Gå til innhold

Hvor lenge sover din mann i helgene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler om prioritering. Tid sammen med barna sine eller å sove halve dagen. Å velge å prioritere barna er selvsagt egoistisk ja :sprettoy: Mine egoistiske behov eller det beste for fellesskapet. Når man blir foreldre må man tenke over prioriteringene sine og verdiene sine. Ts og mannen har begge muligheten til å velge, de har rettferdig fordeling av sovedager. Derimot gjør de ulike valg på bakgrunn av ulike prioriteringer. Hun prioriterer barna og familietid. Han prioriterer seg selv. 

 

Anonymkode: 014c0...cce

Å få barn betyr ikke at man behøver å nedprioritere seg selv 7 dager i uka. Et forhold/felleskap likedan. Flere kvinner burde tenke som enkelte menn tenker og utføre det i praksis. Kvinner som ofrer seg selv for familien uten tanke på seg selv er hverken gode mødre eller en god partner. Selv om de selv tror det.

Anonymkode: b980e...c3a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler om prioritering. Tid sammen med barna sine eller å sove halve dagen. Å velge å prioritere barna er selvsagt egoistisk ja :sprettoy: Mine egoistiske behov eller det beste for fellesskapet. Når man blir foreldre må man tenke over prioriteringene sine og verdiene sine. Ts og mannen har begge muligheten til å velge, de har rettferdig fordeling av sovedager. Derimot gjør de ulike valg på bakgrunn av ulike prioriteringer. Hun prioriterer barna og familietid. Han prioriterer seg selv. 

Anonymkode: 014c0...cce

Jeg synes mannen rett og slett er snill, jeg, som gir deg muligheten til å sette deg selv på en pidestall og meske deg i din egen selvtilfredse forestilling om deg selv som legemliggjøringen av barnas beste. Derfor hadde jeg bare bedt deg drite og dra, kjerring, og la meg for faen sove i fred hvis du vet hva som er best for deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også kvar sin dag å sove lenge då våre var små. Men det var berre fram til ein sein frukost stod klar, så vi vekte kvarandre ca 10.30-11.00. Felles brunsj, burde eg kanskje kalle det:) 

Det er jo ikkje noko fellestid igjen dersom ein skal sove til 14 00!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo til en viss grad opp til deg hvor lenge du har lysst til å sove. Hvis han er så snill og går med på den ordningen dere har, kan ikke du straffe han for å sove lenger enn deg selv. 

Men jeg skjønner jo egentlig. Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt de ekstra timene på meg selv. Om du våkner kl9 på dine dager, kan du ta en treningsøkt, en lang dusj med litt selv -pleie, eller ligge i senga og se på noe på netflix ol. Så kan du gå til resten av familien når kl. Nærmer seg din manns våknetid. Da får du noe utav det Selvom du ikke får sove så lenge :)

Men mannen din er helt utrolig snill som går med på en sånn løsning. Min mann ville garantert aldri gjort ser og sovet selv isteden, haha ♡

Anonymkode: 28232...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes mannen hennes er snill som lar henne være alene halve lørdagen? Eller er han snill som lar henne sove en dag i uka? 

Hva er det din mann ville gjort? Sovet til kl 14 hver helg? Da synes jeg synd på deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få barn betyr ikke at man behøver å nedprioritere seg selv 7 dager i uka. Et forhold/felleskap likedan. Flere kvinner burde tenke som enkelte menn tenker og utføre det i praksis. Kvinner som ofrer seg selv for familien uten tanke på seg selv er hverken gode mødre eller en god partner. Selv om de selv tror det.

Anonymkode: b980e...c3a

👏👍

Anonymkode: cf6c7...9d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Typisk kjønnssentrisk og kvinnesjåvinistisk kjønnskrigersvar. Hvorfor er dette egoistisk? De deler jo sovedagene likt. At hun ikke sover like lenge som ham på sovedagene sine er jo hennes problem, ikke hans.

Det er tvert i mot hun som er egoistisk her.

Haha, fin hobby å ha å sitte på ett forum. Kun for å provosere folk! Litt problemer med deg selv?😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg synes mannen rett og slett er snill, jeg, som gir deg muligheten til å sette deg selv på en pidestall og meske deg i din egen selvtilfredse forestilling om deg selv som legemliggjøringen av barnas beste. Derfor hadde jeg bare bedt deg drite og dra, kjerring, og la meg for faen sove i fred hvis du vet hva som er best for deg!

