opp over den slags? :fnise:


Er for øyeblikket avstandsforelsket i en som jobber på Extra, for sånn 3 år på rad, så er ikke uaktuelt her, men nå er jeg i 20 årene, tror det hadde vært uaktuelt hvis jeg var i 30-40 årene.

Anonymkode: 0a7c6...2ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiller ingen rolle for meg, mest viktig at han har en stabil inntekt og ikke lever over evne. Velger heller en mann som ikke er for stolt til å jobbe i butikk, fabrikk, søppelkjører eller hva det måtte være, enn en mann med ambisjoner som ikke samsvarer med evne eller virkelighet (f.eks. høyt utdannet, men går heller på NAV og syns synd på seg selv, hvis han ikke får en jobb han kan skryte av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det uaktuelt å bli sammen med, eller date en mann som jobber i butikk? F.eks en i kassa på en matbutikk. Er dette en deal breaker for noen? Pleier dere å tenke at han der kan da ikke ha noen ambisjoner eller mål siden han sitter der hver eneste dag? Er bare nysgjerrig, dømmer ingen! :) 

Anonymkode: e1048...f4c

Det kan være at mange vil godta det, men de kvinnene som ser etter en mann med ambisjoner ser ikke etter en som sitter i kassen. Det bør være ganske åpenbart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det, det er snakk om preferanser. 

Anonymkode: b16c9...e72

Herregud!  At det går ann å ha så lite erfaring med dating og menn!  "Preferanser "...tull,  må være passende blåst I nøtta om du tror du er bedre emm snill,  smart (!), dritfin, lojal,  generøs  mann som jobber I butikk.  Det tror jeg ikke!  

En ting har jeg klart å forstå , man kan IKKE dømme en persons potensielle fantastisk personlighet og ytre på jobben de har. Jeg dater alt fra professorer, leger,  butikkansatte,  fysiske jobber og jeg skjønner at alle jobber trengs for at samfunnshjulet går rundt!  

Det er latterlig hvor ekstremt besatte spesielt norske kvinner er på utdannelse. Husker jeg dater en uten formell utdannelse,  han sa han jobbet I butikk til venninner /bekjente i Norge, du skulle sett utrykket deres! Det de ikke viste var at mannen var milliardær. Etter det droppet jeg noen av mine bekjente.

Anonymkode: 69a55...8e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...