Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Her i huset henger det alltid et "flak" eller to igjen på dorullen. Han tenker sikkert "den er ikke tom nå, så da slipper jeg å bytte" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
Den 1. juli 2016 at 14.30, Pentu skrev:

I dag har jeg bare brukt dagen på levering i barnehagen og et jobbmøte. Har gruet meg litt til dette møte, uten grunn såklart. Møtte sjefen 15 min før for å gå gjennom ting. Møtet bare fløy avgårde og jeg følte at vi hadde god kontroll på det vi la frem. Godt å få det overstått. Når vi gikk der ifra så ser sjefen på meg, begynner å fnise "nå har vi ferie, Pentu". :fnise:

Vi er heldige som har besteforeldrene så nærmt og at de er så engasjert i livet hennes. Ene paret har vært det hele veien, det andre settet har begynt å bli litt mer engasjert nå når hun er blitt litt "gøyere" :P 

Jeg tror hun skal henvise meg, er ikke helt sikkert, men virket som at det var det som var vanlig ihvertfall. Sjefen min sa det at jeg må bare stå på mitt, hun  var klar for å kjempe for meg :P Søte damen :hjerte:

Han glimter til denne mannen min, selv om han aldri klarer å skifte ut dorullen når den er brukt opp :dry::fnise:

Denne helgen er det babybesøk og bursdagsbesøk som står på planen. Liker helger med planer. Spesielt når det betyr KAKE! :hjerte:

Grattis med ferie! :) Jeg har tatt ut et par dager nå til uka, men jeg gleder meg til ordentlig lang ferie! Eller, så lang den kan bli.. Var student i fjor og har ikke opparbeidet meg alle ukene. Deilig at møtet gikk så bra! Alltid en god følelse å ta fri med den følelsen i kroppen! :)

Håper formen er bedre og at du koser deg med kake i helgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. juli 2016 at 14.34, Weebs skrev:

Her i huset henger det alltid et "flak" eller to igjen på dorullen. Han tenker sikkert "den er ikke tom nå, så da slipper jeg å bytte" :hoho:

Her i huset er det ikke flak igjen en gang  den er helt tom! Er ikke som at han må gå langt for å henge opp ny heller er nye ruller i skapet. Mannfolk 🙄😜

4 timer siden, Sunhands skrev:

Grattis med ferie! :) Jeg har tatt ut et par dager nå til uka, men jeg gleder meg til ordentlig lang ferie! Eller, så lang den kan bli.. Var student i fjor og har ikke opparbeidet meg alle ukene. Deilig at møtet gikk så bra! Alltid en god følelse å ta fri med den følelsen i kroppen! :)

Håper formen er bedre og at du koser deg med kake i helgen! ;)

Takk takk. Mannen skal vekk denne uken, så vi begynner ikke på ferie i lag før neste uke, men da skal vi nyte 4 uker sammen. Gleder meg utrolig mye! Selv om han er lite sjarmerende i dag når han løper rundt her mens han prøver å pakke 😜 

Formen er heldigvis fin, var rimelig sliten etter besøket i går, men veldig kjekt. Nå ligger jeg og lille til lading før vi skal i bursdagsbesøk. Sikkert passe sliten i kveld og, men det overlever jeg. I morgen skal jeg bare levere lille i barnehagen før jeg går hjem for å lade, da gjør det ingenting om jeg presser meg litt i dag ☺️  

 

Ellers så traff jeg en av de nye naboene våre. Har ikke helt fått med meg at de har flyttet inn, men det skal godt gjøres med så mange hus. Men hun har en som er litt yngre enn lille og en til på vei. Veldig kjekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en venninne av meg hinn dagen. Hun har en liten en på 6 mnd. Hun har allerede skiftet sete på datteren sin og spurte om jeg ville kjøpe Maxi Cosi setet hennes. Det morsomme er at de bor i sentrum og ALDRI kjører bil, så setet er ikke brukt. Omtrent bare fra sykehuset og noen få turer til besteforeldrene. Med base ville hun ha 500 kr for det. Hipp hurra! Er jo litt tidlig å kjøpe, men hun ville legge det ut på Finn hvis jeg ikke tok det. Er et annet stoff enn jeg ville valgt, men til den prisen?! 

Vi har hatt en veldig fin helg. I går var vi i bursdagsbesøk og lille storkoste seg. Hun ble så sint på oss når vi skulle gå. Hun spiste kaker, gele og chips til den store gullmedaljen. Og best av alt, hun lekte masse med bestevenninnen. Så gøy! 

I det siste har det vært så vanskelig å levere henne i barnehagen, hun har heller hatt lyst å være med meg igjen. Hun har klamret seg fast til meg og bare hatt lyst på kos. Men i dag så løp hun inn på avdelingen. Jeg spør om jeg ikke skal få en kos. Da løper hun inn i armene mine før hun snur for å løpe inn på avdelingen igjen. Så godt for mor! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det er bare å slå til på! Også så billig! Jeg har fått tilbud om et babysete fra søsteren til mannen, men jeg er ikke begeistret for sånt brukt i det hele tatt, selv ikke når vi kjenner dem. Men det er til gjengjeld blitt brukt en god del. Hadde det stått nærmest ubrukt hadde det vært noe annet!

