Gå til innhold

Dritt lei "ghosting"!!


Spøkelseskladden

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mippi skrev:

Det burde ikke ta mer enn noen dager før man tar hintet. Og er man slettet på face så er det ryddig nok. He's just not that into you...

Holder for meg.

Men de fleste mennesker har følelser og vil slite med en slik avvisning. Klart man skjønner man blir avvist ved ghosting. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. Men såret etter en slik avvisning er mye større enn en normalt oppegående avvisning hvor partene har respekt for hverandre og innehar folkeskikk også. 

At du ikke får vondt av slikt betyr ikke at ingen andre heller gjør. De fleste normale mennesker vil synes en slik avvisning er vond. 

Anonymkode: 10f79...eca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker dere om denne typen ghosting?

Han er veldig ivrig i mange uker, vi drar på flere dater. Plutselig blir det helt stille fra han. Jeg spør om det er noe, han svarer nei. Så går det fire dager til med stillhet før han plutselig sender en link til en morsom film på YouTube. Jeg svarer med å "le" og et gråtesmileemoji. Men han er helt knyst, dette skjer flere ganger med 3-4 dagers mellomrom. Så går det en ukes tid til med stillhet og han spør plutselig om jeg trenger hjelp med flyttelass, jeg takker ja og vi er hele dagen sammen. Han blir like stille, jeg sender melding noen dager etter flyttesjauen og spør om vi skal ta en båttur. Får til svar at han er opptatt på dagen, men sender meg melding senere. Det skjer ikke, han er helt stille.. Og jeg har ikke hørt noe siden fredag. Vedder en tier på at han sender en video av ett eller annet innen onsdag.

Anonymkode: f9db0...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som om han ser på deg som en tilfeldig bekjent enn en potensiell romantisk partner. Type sporadisk tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne typen ghosting?

Han er veldig ivrig i mange uker, vi drar på flere dater. Plutselig blir det helt stille fra han.

Vedder en tier på at han sender en video av ett eller annet innen onsdag.

Anonymkode: f9db0...b35

Jeg tipper han holder på med et annet kvinnemenneske og holder deg på gress. Lykke til!

Anonymkode: 53a0b...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne typen ghosting?

Han er veldig ivrig i mange uker, vi drar på flere dater. Plutselig blir det helt stille fra han. Jeg spør om det er noe, han svarer nei. Så går det fire dager til med stillhet før han plutselig sender en link til en morsom film på YouTube. Jeg svarer med å "le" og et gråtesmileemoji. Men han er helt knyst, dette skjer flere ganger med 3-4 dagers mellomrom. Så går det en ukes tid til med stillhet og han spør plutselig om jeg trenger hjelp med flyttelass, jeg takker ja og vi er hele dagen sammen. Han blir like stille, jeg sender melding noen dager etter flyttesjauen og spør om vi skal ta en båttur. Får til svar at han er opptatt på dagen, men sender meg melding senere. Det skjer ikke, han er helt stille.. Og jeg har ikke hørt noe siden fredag. Vedder en tier på at han sender en video av ett eller annet innen onsdag.

Anonymkode: f9db0...b35

Eh.. Du tar jo ikke noe kontakt du heller da?? Høres ikke ut som ghosting men to personer som overhodet ikke aner hva de skal prate om. Kleint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Eh.. Du tar jo ikke noe kontakt du heller da?? Høres ikke ut som ghosting men to personer som overhodet ikke aner hva de skal prate om. Kleint. 

Eh... og hvordan vet du dette? Når jeg skriver at han er stille vil det si at han ikke svarer når jeg skriver til han også. Du er klein.

Anonymkode: f9db0...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh... og hvordan vet du dette? Når jeg skriver at han er stille vil det si at han ikke svarer når jeg skriver til han også. Du er klein.

Anonymkode: f9db0...b35

Ut ifra innlegget du nettopp skrev tar jo han kontakt og du svarer med "Hehehe" gråte-smile emoji..  Så blir det stille fra han. Ja, kanskje fordi han tok kontakt i første omgang og fikk særdeles lite i retur ? Han møtte deg jo når du ba om det? Og han sender først til deg, men du forstår ikke hvorfor han ikke fortsetter å skrive når du gir et lite svar. Om du skriver masse til han uten at han svarer tilbake er det en annen sak, men ut ifra det opprinnelige innlegget ditt fremstår det som om ingen av dere har så jævlig mye å prate om (sende YouTube videoer og svarer med emoji... ...... ?!?... ) det virker bare kleint. Du spurte, du fikk svar. Ingenting å bli bitchy over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ut ifra innlegget du nettopp skrev tar jo han kontakt og du svarer med "Hehehe" gråte-smile emoji..  Så blir det stille fra han. Ja, kanskje fordi han tok kontakt i første omgang og fikk særdeles lite i retur ? Han møtte deg jo når du ba om det? Og han sender først til deg, men du forstår ikke hvorfor han ikke fortsetter å skrive når du gir et lite svar. Om du skriver masse til han uten at han svarer tilbake er det en annen sak, men ut ifra det opprinnelige innlegget ditt fremstår det som om ingen av dere har så jævlig mye å prate om (sende YouTube videoer og svarer med emoji... ...... ?!?... ) det virker bare kleint. Du spurte, du fikk svar. Ingenting å bli bitchy over. 

