Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, rosenkål skrev:

Heisann, melder meg her jeg også :) 

Jeg så @Beccy87 nevnte denne tråden i en annen tråd. Har ikke tenkt over at det er terminklubber her. Så takk til @Beccy87:) 

Jeg er 4+3 i dag, og ifølge appen er termin 03. februar. Dette er første barnet hos oss, og vi gleder oss! Jeg er veldig nysgjerrig på om alt står bra til der inne, så jeg har allerede bestilt tidlig UL(privat). Det blir i uke 11, siden både vi og legen er vekkreist(på hver sine ferier vel å merke :fnise:). 

Formen er helt fin her. Eneste er at jeg har veldig livlige drømmer, ofte mareritt. Det ganske plagsomt. 

Hvilken app bruker du? Ser du er 4+3 med termin 03.02. Jeg er 4+0 og appene jeg har sett har gitt meg terminer alt fra 03.02 til 10.02. Men de ligger gjerne på 08.-10.02 så da har jeg satt 09. som er midt mellom😇🙈 ser bare da at våre terminer spriker litt🙈🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, emhanse skrev:

Hvilken app bruker du? Ser du er 4+3 med termin 03.02. Jeg er 4+0 og appene jeg har sett har gitt meg terminer alt fra 03.02 til 10.02. Men de ligger gjerne på 08.-10.02 så da har jeg satt 09. som er midt mellom😇🙈 ser bare da at våre terminer spriker litt🙈🙊

Jeg har brukt period tracker til å holde styr på syklusen min, den har også en gravid-funksjon og den sier 03. februar. Jeg fant en som heter Pregnancy+ og den sier også 03. februar. De regner etter første dag i siste mens. Men ifølge CBFM så hadde jeg ikke EL før 16. mai(fin dato det :P), så da stemmer det ikke med helt med appene sin beregning(de sier EL 13. mai). Jeg får vente til UL og høre hva legen mener :) Datoen blir vel ikke hugget i stein uansett hva apper, terminkalkulatorere eller leger sier...

Dette er alt android forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, rosenkål skrev:

Jeg har brukt period tracker til å holde styr på syklusen min, den har også en gravid-funksjon og den sier 03. februar. Jeg fant en som heter Pregnancy+ og den sier også 03. februar. De regner etter første dag i siste mens. Men ifølge CBFM så hadde jeg ikke EL før 16. mai(fin dato det :P), så da stemmer det ikke med helt med appene sin beregning(de sier EL 13. mai). Jeg får vente til UL og høre hva legen mener :) Datoen blir vel ikke hugget i stein uansett hva apper, terminkalkulatorere eller leger sier...

Dette er alt android forresten. 

Neinei, klart det ikke er 'hugget i stein', men artig å se:-) Ja jeg hadde EL også 16.05, noe jeg vet etter temping og tester, og det er noe senere enn de gjennomsnittlige 14.dagene... :-) Men en UL vil jo fastsette senere uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emhanse skrev:

Neinei, klart det ikke er 'hugget i stein', men artig å se:-) Ja jeg hadde EL også 16.05, noe jeg vet etter temping og tester, og det er noe senere enn de gjennomsnittlige 14.dagene... :-) Men en UL vil jo fastsette senere uansett:-)

Sjekket NHI sin terminkalkulator nå med første-dag-siste-mens datoen og fikk da termin 06. februar. Så... kanskje 4. februar? Eller 5.? :P

Merkelig at vi skulle få forskjellige datoer. Jaja, blir spennende å hvilken dato vi lander på etter UL :) Skal du på tidlig UL forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rosenkål skrev:

Sjekket NHI sin terminkalkulator nå med første-dag-siste-mens datoen og fikk da termin 06. februar. Så... kanskje 4. februar? Eller 5.? :P

Merkelig at vi skulle få forskjellige datoer. Jaja, blir spennende å hvilken dato vi lander på etter UL :) Skal du på tidlig UL forresten? 

Jeg sjekka den pregnancy+ nå og la inn 16.05 som el, da fikk jeg 06.02🙈 ja blir spennende å se hva vi begge lander på🙈

Jeg mista i januar og har gått på pergotime for å bli gravid. Skal derfor på tidlig UL allerede i uke 6. Man ser jo ikke mye men jeg trenger å se et bankende hjerte før jeg gleder meg for mye. Det var på tidlig UL i uke 10 i januar de oppdaget en MA. Jeg tør derfor ikke gå såå lenge uten å vite noe, selv om mye kan skje etter denne ULen også. Men da ser jeg iallfall evt hjerteaktivitet og kan håpe litt ekstra på at det går bra denne gangen... Tida går bare sååå tregt! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så vanskelig å regne meg fram til min termindato, etter som jeg ikke har helt kontroll på når jeg hadde mens sist. Er ganske sikker på at det var i slutten av april. Tror barnet ble unnfanget ca. 8/9. Mai. Hvor langt på veg er jeg ca da, og når er termin ca?:-) skal til legen neste uke, men jeg er jo litt spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ingride skrev:

