Gå til innhold

Dritt lei "ghosting"!!


Spøkelseskladden

Anbefalte innlegg

3 timer siden, jabx skrev:

Er du en ca. 40 år gammel dame som tidligere har vært her med et annet nick?

Jeg er 28 år og har ikke vært registrert her tidligere. :) 

 

Jeg bryr meg i grunn ikke om akkurat hvorfor han dumpet meg, men skulle bare ønske han kunne gitt beskjed om at det var over. Det absolutt siste han sa var at han gledet seg til å se meg igjen. Da stolte jeg jo på det og beholdt håpet i det lengste.  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig
6 minutter siden, Okapi skrev:

Ja, men i motsetning til ved direkte kontakt slipper man å ta stilling til den andres reaksjon.

Om man ikke takler å ta stilling til den andres reaksjon er man åpenlyst ganske ryggløs når det gjelder egne valg. 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ghoste noen etter ett år er selvsagt helt forferdelig gjort. Da har man jo knyttet seg til hverandre, og spørsmålene man sitter igjen med er store.

Men når det gjelder ghosting tidlig i datingfasen, slik TS beskriver, tenker jeg at man selv har et ansvar for å ikke la det ødelegge en helt. Jeg mener også at det finnes mer elegante måter å avvise noen enn å ghoste, men hvis man først blir utsatt for ghosting, så må man akseptere situasjonen og innse realitetene.

Ghosting ER ikke så uklar kommunikasjon som flere vil ha det til, det er egentlig krystallklart. Slutter personen å svare på meldinger og å ta kontakt, så bør man skjønne greia rimelig fort. Personen er ikke interessert, og sannsynligvis for feig til å si ifra. Man må selv starte prosessen med å komme seg videre, ikke holde fast i et fåfengt håp. Det er ikke alltid livet gir deg closure i alle situasjoner.

Jeg har også fått høflige avvisningsmeldinger, og det er selvsagt bra at mennene har sagt ordentlig ifra om at det ikke blir flere dater, men samtidig har jeg jo ikke blitt noe klokere. En melding av typen "jeg har tenkt litt og tror ikke det kan bli oss" sier jo egentlig null og niks, annet enn at han ikke er keen. "Jeg føler ikke nok kjemi" sier også ganske lite, for hva var det nøyaktig som ga ham den følelsen? Sånn sett er det ikke så veldig mye mer informativt enn ghosting.

Anonymkode: 4655a...30f

Som sagt så har jeg ignorert ghosting og bare kjørt på som før. Det har i begge tilfeller (to ganger jeg har opplevd det) - at den som ghostet før eller siden plutselig ga respons tilbake. Den ene svarte eller ga helt random tilbakemelding på noe, så plutselig var alt som før. Den andre endte opp med å basicly utlevere ganske mye av segselv for så å "angre" og blokkere meg på alle media, og så ta kontakt igjen (nå har ikke jeg svart på den responsen) ..  Mitt inntrykk er at de som ghoster ofte er forvirret selv, så det er ikke så krystallklart slik som du vil ha det til. Den som ghoster vet ikke helt hva vedkommende skal si, fordi vedkommende har åpenlyst ikke helt kontroll i sysakene sine. En som er mer balansert og bestemt ville enkelt avvist en person om man var vel vitende om at en relasjon åpenlyst var dødfødt. En som ghoster er en som ikke helt veit hva man skal si. Klarer ikke konfrontere og er egentlg usikker. Derfor er det jævlig artig å vippe båten med å ikke la seg bli dominert av ghostinga, og heller bare ignorere det og fortsette som før :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ghosting er ufint, latterlig barnslig og fryktelig feigt. 

Anonymkode: 10f79...eca

Helt enig. Jeg synes man bør vise et minimum av respekt for andre mennesker ved å svare og ikke tie ihjel. Det koster lite å gjøre det, men betyr mye for den andre.

Anonymkode: 0fa55...4ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å forklare hvorfor man ikke vil se en person igjen, men man bør så absolutt si ifra at man ikke ønsker videre kontakt. Hvorfor er det så vanskelig? 

Anonymkode: 10f79...eca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkelseskladden er lei av ghosting, det var jo litt festlig :laugh: 

Anonymkode: c6286...8f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe å bry seg med, er ikke noe tap uansett...

Anonymkode: 64c03...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo greit å ta et hint også. Er jo ikke umulig å lese ting av oppførselen til folk, er ikke alt som må staves ut. Virker som om dere som må ha ting tydelig fortalt er ganske egoistiske og opptatte av kun egen opplevelse av "forholdet" og egentlig ikke oppfatter hva den andre mener. Alt er jo ikke fantastisk når den andre ikke vil ha mer kontakt. 

Anonymkode: 75f59...615

Nei men da må dere jo si hva grunnen er

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spøkelseskladden er lei av ghosting, det var jo litt festlig :laugh: 

Anonymkode: c6286...8f4

Klart han er det!