Haha, du er jo ikke frisk! God bedring😂😂

Anonymkode: e9f8d...5a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tirben skrev:

Så du synes mannen hennes er snill som lar henne være alene halve lørdagen? Eller er han snill som lar henne sove en dag i uka? 

Hva er det din mann ville gjort? Sovet til kl 14 hver helg? Da synes jeg synd på deg. 

Han er snill som lar henne også sove ut litt. Når han jobber hver dag, har han uten tvil mindre tid enn henne til å sove. Går hun hjemme med barn f.eks kan hun sove mens barna sover, er i barnehagen ol, jobber hun også er jo det supert, og de fortjener en dag hver hvor de kan sove:) 

Nei min mann ville ikke sovet til 14 hver helg, vi står opp sammen og gjør noe utav helgene, ikke bytter på hvem som sover lengst. Kanskje noen vinterdager med dårlig vær, hvor vi ser film og koser oss i sofaen alle sammen

Anonymkode: 28232...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det dette handler om. Ts står opp i rimelig tid fordi hun verdsetter og prioriterer å bruke tid på barna sine. Det gjør ikke mannen hennes. Han prioriterer sine egne behov. Det er kjernen i konflikten. Han må gjerne sove halve dagen for min del, men kom ikke å påstå at det er noe annet enn ren egoisme og prioritering av egne behov fremfor familie og barna sine. 

Anonymkode: 014c0...cce

Takk! Du har skjønt kjernen i motsetning til mange andre her som er helt på bærtur!

Anonymkode: e9f8d...5a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er snill som lar henne også sove ut litt. Når han jobber hver dag, har han uten tvil mindre tid enn henne til å sove. Går hun hjemme med barn f.eks kan hun sove mens barna sover, er i barnehagen ol, jobber hun også er jo det supert, og de fortjener en dag hver hvor de kan sove:) 

Nei min mann ville ikke sovet til 14 hver helg, vi står opp sammen og gjør noe utav helgene, ikke bytter på hvem som sover lengst. Kanskje noen vinterdager med dårlig vær, hvor vi ser film og koser oss i sofaen alle sammen

Anonymkode: 28232...e5f

Det er jeg som er i full jobb og han som har permisjon. Bare så det er sagt. Så nei, han er vel ikke direkte snill når det gjelder søvnprioritering.

Anonymkode: e9f8d...5a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som er i full jobb og han som har permisjon. Bare så det er sagt. Så nei, han er vel ikke direkte snill når det gjelder søvnprioritering.

Anonymkode: e9f8d...5a2

Oi. Da kan jeg godt skjønne frustrasjonen! 

Anonymkode: 28232...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wildfig

Hvorfor dere med ingen barn gidder å ytre dere her skjønner jeg ikke...Å ligge å dra seg så lenge hver sovedag  er egoistisk og galskap. B menneske eller ei. Har man to små under 3 år så får man dra på seg sokkene og komme seg opp på formiddagen. Har du snakket med mannen din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, wildfig skrev:

Hvorfor dere med ingen barn gidder å ytre dere her skjønner jeg ikke...Å ligge å dra seg så lenge hver sovedag  er egoistisk og galskap. B menneske eller ei. Har man to små under 3 år så får man dra på seg sokkene og komme seg opp på formiddagen. Har du snakket med mannen din om dette?

De kan selvsagt ytre seg, men det har ikke like mye relevans til TS' situasjon. Å sove til to med og uten småbarn er to helt forskjellige ting og kan ikke egentlig sammenlignes.

Og angående det å være B-menneske, det er vel ikke noe frikort til å sove halve dagen?! Igjen, en forståelsesfull partner kan kanskje godta det, men småbarn hører ikke på det øret. Jeg vet, for jeg er (var) b-menneske selv, men ble alenemor tidlig i 20-årene. Hva gjør du da? Du står opp klokka fem hver jævla dag, selvsagt, hvis det er det du må. Det er ikke sånn at du MÅ sove til langt på dag, alle kan til en viss grad skyve på søvnmønsteret sitt hvis det er tvingende nødvendig pga jobb, barn eyc.

