Gå til innhold

Han er 42 jeg er 26


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 34, han er 52. Vi har snart 3 barn. Ingen problem.

Anonymkode: 5f18f...373

Ikke nå men hva om 10-15 år. Forbered deg på tidlig enketilværelse.

Anonymkode: a2b74...7f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri pyntet på noe for å framstille deg litt bedre enn du er? Du får gjerne framstille deg som perfekt, men det er ikke mange mennesker på denne jord som aldri har fortalt en løgn om noe. Det er faktisk ganske vanlig, spesielt i en startfase da alle har lyst til å framstå som attraktiv for den de er interessert i. Jeg synes ikke noen års aldersforskjell som kommer fram ganske raskt etter de blir kjent, er så forferdelig fælt. Hun får heller velge ham bort da, hvis det er sånn krise.

Anonymkode: 569b5...0ab

En ting er å si at man elsker klassisk musikk og gjerne drar i operaen hver søndag for å imponere noen som elsker Vivaldi, selv om man kanskje har hørt de fire årstider en gang iløpet av ungdomsskoen. Å ta så lett på å lyve om noe så grunnleggende som alder er et ganske stort varselstegn for min del. Hva annet er isåfall greit å lyve om?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar for å få ditt første barn med en som nærmer seg 50 mens du nærmer deg 30? Dette hadde vært helt uaktuelt for meg.

Anonymkode: 3d048...571

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri om jeg hadde fått barn med en så mye eldre mann! Må du virkelig ta til takke med en mann som er så mye eldre? 

Anonymkode: 44b9a...4c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, May 19, 2016 at 13.53, Sisti skrev:

Det er samme aldersforskjell mellom meg og min mann (vært sammen i 10 år), så jeg har ikke problemer med alderen i seg selv.

Men at en mann i 40-årene lyver om alderen??? Eeeeh, det er et stort varselsignal. Varselsignal om at han helst vil ha yngre damer, om at han skammer seg over alderen sin, kanskje har en slags midtlivskrise - whatever. Har man ikke klart å bli en ærlig, åpen og trygg mann innen man er 40 kommer man faktisk mest sannsynlig aldri til å bli det. 

Det er mange ulemper med stor aldersforskjell (og noen fordeler ;) ), så hvis man først skal slå seg til ro med en eldre mann må han i det minste inneha alle de positive kvalitetene man eventuelt søker i en eldre mann, og virkelig IKKE ha negative kvaliteter som det ikke er håp for at forsvinner med alderen. Finner du en umoden fjott på 20 er det jo håp om at han vokser til med alderen (men man vet aldri...), finner du en umoden fjott på 40 er alt håp ute.

Med andre ord: Mitt råd er å glemme denne fyren. Stor aldersforskjell bringer med seg så mange utfordringer at mannen bør være tilnærmet perfekt på alle andre områder for at det skal være et godt grunnlag for et varig forhold. 

Dette. Lyve om alderen sin for å få deg på kroken? Bye bye, umodne og egoistiske 15 år eldre fyr!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, skyflakes skrev:

En ting er å si at man elsker klassisk musikk og gjerne drar i operaen hver søndag for å imponere noen som elsker Vivaldi, selv om man kanskje har hørt de fire årstider en gang iløpet av ungdomsskoen. Å ta så lett på å lyve om noe så grunnleggende som alder er et ganske stort varselstegn for min del. Hva annet er isåfall greit å lyve om?

Jeg sa ikke at det var riktig å lyve, jeg sa at alle mennesker gjør feil av og til, og at hvis man skal dømme alle nord og ned fordi de gjør en feil vil mange bli alene. Jeg reagerer på fordømmelsen som man stadig ser på forumet hvis noen har begått et feiltrinn. Her har vi en fyr som etter EN måned fortalte ts at han var noen år eldre enn han først hadde sagt, det er ikke sånn at han har lurt henne over lang tid, og det handler kun om noen års aldersforskjell, ikke at han er en straffedømt seksualforbryter. Hun visste at han var eldre enn henne da de møtte hverandre.

Det er kvalmt å lese hvor "perfekte" noen later som de er selv, og det er visstnok greit å dømme et menneske som en evig løgner på grunn av dette. Tråden viser hvor store hyklere mange er.

