Gå til innhold

Dritt lei "ghosting"!!


Spøkelseskladden

Anbefalte innlegg

Den 3.5.2016 at 7.10, AnonymBruker skrev:

Forstår at det er skikkelig kjipt. Det virker som menn oppfører seg mer slik enn kvinner gjør. Vi kvinner blir vel oppdratt til å sette oss inn i andre sin situasjon, mens menn får kanskje ikke den biten med i oppdragelsen?

Anonymkode: c3415...8cd

Herregud, ikke rart likestillinga går til helvete med slike holdninger som du har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, StineN skrev:

Herregud, ikke rart likestillinga går til helvete med slike holdninger som du har.

Men denne kommentaren under her viser en helt grei holdning og fremmer likestilling? Morsomt hvordan man velger seg ut visse kommentarer.
 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke akuratt første gangen dere kvinner gjør slikt.

Må mangle 10 ganger så mye antenner på det området.

Anonymkode: 898b2...094

 

Anonymkode: 2624d...4e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens. Dette er ikke en kjønnskamp. Dette er en kamp mot bedritne mennesker!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vel ghosting er "slemmere" enn å si at man ikke vil treffes mer. For unnvikelse viser en viss mangel på respekt, at man ikke anerkjenner den andre personen nok til å gi et svar/avslutning.

Anonymkode: c3415...8cd

Ja, helt klart. Fordelen er at ved å ghoste slipper man å forholde seg til den andres reaksjon (sjokk, sinne, sorg, skuffelse), og dermed ikke trenger å føle seg like slem. Lettere å stikke hode i sanden ved å ikke ta den samtalen. Det er en selvbeskyttende unnvikelsesmanøver, og den virker åpenbart, ellers hadde ikke folk brukt den så mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Okapi skrev:

Ja, helt klart. Fordelen er at ved å ghoste slipper man å forholde seg til den andres reaksjon (sjokk, sinne, sorg, skuffelse), og dermed ikke trenger å føle seg like slem. Lettere å stikke hode i sanden ved å ikke ta den samtalen. Det er en selvbeskyttende unnvikelsesmanøver, og den virker åpenbart, ellers hadde ikke folk brukt den så mye.

Tja. Den virker vel kun for en kort stund. 

Men hva med å eldes og vite hva man har gjort? Du kommer nemlig ikke til å glemme urett du har gjort. Og det styrker ikke selvrespekten. 

Og verden er liten. Så liten at man skal være grei med de man møter. Sjansen for å møtes senere er stor. Til og med om du krysser landegrenser. Jævli dritt å komme på et jobbintervju til sin drømmejobb og møte en man ghosta :P 

Anonymkode: 10f79...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Okapi skrev:

Ja, helt klart. Fordelen er at ved å ghoste slipper man å forholde seg til den andres reaksjon (sjokk, sinne, sorg, skuffelse), og dermed ikke trenger å føle seg like slem. Lettere å stikke hode i sanden ved å ikke ta den samtalen. Det er en selvbeskyttende unnvikelsesmanøver, og den virker åpenbart, ellers hadde ikke folk brukt den så mye.

Åhå nei, det stemmer ikke! Hun som gjorde det mot meg måtte slite med det i nærmere to år etterpå, og nå er vennskapet til den personen fullstendig ødelagt. Hadde hun gitt meg en ordentlig beskjed kunne det vært over i løpet av to måneder, og det er hvis jeg tar i! Så vant idioten noe på det? Nei!

Riktignok slet jeg med en del ting fra før av, og dette var dråpen som fikk begeret til å renne over. Vi har fortsatt felles venner, selv om jeg har unngått å møte dem de siste to årene. Jeg har slitt med selvmordstanker, og trent som en gal fordi jeg har følt at "det har vært noe galt med meg", og går nå til behandling hos psykolog for å få svar på en del ting.

Så det. Behandle alltid folk rundt deg med respekt, slik at du har ditt på det tørre. Du vet aldri hvor folk kommer fra, og hvordan de vil reagere.

Ser jeg jævelskapet igjen, så ligger hun tynt an! It ain't over until the fat lady sings!

