Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Jeg tror jeg tenker sånn normalt ofte på mitt eget utseende. Liker jo selvsagt å føle meg fin og velstelt, men jeg kan også gå på butikken i min kjæres pysjamasbukse og uten sminke uten at det gjør meg noe. Så, sånn passe? :)

2. Om morgenen bruker jeg rundt 10 minutter på å gjøre meg klar til jobb (dusjer om kvelden). Litt lengre dersom jeg skal noe spesielt. Da kan jeg bruke en time på å sminke meg, fikse hår og finne klær.

3. Jeg tror ikke jeg vurderer andre så veldig mye ut fra utseende, men førsteinntrykket er jo ''all about'' hvordan en person ser ut. Når jeg er blitt kjent med en person kan de se ut som et troll eller en modell uten at jeg bryr meg - så lenge jeg synes de er bra folk er det nok for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fin tråd...

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Har nok tenket mye på det gjennom oppvekst og litt mindre i voksen alder. Merker at uteseende teller mer når en går igjennom kriser med f.eks partner. Dvs, når faste relasjoner brister, blir utseende mer viktig.

Mye, trener masse. Men tenker at det er en vinn-vinn. Bra utseende betyr trening - når en kommer over 40, men gir også fysisk velverende.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

For å vere helt ærlig, jeg er gutt: Det som betyr mest er et pent ansikt og hvilken personlighet hun utstråler der og da (følger ofte et pent ansikt). Må ikke være for tykk, men må ha rett kvinnelighet - bryster, kropp som jeg liker. Så enkelt er det. Utsjående betyr alt - men er individuelt.

Blir litt oppgitt av de som sier at "øynene betyr alt" el. personlighet. Trur ikkje på det, for har du vakre øyner, er du vakker, har du ikke... Øynene forteller ikke mer.

Til slutt, ekte personlighet for komplisert til å bruke som utvelgelse. Har brukt 20 år ... (det er en grunn til at arrangerte ekteskap funker)

Gjest emmeline
Skrevet

1. Det betyr veldig mye. Om jeg føler meg bra eller dårlig utseendemesiig kan avgjøre hvordan jeg har det den dagen. Jeg tenker over utseendet mitt svært ofte, og har ikke tall på hvor mange ganger jeg ser meg i speilet iløpet av en dag.

2. Jeg bruker iallefall mer tid enn andre jeg kjenner, men det varierer ettersom hva jeg skal. På en vanlig hverdag bruker jeg rundt 1 time, men om jeg skal på fest o.l. bruker jeg over 2 timer.

3. Jeg vurderer nok andre etter utseende. Men det hindrer meg ikke i å bli kjent med noen, og utseendet til andre betyr egentlig ingenting for meg. Jeg velger ikke venner ut ifra det, men jeg kan vurdere meg selv altfor mye etter andres utseende.

Gjest Gjest_anett_*
Skrevet
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

Gjest Gjest_Kongla_*
Skrevet

Har vorte veldig opptatt av utseendet no. Etter en vektoppgang på 20 kg i forbindelse med fødsel føler jeg meg håpløs hver dag. har vanskelig med å finne klær å ha på meg. Ingenting sitter som det skal. Før var ikke dette noe problem, jeg kunne kjøpe hva som helst, for jeg kom in i "rett" størrelse. Trodde ikke at utseendet var sååå nøye. Men no føler jeg meg ikke vel med meg selv, å da utstråler jeg ikke det samme som før. No er jeg usikker å føler at "alle" ser på meg at jeg ikke føler meg bra.

Har lagt merke til at de personene som utstråler selvsikkerhet som regel er mennesker som ikke er overvektige. Tenkte ikke så mye på utseendet før, det var liksom veldig lett å se bra ut. Men no må jeg anstrenge meg skikkelig for å føle meg vel, noe som ikke går så veldig bra. :sukk:

Skrevet

1. Det er utrolig viktig for hvordan jeg føler meg og oppfører meg ute i verden. Har jeg en dårlig dag og føler meg ufresh kan det hende jeg velger å bli hjemme i stedet for å gå ut på kvelden. Tenker daglig på hva jeg er fornøyd med og misfornøyd med. Anser (desverre) mye av min verdi for å være tilknyttet utseende.

