Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

7 timer siden, frøkenvims skrev:

Var på privat ultralyd i går, og var litt lengre på vei en jeg trodde. Ny termin 2 februar, så er 17+4 i dag :)

Ooooog det var en liten, frisk gutt i magen! Storebror på 4 ble veldig glad for at ønske hans gikk i oppfyllelse ♥ 

oul 13 september :) Ser noen snakker om innskrivningsark? Får alle det før oul? 

Det kan vel kanskje variere fra sykehus til sykehus? :klo:
Jeg var på Ullevål og der får vi i alle fall et rosa dobbeltsidig ark man skal fylle ut med info om mor, far, tidligere fødsler, høyde, vekt, alkohol og røykevaner og andre sykdommer. :) 

1 time siden, Caramelli skrev:

16 uker i dag og må se ganske gravid ut, for i dag reiste det seg noen på bussen for at jeg skulle sitte 😂 Jeg føler meg som en ballong, både oppblåst og forstoppa. Hva med dere?

18 uker her og jeg føler meg fortsatt bare tjukk. Men magen er mye mer utstående på ettermiddagen/kvelden enn når jeg står opp. 
Gleder meg til den blir litt mer typisk gravidmage! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Beccy87 skrev:

18 uker her og jeg føler meg fortsatt bare tjukk. Men magen er mye mer utstående på ettermiddagen/kvelden enn når jeg står opp. 
Gleder meg til den blir litt mer typisk gravidmage! :) 

Min mage er også bare tjukk og oppblåst, og gir derfor illusjon av å være høygravid 😂

Fødte du på Ullevål første gangen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Caramelli skrev:

Min mage er også bare tjukk og oppblåst, og gir derfor illusjon av å være høygravid 😂

Fødte du på Ullevål første gangen også?

Ja, veldig godt fornøyd med Ullevål og nesten alle som jobbet der så var ikke i tvil om hvilket sykehus vi skulle søke nå. 
Føder du også i Oslo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja, veldig godt fornøyd med Ullevål og nesten alle som jobbet der så var ikke i tvil om hvilket sykehus vi skulle søke nå. 
Føder du også i Oslo? 

Ja, har også valgt Ullevål. Godt å høre at du har positiv erfaring der! Fikk du rom på barselhotellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Caramelli skrev:

Ja, har også valgt Ullevål. Godt å høre at du har positiv erfaring der! Fikk du rom på barselhotellet?

Ja, men min fødsel endte i haste/katastrofesnitt og baby endte på intensiven. 
Så vi fikk ikke flytte over til hotellet før etter 3 dager. 
Da var vi der en natt og det funket veldig fint. :)  
De skulle hatt litt flere på jobb bare, det er jo meningen at man skal klare seg selv der men de som jobbet der som skal være tilgjengelig dersom du trenger noe virket veldig overarbeidet og stresset. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Beccy87 skrev:

Ja, men min fødsel endte i haste/katastrofesnitt og baby endte på intensiven. 
Så vi fikk ikke flytte over til hotellet før etter 3 dager. 
Da var vi der en natt og det funket veldig fint. :)  
De skulle hatt litt flere på jobb bare, det er jo meningen at man skal klare seg selv der men de som jobbet der som skal være tilgjengelig dersom du trenger noe virket veldig overarbeidet og stresset. 
 

Uff, det hørtes ikke bra ut. Men godt du følte helsepersonellet var flinke, når du trengte dem! Fødte du i høysesongen, som visstnok er på sommeren? Håper de har bedre kapasitet neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

nå er jeg inni min 18 uke, og neste uke skal vi på OUL. Gleder meg kjempe masse til det, og har virkelig begynt å glede meg til å se den lille❤️ Har også begynt å merke at magen vokser for hver uke, så igår ble det gjort innkjøp av gravide-bukser😁 Ellers føler jeg meg fremdeles i veldig bra form og nyter livet. Hvordan går det med resten?

ønsker dere en riktig god helg😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gull86 skrev:

Hei,

nå er jeg inni min 18 uke, og neste uke skal vi på OUL. Gleder meg kjempe masse til det, og har virkelig begynt å glede meg til å se den lille❤️ Har også begynt å merke at magen vokser for hver uke, så igår ble det gjort innkjøp av gravide-bukser😁 Ellers føler jeg meg fremdeles i veldig bra form og nyter livet. Hvordan går det med resten?

ønsker dere en riktig god helg😃

I dag er jeg 17 uker og skal også på OUL i neste uke. Jeg gleder meg og håper alt er i orden med babyen. Har du kjent noen spark enda? 😊

Magen min vokser under min egen, hehe - og jeg ser det spesielt hvis jeg ligger på ryggen og prøver å trekke inn magen. Da står den nederste delen av magen rett ut. Gravide-bukser kan jeg forresten varmt anbefale! 