Anonymkode: f570c...7ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos selvmord. En bekjent tok livet sitt for ikke så lenge siden pga dette. Det ble rett og slett for mye å takle :( 

Anonymkode: 10f79...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg har ufrivillig ghostet mine matcher på tinder fordi hele appen krasja.. Var en kjempehyggelig jente jeg har chattet med lenge, og vedkommende må tro jeg er en dritsekk.. Så det kan også skje folkens... Jeg saumfarer tinder nå for å prøve å finne vedkommende og superlike.

ghosting er ondskapsfullt. Tanken på at hun skulle være såret som nevnt i denne tråden gjør meg helt forferdelig.

Og må understreke at dette er noe som gjelder begge kjønn... Begge er tydeligvis like flinke og hyppige til å ghoste.

Anonymkode: bbc6e...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
Den 3.5.2016 at 9.53, Knirke skrev:

Bedre å bli faset ut enn å få en super klein "vi passer nok ikke sammen"-melding

:sprettoy:

Ikke enig, jeg synes det er greit å få beskjed når noen ikke vil fortsette og treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke enig, jeg synes det er greit å få beskjed når noen ikke vil fortsette og treffes.

Enig i denne. Men det handler vel kanskje om å være voksen nok til at man klarer å være ryddig og grei overfor andre mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff jeg har ufrivillig ghostet mine matcher på tinder fordi hele appen krasja.. Var en kjempehyggelig jente jeg har chattet med lenge, og vedkommende må tro jeg er en dritsekk.. Så det kan også skje folkens... Jeg saumfarer tinder nå for å prøve å finne vedkommende og superlike.

ghosting er ondskapsfullt. Tanken på at hun skulle være såret som nevnt i denne tråden gjør meg helt forferdelig.

Og må understreke at dette er noe som gjelder begge kjønn... Begge er tydeligvis like flinke og hyppige til å ghoste.

Anonymkode: bbc6e...aec

Det blir ikke vanskelig å finne henne igjen der.

Anonymkode: c3415...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
48 minutter siden, Vampen skrev:

Enig i denne. Men det handler vel kanskje om å være voksen nok til at man klarer å være ryddig og grei overfor andre mennesker. 

Sant, og hvis man treffer dem i andre sosiale settinger så blir det ikke kleint lengre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, O.G. skrev:

Sant, og hvis man treffer dem i andre sosiale settinger så blir det ikke kleint lengre etterhvert.

Nettopp. Ghosting, eller å fase ut, er bare en pen måte å si jeg er for feig til å si ifra på en ordentlig måte. Eventuelt, du er ikke verdt det ubehaget det måtte medføre å gi deg beskjed. Jeg hadde kviet meg mye mer for å møte en person jeg hadde behandlet sånn, enn en jeg hadde gitt beskjed om at Hei, du er en fin fyr, men vi er ikke en god match. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje man kan si det til den man begynner å date, at "hvis du finner ut at du vil avslutte kontakten, setter jeg pris på at du forteller det til meg. Og hvis det skulle være jeg som vil avslutte, så skal jeg også si fra om det."

Anonymkode: c3415...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man kan si det til den man begynner å date, at "hvis du finner ut at du vil avslutte kontakten, setter jeg pris på at du forteller det til meg. Og hvis det skulle være jeg som vil avslutte, så skal jeg også si fra om det."

Anonymkode: c3415...8cd

Man kan si det så mye man vil,men faktum er at menn er feige vesener og stikker av. Jeg foreslår å bare holde seg unna menn så slipper man dette i det hele tatt. Hva hadde skjedd om menn ikke hadde hatt noen å date? Det hadde vært så gøy det :) 

Anonymkode: 30c90...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan si det så mye man vil,men faktum er at menn er feige vesener og stikker av. Jeg foreslår å bare holde seg unna menn så slipper man dette i det hele tatt. Hva hadde skjedd om menn ikke hadde hatt noen å date? Det hadde vært så gøy det :) 

Anonymkode: 30c90...d3f

Ikke gjør det til en kjønnsgreie. Kvinner er akkurat like ille.