Anonymkode: 569b5...0ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke at det var riktig å lyve, jeg sa at alle mennesker gjør feil av og til, og at hvis man skal dømme alle nord og ned fordi de gjør en feil vil mange bli alene. Jeg reagerer på fordømmelsen som man stadig ser på forumet hvis noen har begått et feiltrinn. Her har vi en fyr som etter EN måned fortalte ts at han var noen år eldre enn han først hadde sagt, det er ikke sånn at han har lurt henne over lang tid, og det handler kun om noen års aldersforskjell, ikke at han er en straffedømt seksualforbryter. Hun visste at han var eldre enn henne da de møtte hverandre.

Det er kvalmt å lese hvor "perfekte" noen later som de er selv, og det er visstnok greit å dømme et menneske som en evig løgner på grunn av dette. Tråden viser hvor store hyklere mange er.

Anonymkode: 569b5...0ab

Ingen som sier dem er perfekte, men han har gått langt over streken. 7 år ekstra når hun i utgangspunktet syns aldersforskjellen var for stor... Han har rundlurt henne, og sier fra om det i beste tid for seg selv, ikke henne. Hun er jo faktisk usikker på hva hun skal gjøre nå. Hadde hun visst dette fra start, hadde hun ikke innledet noe.

Ser at du forsvarer han med nebb og klør, men kritikken mot han er helt på sin plass.

Anonymkode: e51d1...6e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt uaktuelt. En gamling som lyver på alderen? Utrolig lite attraktivt! Alder+ løgn hals = usexy de lux. Menn over 40 har også problemer med å bli gravide. ÆSJ på alle måter. Hey, TS du kan gjøre bedre enn en ekkel gris av en kjempebaby. 

Anonymkode: c5964...75d

Kan menn bli gravide?:skratte:

Anonymkode: f2f02...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan menn bli gravide?:skratte:

Anonymkode: f2f02...399

Nei men de har problemer med det.

Anonymkode: 5b10a...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i hvert fall oppnådd det han ønsket. Å få ei ung ei som han aldri ville fått ved å oppgi reell alder. At han er ærlig nå er vel så kvalmt. Han løy i begynnelsen for å oppnå noe for så å innrømme. Hva blir det neste for deretter å innrømme sannheten? 

Anonymkode: b2c0a...562

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men de har problemer med det.

Anonymkode: 5b10a...270

Det stod kun de over 40

Anonymkode: f2f02...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men de har problemer med det.

Anonymkode: 5b10a...270

Dette utsagnet baserer du på? Må gjerne henvise til kilde/forskning.

Hilsen mann i 40 årene som ikke har problemer med å få barn.

Anonymkode: a5a15...875

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri pyntet på noe for å framstille deg litt bedre enn du er? Du får gjerne framstille deg som perfekt, men det er ikke mange mennesker på denne jord som aldri har fortalt en løgn om noe. Det er faktisk ganske vanlig, spesielt i en startfase da alle har lyst til å framstå som attraktiv for den de er interessert i. Jeg synes ikke noen års aldersforskjell som kommer fram ganske raskt etter de blir kjent, er så forferdelig fælt. Hun får heller velge ham bort da, hvis det er sånn krise.

Anonymkode: 569b5...0ab

Det er ikke ganske vanlig å si at man er 7 år yngre enn man er, har aldri opplevd at noen har løyet om noe slikt. Utrolig pinlig at man lyver ned alderen for å få kontakt med yngre damer, for min del hadde det vært såpass turn-off at jeg hadde droppet han der og da. TS må gjerne gå videre med fyren, men han er ikke noen moden 42 åring, det er helt klart. Han startet ikke ærlig, han startet med det han trodde TS ville høre. Jeg skjønner ikke hvorfor han nå, nesten selvfølgelig skal være en så flott og moden fyr, personer som har så lett for å "pynte" på sannheten kommer mest sannsynlig til å gjøre det igjen.  

Anonymkode: f6b3c...7c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette utsagnet baserer du på? Må gjerne henvise til kilde/forskning.

Hilsen mann i 40 årene som ikke har problemer med å få barn.

Anonymkode: a5a15...875

Det vrimler dessverre av småunger uten noen som helst livserfaring på forumet. For disse er 40 år jevngodt med 90..

