Gå til innhold

Hvor mye teller utseendet?


May Brit

Anbefalte innlegg

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ella_*
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1 Utsende er viktig :) Tenker ikke for mye på d men liker å stelle meg og gå til frisør, trene osv da føler jeg meg bra :)

2 Bruker i grunn kanskje 20 min på å stelle meg til ny dag :)det er så innøvd at d går fort.

3 Dømmer aldri ut i fra utseende, folk som nødvendigvis ikke er de mest tiltrekkende er ofte de beste vennenne du kan ha :) men merker selv at andre dømmer meg ut ifra utseende hvis jeg feks møter nye mennesker så tar d litt tid før de slapper av rundt meg men de oppdager fort at jeg er veldig lett å prate med og har gode verdier ( tror jeg hvertfall..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Utseendet mitt er veldig viktig for meg. Det gjør meg tryggere når jeg møter nye mennesker. Når man er fornøyd med seg selv stråler man litt ekstra. Jeg får ofte komplement når jeg har gode dager og føler meg vell :jepp:

Tenker ikke ofte på det, men kanskje de gangene jeg ser meg i speilet. "Hjelp jeg så trøtt ut eller sminken holder seg godt i dag"

Jeg synes det indre betyr litt mer, men det er det ikke snakk om nå :)

2. Bruker 20-30 minutter max. Jeg elsker å sove og kan finne på fikse meg på jobb for å få sovet de ekstra minuttene :natti:

3. Nei. Jeg får jo klart et første inntrykk av utseende, enten pen eller mindre pen. Vurderingen min kommer fra kroppsholdning, måten de snakker på, går på, ler/smiler og deres selvtillit osv.

Er de veldig pene og har veldig høy selvtillit så kan jeg bli litt skremt. De 2 mennene jeg har vært forelsket var IKKE noe jeg ville snudd meg etter på i første gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Utseendet mitt er veldig viktig for meg. Det gjør meg tryggere når jeg møter nye mennesker. Når man er fornøyd med seg selv stråler man litt ekstra. Jeg får ofte komplement når jeg har gode dager og føler meg vell :jepp:

Tenker ikke ofte på det, men kanskje de gangene jeg ser meg i speilet. "Hjelp jeg så trøtt ut eller sminken holder seg godt i dag"

Jeg synes det indre betyr litt mer, men det er det ikke snakk om nå :)

2. Bruker 20-30 minutter max. Jeg elsker å sove og kan finne på fikse meg på jobb for å få sovet de ekstra minuttene :natti:

3. Nei. Jeg får jo klart et første inntrykk av utseende, enten pen eller mindre pen. Vurderingen min kommer fra kroppsholdning, måten de snakker på, går på, ler/smiler og deres selvtillit osv.

Er de veldig pene og har veldig høy selvtillit så kan jeg bli litt skremt. De 2 mennene jeg har vært forelsket var IKKE noe jeg ville snudd meg etter på i første gang :ler:

snudd meg etter i gata første gang...... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Mye. det er helt avgjørende for hvor ivrig jeg er på å ta kontakt. Etter at kontakt er opprettet betyr det mindre.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

For lite. Har dessverre ikke råd til å kjøpe det jeg vil av klær og sko. H&M duger egentlig ikke.

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Før kontakt, utelukende. Etter kontakt relativt. Kommer an på relasjonen,men hvoedsakelig vurderer jeg menneksre ut fra deres handlinger. Men kvinner som fører seg over snittet legges merke til uansett relasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Utseendet mitt betyr fremdeles veldig mye, selv om jeg vet vet at jeg får flere og flere andre kvalifikasjoner. Men det er jo utseendet som er synlig til andre. Det er veldig viktig for meg å alltid se bra ut - på jobb, på date, i studiesammenheng. Liker når folk ser på meg i gaten. Og bruker mye penger på klær - selv om jeg tenker godt før jeg kjøper noe nytt - det må passe inn i skapet mitt, eller, omvendt, sjokkere meg selv og de andre på gata.

Er veldig opptatt av vekt - den skal være 57, ikke mindre, ikke mer. Har jeg et par kilo som ferieminne, gjør jeg alt for å gå ned.

