Gå til innhold

Forholde seg til mobbing på nett.


Gjest CKT

Anbefalte innlegg

5 timer siden, CKT skrev:

Hvorfor blande seg for mye?Mange ganger , er flere kokker jo mere søl. Og kan gjøre ting værre en det er. Det ser vi jo på flere saker.

Og går det for langt, anmeldel saken en gang for alle. Man skal ikke finne seg i alt fra umodne voksne kvinner, med dårlig selvbilde.

Jeg synes det er ok å vise at man bryr seg. 

 

Ja, det er helt riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg synes det er ok å vise at man bryr seg. 

 

Ja, det er helt riktig. 

JO greit og vise man bryr seg. Men da må man vite hva man sier. Og at det stemmer det som sies. 😲😲😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes flere nettsider og sosiale medier bør gjøre det et krav at alle som skal lage bruker skal bruke fullt navn, adresse og annet personlig informasjon som man ikke kan forfalske (det blir i alle fall vanskeligere å lage falske brukere), sånn at det ikke er lov å være anonym. Det kommer ikke til å slutte, siden mange er drittsekker uansett om de er anonym eller ikke, men mange kommer nok til å bli litt mer... forsiktig, siden deres fulle navn blir vist og ALLE kan se hvem det er.

Igjen, det blir aldri å stoppe, men det kan hende flere ikke hadde turt å sagt grusomme ting på nett.

Å overse mobbingen fungerer kanskje for mange, men en del av meg tenker at... vi gjør jo ikke noe med det egentlig. Vi lar dem fortsette ved å aldri gjøre noe med problemet. Vi bare godtar at det skal skje... Vi FORVENTER at mobbing blir å skje på nett, for "sånn er det bare". Vi godtar det og overser det for å slippe å se. Egentlig burde noe vært gjort for lenge siden. Mobbing på nett er det samme, det er fortsatt mobbing. Folk blir såret uansett, og noen blir så påvirket at de tar livet sitt. Man kan ikke lenger være på nett hvis mobbingen er så ille, for det sprer seg. Det er ikke riktig å bare overse det, logge av. Det vil være der for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Don`t worry about those, who talk about you behind Your back. They are behind you for a reason"

Anonymkode: f5751...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Don`t worry about those, who talk about you behind Your back. They are behind you for a reason"

Anonymkode: f5751...abe

Jepp.. Er glad jeg kan stå på egne ben, uten støttestokker.  Klarer helt fint og tenke selv og. 

Nå er ikke denne tråden bare på.  Meg, selv om jeg har måtte tålt veldig mye av dem sorten på nett og IRL.  Og ha jeg overser folk som ikke behandler meg pent. Det er ikke mitt TAP.  Og slippe og være såkalte venner med SAUEFLOKK en som bare er ute etter og ødelegge for andre, er ikke meg. Når det er snakk om og rettferdiggjøre MOBBING OG SJIKANE. Så klarer mobberne aldri det, uansett hvor mye de prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, kaffepulver skrev:

Jeg synes flere nettsider og sosiale medier bør gjøre det et krav at alle som skal lage bruker skal bruke fullt navn, adresse og annet personlig informasjon som man ikke kan forfalske (det blir i alle fall vanskeligere å lage falske brukere), sånn at det ikke er lov å være anonym. Det kommer ikke til å slutte, siden mange er drittsekker uansett om de er anonym eller ikke, men mange kommer nok til å bli litt mer... forsiktig, siden deres fulle navn blir vist og ALLE kan se hvem det er.

Igjen, det blir aldri å stoppe, men det kan hende flere ikke hadde turt å sagt grusomme ting på nett.

Å overse mobbingen fungerer kanskje for mange, men en del av meg tenker at... vi gjør jo ikke noe med det egentlig. Vi lar dem fortsette ved å aldri gjøre noe med problemet. Vi bare godtar at det skal skje... Vi FORVENTER at mobbing blir å skje på nett, for "sånn er det bare". Vi godtar det og overser det for å slippe å se. Egentlig burde noe vært gjort for lenge siden. Mobbing på nett er det samme, det er fortsatt mobbing. Folk blir såret uansett, og noen blir så påvirket at de tar livet sitt. Man kan ikke lenger være på nett hvis mobbingen er så ille, for det sprer seg. Det er ikke riktig å bare overse det, logge av. Det vil være der for alltid.

