Gå til innhold

Dritt lei "ghosting"!!


Spøkelseskladden

Anbefalte innlegg

Nå har det faen meg skjedd igjen.. 

Jeg var på en magisk første date med en godt voksen mann. Alt bare klikka og kjemien var utrolig god. Vi møttes tre ganger til og hadde det like herlig sammen hver gang. Så ble det stilt.. Og nå har det gått 3 uker. 

Jeg ser han støtt og stadig er pålogget på datingsiden vi møttes på, men han svarer ikke på meldingene mine. Så jeg har tatt hintet og lar han være. Men fy søren så råttent av han! Og dette er tredje gangen jeg opplever at en mann jeg holder på med bare kutter kontakten. 

Går det ikke ann å bare si ifra på en voksen måte lenger? 

Jeg blir veldig oppgitt, såret og gir snart faen i detta dating-greiene. :( 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at det er skikkelig kjipt. Det virker som menn oppfører seg mer slik enn kvinner gjør. Vi kvinner blir vel oppdratt til å sette oss inn i andre sin situasjon, mens menn får kanskje ikke den biten med i oppdragelsen?

Anonymkode: c3415...8cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mitt inntrykk. Flertallet av de jeg har møtt har "gjort det slutt" på den måten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å bli faset ut enn å få en super klein "vi passer nok ikke sammen"-melding

:sprettoy:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde nettopp akkurat det samme, men hadde ikke enda møtt fyren, men skrevet med han i flere uker. Ble såret likevel. Synes det hadde vært mye bedre å få en melding om at vi ikke passer sammen eller noe sånn, enn å bare kutte helt ut som om man er helt ubetydelig.

Anonymkode: 00220...6eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ghosted av en bekjent i vennekretsen en gang i tiden. Hun inviterte seg selv til "date" , men jeg stod vel ikke til forventningene. To uker senere på en stor fest latet hun som hun ikke så meg. Hele kvelden. Jeg syns det hele var festlig, på grensen til direkte lattervekkende å holde på sånn. Jeg følte meg rimelig uskyldig i denne plutselige dramatikken. 

Jeg tør påstå at ghosting er noe av det mest tragiske man kan få seg til å gjøre. 

Endret av Arcturus
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ghosting er ufint, latterlig barnslig og fryktelig feigt. 

Anonymkode: 10f79...eca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Jeg ble "ghosta" av noen jeg snakket daglig med i nesten ett år,  for ca 6mnd siden. Fortsatte bare å skrive som før. Litt sånn i trass og protest. Relasjonen er over når jeg føler den er over, med mindre vedkommende endelig får "balls" nok til å skrive direkte at vi ikke skal ha kontakt mer. Frem til da skal jeg kose meg med å skrive masse piss som blir lest av en som ikke har tenkt å svare (uten å si hvorfor)  😁

image.jpg

Endret av noe tilfeldig
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg ble "ghosta" av noen jeg snakket daglig med i nesten ett år,  for ca 6mnd siden. Fortsatte bare å skrive som før. Litt sånn i trass og protest. Relasjonen er over når jeg føler den er over, med mindre vedkommende endelig får "balls" nok til å skrive direkte at vi ikke skal ha kontakt mer. Frem til da skal jeg kose meg med å skrive masse piss som blir lest av en som ikke har tenkt å svare (uten å si hvorfor)  😁

Du er altså en stalker, og du driver med trakassering... Og det er du stolt av?

Anonymkode: 47165...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er altså en stalker, og du driver med trakassering... Og det er du stolt av?

Anonymkode: 47165...1f0

Litt uenig i det, da personen ikke har ytret noe ønske om å ikke ha noe mer kontakt. Å bare bli stille uten å si noe, er ikke det samme som å si at man ikke ønsker mer kontakt. Da får man si: "jeg ønsker ikke mer kontakt".

Anonymkode: 3f677...0b3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bare bli stille uten å si noe, er ikke det samme som å si at man ikke ønsker mer kontakt.

Anonymkode: 3f677...0b3

Jo det er jo faktisk det.

Anonymkode: 47165...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er altså en stalker, og du driver med trakassering... Og det er du stolt av?

Anonymkode: 47165...1f0

Om du har hatt konstant dialog med noen, på daglig basis, over flere måneder/år - er det naturlig at å kutte all kontakt vil gjøre den andre usikker, trist og forvirret.  Du skal være relativt følelsesløs om du ikke skjønner dette.  Å fortsette som før kan dermed ikke kvalifiseres som "stalking", når det ikke er gitt noe tegn fra den andre om at kontakten er uønsket. Sier man ifra om at relasjonen er avsluttet så er det "a different ballgame".  Da har man vært direkte og konkret. Å "ghoste" gjør at den andre (som blir "ghostet") - ikke aner hva som egentlig ligger til grunn. Sa man noe galt? Gjorde man noe feil? Er den som "ghoster" sint, deprimert? Syk?!? - Det er ikke en selvfølge at man automatisk skal forstå at nå er relasjonen ferdig utelukkende fordi en av partene plutselig ikke svarer mer... Har man bare kjent hverandre noen dager/uker så kaller jeg det ikke ghosting , da man ikke har etablert noe særlig relasjon. Kontakt over lang tid på et intenst nivå som plutselig kuttes via ignorering blir dermed noe helt annet. Den som blir "ghostet" kan også ha behov for å få bearbeidet følelsene sine og få en avklaring. Det skjer ikke via ghosting. Da er det masse usvarte spørsmål, løse tråder og usikkerhet. Nettopp derfor er ghosting så jævlig; man får ingen skikkelig avslutning. Derfor fortsetter jeg å ta kontakt som før helt til jeg har bearbeidet mine følelser fullstendig, eller til den andre blir mer direkte og tvinger frem en avslutning på relasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke kaste bort tiden på noen som ikke setter pris på din tid og som ikke respekterer deg som person. Man kan i det minste fortelle når man er opptatt men hvis man bare forsvinner så fortjener du bedre enn dette.