2.Bruker ikke så mye tid på å kle på seg, står ikke foran skapet i timevis - men det er på grunn av forberedelsesarbeid som foregår i hodet mitt. Jeg planlegger nøyaktig hva jeg skal ha på seg - alt fra sko til hår, tilbehør og parmyme. Å kle på seg - 10 min.

Make-up'en tar ikke så lang tid heller - dette er innøvd nå etter flere år med sminking. 4 min (enkel) 15min (nightclub).

Bruker veldig lang tid på å vaske håret - med alt jeg bruker til det tar det snart en time.

3.Jeg liker å se folk som har litt stil og kan ta vare på seg selv. Synes at tykke folk er litt... hm... latterlige. Jeg har hatt impulsive tanker om å gå bort til ei jente og si "du er TYKK TYKK TYKK. Gjør noe med det!!!!!!!!" Og har snakket med andre som får sånne tanker. Men ingen gjør det, selvfølgelig, det er jo uhøfflig. Men synes også at blonde er litt cheap, selv om jeg har vært helt blonde en gang i livet.

Legger ofte merke til hva de andre har på seg, men er ikke opptatt av varemerker - det skal gå grensen på hvor mye penger er det lurt å bruke på klesplagg som jeg skal bruke kanskje 10 ganger.

Men når jeg skal velge partner, så spiller utseendet faktisk mye mindre rolle enn utdannelse og ambisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg tror utseende teller utrolig mye for de fleste jenter! Hver dag er et evig mas i media om hvem som har den hotteste kroppen, og på hjemmebane er guttevennene mine meget fokuserte på søte og sexy jenter. Dette gjør at jeg selv blir meget kritisk til meg selv. Uansett hvor fine klær, heldig hårsveis osv man har, blir man alltid utkonkurrert av de klassiske vakre jentene som det er mange av her i Norge. Det her er noe jeg tenker på ganske ofte, spesielt nå som jeg har ganske ny kjæreste og skulle ønske jeg var penest i verden.

2. Bruker fra 20 min til en time.. det blir en runde med vasking av hår, hårføner, rettetang og legging av naturlig makeup før jeg går ut døra. En annen sak er at jeg bruker mye PENGER på utseende. Om noen produkter lover at de kan gjøre meg freshere, må jeg jo bare prøve.. (Jeg har ikke dårlig selvtillitt, selv om det kanskje høres slik ut i dette innlegget :))

3. Vurderer vanligvis ikke folk ut fra om de er pene eller ikke. Ser kanskje mer på hvordan de utrykker seg gjennom klær, spesielt hvis de skiller seg ut ved å være emo, "bimbo", ekstremt moteriktige, sporty osv.. Er enig i at kroppsholdning og oppførsel har mer å si.

Endret av teodora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Utseendet mitt betyr nokså lite for meg. Jeg vil naturligvis være ren og med noenlunde OK klær og hårfrisyre, men jeg tilbringer ikke timer foran speilet for å sminke og stashe meg,for å si det slik. Vanlig prosedyre er vel ca. 10-15 minutter om morgenen, og ca. det samme om kvelden. Skal jeg dusje og vaske håret samtidig så går det vel med 20 minutter, tenker jeg.

Min vurdering av andres utseende står vel noenlunde i stil. Jeg legger merke til det hvis folk ser uflidde ut (fett hår, sjuskete klær eller klær som jeg ikke synes passer sammen fargemessig) men henger meg ikke opp i om de er kledd i siste eller for den del nest siste mote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1: Utseende betyr en del, men kommer også an på hvor man er. Jeg gidder ikke "dresse" meg opp for å gå på butikken å handle en melk feks. men jeg vil jo se godt ut uansett kor jeg skal, så håret er et møst, resten kommer av seg selv. Og jeg NEKTER å gå et sted i joggebukse med mindre jeg skal trene, fiske, ele på tur. men det har jeg faktisk "fine" passende klær til og :)

2: Jeg kan bruke alt fra 10min til flere timer... Nå er håret mitt faktisk 70cm, så det sier seg selv at visst man skal krølle det ele noe, så tar det evigheter.. Og visst trening er medregnet i utseendet, så bruker jeg minimun 6 timer i uken til det :)

3: Jeg vurdere ikke andre etter utseende i den forstand, men det er det første man legger merke til når man møter en person.. Men jeg bryr meg i bunn og grunn ikke om personen er opptatt av utseende, bare personen er rein og grei :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

1. ikkje spesielt mykje. Er berre pga press frå samfunnet at eg gidd sjå nokolunde ut.