Jeg synes det er så vanskelig å regne meg fram til min termindato, etter som jeg ikke har helt kontroll på når jeg hadde mens sist. Er ganske sikker på at det var i slutten av april. Tror barnet ble unnfanget ca. 8/9. Mai. Hvor langt på veg er jeg ca da, og når er termin ca?:-) skal til legen neste uke, men jeg er jo litt spent:)

Hvis du tror det er 9., som da blir ei uke før meg så er du etter mine beregninger 5+0 idag og har termin rundt 2.februar. Ca. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emhanse skrev:

Jeg sjekka den pregnancy+ nå og la inn 16.05 som el, da fikk jeg 06.02🙈 ja blir spennende å se hva vi begge lander på🙈

Jeg mista i januar og har gått på pergotime for å bli gravid. Skal derfor på tidlig UL allerede i uke 6. Man ser jo ikke mye men jeg trenger å se et bankende hjerte før jeg gleder meg for mye. Det var på tidlig UL i uke 10 i januar de oppdaget en MA. Jeg tør derfor ikke gå såå lenge uten å vite noe, selv om mye kan skje etter denne ULen også. Men da ser jeg iallfall evt hjerteaktivitet og kan håpe litt ekstra på at det går bra denne gangen... Tida går bare sååå tregt! 🙈

Forstår deg godt at går enda tidligere denne gangen. Skal krysse fingrer og sende gode tanker din vei :)  

Tror ikke jeg klarer å tro på at jeg er gravid før UL, selv om jeg har tatt ørten tester og alle sier det samme. Har ingen symptomer annet enn de drømmene. Er ganske opptatt nå med eksamenslesing så det hjelper på å få tankene vekk, men når jeg er ferdig med eksamen(neste uke) da kommer tiden til å gå tregt! Nesten så jeg gruer meg til å bli ferdig med eksamen :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emhanse skrev:

Hvis du tror det er 9., som da blir ei uke før meg så er du etter mine beregninger 5+0 idag og har termin rundt 2.februar. Ca. 😊

Tusen takk for svar!:-) blir en spennende tid fremover:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, rosenkål skrev:

Forstår deg godt at går enda tidligere denne gangen. Skal krysse fingrer og sende gode tanker din vei :)  

Tror ikke jeg klarer å tro på at jeg er gravid før UL, selv om jeg har tatt ørten tester og alle sier det samme. Har ingen symptomer annet enn de drømmene. Er ganske opptatt nå med eksamenslesing så det hjelper på å få tankene vekk, men når jeg er ferdig med eksamen(neste uke) da kommer tiden til å gå tregt! Nesten så jeg gruer meg til å bli ferdig med eksamen :P 

Var det du som hadde et innlegg om mareritt? Ja uff, jeg har gått hjemme i 100% sykemelding av andre grunner i 3 mnd så jeg kjenner dagene bare snegler seg forbi! 🙈 enda jeg har en bunadsskjorte og sy og masse bøker og lese... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også her. Har termin (i følge app) 01. Februar. Er vel 5-6 uker på vei. Min første! Gikk fra å egentlig ikke ønske barn, til å ombestemme meg i påsken. Og ble gravid på 2 syklus. Veldig spennende og litt stressende! Men mest på grunn av mye annet rundt, som flytting og salg av leilighet og forhåpentligvis huskjøp på nye plassen snart. Så mye på en gang her! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, emhanse skrev:

Var det du som hadde et innlegg om mareritt? Ja uff, jeg har gått hjemme i 100% sykemelding av andre grunner i 3 mnd så jeg kjenner dagene bare snegler seg forbi! 🙈 enda jeg har en bunadsskjorte og sy og masse bøker og lese... ;-)

Ja, jeg skrev det i den andre tråden, 2017-baby. Håper det gir seg, eller i hvert fall roer seg. Ikke så kjekt å bråvåkne og prøve å sovne igjen. 

Lett å si at man skal gjøre ting men å faktisk komme igang og gjøre det, det er noe annet! Så flink du og kreativ du er som syr bunadsskjorte :) Jeg har en eksamen i august som jeg skal lese til i sommer, det er i hvert fall planen. Har heldigvis ikke sommerjobb mer enn 3 uker i sommer. Så satser på at jeg får det til på tross av mine fantastiske prokrastinerings egenskaper. 

