Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

Modenhet? Er hvertfall mer moden enn de som kommenterer slikt til andre mennesker :) Dette er et forum der en har låv til og stille slike spm. uten at det er noe galt i det! :) Men det som derimot ikke er like ok er og spør om hvor moden en annen person er, bare fordi en person vil høre hva andre tenker og mener om den saken :) altså: saklige fine kommentarer ja takk :) 

Du har fått mange saklige svar, men fortsetter å vase om hvor ok det er, at ingen medstudenter har noe imot det osv.

Som jeg allerede har skrevet:

FORELESNINGER ER JOBBEN DIN. DU TAR IKKE MED EN BABY ELLER ET BARN PÅ JOBBEN HVER DAG.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Kanskje det er jeg selv som har en student i klassen som har med seg baby hver dag! Og lurer på hva andre også tenker om denne saken. 

Det tviler jeg veldig på, gitt.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte var det en som hadde med babyen sin på forelesning (ca. 50 studenter). Hun satt bakerst i salen og jeg + min gruppe venner fant det aldri forstyrrende. Vi hadde forelesning 1 gang i uken, så det var nok et helt ok fag å ta i permisjonen (greit om man f.eks mangler noen poeng eller skal konte o.l). Syns ærlig talt dere andre er i overkant negative.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Eigladjente skrev:

Ja helt enig med deg. Var akkurat det jeg også tenkte på! Selvfølgelig anonymt. Er nok ikke så lett å si ifra! Men om mange medstudenter ikke synes at det er greit, så skal man selvfølgelig la være og ta med baby på forelesning :) 

Det holder med at noen få ikke synes det er greit :) Det holder med at noen få mener det ødelegger for at de lærer. Det må ikke være mange.

Anonymkode: 05a3b...d4f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en baby i forelesningen. Heldigvis var studentene mer tolerante og forståelsesfulle enn de fleste på denne tråden. For min del gikk det helt fint og flere av de andre hjalp til med å roe ned babyen inkludert meg selv.  Lykke til ts. Du også har rett til å utdanne deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jessica skrev:

Vi hadde en baby i forelesningen. Heldigvis var studentene mer tolerante og forståelsesfulle enn de fleste på denne tråden. For min del gikk det helt fint og flere av de andre hjalp til med å roe ned babyen inkludert meg selv.  Lykke til ts. Du også har rett til å utdanne deg 

For en fin kommentar :) Setter stor pris på fine ord og saklige fine kommentarer :) Altså folk kan være uenige selvfølgelig, det er jo helt normalt! Men mange av disse svarene her er jeg litt "sjokkert" over for å si det slik :)  Men men :) Jeg kjenner også veldig mange som både selv har tatt med baby på forelesning, men som også har hatt andre studenter som har studert og også hatt med baby! Uten at det har vært noe som helst problem! :) Ha en fin kveld videre Jessica! Takk for fin kommentar! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jessica skrev:

Vi hadde en baby i forelesningen. Heldigvis var studentene mer tolerante og forståelsesfulle enn de fleste på denne tråden. For min del gikk det helt fint og flere av de andre hjalp til med å roe ned babyen inkludert meg selv.  Lykke til ts. Du også har rett til å utdanne deg 

Jeg er veldig glad i barn og de meg, men på forelesninger ville jeg ikke tillatt for jeg blir så forstyrret av det. 

TS har all rett til å utdanne seg som alle andre, men det betyr ikke at hun har rett til å plage alle på forelesningene.

Anonymkode: e0319...317

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Eigladjente skrev:

Hva synes dere om dette? Synes dere det er greit at en baby er med på forelesningene på skolen det første året, før barnet begynner i barnehagen? 

Ser det er mange som er negative til dette. Da jeg var student henndte det en og annen gang at noen hadde med sg en baby, og det var helt problemfritt. Ingen som hadde lagt merke til det om ikke man hadde sett vogna. Dette var vanligvis i en ganske stor forelesningssal, så mor og baby kunne sitte diskret bakerst i salen, mens de vrigste studentene gjerne satt helt fremme. Mulig det kan være mer forstyrrende når forelesningssalen er mindre.

Jeg ville spurt foreleser først, og hvis han/hun godtar det, så kan man prøve en forelesning først og se hvordan det går.

Anonymkode: 2414e...e47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Eigladjente skrev:

Hva synes dere om dette? Synes dere det er greit at en baby er med på forelesningene på skolen det første året, før barnet begynner i barnehagen? 

For min del hadde det aldri vært greit, fordi jeg lett blir ukonsentrert. Lett fikling med penner og papir kan gå greit, men jeg detter så lett ut at hvis en baby hadde begynt å småhulke litt så hadde jeg mistet de neste 15 minuttene av forelesningene. Jeg har ikke noe imot babyer generelt :) men ville ikke anbefalt å ta med baby på forelesning med mindre ALLE i klassen/kullet ditt hadde gått med på at det var i orden. Som regel er det noen som vil bli forstyrret av det og da er det ikke ok. 

Anonymkode: ed7a7...a6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

For en fin kommentar :) Setter stor pris på fine ord og saklige fine kommentarer :) Altså folk kan være uenige selvfølgelig, det er jo helt normalt! Men mange av disse svarene her er jeg litt "sjokkert" over for å si det slik :)  Men men :) Jeg kjenner også veldig mange som både selv har tatt med baby på forelesning, men som også har hatt andre studenter som har studert og også hatt med baby! Uten at det har vært noe som helst problem! :) Ha en fin kveld videre Jessica! Takk for fin kommentar! :) 

Den er jo ikke noe finere enn de andre, forskjellen er at den er det du vil høre! 