2. Brukar tid på utsjånaden? Eg kler på meg om morgonane...

3. Forhåndsdømmer vel alltids litt, men utsjånad er ikkje avgjerande for noko.

Men det seier seg sjølv at dersom ein legg identiteten sin i utsjånaden, så vil ein dømme andre desto hardare for det. Same gjelder vel dei fleste andre eigenskapar (intelligens osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Utseendet mitt er viktig for meg, men det er viktigere å føle seg vel ellers. Jeg liker å føle meg "fresh" selv om jeg bare skal en tur på butikken, og jeg tar lett maskara på en søndag jeg uansett bare skal sitte inne alene. Jeg føler meg derimot ikke vel om jeg gjør for mye for å se bedre ut, det gir en følelse av at det er så mye som må til for at jeg skal se pen ut, og i lengden fører det til en verre selvfølelse for meg. Jeg tenker ofte over utseendet mitt, og hva andre tenker om det. Jeg kunne ønske jeg ikke fokuserte så mye på det. :sukk:

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Jeg bruker kanskje sammenlagt en halvtime med alt fra dusj til sminke til klesvalg. Om jeg har en bra dag bruker jeg mindre tid, og har jeg en dårlig dag kan jeg ofte bruke veldig lang tid.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Jeg tar meg ofte i å vurdere (personligheten til) folk ut fra utseendet deres, noe jeg ofte må innse er galt å gjøre fordi det slår som oftest feil. Det er en veldig naturlig ting å 'dømme' noen pga utseendet, fordi det er det vi ser og det vi blir presentert for før vi blir kjent. Det er derimot et pluss for meg om en person ser velstelt og ren ut framfor å være direkte vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Utseendet mitt betyr veldig mye for meg. Jeg er veldig opptatt av å være velstelt. Velstelt for meg er at jeg dusjer hver morgen, alltid har på meg sminke, steller negler, er jevnlig hos frisøren osv.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Om morgenen bruker jeg ca. en halvtime - dette er inkludert dusjing. Hadde sikkert brukt lenger tid om det ikke var såpass innøvd. Et par ganger i uka bruker jeg minst en time der jeg steller meg fra topp til tå; tar ansiktsmaske, steller negler, fjerner hår og endel annet. Pluss at jeg trener to ganger i uka.

I tillegg er jeg veldig moteinteressert og bruker mye tid på å planlegge antrekk.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Jeg må ærlig innrømme at jeg er ganske rask til å dømme folk etter utseendet. Ikke etter hvordan de fysisk ser ut, hvis ikke de er ekstremt overvektig o.l., men etter hvordan de presenterer seg. Alle har potensiale til å se bra ut. Noen mer enn andre, men et velstelt og velkledd ytre skader ingen. Om jeg ser noen med uren hud, uten sminke i joggedress så tenker jeg at de er sjuskete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Utseendet mitt betyr veldig mye for meg. Jeg er vant til å se bra ut, og jeg bruker sminke hver dag, selv om jeg bare skal være hjemme. Håret er enkelt, det ser stort sett bra ut av seg selv hvis jeg gjør en god jobb når jeg vasker og tørker det, så holder det seg fint et par dager. Bruker egentlig for lite tid til å planlegge antrekk. Har så mye fint i skapet, men det blir hengende der, selv om jeg kunne brukt de mye i hverdagen.

Jeg har en sporty livsstil, og bruker mye sportsklær. Og da snakker ikke om JOGGEBUKSE;)

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

10 min på morran.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Som en annen sa, en ser jo hvordan andre presenterer seg. En legger jp førstinntrykket ut fra det, og setter kanskje folk i en eller annen sosial bås. Den betyr ikke noe når jeg er kjent med personen, selv om den klær og slikt absolutt sier noe om hvem man er/vil være.