22 minutter siden, SusanneLorentze skrev:

Jeg melder meg også her. Har termin (i følge app) 01. Februar. Er vel 5-6 uker på vei. Min første! Gikk fra å egentlig ikke ønske barn, til å ombestemme meg i påsken. Og ble gravid på 2 syklus. Veldig spennende og litt stressende! Men mest på grunn av mye annet rundt, som flytting og salg av leilighet og forhåpentligvis huskjøp på nye plassen snart. Så mye på en gang her! 😊

Kjekt å høre at det er andre der ute som gikk fra å være frivillig barnløs til å ville ha barn. I alle år har jeg sagt at jeg ikke vil ha barn, men så ca et halvt år etter jeg sluttet på pillen(av diverse grunner) i fjor så kom den følelsen og ønsket om barn. Husker jeg gruet meg sånn til å si det til samboeren min, men han var åpen for barn heldigvis! :) så da ble vi enig om å begynne å prøve i mars/april i år.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, @SusanneLorentze! :blomst: 

@emhanse @rosenkål : Jeg tror også at jeg hadde EL 16. mai, men siden syklusen startet den 4. får jeg opp 11. februar som termindato på de kalkulatorene jeg har sjekket. Men noen steder (USA osv) regnes et svangerskap som 280 dager, mens i Norge regnes det som 282 eller 283 dager, derfor får man litt forskjellig termindato ut i fra hvor man sjekker. Ikke rart man blir forvirret :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, sitronkake skrev:

Velkommen, @SusanneLorentze! :blomst: 

@emhanse @rosenkål : Jeg tror også at jeg hadde EL 16. mai, men siden syklusen startet den 4. får jeg opp 11. februar som termindato på de kalkulatorene jeg har sjekket. Men noen steder (USA osv) regnes et svangerskap som 280 dager, mens i Norge regnes det som 282 eller 283 dager, derfor får man litt forskjellig termindato ut i fra hvor man sjekker. Ikke rart man blir forvirret :fnise: 

Nei ikke rart man blir forvirra! Min syklus starta 29.04... Så de appene jeg kun får tasta ikke første mensdag blir jo annerledes enn der jeg får tastet inn EL;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @rosenkål og @SusanneLorentze!! :) 

Jeg legger dere til i terminlista (de datoene der blir jo uansett endret etterhvert som vi alle har vært på OUL) ;)  

Jeg kan forresten anbefale appen til BV sandviks (heter BV Gravid, blå med bilde av en gravid dame). Synes den er kjempefin å ha for å følge med på hvor langt jeg er kommet, hva som skjer inni meg osv. Har både ukes oppdateringer og små oppdateringer hver dag, med bilder. :rodmer:


Dere som har opplevd SA og MA tidligere; får dere ekstra oppfølging av lege eller må dere gjøre alt på egenhånd (tidlig UL osv)? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          07.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - ?

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1 
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
Nalaque -               24.01 - ? - B1 
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
emhanse -              09.02 - ? - B2

Sitronkake -            11.02 - ? - B2

 
 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Velkommen @rosenkål og @SusanneLorentze!! :) 

Jeg legger dere til i terminlista (de datoene der blir jo uansett endret etterhvert som vi alle har vært på OUL) ;)  

Jeg kan forresten anbefale appen til BV sandviks (heter BV Gravid, blå med bilde av en gravid dame). Synes den er kjempefin å ha for å følge med på hvor langt jeg er kommet, hva som skjer inni meg osv. Har både ukes oppdateringer og små oppdateringer hver dag, med bilder. :rodmer:


Dere som har opplevd SA og MA tidligere; får dere ekstra oppfølging av lege eller må dere gjøre alt på egenhånd (tidlig UL osv)? 

Vet ikke hva som er vanlig etter SA/MA men jeg får iallfall en tidlig UL allerede i uke 6, og da sikkert også i uke 12. Jordmoren her, som bisto meg med beroligende samtaler etc rundt min MA sa jeg skulle ringe med en gang jeg var gravid på nytt slik at hun kunne være der allerede fra dag 1 og ikke fra uke 12 som er vanlig... :-) Dette setter iallfal jeg enormt pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, emhanse skrev:

Nei ikke rart man blir forvirra! Min syklus starta 29.04... Så de appene jeg kun får tasta ikke første mensdag blir jo annerledes enn der jeg får tastet inn EL;-)

Er du egentlig meg selv? Vi er litt for synkroniserte :P min syklus startet også 29.04. Og ser vi er tre stk med samme EL dato. Da blir det i hvert fall spennende å høre hva legene kommer frem til som termindato :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, rosenkål skrev:

Er du egentlig meg selv? Vi er litt for synkroniserte :P min syklus startet også 29.04. Og ser vi er tre stk med samme EL dato. Da blir det i hvert fall spennende å høre hva legene kommer frem til som termindato :) 

Haha, ja har glemt å si det; jeg er deg🙈🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ☺

Jeg er gravid med barn nr 2. Har en gutt på 4, og vi har prøvd i 2 og et halvt år. Hatt 3 spontanaborter i løpet av de årene, så nå ble jeg gravid på dobbel dose letrozol og tar progesteron, albyl-e og ovitrelle injeksjoner i håp om at spiren vil sitte denne gangen.

Termin 7 februar. Og skal på tidlig UL fredag 10 juni ☺ Håper på å se et lite bankende hjerte ♥ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...