2. Ca 1 time og morgen og ca 15-30 min om jeg skal ut igjen senere, eller 1 time hvis jeg skal på fest. Det gjelder hovedsaklig sminke og hår.

3. Veldig mye, jeg gjør meg en oppfatning baser på hvordan han/hun ser ut. Men det er ikke nødvendigvis slik at pene mennesker er mest interessante, de har oftere dårligere utviklede personligheter.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Mitt utseende betyr mye for meg, i den forstand at jeg liker utseende mitt og prøver å gjøre det beste jeg kan ut av det jeg har fått tildelt. Tenker på det hver dag i forbindelse med at jeg steller meg hver dag, det er ikke alltid jeg sminker meg for jeg liker utseende mitt både med og uten sminke

Om morgenen bruker jeg ca 10-15 minutt på en kjapp vask, tannpuss, sminke og ordne håret. Dersom jeg dusjer bruker jeg ca 1/2 time på alt. Ellers litt tid innimellom på å stelle neglene,ansiktsmaske osv. Renser huden og pusser tennene hver kveld før leggetid

Jeg vurderer nok mennesker utifra utseende mest når det gjelder hygiene, utstråling, ansiktsuttrykk og kroppsspråk mye mer enn selve utssende av kropp,ansikt og hår.

Skrevet (endret)
jeg tror ikke gutter "ser sånn" på oss jenter. gutter vil ha ei annminnelig søt jente ;) ikke for mye sminke, helst langt hår. og normal vekt som passer til høyden. vi jenter doller oss bare opp for andre jenter, fordi alle er konkurennter i våre øyne ;) jeg gir mer eller mindre, mest mer, beng i hele den greia. pynter meg for typen min jeg ;) ...

Ja, takke meg til alminnelige "søte" jenter som kler seg litt uhøytidelig og som smiler til verden. :) De er 10 ganger så sjarmerende som de pyntedukkene som tripper mellom shoppingsentra og forpleining. Går jo ikke an å ha det morro med sånne stive jenter som er mer opptatt av utseendet enn å slå seg løs og ha det gøy. Pynte seg kan de gjøre til fest.

Det er vel kvinnene som har satt standarden innen mote, det er vel dere som vil ha det sånn. Klesmoten er jo først og fremst skapt av og for kvinner. Tror gutter flest kler seg opp for å bli godtatt av jentene, fordi de vet at jenter er opptatt av klesstil. Jeg for min del går i det jeg føler meg komfortabel i, men allikevel allminnelige klær. Så pynter jeg meg litt ekstra til selskap og fest.

Jeg tenker at jo mer dolla en jente er jo kjedeligere er hun. Det er sånn fokus på fasade i samfunnet at det er nesten ingenting som er alminnelig lenger, jeg savner det jordnære, det ekte og det sanne, men istedet får jeg det jeg får "innpakket i glanspapir". Ser fint ut utenpå.

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om utseendet mitt, men vil jo selvsagt at noen skal like meg. :klemmer: Alle vil jo det.

Enten folk går etter utseende, selvsikkerhet, klesstil, måten noen går på etc. så går alle disse egenskapene på det ytre og overfladiske, og de menneskene behøver ikke å være noe bedre innvendig. Jeg vil nærmere påstå det motsatte for visse ytre trekk. F.eks. viser det seg at jo mer attraktive noen er, jo mer kravstore er de gjerne, og jo mindre trofaste er de vanligvis og.

Endret av stille*smil
Gjest Linn-Therese
Skrevet

Utseende betyr veldig mye for meg, jeg er så utrolig glad for at jeg ser ut som jeg gjør. Det er ingen hemmelighet at det er en fordel å være pen i mange sammenhenger.