Ja ok, du har misforstått.

Anonymkode: f9db0...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja ok, du har misforstått.

Anonymkode: f9db0...b35

..fordi du ordla deg dårlig. Ikke en eneste gang står det i det opprinnelige spørsmålet ditt at du tar kontakt med ham uten at han svarer. Kanskje en litt viktig bit å få med..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ok, du har misforstått.

Anonymkode: f9db0...b35

Da må du nesten skrive hva som skjer. Den samtalen du har skissert går slik: Han sender noe morsomt, du svarer "hehehe", og så stopper det der. Det er jo ærlig talt ingen av dere som gjør noen innsats.

Anonymkode: 9e031...824

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de fleste mennesker har følelser og vil slite med en slik avvisning. Klart man skjønner man blir avvist ved ghosting. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. Men såret etter en slik avvisning er mye større enn en normalt oppegående avvisning hvor partene har respekt for hverandre og innehar folkeskikk også. 

At du ikke får vondt av slikt betyr ikke at ingen andre heller gjør. De fleste normale mennesker vil synes en slik avvisning er vond. 

Anonymkode: 10f79...eca

Jeg poengterer gang på gang at det er MIN oppfatning av ting, og hvorfor jeg derfor ikke forstår hvorfor ghosting er så fryktelig ille.

At du insinuerer at jeg ikke er oppegående eller har følelser er jo bare en grunn til at ghosting er så populært. Folk blir så bitchy for ingenting. Man gidder ikke skrive en hyggelig avvisnings-melding og få dritt tilbake.

Feigt kan jeg være enig i at det er, men det er ikke nødvendigvis så følelsesløst som folk i denne tråden skal ha det til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. mai 2016 at 1.56, bettypaige skrev:

Ahhh, men da misforsto jeg! Trodde du mente det var bedre å ghoste noen uansett, enn å skrive en klein beskjed. Men selvfølgelig blir den beskjeden klein hvis man bare snakker med noen på no datingapps - der fader jo alle ut hverandre hele tiden. :)

Jeg syns absolutt ikke det er kleint med en slik melding selv om det bare er på en datingapp..

Nå har jeg beveget meg ut på kjøttmarkedet igjen og lastet ned tinder. Fikk noen matcher og skrev med 4 forskjellige menn. Etter et par dager var det en som utmerket seg og som jeg nå skal på date med. Da sendte jeg en melding til de tre andre og takket for hyggelig samtale, men jeg velger å avslutte og ønsket dem lykke til videre. Alle tre skrev tilbake og takket for at jeg var så real og gav beskjed. De hadde visst også mye erfaring med jenter som bare plutselig ble stille. 

Jeg mener at man kan være ålreit og tenke litt mer på sine medmennesker. Nei, det er ikke verdens undergang å bli ghostet og de fleste tar jo hintet.. Men jeg fatter bare ikke hvorfor man velger å gjøre det når det koster én kalori å avvise noen på en høflig måte. 

TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Spøkelseskladden skrev:

Jeg syns absolutt ikke det er kleint med en slik melding selv om det bare er på en datingapp..

Nå har jeg beveget meg ut på kjøttmarkedet igjen og lastet ned tinder. Fikk noen matcher og skrev med 4 forskjellige menn. Etter et par dager var det en som utmerket seg og som jeg nå skal på date med. Da sendte jeg en melding til de tre andre og takket for hyggelig samtale, men jeg velger å avslutte og ønsket dem lykke til videre. Alle tre skrev tilbake og takket for at jeg var så real og gav beskjed. De hadde visst også mye erfaring med jenter som bare plutselig ble stille. 

Jeg mener at man kan være ålreit og tenke litt mer på sine medmennesker. Nei, det er ikke verdens undergang å bli ghostet og de fleste tar jo hintet.. Men jeg fatter bare ikke hvorfor man velger å gjøre det når det koster én kalori å avvise noen på en høflig måte. 

TS

Enig. Jeg har også flere ganger avsluttet en chatt-samtale med å si jeg har valgt annerledes. Men det hender jeg dropper å si ifra også. Kommer litt an på hvor dypt man har snakket sammen. 