Anonymkode: 569b5...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det vrimler dessverre av småunger uten noen som helst livserfaring på forumet. For disse er 40 år jevngodt med 90..

Anonymkode: 569b5...0ab

Ja, jeg kan vel bare legge meg ned for å dø:tongue:

Anonymkode: a5a15...875

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange bitre, dømmende folk som svarer her, utrolig sort hvit tankegang!

Jeg er selv dame, både ser og føler meg mye yngre enn jeg er, og må innrømme at jeg føler ikke at jeg er alderen min. Tror mange kan føle det slik, men spesielt vi som ser mye yngre ut, samt mener at alder ikke definerer oss som personer. Alder på folk er svært individuelt, bare se dere rundt! Mye handler om hvordan samfunnet "oppfatter" alder, og mange er dessverre alt for opptatte av dette. De tenker mer alder enn personen de faktisk møter. F.eks hvis du skal møte en på date, og du får høre at vedkommende er den eller den alderen, har personen som skal møte vedkommene allerede laget seg et bilde av vedkommende i hodet sitt pga av oppgitt alder. "Problemet" er at det finnes endel som ikke identifiserer seg med alderen sin, og det synes jeg faktisk ikke er noe rart, jeg synes det er helt greit! Jeg synes det er endel av det å være menneske, men også at de som tenker slik kanskje er mer spirituelle, om du vil, tenker menneske som noe "mer" enn hvor mange år det har vært her. Derfor flagger jeg ikke med alderen min når jeg f.eks skal treffe en ny person i livet mitt. Det betyr ikke at jeg er flau over alderen min, men at jeg føler den ikke er "meg" på en måte, sånn som endel av samfunnet fremstiller alder. Hvis jeg f.eks skal møte en ny mann, er det fint hvis vi møtes en stund uten å vite alderen til hverandre. Jeg vil oppfatte han selv, uten disse "rammene" som jeg ofte synes alder kan være og håper han tenker det samme. For alder kan, i mange tilfeller, begrense. Derfor løy jo han mannen til ts.

Jeg ønsker selv også å bli kjent med folk uten å vite alderen, vil oppleve hele mennesket. Det gjør selvsagt ikke noe om folk sier alderen sin til meg, for jeg har uansett en individuell måte å oppfatte folk på, men merker at mange faktisk ikke har det. De vil gjerne vite alder og andre "definerende" opplysninger...jeg liker å finne ut av det etterhvert, liker å bli kjent gradvis uten disse stereotype fakta. Dere som mener dere hadde følt dere sååå sveket pga denne løgnen, gå litt inn i dere selv. Hva er så farlig med at han ville fremstille seg som yngre, når han tydeligvis ser og føler seg som den alderen han oppga?

Det finnes flere typer alder idag: kronologisk, biologisk og psykologisk alder. Det finnes også tester på dette, og f.eks da jeg tok tester var jeg langt under min opprinnelige alder. Det handler om innstilling til livet, om holdninger, om levemåte, livsstil etc. Noen mennesker blir fort satte, begrenset i hva de kan gjøre, ikke gjøre lenger osv. Mens noen fortsetter å utvikle seg hele livet. Jeg tilhører siste kategori.

 

Husker i en av bøkene til Hamsun at en mann ikke klarte å gjette alderen til ei dame for hun var så mye forskjellig...

 

Jeg kjenner ei dame i begynnelsen av 40 årene. Hun er sånn som mange menn faller for, hun er veldig vakker, spennende, interessant, har alltid egne prosjekter, reiser endel, ser mye flottere ut enn mange av hennes langt yngre venninner. Hun har samme figur som da hun var 19 ( har ikke barn ). Hun har selv sagt til meg at hun får endel kjipe kommentarer av, merke dere dette : spesielt kvinner som baksnakker henne pga alderen, de mener hun tror hun er så mye bedre enn andre ( misunnelse...), kvinner som gjerne har familie og lite tid til seg selv, kommer med kjipe kommentarer på at hun er så selvopptatt som reiser så mye, bare bruker tiden sin på å "dyrke seg selv", som de sier, der de ofte selv ser utslitt og gråe ut i trynet etter null timers søvn pga nattevåk med unger osv. Og de er en god del yngre enn henne! Det er liksom helt legitimt...å rakke ned på ei som ikke lever etter det man kanskje forventer at ei  på hennes alder gjør. Hun er endel ute på kveldene, treffer nye mennesker, lager nye prosjekter osv. Jeg blir irritert på hennes vegne, at noen holder på slik. Kvinner er kvinner verst, er det noe som heter, og føler faktisk dette er tilfellet her, men menn kan også være nokså aldersdikriminerende, f.eks avskrive ei dame med en gang fordi hun er i den eller den alderen, uten å oppleve henne først. Derfor synes jeg det er helt ok og ikke si alderen sin i begynnelsen. Man burde ikke lyve, men hvis noen spør, kan det for noen være vanskelig å være ærlig, da de blir plassert i en bås de ikke føler de hører hjemme f.eks.