Jeg gjør veldig mye for å se best mulig ut. Jeg spiser ikke melkeprodukter, hvitt mel eller sukker-minst mulig karbohydrater. Sukker er veldig usunt for kroppen og huden spesielt. Drikker sjelden alkohol.

Hver dag tar jeg Omega3, Ginko biloba, og C-vitaminer. En gang i uken tar jeg hårkur og ansiktsmaske. Drikker masse vann og smiler!

Får mye komplimenter for at jeg ser sunn og slank ut, du blir hva du spiser!

Dømmer ofte mennesker etter hva de har på seg, sminke og hårfarge, feks den klassiske brunkrem baben med ihjelbleket hår og canada goose+megaperleøredobber er lett å dømme. Men jeg gir alltid folk en sjanse til å vise at de er noe annet enn de fremstår som, det er ikke alltid folk er klar over hva slags signaler de sender ut. Mennesker mer original stil interesserer meg, de som er stilsikre og tør å skille seg ut- imotsetnging til de klassiske bertene med UGGS som følger hver eneste lille trend. Jeg syns "trendy" mennesker gir uttrykk for at de er desperate etter å være noe, hvis man har selvtillit og sin egen mening om hva som er estetisk tiltalende har man ikke behov for å være med på siste trendbølge hele tiden. Trender er skapt av markedskreftene!

• 2 uker senere...
Skrevet
fisk?

..som Gud sa til silda, man kan ikke gjøre alle til laks.

men alle kvinner vil jo ha laksen...

Skrevet

1. Mitt eget utseende betyr dessverre altfor mye for meg. Dette bunner i dårlig selvbilde, og jeg har store problemer med å ha det bra dersom jeg føler meg stygg en dag. Skulle ønske jeg kunne slappe litt mer av, og blåse litt mer i hvordan jeg så ut. I "teorien" er jeg jo fullstendig klar over at når alt kommer til alt betyr utseende latterlig lite. Klarer bare ikke helt å overbevise følelsene mine om det...

2. Ganske mye. Kjører full pakke med sminke hver dag. Jeg trener og spiser sunt også, noe som selvsagt har innvirkning på utseendet, men som jeg gjør først og fremst for å ta vare på helsen min.

3. Svært lite. Jeg kan ta meg selv i å dømme folk ut i fra utstrålig og hvordan de ter seg på (typiske "bitchy" jenter med barbietendenser f.eks), men utseendet alene bryr jeg meg sjelden om. Det samme gjelder menns utseende. Jeg har aldri blitt sammen med en mann pga hans utseende.

Skrevet

1. Betyr vel mye for meg, men ikke alt. Tenker ikke mye på det, men titter ofte i speilet må jeg nok inndrømme. Føler meg alltid litt bedre vist jeg får blikk fra gata. (men det gjør vel de fleste?)

2. På morgene bruker jeg 10-50 min, varierer veldig. Til fest bruker jeg ca. 2 timer.

3. Jeg vurderer folk mer i fra kroppsspråket de utgir. Smiler de, er de sure osv..

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. På den ene siden betyr det veldig mye, på den måten at jeg mer eller mindre konstant er på slanker'n og ofte føler meg for fet. På den annen side er jeg ikke så opptatt av klær og mote.

2. Jeg bruker rundt 30 minutter på badet om morgenen.

3. Jeg danner meg vel alltid et førsteinntrykk av et menneske kun basert på utseendet, men inntrykket kan endre seg raskt når jeg kommer i prat med vedkommende.

Skrevet

1.Tenker ikke ofte over mitt utseende ofte, men tar et overblikk i helfigurspeilet før jeg går på jobb, eventuellt skifter hvis jeg kommer på noe som hadde passet bedre. Går da rakrygget og føler meg fin resten av dagen.

