Gå til innhold

Forholde seg til mobbing på nett.


Gjest CKT

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria

jeg har sett folk på nettet som roper at dem blir mobbet når sannheten er at det er dem selv som er stygge mot andre. da misbruker dem mobbe ordet og det er hån mot dem som blir mobbet. dem som misbruker mobbe ordet burde skamme seg og skjemmes. 

hvis noen sier dem blir mobbet vær sikker på at dem som sier det snakker sant for og henge ut uskyldige som mobbere er sjofelt gjort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, CKT skrev:

Nei , det er akkurat det. Hvorfor kan ikke folk tenke lengre en og gå over grensene? For meg, må voksne gjøre som de vil,men synes at unger, og de som ikke er spurt om det er ok, at det legges ut bilder av dem på nettet, skal slippe at uvitende personer, eksponerer andre uten tillatelse.

Voksne folk må gjerne legge ut bilder av seg selv så mye dem orker. Men de må ikke sutre om noen kommenterer bildene på en negativ måte. Men de skal ikke legge ut bilder av barn eller andre, uten samtykke. Personlig er jeg ikke på denne Facebokk og nekter andre som er å legge ut bilder av mine barn og meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 minutter siden, Gothminister skrev:

Ikke enig i det. Jeg mener unge i dag skal lære seg å ta igjen og slutte å sutre. Hevn er undervurdert.

jeg mener at hevn løser ikke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carina Maria skrev:

jeg mener at hevn løser ikke noe. 

Det løser ofte det meste. Man stopper den som angriper. Aldri opplevd at hevn ikke fungerer. Har da banket opp folk som har gjort noe mot meg eller mine venner gjennom livet. Har stort sett stoppet da. Så hevn, fungerer. Men det er i dag ikke politisk korrekt og ta igjen. Man skal prate om alt i dag, dialog er så flott. Men det fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gothminister skrev:

Voksne folk må gjerne legge ut bilder av seg selv så mye dem orker. Men de må ikke sutre om noen kommenterer bildene på en negativ måte. Men de skal ikke legge ut bilder av barn eller andre, uten samtykke. Personlig er jeg ikke på denne Facebokk og nekter andre som er å legge ut bilder av mine barn og meg selv.

Man SKAL IKKE. Bare så synd at mange ikke tenker seg om. Og det kan vi lite gjøre noe med. Og går det utover dem selv, så kan ikke andre lastes for det. men ufin, trenger IKKE folk og bli, på tastaturet, forde om de ikke liker hva andre gjør. Man må tåle at folk ikke er som en selv. I Samfunnet.

Det er faktisk IKKE lov og legge ut bilder av andre på nett, uten tillatelse fra vedkommende. Det er påpekt fra politiet også.

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Det løser ofte det meste. Man stopper den som angriper. Aldri opplevd at hevn ikke fungerer. Har da banket opp folk som har gjort noe mot meg eller mine venner gjennom livet. Har stort sett stoppet da. Så hevn, fungerer. Men det er i dag ikke politisk korrekt og ta igjen. Man skal prate om alt i dag, dialog er så flott. Men det fungerer ikke.

du om det. da er vi to uenige og det er ok :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Gothminister skrev:

Blåse i det. Man må ikke la seg bli mobbet, man bestemmer selv hvor hårsår man ønsker og bli. Stikker man seg frem på nett. Så må man regne med at mange vil skrive dritt og småplage deg litt. Men det er faktisk helt frivillig og legge frem trynet sitt på nett. Så jeg synes på ingen måte synd på folk som enten legger ut bilder eller skriver at de får litt pepper. Folk i dag tar seg selv alt for høytidelig.

Etter den definisjonen er det mange som kan skille seg ut. Folk blir jo sett på som særinger/ eller hengt ut som 'de andre' for alt mulig. Noen fordi de ikke hører på listepopp, noen fordi de ikke har god råd, noen fordi de er tjukke, tynne, har 'feil' religion, er homo, osv. Når du til og med kaller deg Gothminister( som er et industrielt gotisk metall-band)- er du klar over at mange i tillegg hetses fordi man kler seg 'goth'? Greit at noen synes det er rart at man kler seg annerledes, men skal likevel slippe å hetses. Det bryr meg fint lite at mennesker har meninger om hva som er sært- bare ikke gå rundt å plag tilfeldige mennesker med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carina Maria skrev:

du om det. da er vi to uenige og det er ok :) 

 

 

Et øyeblikk siden, Carina Maria skrev:

 

 

Faktisk veldig viktig for mange å forstå, det er lov og være uenig og samtidig være på talefot uten og gå til angrep på hverandre. Det er ofte en mangelvare i dagens samfunn. Man kan liksom ikke akseptere uenighet og så utvikler det seg og til slutt føler den ene seg mobbet. Det er flott og være uenige, det er faktisk ikke farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Etter den definisjonen er det mange som kan skille seg ut. Folk blir jo sett på som særinger/ eller hengt ut som 'de andre' for alt mulig. Noen fordi de ikke hører på listepopp, noen fordi de ikke har god råd, noen fordi de er tjukke, tynne, har 'feil' religion, er homo, osv. Når du til og med kaller deg Gothminister( som er et industrielt gotisk metall-band)- er du klar over at mange i tillegg hetses fordi man kler seg 'goth'? Greit at noen synes det er rart at man kler seg annerledes, men skal likevel slippe å hetses. Det bryr meg fint lite at mennesker har meninger om hva som er sært- bare ikke gå rundt å plag tilfeldige mennesker med det. 