Anonymkode: 10f79...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8. mai 2016 at 23.14, Okapi skrev:

Du misforstår hele problemstillingen. Det er ikke fryktelig viktig å få vite hvorfor vedkommende ikke er interessert lenger. Det er derimot ekstremt viktig å vite AT vedkommende ikke er interessert lenger. Å vente i dagevis på en melding er skikkelig, skikkelig kjipt. Når forrige samtale var "Lyst til finne på noe til uka?" og "Gjerne det, er litt opptatt, men skal si fra når det passer. Gleder meg til å treffe deg. :)", venter man jo faktisk en respons. Plutselig går det fire-fem dager uten at man hører noe, så sender man en melding man ikke får svar på, og så sjekker man fjesbok og ser man har blitt slettet. DET er problemet med ghosting, ikke at man ikke vet den nøyaktige årsaken.

Dette!! Selve kjernen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ''ghosting'' er en uting, hvorfor kan man ikke bare si det som det er i stedet?! Har ikke opplevd ''ghosting'' i datingsammenheng, men ble ''ghosta'' av en kompis via msn ( bodde et stykke unna ). Han sluttet plutselig helt å svare, til tross for at han ofte var pålogget :dry: Så en dag, sånn helt plutselig, begynte han å svare igjen. Fikk aldri noen forklaring. Og nei, vi er ikke venner lenger.

Synes dog at denne tråden er litt ironisk, mtp profilbilde og valg av nick, TS :fnise: Beklager! Ikke vondt ment altså :)

Anonymkode: 5abb4...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte hvis jeg bare har datet noen i kort tid (1-2 dates) eller kun tekstet/snakket med på nett, så har det hendt at jeg bare har latt kontakten dø ut, uten å si tydelig ifra. Det er kanskje dårlig gjort hvis den andre personen er skikkelig gira, men i de tilfellene hvor jeg har gjort dette så har det bare føltes naturlig (i alle fall fra min side). Ingen tydelig kjemi og har gått tom for ting å snakke om.

Det har hendt at folk har gjort dette mot meg også (f.eks. gjennom nettdating) og da har jeg alltid tatt hintet ganske raskt og kommet meg videre.

Det som derimot virkelig såret var da en fyr jeg hadde drevet på med i 6-7 måneder plutselig sluttet å ta kontakt. Dette var en fyr jeg etter hvert hadde blitt relativt knyttet til, og det var helt klart mer enn bare sex og overfladisk dating inne i bildet, i alle fall på et visst tidsrom. Likevel reiste han på ferie uten å gi lyd ifra seg, og var plutselig avvisende da han kom hjem etter en måned. Greit nok at vi ikke hadde trengt å ta en lang samtale for å avklare alt mulig (hadde sikkert bare vært ydmykende for meg uansett), men jeg hadde virkelig forventet en heads up om at "sorry dette funker ikke for meg" eller noe. Da hadde jeg i det minste fått sjansen til å svare at det var greit og kommet meg videre. I stedet ble jeg jo gående og lure på hva som skjedde og om vi fortsatt holdt på eller what. Enda mer kleint ettersom vi også har felles bekjente. Jeg klarer jo fint å møte på han igjen, no hard feelings og alt det der, men det blir bare så merkelig når han ikke klarte å forholde seg til oss på en voksen måte.

Anonymkode: b2180...3fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det verste eksemplet jeg har vært ute for var en jeg holdt på med i rundt fire måneder, som så plutselig ble unnvikende og uinteressert, men samtidig ikke ville svare da jeg spurte rett ut. Venninna hennes, som jeg forsåvidt hadde blitt litt kjent med, ville heller ikke si noe, sannsynligvis av lojalitet. Fant til slutt ut via bloggen hennes (!) at hun hadde truffet en annen fyr. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en elsker i tre år som plutselig sluttet å ta kontakt. Holder på å klikke av det, men vil ikke skrive noe til han. Virker som han ser på meg som null verdt og det gjør veldig vondt. Kjenner at jeg bare hater han utrolig mye. Håper han får svi en dag for det han har gjort mot meg. 

Anonymkode: efb4d...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en elsker i tre år som plutselig sluttet å ta kontakt. Holder på å klikke av det, men vil ikke skrive noe til han. Virker som han ser på meg som null verdt og det gjør veldig vondt. Kjenner at jeg bare hater han utrolig mye. Håper han får svi en dag for det han har gjort mot meg. 

Anonymkode: efb4d...9b0

Han har jo ikke gjort noe galt ved bare å slutte å ta kontakt. Og dere var tross alt ikke i et forhold.

Anonymkode: c3415...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...