Så deilig at det gikk bra å levere henne i bhg idag. Er alltid vondt når de heller vil være med hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Oi, ja det er bare å slå til på! Også så billig! Jeg har fått tilbud om et babysete fra søsteren til mannen, men jeg er ikke begeistret for sånt brukt i det hele tatt, selv ikke når vi kjenner dem. Men det er til gjengjeld blitt brukt en god del. Hadde det stått nærmest ubrukt hadde det vært noe annet!

Så deilig at det gikk bra å levere henne i bhg idag. Er alltid vondt når de heller vil være med hjem.

Vi hadde brukt sist og. Da fikk vi det fra svigerinnen min. Jeg tenker at så lenge setet ser fint ut, isoporen og plasten er uten skader og man vet at det ikke har vært med i noen ulykker så er det trygt å bruke. Men husk at det er datostempling på seter (har blitt fortalt så ihvertfall 😜) 

når jeg hentet lille i dag så løp hun mot meg og kastet seg i armene mine "mamma hentet meg yes yes yes" ❤️ Smelter helt. 

Første dagen alene. Hadde planer om å dra hjem for å lage en av våre favoritter til middag, men så ringte mamma. Hun syns det var alt for lenge siden hun hadde sett oss. Så hun inviterte oss ut for å spise. Vi var på Egon i over to timer. Lille storkoste seg på lekerommet. Hun klatret i toppen av rutsjebanen og ville at jeg skulle holde henne. Etter noen runder så fikk jeg overtalt henne til å prøve selv. Når vi gikk for å sitte oss løp hun bort igjen, klatret opp og rutsjer ned alene. Så roper hun "mamma eg klarte" mens hun vifter armene over hodet. Så fornøyd med seg selv 🙊🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Weebs skrev:

Yees. Hvilken dag skal du? Har du skrevet det? Og hvilket klokkeslett?? :fnise:

Fredag, på formiddagen😉. Hadde egentlig time i neste uke, men fikk byttet den (etter mye diskusjon med damen i telefonen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Strikkesokken skrev:

Yaaay! Får mannen blitt med likevel da?:)

Mannen får vært med, men mormoren var megaskuffet. Hun kunne ikke legge på fort nok. Altså, jeg har full forståelse for at hun gledet seg og at hun ble skuffet, men alvorlig talt. Han er jo pappaen. 

Så nå går jeg rundt med en stor klump i magen. Hater virkelig å skuffe andre 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, missdior skrev:

hellå!!!

 

gleder meg til fredag kjenner jeg :nigo:

Beste Dior❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pentu skrev:

Mannen får vært med, men mormoren var megaskuffet. Hun kunne ikke legge på fort nok. Altså, jeg har full forståelse for at hun gledet seg og at hun ble skuffet, men alvorlig talt. Han er jo pappaen. 

Så nå går jeg rundt med en stor klump i magen. Hater virkelig å skuffe andre 😔

Altså, hallo! Selvfølgelig skal mannen være med, utrolig barnslig å bli så skuffa. Prøv å ikke tenk på det, hun innser nok snart at det var en dårlig reaksjon fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, A4-livet skrev:

Altså, hallo! Selvfølgelig skal mannen være med, utrolig barnslig å bli så skuffa. Prøv å ikke tenk på det, hun innser nok snart at det var en dårlig reaksjon fra henne.

Jeg syns det er utrolig dårlig gjort av henne. Ventet nesten at hun ringte meg opp igjen for å si unnskyld. Men har ikke hørt noe enda. Lover godt for 14 dager på ferie sammen 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tåpelig av henne å reagere slik! Skjønner jo at hun gledet seg, men som du sier så er han faktisk pappaen. Håper hun tar til vett og ringer deg snart og beklager seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe enda, har jeg fått meldinger fra henne, men det er om andre ting. Tipper hun ikke syns hun reagerte så veldig. Får se hvordan stemningen er. 

Nå er jeg 17+2 og i ganske god form egentlig. Er ganske deilig. Litt voksesmerter, men det må jo til. Lille skal til besteforeldrene i dag, så jeg satser på å få pakket alt til ferien i dag. Har 3 maskiner med litt forskjellig som skal gå i løpet av dagen, så har jeg kontroll (tror jeg). Liker å ha huset i orden før vi reiser, så må nok støvsuge og vaske gulv og. Hater å komme hjem til et rotete hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her, selvsagt skal pappaen bli med på ultralyd! Jeg skal på så mange ultralyder fremover at jeg har invitert moren min på den ene. Det var helt greit for mannen, har har jo allerede fått sett den lille flere ganger :) 

Kjenner igjen det med å rydde og vaske før en reiser. Når du kommer hjem så er rot det siste du vil se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Weebs skrev:

Enig med de andre her, selvsagt skal pappaen bli med på ultralyd! Jeg skal på så mange ultralyder fremover at jeg har invitert moren min på den ene. Det var helt greit for mannen, har har jo allerede fått sett den lille flere ganger :) 

Kjenner igjen det med å rydde og vaske før en reiser. Når du kommer hjem så er rot det siste du vil se! 

Ja, jeg tenker at jeg tar henne med meg på neste ultralyd. Har jo allerede en i uke 24, så blir det hver 4. uke fra derav om ikke oftere. 

Jeg prøver alltid å ha rent hus og tomme skittentøyskurver før vi drar. Satser på at vi får det til, selv om hodet er fullt av tanker 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...