 

Mannen ts møtte, ville bli oppfattet mer enn alderen sin. Det er jo flere her som sier dere hadde droppet han hvis dere visste at han var 7 år eldre. Og det synes jeg forteller mye om hvor innsnevret mange her tenker om alder, derfor skjønner jeg godt mannen til ts. 

 

 

Anonymkode: f16db...fc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke at det var riktig å lyve, jeg sa at alle mennesker gjør feil av og til, og at hvis man skal dømme alle nord og ned fordi de gjør en feil vil mange bli alene. Jeg reagerer på fordømmelsen som man stadig ser på forumet hvis noen har begått et feiltrinn. Her har vi en fyr som etter EN måned fortalte ts at han var noen år eldre enn han først hadde sagt, det er ikke sånn at han har lurt henne over lang tid, og det handler kun om noen års aldersforskjell, ikke at han er en straffedømt seksualforbryter. Hun visste at han var eldre enn henne da de møtte hverandre.

Det er kvalmt å lese hvor "perfekte" noen later som de er selv, og det er visstnok greit å dømme et menneske som en evig løgner på grunn av dette. Tråden viser hvor store hyklere mange er.

Anonymkode: 569b5...0ab

 

Det er jo en grunn til at han løy, og det er en grunn til av "vi" dømmer han nedenom og hjem slik som du påstår. Alder er en såpass viktig faktor i datinggamet og det er noe man absolutt ikke lyver om. Og hva sier det om han som person, at han ikke takler å være 42? En måned er da relativt om det er kort eller lenge. Hvorfor sa han det ikke før, om det ikke var så viktig?

Det er rimelig usjarmerende å ikke kunne akseptere sin egen alder, spesielt når man har nådd 40. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan menn bli gravide?:skratte:

Anonymkode: f2f02...399

Du forstod sikkert hva jeg mente. Ikke bare har 50% erektile problemer, disse umodne gamlisene  har redusert mulighet å gjøre kvinne gravid+økt mulighet for genetiske feil eks schizofreni. Hvorfor en ung kvinne ønsker en umoden fyr i  forfall er meg en gåte.

Anonymkode: c5964...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mange bitre, dømmende folk som svarer her, utrolig sort hvit tankegang!

Jeg er selv dame, både ser og føler meg mye yngre enn jeg er, og må innrømme at jeg føler ikke at jeg er alderen min. Tror mange kan føle det slik, men spesielt vi som ser mye yngre ut, samt mener at alder ikke definerer oss som personer. Alder på folk er svært individuelt, bare se dere rundt! Mye handler om hvordan samfunnet "oppfatter" alder, og mange er dessverre alt for opptatte av dette. De tenker mer alder enn personen de faktisk møter. F.eks hvis du skal møte en på date, og du får høre at vedkommende er den eller den alderen, har personen som skal møte vedkommene allerede laget seg et bilde av vedkommende i hodet sitt pga av oppgitt alder. "Problemet" er at det finnes endel som ikke identifiserer seg med alderen sin, og det synes jeg faktisk ikke er noe rart, jeg synes det er helt greit! Jeg synes det er endel av det å være menneske, men også at de som tenker slik kanskje er mer spirituelle, om du vil, tenker menneske som noe "mer" enn hvor mange år det har vært her. Derfor flagger jeg ikke med alderen min når jeg f.eks skal treffe en ny person i livet mitt. Det betyr ikke at jeg er flau over alderen min, men at jeg føler den ikke er "meg" på en måte, sånn som endel av samfunnet fremstiller alder. Hvis jeg f.eks skal møte en ny mann, er det fint hvis vi møtes en stund uten å vite alderen til hverandre. Jeg vil oppfatte han selv, uten disse "rammene" som jeg ofte synes alder kan være og håper han tenker det samme. For alder kan, i mange tilfeller, begrense. Derfor løy jo han mannen til ts.

