Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå lo jeg høyt av mannen din! :hoho:
Håper dere får noen fine bilder uavhengig av hvilken tid på dagen dere har timen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Jeg trodde og du mente tidlig på dagen, og jeg hadde selv foranliggende morkake :ler:

Pinlig. Men mest gøy. Slutt å ta pause da, galningene går bare etter enkelte typer folk som de A: allerede kjenner til eller B: vet hvem er gjennom tråder som handler om innvandring, feminisme og andre ting hvor du har vært frekk i kjeften :P Du har ikke vært det, og da får du være ifred. 

Mer dagbok, takk!

Tror det hadde klikket for meg om noen kom med agurk som skulle knaskes på kino.

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i telefonmøte med en fyr som spiste en kjempepose med knaskerøtter en gang :spy: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D-UL var veldig koselig! Glad vi valgte å ta det denne gangen også, jeg hadde jo egentlig tenkt at det ikke var så nøye :jepp: Lillebror var litt kjedelig, så vi fikk bare sett ansiktet hans godt de tre første minuttene, så snudde han seg med ryggen til og ble liggende sånn resten av timen. Jordmoren fikk meg til å ta noen knebøy, shake litt og stå på alle fire mens jeg vrikket på rompa (:hoho:), uten at det hjalp. God underholdning for mannen da, haha. 

Vi fikk noen fine bilder fra de første minuttene, og det er ganske sprøtt å se hvor lik han er på Mini! Nå er jeg spent på hvordan han ser ut når han kommer ut. Sjansen er riktignok stor for at jeg får den samme "skuffende" opplevelsen jeg hadde med Mini. Vi hadde jo sett verdens søteste baby på 3D-UL, og jeg var SÅ forberedt på at jeg skulle få verdens fineste baby i armene etter fødselen. Ut kom en flattrykt, småhoven liten rotte av en baby, og jeg husker at jeg så på han og tenkte "åj!" :ler: Nå høres jeg litt slem ut, for han ble veldig søt og fin etter noen timer og dager, men hittil kan jeg altså ikke skilte med å føde veldig pene, helt nyfødte babyer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ludodama skrev:

Jeg trodde og du mente tidlig på dagen, og jeg hadde selv foranliggende morkake :ler:

Pinlig. Men mest gøy. Slutt å ta pause da, galningene går bare etter enkelte typer folk som de A: allerede kjenner til eller B: vet hvem er gjennom tråder som handler om innvandring, feminisme og andre ting hvor du har vært frekk i kjeften :P Du har ikke vært det, og da får du være ifred. 

Mer dagbok, takk!

Tror det hadde klikket for meg om noen kom med agurk som skulle knaskes på kino.

Jeg er vel generelt veldig lite aktiv i de andre underforumene her på KG, så jeg er vel ikke den som har stukket nesa lengst frem nei. Blir genuint gretten av å lese hva folk kan finne på og lire av seg, så for blodtrykkets skyld er det nok best at jeg holder meg til dagbøkene :ler: 

Flaks at du ikke var der under den minigulrot-fadesen min :ninja: 
 

1 time siden, miore skrev:

Jeg var i telefonmøte med en fyr som spiste en kjempepose med knaskerøtter en gang :spy: 

Folk ass. Lurer liksom på hva som går gjennom hodet deres når de står der med knaskerot-posen i hånda og bare "DENNE lydløse lille saken tar jeg med meg som snacks i telefonmøtet, kjempeidé!" :ler: :klaske: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært flue på veggen når du prøvde å få lillebror til å snu seg :hoho:

Jeg er litt bekymret for hvordan hun her ser ut når hun kommer ut og. L var veldig fin med en gang. Fødselen gikk veldig fort, så tror kanskje det var derfor han ikke så flattrykt ut eller hadde cone head :fnise: men på 3d nå var det nesten umulig å se hvordan hun så ut. Veldig fin i profil, men rett forfra ser det ut som hun har kjempelangt og smalt ansikt (noe hverken jeg eller mannen har) og litt sånn apelepper med veldig tynn overleppe og veldig tykk underleppe. De andre bildene er søtere, men det ene skremmer meg litt:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Skulle gjerne vært flue på veggen når du prøvde å få lillebror til å snu seg :hoho:

Jeg er litt bekymret for hvordan hun her ser ut når hun kommer ut og. L var veldig fin med en gang. Fødselen gikk veldig fort, så tror kanskje det var derfor han ikke så flattrykt ut eller hadde cone head :fnise: men på 3d nå var det nesten umulig å se hvordan hun så ut. Veldig fin i profil, men rett forfra ser det ut som hun har kjempelangt og smalt ansikt (noe hverken jeg eller mannen har) og litt sånn apelepper med veldig tynn overleppe og veldig tykk underleppe. De andre bildene er søtere, men det ene skremmer meg litt:fnise:

Jeg turte aldri å si det til noen, men jeg syntes mini-m var skikkelig stygg på bildene fra 3D-ul! "Hjelpes, ser hun virkelig sånn ut? Skal ikke alle synes at deres baby er verdens vakreste? :sjokkbla: " Jeg syntes egentlig hun så litt rar ut da hun kom ut også, selv om fødselen min gikk fort og hun ikke hadde trøkt tryne eller cone head. Men det tok heldigvis ikke så lang tid før hun selvsagt var verdens søteste lille baby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Strikkesokken skrev:

Skulle gjerne vært flue på veggen når du prøvde å få lillebror til å snu seg :hoho:

Jeg er litt bekymret for hvordan hun her ser ut når hun kommer ut og. L var veldig fin med en gang. Fødselen gikk veldig fort, så tror kanskje det var derfor han ikke så flattrykt ut eller hadde cone head :fnise: men på 3d nå var det nesten umulig å se hvordan hun så ut. Veldig fin i profil, men rett forfra ser det ut som hun har kjempelangt og smalt ansikt (noe hverken jeg eller mannen har) og litt sånn apelepper med veldig tynn overleppe og veldig tykk underleppe. De andre bildene er søtere, men det ene skremmer meg litt:fnise:

Her så det litt ut som babyen hadde gigantnese! Det hadde heldigvis Mini på 3D-bildene også, og nesen hans var helt normal da han kom ut. Så da satser jeg på at det ikke blir en sånn Friends-greie - "Did you see the kid on that nose?!" :fnise: 
 

10 timer siden, miore skrev:

Jeg turte aldri å si det til noen, men jeg syntes mini-m var skikkelig stygg på bildene fra 3D-ul! "Hjelpes, ser hun virkelig sånn ut? Skal ikke alle synes at deres baby er verdens vakreste? :sjokkbla: " Jeg syntes egentlig hun så litt rar ut da hun kom ut også, selv om fødselen min gikk fort og hun ikke hadde trøkt tryne eller cone head. Men det tok heldigvis ikke så lang tid før hun selvsagt var verdens søteste lille baby ;)

Hehe, vi fikk noen bilder av både Mini og baby som ikke var direkte flatterende, så jeg tror heldigvis ikke 3D-ul er den beste måten å få et ordentlig bilde av hvordan babyen kommer til å se ut :laugh: Her gikk fødselen veldig fort frem til full åpning, men så brukte Mini en liten evighet på å komme seg helt ned i fødselskanalen eller hva de nå driver med når de skal ut. Så det er vel kanskje ikke så rart at han så litt rar ut da han kom ut, jeg tviler på at jeg hadde sett noe særlig bedre ut om trynet mitt hadde blitt skvisa i en time eller to :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med 3D-ultralyd, det er jo lenge å gå etter ordinær ultralyd og ikke se noe som helst til denne mageboeren før den popper ut etter ni måneder! Men mer skremmende var 3D-ultralyd i uke 11.. Hjelpes! Men de fleste nyfødte ser jo egentlig ut som Gollum; rynkete, lite hår, tynne armer og ben og kun i ført en liten bleie, men heldigvis er vi mammaer skapt sånn at vi elsker de likevel :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst litt fraværende for tiden jeg. Kikker innom KG sånn innimellom og skummer gjennom dagbøkene til dere andre, men jeg er så sliten atte hjælp om dagen, så oppdateringene kommer ikke akkurat på løpende bånd her. Kanskje ikke så rart at energinivået ikke er på topp, 25+3 i dag og jeg spyr fremdeles jevnt gjennom hele dagen. Hællemåne, når skal dette gi seg?! :daane: 

Mannen er på jobbreise hele uka, så jeg og Mini hangler oss gjennom dagene alene. Mini lå med feber hele helgen, så jeg tenkte at det var best å holde ham hjemme fra barnehagen i går. Angret så smått midt på dagen, jeg har jo ikke sjans til å følge med på tempoet til en stk. spinnvill Mini med energinivå på topp! :P Hadde verdens beste samvittighet for å sende ham i barnehagen i dag.. og verdens dårligste da jeg hentet ham. Spinnvill Mini i går var redusert til en veldig veldig sliten gutt etter bhg i dag :sukk: Han sutret seg gjennom hele ettermiddagen, før han selv tok insj (!) til å gå på badet i seks-tiden (!) og sovnet på maks tre minutter. Får se an formen før jeg eventuelt sender ham i barnehagen i morgen. Han får uansett veldig kort dag, for mamma kommer og henter ham tidlig :nigo: Bestemødre ass. 