Jeg som alltid har vært ei snuppe i høyhælte sko og støvletter, har måttet skifte stil fullstendig, forresten. Nytter ikke, og ser helt rart ut, når man har en 50 kilo valp med seg ut. Da må man ha litt fotfeste;)

Så jeg innser at jeg selv blir vurdert annerledes enn før. Det med sportsklær hører også inn der. Når jeg kommer fra trening med hunden, og må inn på butikken, drar jeg ikke hjem for å skifte først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Det betyr mye. Trener regelmessig, og etter at jeg ble singel har jeg innført en rutine som gjør at jeg trener daglig. Merker at det hjelper på både selvtillit og humør. Jeg har danset aktivt siden jeg var barn, så jeg har alltid hatt god beherskelse og et godt forhold til kroppen min.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Jeg er så heldig som har farger som gjør at jeg ikke trenger mye sminke. Bruker mascara, øyeskygge, fundation, lipgloss etc., men er veldig opptatt av å se naturlig ut. Det jeg bruker mest tid på er å rette ut håret. Har veldig langt hår. Ellers dusjer jeg hver morgen og trener som sagt daglig. Vil tro at jeg bruker rundt 1,5- 2 timer daglig på utseendet. (Ja, jeg trener mye). Liker å kle meg fint, men følger ikke motene slavisk. Der liker jeg bedre å mixe og trikse meg fram til en egen stil.

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Nei, det gjør jeg ikke. Men det er viktig at personen har noenlunde OK hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Utseende betyr mye. Men ikke alt, heldigvis. Jeg har med åra lært meg det. :)

2. Når jeg skal på noe, så liker jeg å ta meg bra ut. Da kan jeg bruke ganske mye tid. Mesteparten av tiden går til å finne klær da. Liker å ta vare på hud og hår.

3. Jeg vurderer nok mer enn jeg selv er klar over. Men jeg forsøker å ikke dømme noen kun basert på utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Mitt utseende betyr veldig mye for meg, tenker over det daglig, og er opptatt av å holde meg i form og se bra ut.

2. Tjaa, det spørs. Bruker en halvtime etter dusjing hver morgen for å føne/ordne håret, og sminke meg. Gjerne en time hvis jeg skal ut i helgene o.l. Men tar man med tiden som går på trening for å holde kroppen i form, så går det fort en 6-7 timer i uken på det.

3. Tenker ikke så mye på hvordan andre ser ut, for meg er det viktigst at jeg er fornøyd med meg selv, og føler at jeg selv ser bra ut. Hvis noen har et spesielt sjuskete utseende så dømmer jeg kanskje litt for mye utifra det, og må iblant ta tilbake førsteinntrykket. Hos en kjæreste er det viktig at han tar vare på seg selv, om han så er verdens kjekkeste eller ei, er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Distiller
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Utseendet mitt betyr ganske mye for meg. Tenker på utseendet mitt hver dag, og er vel opptatt av å se så bra som mulig ut når jeg skal ut blandt folk.

2. Inkludert dusj og hårføning bruker jeg nok ca 30 minutter. Det meste går automatisk og blir rutine.

3. Bryr meg ikke så mye om hvordan andre ser ut, så lenge de er rene og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Mitt eget utseende betyr ganske mye for meg, men merker at det betyr mer når jeg er singel!! Føler vel gjerne at det har mye å si hvordan man ser ut når man skal finne seg partner, men for eks. venner og kollegaer er det ikke så nøye med hva de syns om mitt utseende. Men meker at jeg er mye mer utadvendt på dager jeg føler meg "fresh" enn dager hvor jeg gjerne ikke har stelt meg så bra og ikke føler meg så "attraktiv".

2. Bruker noen minutter om morgenen, kanskje 10-15 minutter hvis jeg har tid (utenom dusj da...) Men om kvelden tar jeg meg gjerne nærmere 20 minutter på badet med tanntåd og sminkefjerner ol. og så bruker jeg opptil flere timer hvis jeg skal ut på byn!! (noe som er sjelden).

3. Jeg vurderer desverre andre utifra utseende, men mer klær og hår enn selve symmetrien i fjeset da dette er jo ikke noe noen kan noe for. men er en person grå og har dårlig klesstil har jeg nok en tendens til å "hevde" meg over de og tro jeg er bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...