Og jeg leser ikke TS dithen at mannen aldri skal få sove lenge. Men det er mange timer mellom grytidlig morgen og to om dagen, det er fullt mulig å finne et kompromiss hvis de er innstilt på det begge to...

Anonymkode: 4389c...47f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel heller at far gneldrer og sutrer fordi han ikke får sove til kl 14 annenhver dag i ferien. Ferien skal jo være våre dager som familie sammen. Da jobber ingen av oss. Jeg skrev både helger og ferier.

Anonymkode: e9f8d...5a2

Annenhver dag hele ferien forstår jeg er kjipt! Men handler om kommunikasjon. Planlegg kvelden før hva dere skal gjøre sammen, så lokker det mannen også opp tidligere. Om man alltid "ikke skal noe spesielt", så er jo hele ferien kjedelig. I mine øyner.

Planlegg lunsj ute i det fri til et gitt klokkeslett, utflykter, museum, parker, whatever dere liker å gjøre som familie.

Om han ikke VIL finne på noe sammen med dere, så er det noe annet enn sovingen som er problemet hos dere.

 

La han sove ut lenge noen dager i uka, men ikke annen hver dag. Og når du har sovedag, kan du også sove lengere eller si du skal egen-aktiviteter som du ønsker. Tenk "egentid" istede for sove-tid. Så kan jo mannen velge sove bort sin egen sommer, mens du kan få gjort masse med din tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sov til minst kl 14 hver helg, og når han ikke jobbet, på ukedagene også. Jeg har aldri hatt sovedager, vi prøvde på det men da bare sto han opp og satte på TV og la seg igjen. 

Min mann er ansvarsløs, lat og har nedprioritert familien hele veien. Skulle jeg valgt på nytt, hadde jeg gått fra ham tvert. Er mannen din virkelig verdt det??

Anonymkode: 92f11...38c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få barn betyr ikke at man behøver å nedprioritere seg selv 7 dager i uka. Et forhold/felleskap likedan. Flere kvinner burde tenke som enkelte menn tenker og utføre det i praksis. Kvinner som ofrer seg selv for familien uten tanke på seg selv er hverken gode mødre eller en god partner. Selv om de selv tror det.

Anonymkode: b980e...c3a

Det har jeg heller aldri sagt, at man skal nedprioritere seg selv 7 dager i uka! Hvis du tror at det er poenget her så misforstår du fullstendig. 

Anonymkode: 014c0...cce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Du har skjønt kjernen i motsetning til mange andre her som er helt på bærtur!

Anonymkode: e9f8d...5a2

Ja. Mange som ytrer seg her misforstår situasjonen fullstendig virker det som. 

Jeg føler med deg, forstår at dette må være slitsomt og frustrerende! Slike irritasjonsmomenter tærer på forholdet, irritasjonen bygger seg opp over tid. Hjelper det ikke å snakke med mannen din, forklare hva du føler om dette? 

Anonymkode: 014c0...cce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er morgenfugl og står opp grytidlig og tar ungene både lørdag og søndag. Han lar meg sove så lenge jeg vil i helgene. Men jeg sover uansett ikke lenger enn kl. 11 for føler jeg at jeg sover bort dagen. Deilig. Når jeg står opp har han frokost og kaffe klar, og han og ungene (3 og 5 år) har da hatt en flott morgenstund. Elsker øyeblikket når de kommer løpende mot meg i pysjene sine når jeg kommer inn i stua på 11-tida. Han elsker denne pappatiden med barna. Og det passer meg bra siden jeg liker å sove lenge om morgenen. Har sagt mange ganger at vi kan dele på dette, men han insisterer, og siden han uansett våkner tidlig ser han ikke noe poeng i å vekke meg. Føler meg ganske heldig :)

Anonymkode: eb826...581

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna våkner ca 09 i helgen, foreldrene sover til de våkner. En kan sove litt mer hvis sliten, da til 10-tiden. En sjelden gang til 11.

Jeg er b-menneske, så våkner aldri av meg selv tidlig på morgenen. Men har fått meg døgnrutine hvor jeg våkner 09-10 av meg selv. Man må legge seg selv om det er fint å være oppe. Legger meg 00-01 i helga. I ukedagene 22:00-22:30. Med barn så må man gjøre tilpassninger!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...