Gå til innhold

Hvor mye teller utseendet?


May Brit

Anbefalte innlegg

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Prøver alltid å se ordentlig ut. Enten det gjelder klær eller kropp. Har et avslappet forhold til meg selv, trener 2 ganger i uken.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Ca. 15min om morgenen og samme om kvelden, i dette er alle aktivitet på badet regnet med.

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Reagerer på dårlig hygiene osv.

Jeg dømmer nok folk raskt ved et øyekast. Klær, oppførsel og utseende sier mye.. men man tar ofte også feil, siden alle i disse dager hermer etter moter som er inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Langt mot Nord
Utseendet har veldig lite å si hvis man har orden på seg selv og livet.

fisk?

..som Gud sa til silda, man kan ikke gjøre alle til laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Mitt eget utseende betyr nok en del for meg. Jeg har bestandig vært opptatt av hvilke produkter, farger, former etc som passer til meg. Er nøye med hva jeg putter på huden.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Det avhenger av hvor jeg skal og når på dagen det er. Noen dager kan jeg bruke 5 min andre 1 time.

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Kommer an på. Hygiene er viktig og det samme med holdningen personen har. Jeg har selvsagt noen preferanser når det kommer til hva jeg finner tiltrekkende, blant annet syntes jeg de karakteristiske trekkene til menn fra øst europea og midtøsten er så lite tiltrekkende at jeg ikke kunne vært i forhold med noen som har de. Overfladisk, ja, men det er bare slik jeg fungerer. Fedme er noe jeg prøver å ha forståelse for (her er det snakk om noe mer enn et par kilo for mye), men når man ser en familie hvor alle og enhver er smellfeite sitter på mac donalds dømmer jeg. Når det kommer til klær, merker og mote bryr jeg meg egentlig fint lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angie_*

1. Utseende betyr nok mye for meg, jeg tenker en del over det og bruker mye tid og penger på klær, kosmetikk og hår. Jeg er opptatt av å se sånn noenlunde bra ut i alle situasjoner, og dagsform og humør påvirkes også av det.

2. Jeg er en dreven jåle så jeg kan bruke under 10 minutter på rens av ansikt, hverdagssminke og fikse sveisen om morgenen. Men jeg liker å bruke lengre tid, helst 1 time om jeg skal dusje. I helgene så tar jeg meg gjerne tid til full kroppsoverhaling fra topp til tå og litt mer avansert hårstyling og sminketeknikker. Regner man med all tiden jeg bruker på å lese om og handle inn klær og kosmetikk og sette sammen antrekk så blir det nok en del timer i uka!

3. Jeg tror jeg vurderer veldig mye ut fra fremtoning, men ikke så mye ut fra selve utseendet hvis det gir mening. Altså er det ikke det gud ga deg jeg dømmer ut fra, men hva du har gjort ut av det selv. Det jeg ofte reagerer negativt på er folk med kjip klesstil eller uflatterende og dårlig påført sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Mitt eget utseende betyr veldig mye for meg! Føler meg ikke komfortabel med å gå utenfor dør uten at jeg har ordnet meg.

Tenker over dette ofte.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Kommer an på hva jeg skal. Bruker mellom 1 time og 1 1/2 time på morgenen på hverdager, og skal jeg på byen eller noe så blir det litt lenger.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Jeg vurderer nok andre mer ut fra utseende enn jeg liker å tro selv. Men det handler mer om hva jeg vil (og ikke vil) at andre skal tenke om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

1. Jeg er opptatt av å se så bra ut som det er mulig for meg å gjøre, altså gjøre det beste ut av det jeg har. God hygiene, kledd etter anledning, sminker meg litt og liker å se bra ut på håret.

2. Jeg bruker ca en halv time på badet om morgenen. Det inkluderer dusj, hårvask/føn, tannpuss, kle på meg og ha på mascara.

Har egenpleiekvelder i blant, barberer, smører, klipper tånegler osv.