Føler meg relativt egoistisk som håper at han kan gå i barnehagen i morgen forresten, men jeg kjenner at bare morgener og ettermiddager alene med Mini nesten er mer enn det jeg orker om dagen.. :sjenert: I går var jeg så sliten på ettermiddagen at jeg begynte å grine da han begynte å sutre fordi han ville at jeg skulle leke mens jeg drev og laget middag. Æsj. Føler meg som tidenes kjipeste mamma, kone og vordende tobarnsmamma om dagen ass, jeg har så lite energi til overs! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og så et par ikke-syte-ting sånn helt på tampen:

I morgen skal jeg på Barnas Hus og kjøpe bedside crib! :jepp: Det er visst tilbud på de i morgen, så planen min er å dukke opp rett etter åpningstid for å sikre meg en. Noen fordeler er det jo med å være hjemme om dagen :ler: Nå går det jo så det suser med disse babyinnkjøpene, både bedside crib, to par sokker OG en Lillelam-dress :fnise: Tror jeg hadde omtrent alt jeg trengte til Mini på samme tid da jeg gikk gravid med ham. Nå har jeg så vidt lest gjennom "sjekklisten" i den ene gravid-appen jeg har, kjent panikken stige litt fordi jeg ikke har orden på noe, beroliget meg selv med at det er leenge til baby kommer og lukket appen igjen.. Pyttpytt. Vi har da noen måneder på oss. Godt det ikke er noen prematur fødsel-historier i familien :P 

Og så fikk jeg snap av mannen som er i Danmark om dagen: Han har kjøpt 10 poser med larver til meg! :nigo: De derre godteri-larvene som man får i Matador-mix-posene altså. Vet ikke om jeg gleder meg mest til mannen eller larvene kommer hjem igjen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Snille mannen din. Hipp hurra for danske larver. Jeg må le litt. For jeg er likedan. Sist hadde jeg alt på stell tidlig. Nå er jeg litt der at jeg har jo alt av tid i verden 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labre (lugubre :fnise: ) larver! :tommelsmil:

Skjønner godt at du blir sliten! Jeg var hjemme med mini for et par uker siden. Da hadde hun karantene fra barnehagen, men hun var helt frisk igjen. Jeg, derimot, var blitt smittet :dry: Det var en lang dag, for å si det mildt. 

Har du fått hypremesis-diagnose eller? De fleste er jo ikke så uheldige at de spyr langt uti andre trimester :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff jeg får så vondt av å høre at du spyr hele tiden. Så urettferdig at noen skal ha det sånn! 

Er det ingenting legen kan gi deg heller? Ikke rart du er sliten og lei, synes du er tøff som ikke legger deg ned og protestgråter for at mannen skal reise på jobbtur. Larver eller ei, det hørtes veldig slitsomt ut! 

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at mini er i barnehagen i dag :klemmer: Syns du er ute i god tid med innkjøp jeg, men syns det svangerskapet ditt raser av gårde. Er du virkelig over 25 uker allerede liksom? Dritt at du fortsatt er så dårlig da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Pentu skrev:

Haha. Snille mannen din. Hipp hurra for danske larver. Jeg må le litt. For jeg er likedan. Sist hadde jeg alt på stell tidlig. Nå er jeg litt der at jeg har jo alt av tid i verden 🙊

Han drev og viftet med posene da vi snakket sammen via den video-saken til facebook i stad - not cool :fnise: Gleder meg til i morgen, da skal jeg fråtse! 
 

14 timer siden, miore skrev:

Labre (lugubre :fnise: ) larver! :tommelsmil:

Skjønner godt at du blir sliten! Jeg var hjemme med mini for et par uker siden. Da hadde hun karantene fra barnehagen, men hun var helt frisk igjen. Jeg, derimot, var blitt smittet :dry: Det var en lang dag, for å si det mildt. 

Har du fått hypremesis-diagnose eller? De fleste er jo ikke så uheldige at de spyr langt uti andre trimester :(

Jeg blir jo sliten av å være med Mini en hel dag når jeg er i god form også, han har et litt annet aktivitetsnivå enn det jeg har :ler: 

Jess, det er hyperemesis. Men ikke den sorten som man leser om når man googler, der folk ligger flatt på et mørkt rom og spyr av å lukte på et glass vann, så jeg føler meg nesten litt teit som sier at jeg har hyperemesis når jeg ikke er helt der.. Akkurat som jeg ikke er syk nok til å kunne si at jeg har det liksom :sjenert: Ja, jeg er litt teit :fnise: 
 

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Huff jeg får så vondt av å høre at du spyr hele tiden. Så urettferdig at noen skal ha det sånn! 

