Gå til innhold

Forholde seg til mobbing på nett.


Gjest CKT

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Evilposelos skrev:

Mobbere forventer at man overser dem, de blir helt sjokket om du tar igjen, så er ikke helt enig, men enig i at vold ikke er løsningen.

Jeg har aldri vært noen tilhenger av VOLD. Det finnes  så mange andre måter og kle mobberne naken på. Mobbere, er kun noen mennesker, med dårlig selvbilde, som må la frustrasjonen gå utover andre. Ikke sikkert de har det helt gidt hjemme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Evilposelos skrev:

Vi snakker om å ta igjen i kampens hete, ikke om å ta igjen 5 år seinere på en uskyldig person.

Man må kle de "naken", med eneste gang, så de ser at deg kan de ikke leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, CKT skrev:

Man må kle de "naken", med eneste gang, så de ser at deg kan de ikke leke med.

Nettopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Evilposelos skrev:

Jo de slutter. Vender man det andre kinnet til, fortsetter dem. 

Så lenge ingen svarer de som mobber så gir de seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Den 5.8.2016 at 18.01, CKT skrev:

Spørsmålet er hvilket tiltak man kan sette igang.

Hold deg til spørsmålet. Det som er før der. Vet vi er mobbing. Og det har vi visst lenge.

jeg har lov til og skive mine meninger og tanker på denne tråden. men jeg stiller meg kritisk til det jeg leser på sånne diskusjoner når jeg ikke vet hvordan du er blitt mobbet eller om du blir mobbet i det hele tatt. jeg vet at mange sier dem blir mobbet så viser det seg noe helt annet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
25 minutter siden, Lapper skrev:

Så lenge ingen svarer de som mobber så gir de seg

det gjør dem. og ta igjen er ikke og være bedre enn dem som mobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lapper skrev:

Så lenge ingen svarer de som mobber så gir de seg

 

2 timer siden, Carina Maria skrev:

det gjør dem. og ta igjen er ikke og være bedre enn dem som mobber. 

Hvis deres teori fungerer, hvorfor blir folk mobbet flere år da? Skjønner dere virkelig ikke at om man setter mobberen på plass med en gang, slutter det der og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Evilposelos skrev:

 

Hvis deres teori fungerer, hvorfor blir folk mobbet flere år da? Skjønner dere virkelig ikke at om man setter mobberen på plass med en gang, slutter det der og da?

Men er det riktig og mobbe tilbake? Da er du jo en mobber selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Evilposelos skrev:

 

Hvis deres teori fungerer, hvorfor blir folk mobbet flere år da? Skjønner dere virkelig ikke at om man setter mobberen på plass med en gang, slutter det der og da?

Grisebank har alltid fungert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gothminister skrev:

Grisebank har alltid fungert

Skjerp deg!!  Skulle gjerne vist hva enkelte her mener er mobbing.

Hva har blitt skrevet på deres blogg som er mobbing?

Kanskje de kan svare på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lapper skrev:

Skjerp deg!!  Skulle gjerne vist hva enkelte her mener er mobbing.

Hva har blitt skrevet på deres blogg som er mobbing?

Kanskje de kan svare på det

Mobbing er en styggedom. Men det hjelper ikke og holde hender og møtes for dialog. Det har vi gjort siden jeg startet på skolen mitt på 70 tallet. For mobbing har vært aktuell siden før den tid og alt vi har kommet frem til er, prat og mer prat. Det som fungerer er å sette mobberne på plass. Så man trenger ikke å skjerpe seg, selv om man står for metoder som fungerer mot mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lapper skrev:

Så i de tilfeller hvor du mener du blir mobbet,da mobber du tilbake?

Nei jeg lar de smake sin egen medesin, og ser om de liker den! Kanskje det vil gi dem en tankevekker..Det er lov å håpe hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lapper skrev:

Så lenge ingen svarer de som mobber så gir de seg

Det har jeg fått erfart ikke stemmer! Hverken når jeg gikk på skolen, eller i nettverden dessverre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Lapper skrev:

Skjerp deg!!  Skulle gjerne vist hva enkelte her mener er mobbing.

Hva har blitt skrevet på deres blogg som er mobbing?

Kanskje de kan svare på det

Det å bli omtalt som en krangler, Ikke tåle andres meninger, bli løyet om, kaldt spetakkel, ikke eie selvinnsikt, ikke ha medfølelse, generellt være en dårlig person. Det å få høre det i kommentarer og på egen og andres blogger gang på gang over lengre tid av samme personer, ja da er det mobbing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellig.

Så det finnes ingen fasit på hva mobbing er. Ingen skal si hvorden andre opplever mobbing over lengre tid. Føler en person seg mobbet, så er vedkommende mobbet. Vi vet ikke bakrunnen for vedkommendes opplevelser over tid.

Og tror hver enkelt selv må finne en måte og løse det på. Det kommer an på hva som biter igjen på mobberen. Som IKKE klarer og la ting ligge, men må gjenta seg selv til det kjedsommelige år ut og år inn. Mobberen må snart gå lei. 

Endret av CKT
Tilføyelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lovelulu skrev:

Det å bli omtalt som en krangler, Ikke tåle andres meninger, bli løyet om, kaldt spetakkel, ikke eie selvinnsikt, ikke ha medfølelse, generellt være en dårlig person. Det å få høre det i kommentarer og på egen og andres blogger gang på gang over lengre tid av samme personer, ja da er det mobbing!

Ja noen her har blitt mobbet på nett i lengre tid. Det samme males om i flere mnd. Og noen blir kalt stygge ord. Av de samme personene. Det er MOBBING. Det er det overhodet ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 5.8.2016 at 15.31, AnonymBruker skrev:

 For min del fungerer det egentlig ganske greit å bare overse alle disse tullingene.

 De er stort sett bare noen gigantiske  idioter, alle sammen.

Anonymkode: f5751...abe

De vet jo ikke hva de sier og gjør.

Så er noe enig med deg her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lovelulu skrev:

Det har jeg fått erfart ikke stemmer! Hverken når jeg gikk på skolen, eller i nettverden dessverre!

Du tråkket sikkert noen på tærne med din ærlighet.  

Og det blir nok ikke glemt må du vite. Taperen tar det som et nederlag. Og bli Tatt med buksa nede med løgn.

 Når det er sagt. Jeg vil takke deg for din ærlighet.  Du hjalp ihvertfall meg med og oppklare sannheten med beviser om oppførselen til enkelte.  Og det var ikke bare mobbing. Det var sjikane, hetsing og det som værre var. Jeg har fått et nytt liv etterpå.

Derfor støtter jeg deg når du sier du føler deg mobbet. For det er du. Har sett de samme plaget deg over lengre tid.

Slike mennesker er ikke verdt bryet og snakke med, eller diskuter med.  De er kun på jakt etter en heftig krangel. Slik at de kan finne enoe ny mulighet til og fortsette og plage mennesker  med mobbing ,sjikane latterlig gjøring av mennesker som ikke er enig med dem.

 

 

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 timer siden, Lovelulu skrev:

Nei jeg lar de smake sin egen medesin, og ser om de liker den! Kanskje det vil gi dem en tankevekker..Det er lov å håpe hvertfall..

det er mobbing det også og da er du ikke bedre enn dem. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...