3. Jeg er nok fæl til å dømme folk etter utseendet. Det er ikke noe jeg er stolt av, men må bare tilstå min brøde her.

Heldigvis er jeg den første til å innrømme det hvis jeg har feilbedømt andre mennesker ut fra utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jesusfashion

1. Vi bryr oss sånn lagom om hvordan vi ser ut i andres øyne. Vi tenker mest på ALT annet.

2. Vi bruker samla sett en halv dag.

3. Bare de har noe strikka på seg, gåre!

xoxo Jesusfashion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway
Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1. Hvert min ca. Men jeg er også fiksert da og går jevnlig til psykolog for å fokusere på andre ting!

2. Ingenting på håret, har dreads. 10 min på sminke. med min vannskrekk, bruker jeg 3 min i dusjen. Klær kan jeg bruke 1 kvarter/20 min på derimot.

3. Lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Mitt eget utseende er veldig viktig for meg. Tenker ikke over hvordan jeg ser ut hvert eneste våkent minutt, men blir nok mange ganger i løpet av dagen ja. Hovedsaklig streifetanker når jeg går forbi et speil ("uhm, bustete hår nå", "ser litt feit ut i den jakka her"), men har jo som de fleste andre kvinner mine bekymringstanker om at jeg ikke er tynn nok, sexy nok, kjedelig stil og nesa liker jeg jo IKKE ;)

2. 5-15 minutter hver morgen (ta på mascara, pusse tenner, børste gjennom håret, finne noen klær som passer ok til været og dagens formål). Blir fort en halvtimes pynting om jeg skal på fest. Dusjer annenhver dag, har ikke råd til frisør og hudpleier så det utgår. Elsker å titte i klesbuikker, men blir stort sett bare vindusshopping - vet ikke om det teller?

3. Altfor mye, antagelig. Trekker meg unna jenter som er klart over meg på skjønnhetsskalaen; regner med at de stort sett interesserer seg for festing og utseende og at vi ikke har noe til felles. Regner også med at dersom de vil være venner med meg, så har de god nok selvtillit til å innlede en samtale selv. Helt sikkert feil i mange tilfeller.

Jeg ser for tiden ganske normal ut, men hadde i mange år en veldig spesiell stil med mange piercinger, blå hanekam, rimelig spesielle klær etc. Merket at jeg tiltrakk og frastøtte meg folk mye lettere enn jeg gjør nå; følte igrunnen at å bli sett litt ekstra på på den måten var et stort pluss.

Utseende på menn tenker jeg ikke over, med mindre de er ekstremt ekle eller "boybandgutter/kokaingutter" - da holder jeg med langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

1. Utseendet mitt betyr mye for meg, men med alderen har jeg blitt tryggere på meg selv. Før måtte jeg alltid stæsje meg opp samme hva jeg skulle. Nå velger jeg gjerne komfort, og nekter å gå i for trange sko selv om de kanskje ser finere ut på foten ;)

2. Det varierer. Om jeg skal på jobb, bruker jeg ikke mer enn 10-15 minutter. Om jeg skal ut på noe, ca. en halvtime. Skal jeg på byen går det nok fort en time.

3. Mer enn jeg liker. Det er lett å gjøre seg et førsteinntrykk eller tenke at en person er en typisk "råner" eller "bimbo". Heldigvis blir dette også mindre viktig med årene, så nå har jeg nok begge typer venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye, jeg får det som jeg vil og har helt klart en invirkning på mennesker- men jeg bruker det kun positivt, det er en mening med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke gutter "ser sånn" på oss jenter. gutter vil ha ei annminnelig søt jente ;) ikke for mye sminke, helst langt hår. og normal vekt som passer til høyden. vi jenter doller oss bare opp for andre jenter, fordi alle er konkurennter i våre øyne ;) jeg gir mer eller mindre, mest mer, beng i hele den greia. pynter meg for typen min jeg ;) selv om det er bare meg og han på hytta lissom. bryr meg om meg selv og vil ta vare på meg selv, både utsenemessig og det inndre, trener hver dag for å holde meg sunn og spiser som regel sunn mat og pynter meg når jeg har tid, 1 gang i ika kanskje. men er fornøyd med meg selv, kanskje ikke 100% hele meg, altid noe man vill forandre, men har SLUTTA å tenke såmm, vil altid vær NOE uansett ;) tar meg selv som jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisk?

..som Gud sa til silda, man kan ikke gjøre alle til laks.