Jeg ønsker selv også å bli kjent med folk uten å vite alderen, vil oppleve hele mennesket. Det gjør selvsagt ikke noe om folk sier alderen sin til meg, for jeg har uansett en individuell måte å oppfatte folk på, men merker at mange faktisk ikke har det. De vil gjerne vite alder og andre "definerende" opplysninger...jeg liker å finne ut av det etterhvert, liker å bli kjent gradvis uten disse stereotype fakta. Dere som mener dere hadde følt dere sååå sveket pga denne løgnen, gå litt inn i dere selv. Hva er så farlig med at han ville fremstille seg som yngre, når han tydeligvis ser og føler seg som den alderen han oppga?

Det finnes flere typer alder idag: kronologisk, biologisk og psykologisk alder. Det finnes også tester på dette, og f.eks da jeg tok tester var jeg langt under min opprinnelige alder. Det handler om innstilling til livet, om holdninger, om levemåte, livsstil etc. Noen mennesker blir fort satte, begrenset i hva de kan gjøre, ikke gjøre lenger osv. Mens noen fortsetter å utvikle seg hele livet. Jeg tilhører siste kategori.

 

Husker i en av bøkene til Hamsun at en mann ikke klarte å gjette alderen til ei dame for hun var så mye forskjellig...

 

Jeg kjenner ei dame i begynnelsen av 40 årene. Hun er sånn som mange menn faller for, hun er veldig vakker, spennende, interessant, har alltid egne prosjekter, reiser endel, ser mye flottere ut enn mange av hennes langt yngre venninner. Hun har samme figur som da hun var 19 ( har ikke barn ). Hun har selv sagt til meg at hun får endel kjipe kommentarer av, merke dere dette : spesielt kvinner som baksnakker henne pga alderen, de mener hun tror hun er så mye bedre enn andre ( misunnelse...), kvinner som gjerne har familie og lite tid til seg selv, kommer med kjipe kommentarer på at hun er så selvopptatt som reiser så mye, bare bruker tiden sin på å "dyrke seg selv", som de sier, der de ofte selv ser utslitt og gråe ut i trynet etter null timers søvn pga nattevåk med unger osv. Og de er en god del yngre enn henne! Det er liksom helt legitimt...å rakke ned på ei som ikke lever etter det man kanskje forventer at ei  på hennes alder gjør. Hun er endel ute på kveldene, treffer nye mennesker, lager nye prosjekter osv. Jeg blir irritert på hennes vegne, at noen holder på slik. Kvinner er kvinner verst, er det noe som heter, og føler faktisk dette er tilfellet her, men menn kan også være nokså aldersdikriminerende, f.eks avskrive ei dame med en gang fordi hun er i den eller den alderen, uten å oppleve henne først. Derfor synes jeg det er helt ok og ikke si alderen sin i begynnelsen. Man burde ikke lyve, men hvis noen spør, kan det for noen være vanskelig å være ærlig, da de blir plassert i en bås de ikke føler de hører hjemme f.eks.

 

Mannen ts møtte, ville bli oppfattet mer enn alderen sin. Det er jo flere her som sier dere hadde droppet han hvis dere visste at han var 7 år eldre. Og det synes jeg forteller mye om hvor innsnevret mange her tenker om alder, derfor skjønner jeg godt mannen til ts. 

 

 

Anonymkode: f16db...fc3

Applaus! 👏 Så enig! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstod sikkert hva jeg mente. Ikke bare har 50% erektile problemer, disse umodne gamlisene  har redusert mulighet å gjøre kvinne gravid+økt mulighet for genetiske feil eks schizofreni. Hvorfor en ung kvinne ønsker en umoden fyr i  forfall er meg en gåte.

Anonymkode: c5964...75d

Ikke alle er i forfall selv om de har passert 40! Det kommer helt an på livsstil osv osv... Kjenner flere menn på 40-45 som er mye sprekere enn venner av meg på 25-35 f.eks.

Anonymkode: c5b84...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...