Tror mange er redd for og gjøre noe med det. For man ser jo at mobbere i en gruppe er sterkere enn den som er alene. 5 mot 1 er et skittent spill. Løgner som serveres fra en gruppe mot 1 menneske er det vanskelig og slå ned på. For gruppen tørr ikke annet en å stå samlet i fare for og bli neste offer for ufred og mobbing. 

Det er ikke bare og si de skal stoppe. For slike mennesker gir seg aldri. 

Man må være tøff i hodet for og stå oppreist i de stormene som herjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, CKT skrev:

JO greit og vise man bryr seg. Men da må man vite hva man sier. Og at det stemmer det som sies. 😲😲😲

Det gjør det som regel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorerer mobberne og er hyggelig mot dem som blir mobbet. Dersom det er utseendet som blir rakket ned på så gir jeg offerets utseende komplimenter, osv. 

Lite å gjøre med mobbere på nett siden de ikke engang tar dem selv seriøst, da velger jeg heller å fokusere på dem som faktisk blir mobbet. 

Anonymkode: fa057...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mari Y skrev:

Det gjør det som regel. 

Som regel, ja. Bør det ikke stemmer 100 %? Mener det. Og tørr man ikjenner si det rett til dem, så er det vel løgn etter min oppfatning. 💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ignorerer mobberne og er hyggelig mot dem som blir mobbet. Dersom det er utseendet som blir rakket ned på så gir jeg offerets utseende komplimenter, osv. 

Lite å gjøre med mobbere på nett siden de ikke engang tar dem selv seriøst, da velger jeg heller å fokusere på dem som faktisk blir mobbet. 

Anonymkode: fa057...e3d

JA å bygge opp offeret er den beste medisin mot mobberne. Enig.😊💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.9.2016 at 13.39, kaffepulver skrev:

Jeg synes flere nettsider og sosiale medier bør gjøre det et krav at alle som skal lage bruker skal bruke fullt navn, adresse og annet personlig informasjon som man ikke kan forfalske (det blir i alle fall vanskeligere å lage falske brukere), sånn at det ikke er lov å være anonym. Det kommer ikke til å slutte, siden mange er drittsekker uansett om de er anonym eller ikke, men mange kommer nok til å bli litt mer... forsiktig, siden deres fulle navn blir vist og ALLE kan se hvem det er.

Igjen, det blir aldri å stoppe, men det kan hende flere ikke hadde turt å sagt grusomme ting på nett.

Å overse mobbingen fungerer kanskje for mange, men en del av meg tenker at... vi gjør jo ikke noe med det egentlig. Vi lar dem fortsette ved å aldri gjøre noe med problemet. Vi bare godtar at det skal skje... Vi FORVENTER at mobbing blir å skje på nett, for "sånn er det bare". Vi godtar det og overser det for å slippe å se. Egentlig burde noe vært gjort for lenge siden. Mobbing på nett er det samme, det er fortsatt mobbing. Folk blir såret uansett, og noen blir så påvirket at de tar livet sitt. Man kan ikke lenger være på nett hvis mobbingen er så ille, for det sprer seg. Det er ikke riktig å bare overse det, logge av. Det vil være der for alltid.

Ja. Er vel kanskje derfor mange ikke tørr og gripe inn. De er selv redd for og blande seg. Det er derfor mange sitter på gjerdet. Det er overhodet ikke greit. Det viser bare at du godkjenner mobbing og ikke vil gjøre noe for og stoppe det? Forsto jeg deg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎12‎.‎09‎.‎2016 at 19.41, CKT skrev:

Hvorfor det? 

Den beste måten er og støtte mobbeoffet. 

Mobbere kan jeg ikke si jeg har noe til overs for. De bør bare overses.  🤔

Det var bare et forslag. Man gjør som man vil. Ellers er jeg enig i at mobbere bare burde overses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Det var bare et forslag. Man gjør som man vil. Ellers er jeg enig i at mobbere bare burde overses.

😊

Der går fint.  Og ha ulike meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 31.8.2016 at 10.24, CKT skrev:

Hvorfor må folk lyve om andre? 

Jeg forstår det ikke. man blir jo uansett gjennomskuet til slutt.

Det er så sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...