For både babyen sin del, og studentene sin del så synest jeg ikke det er ok. 

Anonymkode: 8bc3d...697

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jessica skrev:

Vi hadde en baby i forelesningen. Heldigvis var studentene mer tolerante og forståelsesfulle enn de fleste på denne tråden. For min del gikk det helt fint og flere av de andre hjalp til med å roe ned babyen inkludert meg selv.  Lykke til ts. Du også har rett til å utdanne deg 

TS får omgjort studielånet til stipend mens hun har permisjon, så hun har full rett til å utdanne seg. Når permisjonen er overstått.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var student henndte det en og annen gang at noen hadde med sg en baby, og det var helt problemfritt.

Nettopp. En sjelden gang, ikke hver dag, hver uke slik TS tydeligvis ser for seg opplegget.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spurt foreleser først, og hvis han/hun godtar det, så kan man prøve en forelesning først og se hvordan det går.

 

Hvilken foreleser godkjenner dette?

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er mange som er negative til dette. Da jeg var student henndte det en og annen gang at noen hadde med sg en baby, og det var helt problemfritt. Ingen som hadde lagt merke til det om ikke man hadde sett vogna. Dette var vanligvis i en ganske stor forelesningssal, så mor og baby kunne sitte diskret bakerst i salen, mens de vrigste studentene gjerne satt helt fremme. Mulig det kan være mer forstyrrende når forelesningssalen er mindre.

Jeg ville spurt foreleser først, og hvis han/hun godtar det, så kan man prøve en forelesning først og se hvordan det går.

Anonymkode: 2414e...e47

Der jeg studerer nå er det to som har med baby på forelesningene veldig ofte, og det er også helt problemfritt :) Legger ikke merke til babyene engang! :)  Foreleseren synes også at det ikke er noe problem :) Men ja ser at mange her er negative til det! Er selvfølgelig også negative sider med det og ta med baby på skolen! Ha en fin kveld videre :) 

Endret av Eigladjente
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så useriøst, dette kan ikke være et seriøst spørsmål? Selvfølgelig tar du ikke med en baby på forelesning, er det mulig. Studenter betaler dyrt for å studere, og det finnes ikke noe mer irriterende enn medstudenter som forstyrrer og ødelegger i forelesninger. Som om ikke det er nok å forholde seg til skal altså noen dra inn en baby??? Nei vet du hva. Skjerp deg.

Anonymkode: 608ef...7fe

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

Der jeg studerer nå er det to som har med baby på forelesningene veldig ofte, og det er også helt problemfritt :) Legger ikke merke til babyene engang! :)  Foreleseren synes også at det ikke er noe problem :) Men ja ser at mange her er negative til det! Er selvfølgelig også negative sider med det og ta med baby på skolen! Ha en fin kveld videre :) 

Kan ikke tro dette. Studerer du i gokk, deltidsutdanning, to andre medelever?

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, bare nei.

Ikke alle vil synes at det er greit. Jeg hadde ikke synes at det var greit. Skjønner ikke hva som er poenget med å ha med en baby på forelesning. Her skal folk lære og få med seg pensum og så har noen med seg noe som forstyrrer ganske mye. Man kan si hva man vil og påstå at det går helt fint, men for noen er det veldig forstyrrende. En baby kan begynne å gråte og bråker gjerne når de er våkne også.

En og annen gang kan vel være ok, men ofte er ikke ok.

Men du får spørre og se. Jeg er i hvert fall glad for at jeg studerer noe der dette ikke er vanlig praksis.

 

Anonymkode: 9485c...5d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er i stand til å ta med baby på skolen, ja da er du i stand til å ta opp fag hjemme. Du kan ta de enkleste fagene som privatist hjemme. 

VGS - privatist
Høyskole - jobb hjemme. 

Vanskeligere er det ikke. 

Anonymkode: d7fba...fe0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Eigladjente skrev:

For en fin kommentar :) Setter stor pris på fine ord og saklige fine kommentarer :) Altså folk kan være uenige selvfølgelig, det er jo helt normalt! Men mange av disse svarene her er jeg litt "sjokkert" over for å si det slik :)  Men men :) Jeg kjenner også veldig mange som både selv har tatt med baby på forelesning, men som også har hatt andre studenter som har studert og også hatt med baby! Uten at det har vært noe som helst problem! :) Ha en fin kveld videre Jessica! Takk for fin kommentar! :) 

Jo bare hyggelig. Her er det mange som klarer å lire av seg mye kvalmende bak anonym knappen. Jeg tror og vet at mennesker i virkeligheten har mye mer forståelse i hverdagen . Ha en fin kveld du å. Husk babysjal og allier deg helst med flere som kan hjelpe deg litt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det holder med at noen få ikke synes det er greit :) Det holder med at noen få mener det ødelegger for at de lærer. Det må ikke være mange.

Anonymkode: 05a3b...d4f

Det holder også med at bare én ikke greier å konsentrere seg! For min del hadde det ødelagt hele studiet mitt, da kan heller den personen som har baby utsette studiet sitt med ett år eller ha en barnevakt og gå ut av forelesningen for å amme... 

Anonymkode: ed7a7...a6e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...