Anonymkode: dd7f0...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 22.12, Raven.WritingDesk skrev:

Som sagt så har jeg ignorert ghosting og bare kjørt på som før. Det har i begge tilfeller (to ganger jeg har opplevd det) - at den som ghostet før eller siden plutselig ga respons tilbake. Den ene svarte eller ga helt random tilbakemelding på noe, så plutselig var alt som før. Den andre endte opp med å basicly utlevere ganske mye av segselv for så å "angre" og blokkere meg på alle media, og så ta kontakt igjen (nå har ikke jeg svart på den responsen) ..  Mitt inntrykk er at de som ghoster ofte er forvirret selv, så det er ikke så krystallklart slik som du vil ha det til. Den som ghoster vet ikke helt hva vedkommende skal si, fordi vedkommende har åpenlyst ikke helt kontroll i sysakene sine. En som er mer balansert og bestemt ville enkelt avvist en person om man var vel vitende om at en relasjon åpenlyst var dødfødt. En som ghoster er en som ikke helt veit hva man skal si. Klarer ikke konfrontere og er egentlg usikker. Derfor er det jævlig artig å vippe båten med å ikke la seg bli dominert av ghostinga, og heller bare ignorere det og fortsette som før :nigo:

Det er jo en interessant vinkling. Jeg må innrømme at jeg ikke takler ghosting så godt, for jeg tar meg veldig nær av det hvis jeg liker personen. Men det var en som hadde ghostet meg som lenge etterpå plutselig tok kontakt med meg. Jeg ignorerte han da, men jeg lurte jo på hva i all verden som foregikk i hodet hans nå, ettersom han hadde vært så kald tidligere.

Anonymkode: c3415...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å holde seg unna menn, så slipper man hele problemstillingen :) Så kan menn sitte der og nappe seg i laksen og skamme seg over sin patetiske oppførsel. 

Anonymkode: 30c90...d3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. mai 2016 at 21.57, Okapi skrev:

Ja, men i motsetning til ved direkte kontakt slipper man å ta stilling til den andres reaksjon.

Om dette er din generelle holdning til andre mennesker forstår jeg at du er singel.

Anonymkode: b6c42...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dette er din generelle holdning til andre mennesker forstår jeg at du er singel.

Anonymkode: b6c42...0a5

Sukk, enkelte kan bare ikke lese. Hvor sier jeg at det er min holdning? Jeg trodde jeg var ganske klar på at at jeg har absolutt null til overs for ghosting. Egentlig virker det nesten som enkelte tror at å forklare eller spekulere i årsaken til et fenomen, er det samme som å forsvare samme fenomen. Forstå det den som kan.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3. mai 2016 at 9.53, Knirke skrev:

Bedre å bli faset ut enn å få en super klein "vi passer nok ikke sammen"-melding

:sprettoy:

Mener du det? Virkelig? Er du klar over hvor kjipt det er å ikke få svar fra en fyr du dater, sånn helt plutselig? Liker du han godt nok, og har datet lenge nok (typ 1-2 måneder) for så å bli ghosta, blir mange av oss ganske tullete og lurer på om det er en grunn til det/er det meg/er han opptatt/hva har jeg sagt feil osv. Mye bedre å bare få en beskjed: Beklager, jeg tror ikke dette kommer til å fungere - så vet man det. Kjip melding å få, men enda kjipere å sitte der å lure på hva som egentlig skjedde. 

Skal innrømme at jeg har vært den til å fade ut gutter jeg har datet, men etter å ha opplevd hvordan det føles å bli ghosta av en jeg liker, har jeg bestemt meg for å ALDRI gjøre det igjen. Det var grusomt! Vi nordmenn er så sykt opptatt av å ikke såre andre, at det kjennes ut som den utfadinga er bedre enn å faktisk si det som det er - det er det altså ikke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 17.17, Okapi skrev:

Litt usikker på om jeg kjøper den. I noen tilfeller er det nok ond vilje der, sikkert ofte også likegyldighet, men tror det er vel så vanlig at man gjør det fordi man synes konfrontasjonen er ubehagelig. Ingen vil være den slemme.

Jeg synes vel ghosting er "slemmere" enn å si at man ikke vil treffes mer. For unnvikelse viser en viss mangel på respekt, at man ikke anerkjenner den andre personen nok til å gi et svar/avslutning.

Anonymkode: c3415...8cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vel ghosting er "slemmere" enn å si at man ikke vil treffes mer. For unnvikelse viser en viss mangel på respekt, at man ikke anerkjenner den andre personen nok til å gi et svar/avslutning.

Anonymkode: c3415...8cd

Enig! Skjønner ikke de som forsvarer folk som oppfører seg sånn. Jeg sier alltid fra, fordi jeg er en moralsk oppegående person. Koster meg max 2 min å sende en sms med "beklager men jeg har innsett at jeg ikke har riktige følelser for deg. lykke til videre". De jeg har avsluttet ting med snakker fortsatt positivt om meg til andre og hilser om jeg ser de på gata. Jeg vil ikke bli kjent som byens rasshøl nemlig. 

Anonymkode: 30c90...d3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For 15 år siden sendte jeg en date en sms om at vi ikke kunne fortsette mer. Jeg synes det var jævlig feigt av meg å ikke tørre å si det face to face. Men "ghosting" tar jo det hele til et helt annet nivå. Herlighet, hva er det som skjer??

 

Hører med til historien at jeg og daten faktisk er lykkelig gift i dag...

Anonymkode: f1ed1...367

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk gjort dette mot en jeg var kjæreste med. Angrer fremdeles på den dårlige oppførselen min, og tenker på han hver dag. 

Anonymkode: eda31...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk gjort dette mot en jeg var kjæreste med. Angrer fremdeles på den dårlige oppførselen min, og tenker på han hver dag. 

Anonymkode: eda31...9ec

Du vet at folk tar livet sitt pga sånne ting? Tenk litt på det når dere herjer med psyken til folk.. 

Anonymkode: 30c90...d3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk gjort dette mot en jeg var kjæreste med. Angrer fremdeles på den dårlige oppførselen min, og tenker på han hver dag. 

Anonymkode: eda31...9ec

Er ikke akuratt første gangen dere kvinner gjør slikt.

Må mangle 10 ganger så mye antenner på det området.

Anonymkode: 898b2...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...