Formen er varierende og jeg plages mest av tretthet, kvalme, forstoppelse og oppblåsthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 18.49, Caramelli skrev:
Den 28.8.2016 at 18.28, Beccy87 skrev:

 

Uff, det hørtes ikke bra ut. Men godt du følte helsepersonellet var flinke, når du trengte dem! Fødte du i høysesongen, som visstnok er på sommeren? Håper de har bedre kapasitet neste gang.

Ja, fødte i slutten av August og det er helt greit at jeg slipper nå. 
Det var ho helt galematias på sykehusene på den tiden, husker ikke hvilke tall de fortalte meg men det var flere fødsler i timen! :hakeslepp:
Januar/Februar er jo lavsesong sånn sett så nå øyner jeg nesten håp om enerom på barsel! :fnise:

Den 2.9.2016 at 12.57, Gull86 skrev:

Hei,

nå er jeg inni min 18 uke, og neste uke skal vi på OUL. Gleder meg kjempe masse til det, og har virkelig begynt å glede meg til å se den lille❤️ Har også begynt å merke at magen vokser for hver uke, så igår ble det gjort innkjøp av gravide-bukser😁 Ellers føler jeg meg fremdeles i veldig bra form og nyter livet. Hvordan går det med resten?

ønsker dere en riktig god helg😃

Jeg har gått med gravidbukse en gang hittil og tror jeg blir nødt til å legge de vanlige buksene mine på hylla for godt nå. 
Som andregangs så er jeg litt mer tilbakeholden og ville egentlig holde på de vanlige klærne lengst mulig men nå både ser og føles det veldig ubehagelig ut. (og den ene buksa mi spjæla i går så jeg anser det som er kraftig hint! :P
Ellers er formen her bare fin. 
Har begynt å snorke igjen til mannens store sorg, forrige gang snorket jeg vist så mye noen netter at mannen var flau på naboens vegne! :rodme:
Er det andre her som sliter med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja, fødte i slutten av August og det er helt greit at jeg slipper nå. 
Det var ho helt galematias på sykehusene på den tiden, husker ikke hvilke tall de fortalte meg men det var flere fødsler i timen! :hakeslepp:
Januar/Februar er jo lavsesong sånn sett så nå øyner jeg nesten håp om enerom på barsel! :fnise:

Ja, tror det blir bedre å føde i lavsesongen - håper også på enerom! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på OUL på fredag og fikk se en liten frisk jente :babyjente: Vi var veldig spente på forhånd, min samboer har kun gutter på sin side av familien, så dette blir første jenten på deres side. 

Vi fikk se både 2D og 3D bilder av henne, det var veldig artig. Jeg visste ikke at de hadde 3D på sykehuset, trodde det kun ble brukt av private. Men vi bestiller helt sikkert en privat 3D ul etterhvert, det er jo så lenge til vi får møte henne, vi er litt utålmodige :fnise:

Prøvde å finne ut hvilke navn samboeren min liker i dag, fikk til svar at det fikk jeg ikke vite før etter hun var født i tilfelle jeg ville se på henne og tenke "Hun ser ikke ut som en <navn>" og dermed ombestemme meg. Så her blir det visst ingen navnediskusjon på noen måneder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4.9.2016 at 10.47, rosenkål skrev:

Vi var på OUL på fredag og fikk se en liten frisk jente :babyjente: Vi var veldig spente på forhånd, min samboer har kun gutter på sin side av familien, så dette blir første jenten på deres side. 

Vi fikk se både 2D og 3D bilder av henne, det var veldig artig. Jeg visste ikke at de hadde 3D på sykehuset, trodde det kun ble brukt av private. Men vi bestiller helt sikkert en privat 3D ul etterhvert, det er jo så lenge til vi får møte henne, vi er litt utålmodige :fnise:

Prøvde å finne ut hvilke navn samboeren min liker i dag, fikk til svar at det fikk jeg ikke vite før etter hun var født i tilfelle jeg ville se på henne og tenke "Hun ser ikke ut som en <navn>" og dermed ombestemme meg. Så her blir det visst ingen navnediskusjon på noen måneder... 

Så gøy med 3D da, og det må være veldig spesielt med en jente med den historien på mannens side! :) 

Vi har allerede bestemt oss for navn, var heldigvis veldig lett når vi fant ut at det var en jente. Hadde det vært en gutt til så hadde det vært verre, vi har brukt opp det ene vi likte på førstemann! :P 
Tenker som så at hun kommer til å vokse seg til navnet sitt uansett og om hun virkelig ikke er en xx så får hun bytte selv når hun blir eldre. ;)  

23 timer siden, Imorbør skrev:

Vi venter en jente i januar 17, termin 22.januar 😍

Gratulerer og velkommen til deg! 
Er det første barnet? :) 

30 minutter siden, emhanse skrev:

Vi har vært på OUL idag og sett 2 friske og fine gutter💙💙👶🏼👶🏼 Termin er 01.02.17

Så gøy med to gutter! 
Husker ikke, hadde du en følelse på kjønn før dere sjekket? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          06.01 - :babyjente: og :babygutt: - B2ogB3 
Northelia -              11.01 - :babyjente: - B2
Hegehege -            19.01 - :babyjente: - B1
Hairdo -                  21.01 - :babygutt: - B1
Imorbør -                22.01 - 
:babyjente: - B? 
Chloe_ -                 23.01 - :babygutt: og :babygutt: - B1ogB2
Beccy87 -               29.01 - :babyjente: - B2
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1

Mrsjsm -                  31.01 - ? - B2
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
emhanse -              01.02 - 
:babygutt: og :babygutt: - B2ogB3
frøkenvims-             02.02 - 
:babygutt: - B2
rosenkål -               03.02 - 
:babyjente: - B1
stine889-                04.02 - 
:babyjente: - B2
Gull86 -                  10.02 - ? - B1

Sitronkake -            11.02 - ? - B2
Haley -                    27.02 - ? - B3


 
 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så gøy med 3D da, og det må være veldig spesielt med en jente med den historien på mannens side! :) 

Vi har allerede bestemt oss for navn, var heldigvis veldig lett når vi fant ut at det var en jente. Hadde det vært en gutt til så hadde det vært verre, vi har brukt opp det ene vi likte på førstemann! :P 
Tenker som så at hun kommer til å vokse seg til navnet sitt uansett og om hun virkelig ikke er en xx så får hun bytte selv når hun blir eldre. ;)  

Gratulerer og velkommen til deg! 
Er det første barnet? :) 

Så gøy med to gutter! 
Husker ikke, hadde du en følelse på kjønn før dere sjekket? :)  

Har vært litt fra og til, men hadde i grunn ingen klar følelse for noen av delene😊💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Beccy87 skrev:

Så gøy med 3D da, og det må være veldig spesielt med en jente med den historien på mannens side! :) 

Vi har allerede bestemt oss for navn, var heldigvis veldig lett når vi fant ut at det var en jente. Hadde det vært en gutt til så hadde det vært verre, vi har brukt opp det ene vi likte på førstemann! :P 
Tenker som så at hun kommer til å vokse seg til navnet sitt uansett og om hun virkelig ikke er en xx så får hun bytte selv når hun blir eldre. ;)  

Gratulerer og velkommen til deg! 
Er det første barnet? :) 

Så gøy med to gutter! 
Husker ikke, hadde du en følelse på kjønn før dere sjekket? :)  

Det er første barnet ja! Kjempe spennende og herlig tid😍 kjente skikkelig godt liv for første gang i dag, sparka godt til. 20+4 i dag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. september 2016 at 19.50, Caramelli skrev:

I dag er jeg 17 uker og skal også på OUL i neste uke. Jeg gleder meg og håper alt er i orden med babyen. Har du kjent noen spark enda? 😊

Magen min vokser under min egen, hehe - og jeg ser det spesielt hvis jeg ligger på ryggen og prøver å trekke inn magen. Da står den nederste delen av magen rett ut. Gravide-bukser kan jeg forresten varmt anbefale! 

Formen er varierende og jeg plages mest av tretthet, kvalme, forstoppelse og oppblåsthet.

Nei, har ikke det🙈 Vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter så det skal bli godt å se at det er liv der inne(krysser fingrene) har du kjent noen spark?

2 dager igjen til OUL, gleder meg heeelt vilt. Drømte i natt at det var ei jente inni der og at jeg fikk ny dato 01.02. For se om jeg er sanndrømt😜. Når har du OUL denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. september 2016 at 13.54, Imorbør skrev:

Vi venter en jente i januar 17, termin 22.januar 😍

 

18 timer siden, emhanse skrev:

Vi har vært på OUL idag og sett 2 friske og fine gutter💙💙👶🏼👶🏼 Termin er 01.02.17

Gratulerer så mye dere 2😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. september 2016 at 10.47, rosenkål skrev:

Vi var på OUL på fredag og fikk se en liten frisk jente :babyjente: Vi var veldig spente på forhånd, min samboer har kun gutter på sin side av familien, så dette blir første jenten på deres side. 

Vi fikk se både 2D og 3D bilder av henne, det var veldig artig. Jeg visste ikke at de hadde 3D på sykehuset, trodde det kun ble brukt av private. Men vi bestiller helt sikkert en privat 3D ul etterhvert, det er jo så lenge til vi får møte henne, vi er litt utålmodige :fnise:

Prøvde å finne ut hvilke navn samboeren min liker i dag, fikk til svar at det fikk jeg ikke vite før etter hun var født i tilfelle jeg ville se på henne og tenke "Hun ser ikke ut som en <navn>" og dermed ombestemme meg. Så her blir det visst ingen navnediskusjon på noen måneder... 

Gratulerer😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...