2.10 min

3. Dømmer ingen på utseende, men er gir komplimanger til dem på jobb som jeg ser har gjort en lite anstrengelse for å være penere den dagen.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

1. Mitt utseende betyr meget for meg. Men det er faktisk sjeldent jeg tar meg tid til å pynte meg før jobb ol. Dette skyldes at jeg er veldig trøtt om morningen. :gjeiper:

2. Jeg bruker mye tid OG penger. Jeg bruker så mye tid på utseende at det er skremmende til tider. I dag har jeg sittet å lest på sminkeblogger i flere timer. Rart jeg er så opphengt i det, når jeg aldri tar meg tid til å pynte meg selv.

3. Veldig mye. Det er stygt å si det men jeg kan f.eks ikke ønske å bli bedre kjent med en jente dersom hun er for "stygg". Men det tror jeg mer henger i at hun ikke har lik min personlighet. Ellers betyr utseende utrolig mye i verden. Mange mennesker hadde ikke blitt så suksessfulle dersom de ikke hadde sitt utseende å takke!

• 1 måned senere...
Skrevet

1. Mitt utseende betydde mye for meg før. Som ungdom var jeg en "populær jente", og følte kanskje presset for å fortsette å være det. Da jeg begynte å bli 19-20,fikk jeg et annet forhold til meg selv og mitt utseende. Det er nok ganske vanlig at man gjør seg opp noen meninger om livet i denne alderen.

Jeg ønsker ikke å bli dømt ut i fra mitt utseende, derfor bruker jeg heller ikke mye tid på å se pyntet ut.

2. Jeg finner at jeg bruker mindre tid på utseende enn noen sinne, og samtidig er tryggere på meg selv enn noen sinne. Jeg er student, og dersom jeg forsover meg, prioriterer jeg frokost framfor sminke. Før ville det vært motsatt. Mitt nåværende skjønnhetsfokus ligger i at jeg har ren hud, rene tenner og rent hår. Daglig bruker jeg bare litt øyensminke (2 min?).

3. Jeg vurderer andre mennesker først og fremst ut i fra deres utstråling, ikke deres utseende. Jeg velger mine venner basert på hvem jeg finner det givende å være sammen med. Ingen er "for stygg" til å være venn med meg. Jeg gidder ikke sitte med en gjeng pyntedokker og snakke om sminke og vesker. Understreker at jeg også vet om mange supervakre folk som også er lynende intelligente og morsomme. Med andre ord: Hvordan man ser ut trenger ikke spille den minste rolle.

Gjest Challabe
Skrevet

Utseende betyr mye. Jeg synes det er viktig å være velstelt, og jeg elsker å pynte meg.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?Det kommer helt ann på hva du mener. Om morgenen kanskje 20 min. Før jeg skal på fest opptil 2 timer.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende? En god del faktisk. De vennene man har sier veldig mye om hvem man selv er som person, så jeg tror det er viktig for meg at vennene mine er like meg selv og reflekterer hvem jeg er på en måte. Og som sagt synes jeg det er viktig å være velstelt. Likevel har jeg møtt veldig alrighte mennesker som ikke nødvendigvis har utseendet med seg, og da tar jeg meg selv i å være fordomsfull.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Utseendet mitt har alt og si for meg, mitt eget vel og merke. Det ødelegger hverdagen min..

Skrevet

1. Jeg tenker altfor mye på mitt utseende. Det är alltid noe som kan endres på eller förbedres. Har haft anorexi i mange år dock och det är väl det som fortfarande ligger och spökar.

2. Jag brukar mye tid på att tenke over ting som ska göres och på planleggning av trening och sådant. Men jag sminker mig ikke hver morgen (har inget jobb och ingenstans att ta vägen ändå). Trener hver dag.

2. Jag trur att jag vurderer utseende mer än jag själv trur. Men jag försöker att inte dömma folk etter hur de ser ut. Men jag trur att man automatiskt dras till folk i samma liga som en själv. Alltså inte för snygga och inte för "stygge".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...