Er det ingenting legen kan gi deg heller? Ikke rart du er sliten og lei, synes du er tøff som ikke legger deg ned og protestgråter for at mannen skal reise på jobbtur. Larver eller ei, det hørtes veldig slitsomt ut! 

:klem:

Ja, jeg skulle gjerne byttet ut mitt svangerskap med noe ala visse andre mennesker her inne ( @A4-livet, I look at you :fnise:). 
Har fått beskjed om å teste ut Postafen, og det tar de verste toppene innimellom. Ellers fikk jeg noen festlige stikkpiller i dag, får se om de funker. Mer om det under :Nikke: 
 

11 timer siden, A4-livet skrev:

Håper at mini er i barnehagen i dag :klemmer: Syns du er ute i god tid med innkjøp jeg, men syns det svangerskapet ditt raser av gårde. Er du virkelig over 25 uker allerede liksom? Dritt at du fortsatt er så dårlig da :(

Mini var heldigvis i god form i dag tidlig, så han var på plass allerede til frokostserveringen der. Jeg leverer hver dag nå som jeg er sykemeldt, så han har ikke vært så tidlig i bhg på mange uker:P Hadde jo en legetime i dag tidlig, så plutselig var det noe jeg måtte rekke. Rart hvordan man blir vant til å komme dassende i ni-halv ti-tiden.. 

Ditt svangerskap går jo enda fortere, du er jo straks fødeklar :overrasket: Synes ikke det er SÅ lenge siden du var på OUL liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! Den ble IKKE som planlagt, foråsiresånn. Hadde svangerskapskontroll hos legen i dag tidlig, og dro dit med innstillingen om at dette ble en "rett inn og rett ut igjen"-time som vanlig. Velvel. Legen min var IKKE spesielt imponert over at jeg hadde gått ned i vekt siden sist, noe som gjør at jeg har lagt på meg en lusen kilo hittil i svangerskapet.. :sjenert: Kombinert med fortsatt masse oppkast og symfysemål som var så lavt at hun trodde at hun hadde målt feil, endte det med en henvisning til sykehuset. 

Så jeg måtte bare hive meg i bilen rett etter timen for å kjøre opp på sykehuset, der jeg tok diverse blodprøver før jeg måtte vente i en times tid på å få UL av en lege. Baby hadde det heldigvis helt fint, men han lå litt under gjennomsnittet på magemålet (tror jeg det var), mot midt på kurven da vi var på OUL. De mente at det var best at jeg ble der noen timer til for å få i meg litt intravenøs væske, så før jeg visste ordet av det lå jeg i en sykehusseng med veneflon og intravenøs-apparat og hele pakka :overrasket: Og der ble jeg liggende i FEM timer. 
Jeg hadde selvsagt glemt å lade telefonen, så den døde etter den første halvtimen. Fire og en halv time med daytime tv som underholdning der altså. 

Så. Sju og en halv time tok det fra jeg gikk inn døra der til jeg var ute igjen, heldigvis hadde jeg allerede avtalt med mamma at hun skulle hente Mini i barnehagen i dag. Fikk med meg et par stikkpiller som jeg kunne teste mot kvalme, kjenner jeg er litt skeptisk. 1. Det er stikkpiller. 2. Det var veldig viktig at jeg ikke tok mer enn èn i døgnet, og helst ikke for mange dager i uka. Skal google de etterpå, synes de hørtes litt skumle ut :ohmy:

Planen videre er at jeg skal innom igjen i neste uke for en sjekk av meg, og så blir det en ny sjekk av baby om to uker. Jeg har egentlig ikke vært så bekymret for baby hittil, for Mini hadde det helt fint selv om jeg kastet opp hele svangerskapet med han også. Men nå ble jeg litt nervøs, tenk om baby ikke har det helt bra der inne? :cry3: Håper alt er fint neste gang de skal måle ham :Nikke: 
 

Så jada. Det var dagen min. Jeg fikk kjøpt bedside crib da :fnise: Stoppet innom Barnas Hus på vei hjem og fikk bestilt en, og så havnet det en bitteliten heldrakt i ull i posen min også :plystre: Synes jeg og baby fortjente det etter i dag. Håper ikke 62 blir aaaltfor stort, kjipt om den passer når det er for varmt for ull liksom. Men om han blir som Mini, som brukte str. 68 da han var 3 måneder, så går det vel fint. Alle disse bekymringene man skal ha, på alle nivåer.. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...