Endret av Rammfrø
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig kult gjort Raven. 

Det skal jeg gjøre neste gang også. Spamme ned med "god morgen kjekken" "sov godt og drøm søtt ;) " "ha en strålende dag sexy" osv. Bare sånne gla'meldinger hele dagen lang :D 

Anonymkode: 10f79...eca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mitt vedkommende er dette mer regelen enn unntaket. Damer slutter bare å svare på meldinger uten å gi en grunn for det. En dame jeg spurte om hun ville møte meg og ta en kopp kaffe. Hun måtte sjekke noe og skulle gi meg svar dagen etter. Det var to år siden, regner med jeg får svar hvilken som helst dag nå...

Har du opplevd dette nok mange ganger innser du at det er normalt til syvende og sist. For min del er det greit at det skjer på denne måten. Har uansett ingen intensjoner om å møte uærlige og falske personer :angry:

Anonymkode: 872f9...82d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Knirke skrev:

Bedre å bli faset ut enn å få en super klein "vi passer nok ikke sammen"-melding

:sprettoy:

Synes det siste er best. Da vet man jo at det er slutt.

Endret av Summers
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo greit å ta et hint også. Er jo ikke umulig å lese ting av oppførselen til folk, er ikke alt som må staves ut. Virker som om dere som må ha ting tydelig fortalt er ganske egoistiske og opptatte av kun egen opplevelse av "forholdet" og egentlig ikke oppfatter hva den andre mener. Alt er jo ikke fantastisk når den andre ikke vil ha mer kontakt. 

Anonymkode: 75f59...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For mitt vedkommende er dette mer regelen enn unntaket. Damer slutter bare å svare på meldinger uten å gi en grunn for det.

Anonymkode: 872f9...82d

Du får gjøre som kvinnene her oppfordrer til: Trakassere dem daglig i årevis etterpå...

Anonymkode: 47165...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo greit å ta et hint også. Er jo ikke umulig å lese ting av oppførselen til folk, er ikke alt som må staves ut. Virker som om dere som må ha ting tydelig fortalt er ganske egoistiske og opptatte av kun egen opplevelse av "forholdet" og egentlig ikke oppfatter hva den andre mener. Alt er jo ikke fantastisk når den andre ikke vil ha mer kontakt. 

Anonymkode: 75f59...615

Selvfølgelig, men har man hatt kontakt/vært sammen over en viss tid så forventes det jo at man får en grunn til hvorfor kontakten kuttes eller hvorfor det er slutt.

Anonymkode: 2624d...4e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte skjønner jeg frustrasjonen over å bli ghostet, på den andre siden ikke.

Selv ville jeg ikke ha ghostet en date, ettersom jeg er oppdratt til å alltid ordne skikkelig opp i ting, svare på henvendelser og gi beskjeder. Vil jeg ikke møte en date igjen, sender jeg en melding av typen "jeg føler dessverre ikke nok kjemi til at det er noe potensiale der, men ønsker deg alt godt videre". Ubehagelig, men det føles mest naturlig for meg.

Men, samtidig er jo ghosting - altså å kutte kontakten uten forklaring - egentlig klinkende klar kommunikasjon. Det sier akkurat det samme som den diffuse skriftlige avvisningen jeg pleier å komme med, nemlig: "jeg liker deg ikke godt nok". Det er brutalt, men det er sannheten. HVORFOR vedkommende ikke liker deg så godt, får du aldri vite, men det får du sjelden vite av en høflig avvisning heller.. Det er få som er ærlige nok til å si at det skyldes den masete stemma di eller kroppsformen din eller at du er en dårlig kysser. Man får som regel en helt generisk og intetsigende avvisning uansett.

Hvis en date slutter å svare, og ikke gir lyd fra seg, så vet du jo hva du burde gjøre. Du burde arkivere vedkommende og heller gå videre til nye jaktmarker. Det er jo ikke noen tvil. Faktisk synes jeg det er mye verre med de som egentlig ikke er så keen på deg, men som holder deg på gress med uklar kommunikasjon sånn i tilfelle de ikke finner noe bedre, eller fordi de ønsker tilgang på sex. Ghosting er faktisk mye enklere å forholde seg til.

Anonymkode: 4655a...30f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...