Nå elsker jeg Gothministers musikk vet du og den stilen. En stil jeg selv har hatt i hele min oppvekst. Noe som skilte seg godt ut på 80 tallet. Og ja jeg fikk selvsagt høre det med ringer i ører og nese, farget hår, nagler og sminke som ung gutt var ikke vanlig den gang. Men jeg valgte stilen selv og hevet meg over de som slang dritt. Spesielt var det lærere på skolen som var ufine og som jeg måtte sette på plass. Så skiller man seg ut, må man regne med hets, hets er ikke farlig, det styrker deg som menneske. Men selvsagt, i dagens samfunn der alle ser på seg selv som unike og tar seg selv alt for høytidelig. Så ser jeg problemet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Gothminister skrev:

Nå elsker jeg Gothministers musikk vet du og den stilen. En stil jeg selv har hatt i hele min oppvekst. Noe som skilte seg godt ut på 80 tallet. Og ja jeg fikk selvsagt høre det med ringer i ører og nese, farget hår, nagler og sminke som ung gutt var ikke vanlig den gang. Men jeg valgte stilen selv og hevet meg over de som slang dritt. Spesielt var det lærere på skolen som var ufine og som jeg måtte sette på plass. Så skiller man seg ut, må man regne med hets, hets er ikke farlig, det styrker deg som menneske. Men selvsagt, i dagens samfunn der alle ser på seg selv som unike og tar seg selv alt for høytidelig. Så ser jeg problemet.  

jeg regner med du er en god person som folk liker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

jeg regner med du er en god person som folk liker :) 

Har så langt i voksen alder ingen fiender. Personlig hater jeg ingen og tror ingen har så mye i mot meg. Folk liker muligens ikke alltid mine politiske meninger. Men slik er det, man kan ikke være enig med alle.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
9 minutter siden, Gothminister skrev:

 

Faktisk veldig viktig for mange å forstå, det er lov og være uenig og samtidig være på talefot uten og gå til angrep på hverandre. Det er ofte en mangelvare i dagens samfunn. Man kan liksom ikke akseptere uenighet og så utvikler det seg og til slutt føler den ene seg mobbet. Det er flott og være uenige, det er faktisk ikke farlig.

akkurat der skrev det som er noe av det som er aller viktigst. det at det er lov og være uenig uten at det er galt.

uenighet er ikke og mobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carina Maria skrev:

akkurat der skrev det som er noe av det som er aller viktigst. det at det er lov og være uenig uten at det er galt.

uenighet er ikke og mobbe. 

Det er riktig. Men jeg tror enkelte opplever uenighet som mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Gothminister skrev:

Det er riktig. Men jeg tror enkelte opplever uenighet som mobbing.

det har jeg sett jeg også og det husker jeg når dem ivrigste personene satt og diskuterte i samfunns fag timene. og det var noen som mente dem ble mobbet når dem opplevde at andre var uenige med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, CKT skrev:

Man SKAL IKKE. Bare s¨synd at mange ikke tenker seg om. Og det kan vi lite gjøre noe med. Og går det utover dem selv, så kan ikke andre lastes for det. men ufin, trenger IKKE folk og bli, på tastaturet, forde om de ikke liker hva andre gjør. Man må tåle at folk ikke er som en selv. I Samfunnet.

Det er helt riktig. Er så fascinerende hvordan noen plutselig blir så 'tøffe'(les: feige) bak nettet. Og det er mange av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er helt riktig. Er så fascinerende hvordan noen plutselig blir så 'tøffe'(les: feige) bak nettet. Og det er mange av dem. 

Jepp. Har da kjent på den , at folk blir feige på nett.

Ingen skal komme og fortelle hva andre føler. Er min mening om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Gothminister skrev:

Nå elsker jeg Gothministers musikk vet du og den stilen. En stil jeg selv har hatt i hele min oppvekst. Noe som skilte seg godt ut på 80 tallet. Og ja jeg fikk selvsagt høre det med ringer i ører og nese, farget hår, nagler og sminke som ung gutt var ikke vanlig den gang. Men jeg valgte stilen selv og hevet meg over de som slang dritt. Spesielt var det lærere på skolen som var ufine og som jeg måtte sette på plass. Så skiller man seg ut, må man regne med hets, hets er ikke farlig, det styrker deg som menneske. Men selvsagt, i dagens samfunn der alle ser på seg selv som unike og tar seg selv alt for høytidelig. Så ser jeg problemet.  

Du har forsåvidt rett i at det gjør folk sterkere. Men synes likevel man tenke seg om før man slenger ut på nett. Når folk åpenbart sliter med angst og psykiske problemer, synes jeg det blir veldig enkelt å legge ansvaret over på den som blir mobbet. Den som bør ta ansvar er den som mobber. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CKT skrev:

Ja, det finnes da en funksjon, om og blokkere enkelte brukere her inne og. Det har jeg gjort, og stille ble det. Jeg HAR IKKE behov,for å lese BULLSHIT fra uvitende kranglevorende mennesker. 

Personlig tok jeg mobberne med buksa nede, og siden har det vært stille, Det er 2 år siden,

Ha ha ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mari Y skrev:

Du har forsåvidt rett i at det gjør folk sterkere. Men synes likevel man tenke seg om før man slenger ut på nett. Når folk åpenbart sliter med angst og psykiske problemer, synes jeg det blir veldig enkelt å legge ansvaret over på den som blir mobbet. Den som bør ta ansvar er den som mobber. 

Om man sliter med såkalt psykiske plager. Så bør man holde seg langt unna nettforum som KG og andre arenaer der man kan bli utsatt for andres reaksjoner. For det er ikke slik at man kan forvente å bli tatt hensyn til, heldigvis. Ingen tvinges til og delta på nett, det er helt frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...