Gå til innhold

Hvorfor vil jenter være tynne/fitness? Når vi boys foretrekker de normale/normal++?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta Tone Damli Aaberget som et eksempel:

FØR:

NÅ: http://tonedamli.blogg.no/

Hun var så uhyggelig mye mer sexy før enn nå. Nå ser hun ut som en mindre fruktbar toppidrettsutøver.

Er dere klar over at majoriteten av gutter IKKE liker modelltynne damer eller fitnessdamer? Hvorfor strebe etter å være noe som boys ikke liker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jenter er redde for hva andre jenter synes. Jenter vet hvordan jenter tenker , de vet ikke hvordan menn tenker. Få jenter tror 100% på gutten , når han sier at han liker jenter som er myke og har litt ekstra.

Har ei venninne , som føler at typen gjør narr av henne , når han koser med håndtakene hennes og sier at det er så deilig å ta på henne...

Men alt bunner jo i usikkerheten ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil så liker boys jenter i alle fasonger. Mulig det kommer som en overraskelse men alle boyser liker ikke det samme, det er ikke sånn at det du liker er det samme som alle andre gutter liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sjanseløst!

Hvis jenter hadde visst hvordan gutter egentlig tenker, ikke hva som media sier eller hva andre jenter sier gutter tenker, så er jeg helt sikker på at jenter hadde fått bedre selvtillit.

Det er det dummeste jeg ser når fine normale jenter, med pupper og lår, "slanker" seg ned til tynne ufruktbare (fitness) damer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det?

Jeg tror og at alt for mange jenter tenker for mye på hva andre jenter tenker om dem. Det bunner jo i usikkerhet.

Jeg ville og være slik før. Disse 3 kiloene bare måtte av.

Først nå det siste året har jeg blitt tilfreds med disse "ekstra" 3 kiloene (jeg er faktisk helt normalvektig), og forstått at normalvekt er mye mer sexy, vakkert og kvinnelig enn undervekt.

Det verste med det hele at vi kvinner skal ha en viss mengde med fett, og det er direkte usunt og helseskadelig hvis man ser ut som en idrettsutøver som kvinne.

Hvorfor bryr man seg ikke om helsen før utseendet? Ganske skremmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Tror ikke det hjelper så mye hva man hører at menn vil ha, så lenge man ikke har selvtillit. Jeg er foreksempel veldig tynn, og jeg har store problemer med å tro på kjæresten min når han sier at han synes det er sexy. For i mitt hode er det bare normalt+ som er attraktivt for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ikke tar helt feil så liker boys jenter i alle fasonger. Mulig det kommer som en overraskelse men alle boyser liker ikke det samme, det er ikke sånn at det du liker er det samme som alle andre gutter liker.

Tja, jeg er gutt og henger kun sammen med gutter. Jeg kjenner ingen som foretrekker tynne/fitness damer. Når jeg sier tynne damer, så mener jeg damer som presser kroppen sin ned i en unormal vekt ved å begrense inntaket av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er forskjell på fitnesskropper og spinkle modellkropper da. En fitnesskropp off season er flott i mine øyne. En veltrent kropp som er full av kvinnelige former. Man må jo ikke ett sekund tro at fitnessdamer ser ut som de gjør på scenen.

Det er flott at folk vil ta vare på kroppen sin, så lenge det er gjort på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det?

Jeg tror og at alt for mange jenter tenker for mye på hva andre jenter tenker om dem. Det bunner jo i usikkerhet.

Jeg ville og være slik før. Disse 3 kiloene bare måtte av.

Først nå det siste året har jeg blitt tilfreds med disse "ekstra" 3 kiloene (jeg er faktisk helt normalvektig), og forstått at normalvekt er mye mer sexy, vakkert og kvinnelig enn undervekt.

Det verste med det hele at vi kvinner skal ha en viss mengde med fett, og det er direkte usunt og helseskadelig hvis man ser ut som en idrettsutøver som kvinne.

Hvorfor bryr man seg ikke om helsen før utseendet? Ganske skremmende.

Usikker ovenfor hvem da? Andre jenter, eller gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beats me. Jeg har ikke anelse det eneste som jeg kan tenke meg er at der er det som er "på mote" som kommer frem i media. Hvorfor media presser dette frem er forstår ikke jeg... Utolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er forskjell på fitnesskropper og spinkle modellkropper da. En fitnesskropp off season er flott i mine øyne. En veltrent kropp som er full av kvinnelige former. Man må jo ikke ett sekund tro at fitnessdamer ser ut som de gjør på scenen.

Det er flott at folk vil ta vare på kroppen sin, så lenge det er gjort på riktig måte.

Når jeg sier fitnessdamer, så mener jeg jenter som Tone Damli Aaberge - ikke muskeldamer som hun her f.eks. http://www.kriweb.no/ . Sistnevnte er ikke ei jente, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg sier fitnessdamer, så mener jeg jenter som Tone Damli Aaberge - ikke muskeldamer som hun her f.eks. http://www.kriweb.no/ . Sistnevnte er ikke ei jente, i mine øyne.

Jeg elsker kriweb jeg da :) Du kan ikke bruke ordet fitness om folk som har kropp som Tone Damli... Det kan jo ikke sammenlignes og er en fornærmelse mot de som driver med fitness.

Det er godt det er så mange forskjellige kroppstyper der ute, så er det noe for enhver smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker ovenfor hvem da? Andre jenter, eller gutter?

Det finnes vel ikke noe fasitsvar på det, men jeg tror det ofte er usikkerhet ovenfor jenter, men også ovenfor gutter, men for min del mener jeg å huske at jeg ofte følte usikkerhet ovenfor andre jenter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...det er litt søtt at du liksom går ut fra at den eneste grunnen til at jenter trener er for å imponere gutta.

Dette kommer sikkert som et sjokk på deg, men mange jenter trener fordi de vil det selv. Fordi de er opptatt av helsa si, fordi de liker det, fordi de synes det er gøy, fordi de selv synes det ser bra ut... Beklager altså, men dere styrer faktisk ikke hvert minste lille handling vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et syyyyykt slankepress for oss jenter! ikke gøy i det hele tatt.

Hvem er det som lager dette slankepresset? Slik jeg ser det, er det jenter selv og de homofile mennene i motebransjen. Det vil si at gutter IKKE har noe med det å gjøre.

Modelltynne damer/fitness damer er like lite tiltrekkende for gutter, som gutter med brunkrem/sminke er for jenter. Det er så dumt at det halve kunne vært nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er litt søtt at du liksom går ut fra at den eneste grunnen til at jenter trener er for å imponere gutta.

Dette kommer sikkert som et sjokk på deg, men mange jenter trener fordi de vil det selv. Fordi de er opptatt av helsa si, fordi de liker det, fordi de synes det er gøy, fordi de selv synes det ser bra ut... Beklager altså, men dere styrer faktisk ikke hvert minste lille handling vi gjør.

Som en jente i tenårene så ser jeg at det er svært få som ikke trener for å swe bra ut typen eller en annen gut de vil iponere. de som trener for helsa er untaket. Vi kan ikke nevne alle untak i en diskusjon. Lettere å holde seg til det generelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...