Gå til innhold

Hvor mye teller utseendet?


May Brit

Anbefalte innlegg

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Utseendet mitt betyr endel for meg. Jeg sminker meg hvis jeg skal noe, men om jeg bare skal gå hjemme en dag, kan jeg gjerne sette håret i en hårtopp og være usminket. Tidligere hadde jeg nærmest angst for å vise meg uten sminke foran kjæresten min. Ofte jeg stod opp på natta for å sminke meg, så han ikke skulle se hvordan jeg egentlig så ut. Men nå bryr jeg meg ikke lengere om akkurat den biten. Er ofte usminket sammen med han, og han sier at han liker meg mye bedre uten. (sikkert bare for å være snill, men...)

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Det varierer. Hvis jeg bare skal på jobb eller noe, bruker jeg gjerne bare 10 minutter på sminkingen, men dersom jeg skal ut på byen eller lignende, kan jeg gjerne stå en time og dolle meg!

)2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Jeg forhåndsdømmer ikke folk. Så utseendet til folk bryr jeg meg ikke om. Hvordan utseendet til vennene mine er, bryr jeg meg heller ikke om, da det er det indre som teller. Når det kommer til kjæreste, er jeg litt mer kresen. Selvfølgelig er personligheten det viktigste, men det er greit at kjæresten ser okei ut da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Caylee

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Utseende betyr veldig mye for meg. Jeg tenkerpå det ganske ofte. Litt for mye egentlig. Men det er nok fordi at samfunnet nesten bare dreier seg om utseende.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Ikke mye. jeg står opp, grer håret, setter i noen spenner såå Ferdig :)

)2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Jeg har alltid vært en person som ikke dømmer andre etter utseende. Jeg velger ikke venner etter utseende men personligheten. Kjæreste derimot går bare på utseende og personlighet. Men mest personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1) Jeg tenker på det halvofte vil jeg si. Jeg er ikke besatt av mitt eget utseende. Men jeg vil gjerne være pen, og bekymrer meg noen ganger over at det jeg har på meg er lite kledelig. For min egen del er det viktigste med mitt eget utseende at jeg føler at det viser noe av personligheten min. Jeg vil for eksempel ikke jåle meg veldig opp. Men liker heller å gå i personlige klær.

2) Jeg bruker ca 5-20 min på å stelle meg hver dag med tenker på hår/sminke/prøve forskjellige klær. Dette er ikke medregna treing (som jeg gjør for velvære og ikke utseende) og dusj og vanlig påkledning.

3) Jeg vurderer nok andre litt ut i fra utseende første gangen. Jeg tror det er umulig å ikke "dømme" en person etter utseende første gangen. Det er jo alt man har å gå etter. Ut i fra utseende får man en følelse (ikke noe mer) av hvor gammel personen er, hva slags kjønn, hva slags holdninger og hva slags interesser personen har. Men det betyr veldig lite når jeg har møtt personen flere ganger. Men foreksempel kjærestemessig, så ønsker jeg jo helst en på min alder og ikke av de 5% styggeste eller overdrevent jålete. Men hvis alt annet klaffa enn utseende. Hvis han var mannen jeg har drømt om, sjelevennen min, så ville jeg faktisk akseptert en stygg mann på 80 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Mitt eget utseende betyr mye. Føler jeg meg ikke bra, blir jeg litt sjenert og selvtillig daler drastisk. Jeg tenker over utseendet spesielt mye, men tanker rundt det kommer mest når jeg er alene.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Dette varierer veldig. Skal jeg på skolen holder det med litt maskara og gre håret. Skal jeg ut eller med kjæreste doller jeg meg opp. Alt fra 5 min til 1 time, kan jeg bruke på utseendet.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Jeg er vokst opp med at utseendet er noe som vil forsvinne, men personlighet vil alltid være der, så jeg vurderer folk etter personligheten. Aldri utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Utseende er veldig viktig. Det er som oftest gjennom utseende man gir førsteinntrykket. Og for å gi godt inntrykk, teller utseende mye! Jeg tenker over det hver gang jeg ser meg selv i speilet. Så for meg er dette veldig VIKTIG!

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende

Jeg bruker vanligvis ikke lang tid.. Litt avhengign av hvor trøtt jeg er da om morgenen seff. Nesten uansett hva jeg skal, MÅ jeg ha på mascara, eyeliner og litt pudder. Ellers føler jeg meg ustelt.. Hvis jeg skal på fest eller liknende bruker jeg nok noe lenger tid.. Tilsammen på dusj, sminke, hårstell og påkledning bruker jeg vel ca 30 min.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Er vel kanskje noe av det første jeg legger merke te..? selvom personligheten er det viktigste har utseende møe å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Det betyr mye for sevltilliten min, pga jeg ble mye mobbet før i ungdomstiden. jeg er pen nå, og det vet jeg. men mobbingen har satt sine spor. selvom jeg vet at mange sier jeg er pen og at jeg har veldig fint hår, hud, smil og øyne. tenker på det ofte. kanskje oftere enn andre. har litt dårlig selvtillit pga har fått mange stygge kommentarer i mitt liv, selvom jeg aldri viser det. når jeg går ut ser det ut som jeg har verdens beste selvtillit, men jeg føler meg bedre også da pga har stelt håret ekstra og har fine klær og sko på:)

2) bruker mye tid. rens morgen og kveld, skrubb to ganger i uken og ansiktsmasker. med dusj bruker jeg kanskje 3 kvarter om morgenen.

3) Vurderer kanskje litt, men ikke mer enn andre tror jeg. får jo et første intrykk av personen. hvis personen ikke smiler og ikke ler eller er glad, så får jeg et intrykk av at personen tror den er noe eller at den ikke har det bra med seg selv. Personer som ikke smiler er det verste jeg vet. smil å vær glad:)

ellers er utseende ikke avgjørene for noe med personen å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Mitt utseende betyr mye for meg. Det å føle meg bra i forhold til utseende. Jeg tenker på dette veldig ofte, dvs flere ganger om dagen. Har vel blitt mer opptatt av utseende nå som jeg har fått utbytte av treningen.

2. På det daglige bruker jeg vel ca 1 time til sammen hver dag på utseende. Sminke, hårfiksing osv.

Vedlikehold av kropp går kanskje ikke under dette, trener jo hver dag for å holde meg i fin form :trene:

3. Jeg vurderer vel andre ut ifra utseende, men ikke på den måten man kanskje tenker på først. Jeg kan tenke alt ifra at han/hun er utrolig pen, til at jeg syns han/hun ser ut som et koselig menneske :)

Mitt eget utseende er viktigere for meg enn andres. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Teller litt.. Utgangspunktet for dagen er bedre om jeg står opp, dusjer og føler jeg fikk "dreis på hår, sminke og klær" i dag! :fnise:

Bruker lite tid.. napper bryn, og barberer.. en gang i uken! To minutter med sminke hver dag..

Gjerne en spa behandling eller to i året...

Et par perioder i året tar jeg litt solarium.. (tar kanskje solarium til sammen 12 ganger to perioder i året.. )

Jeg vurderer litt på utseende når jeg treffer andre.

Men, utrolig hvor lurt man kan bli!!! :fnise:

Det er jo faktisk når man blir kjent med et annet menneske man opplever de virkelige kvalitetene.. og DA hender det at Ugly Betty blir Jennifer Aniston!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...