Anonymkode: 9e031...824

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos selvmord. En bekjent tok livet sitt for ikke så lenge siden pga dette. Det ble rett og slett for mye å takle :( 

Anonymkode: 10f79...eca

Det var det jeg skrev litt lenger bak her. Man skal være litt forsiktig med å kødde med psyken til folk,plutselig har man et liv på samvittigheten :ohmy:  Man blir jo ikke tiltalt for medvirkning til drap akkurat,men tenk å leve med noe sånt? Jeg er oppdratt til å behandle folk som jeg vil bli behandlet selv. Det koster meg ikke mye. 

Anonymkode: 30c90...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Den virker vel kun for en kort stund. 

Men hva med å eldes og vite hva man har gjort? Du kommer nemlig ikke til å glemme urett du har gjort. Og det styrker ikke selvrespekten. 

Og verden er liten. Så liten at man skal være grei med de man møter. Sjansen for å møtes senere er stor. Til og med om du krysser landegrenser. Jævli dritt å komme på et jobbintervju til sin drømmejobb og møte en man ghosta :P 

Anonymkode: 10f79...eca

I noen tilfeller gnager det kanskje litt, men jeg gjetter på at flertallet bare glemmer hele opplevelsen. Å avvise noen på en ordentlig måte kan jo være skikkelig fælt det og, og jeg tror ikke spøkelsen sliter noe mer med samvittigheten enn de som sier "tror du DU har sjans på MEG?"

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åhå nei, det stemmer ikke! Hun som gjorde det mot meg måtte slite med det i nærmere to år etterpå, og nå er vennskapet til den personen fullstendig ødelagt. Hadde hun gitt meg en ordentlig beskjed kunne det vært over i løpet av to måneder, og det er hvis jeg tar i! Så vant idioten noe på det? Nei!

Riktignok slet jeg med en del ting fra før av, og dette var dråpen som fikk begeret til å renne over. Vi har fortsatt felles venner, selv om jeg har unngått å møte dem de siste to årene. Jeg har slitt med selvmordstanker, og trent som en gal fordi jeg har følt at "det har vært noe galt med meg", og går nå til behandling hos psykolog for å få svar på en del ting.

Så det. Behandle alltid folk rundt deg med respekt, slik at du har ditt på det tørre. Du vet aldri hvor folk kommer fra, og hvordan de vil reagere.

Ser jeg jævelskapet igjen, så ligger hun tynt an! It ain't over until the fat lady sings!

Anonymkode: f570c...7ea

Jeg skjønner ikke helt denne her. Går vel ikke an å ghoste noen OG være venner? Åssen funker det? Trodde hele konseptet var å kutte kontakt helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Okapi skrev:

I noen tilfeller gnager det kanskje litt, men jeg gjetter på at flertallet bare glemmer hele opplevelsen. Å avvise noen på en ordentlig måte kan jo være skikkelig fælt det og, og jeg tror ikke spøkelsen sliter noe mer med samvittigheten enn de som sier "tror du DU har sjans på MEG?"

Jeg skjønner ikke helt denne her. Går vel ikke an å ghoste noen OG være venner? Åssen funker det? Trodde hele konseptet var å kutte kontakt helt.

Det finnes en mellomting mellom å ghoste og å si at du er ubrukelig. Normalt kommunikasjon mellom normale og oppegående personer går på respekt for hverandre. 

Det er faktisk mye enklere å si "du jeg må bare beklage men jeg må avslutte dette. Det blir litt feil for meg å inngå et forhold" 

Anonymkode: 10f79...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
3 timer siden, Vampen skrev:

Nettopp. Ghosting, eller å fase ut, er bare en pen måte å si jeg er for feig til å si ifra på en ordentlig måte. Eventuelt, du er ikke verdt det ubehaget det måtte medføre å gi deg beskjed. Jeg hadde kviet meg mye mer for å møte en person jeg hadde behandlet sånn, enn en jeg hadde gitt beskjed om at Hei, du er en fin fyr, men vi er ikke en god match. 

Som igjen kan gjøre det veldig ubehagelig for en, hvis den andre velger å lage en scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...