Foreslår du leser noen bøker om hva menneske egentlig leter etter i en partner, spesielt kvinner. Menn fokuserer mer på utseendet ja.

Gud "skapte" verden på 7 dager, men de fleste vet jo at det er feil ;), også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest-mann
1.Utseendet mitt betyr fremdeles veldig mye, selv om jeg vet vet at jeg får flere og flere andre kvalifikasjoner. Men det er jo utseendet som er synlig til andre. Det er veldig viktig for meg å alltid se bra ut - på jobb, på date, i studiesammenheng. Liker når folk ser på meg i gaten. Og bruker mye penger på klær - selv om jeg tenker godt før jeg kjøper noe nytt - det må passe inn i skapet mitt, eller, omvendt, sjokkere meg selv og de andre på gata.

Er veldig opptatt av vekt - den skal være 57, ikke mindre, ikke mer. Har jeg et par kilo som ferieminne, gjør jeg alt for å gå ned.

2.Bruker ikke så mye tid på å kle på seg, står ikke foran skapet i timevis - men det er på grunn av forberedelsesarbeid som foregår i hodet mitt. Jeg planlegger nøyaktig hva jeg skal ha på seg - alt fra sko til hår, tilbehør og parmyme. Å kle på seg - 10 min.

Make-up'en tar ikke så lang tid heller - dette er innøvd nå etter flere år med sminking. 4 min (enkel) 15min (nightclub).

Bruker veldig lang tid på å vaske håret - med alt jeg bruker til det tar det snart en time.

3.Jeg liker å se folk som har litt stil og kan ta vare på seg selv. Synes at tykke folk er litt... hm... latterlige. Jeg har hatt impulsive tanker om å gå bort til ei jente og si "du er TYKK TYKK TYKK. Gjør noe med det!!!!!!!!" Og har snakket med andre som får sånne tanker. Men ingen gjør det, selvfølgelig, det er jo uhøfflig. Men synes også at blonde er litt cheap, selv om jeg har vært helt blonde en gang i livet.

Legger ofte merke til hva de andre har på seg, men er ikke opptatt av varemerker - det skal gå grensen på hvor mye penger er det lurt å bruke på klesplagg som jeg skal bruke kanskje 10 ganger.

Men når jeg skal velge partner, så spiller utseendet faktisk mye mindre rolle enn utdannelse og ambisjoner.

Man blir virkelig skremt, og aldri så lite provosert, når man ser hva som går rundt av kvinnemennesker i Norge.

Les igjennom quoten fra "vivana" over en gang til, og føl avskyen komme krypende.

Dette er antakelig et ungt, usikkert menneske, på kanten til nevroser, ser alt av Sex og sinelliv-liknende serier på tv, lever for looken sin, og er sikkert lnag i fra så pen i menns øyne som hun selv tror hun er.

Attpå til har hun frekkheten til å si at tykke folk er latterlige!!

Så andre mennesker er ikke noe verdt i dine øyne, dersom de ikke er pene? Er ikke du en liten mini-Hitler som vil ha et sorteringsamfunn av førsterangs og andre- og tredjerangs borgere?

Slike som du gjør meg rett og slett kvalm. Heldigvis har en overvekt av disse overflatiske, urealistiske kvinnemenneskene klumpet seg sammen i eksoshølet Oslo, så resten av landet slipper å bli belemret med sånt.

Takke meg til naturlige mennesker, kvinne/mann, ung/gammel, pen/mindre pen. Samfunnet trenger ikke slike som vivana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1)Jeg tenker på det formye. Men det er ikke pågrunnav meg men folk rundt som bare dømmer etter utseende. spesielt når jeg er på skolen, går på ungdomsskolen så man blir dømt etter BARE utseende. Blir gal.

2) På morgingen bruker jeg ca 5 min. Jeg børster håret, tar i en strik eller et hårbånd og tar litt pudder på meg. Jeg bruker ikke maskare eller eyliner for jeg har så mørke øyenvipper fra før.

Jeg dusjer annen hver dag. Noen ganger to dager mellomrom, men ikke så ofte.

Jeg ser meg alltid i speilet hver gang jeg går forbi ett, er redd jeg ser dum ut.

3)Jeg vurderer aldri noen etter utseende. Jeg syns det er irriterende at mange dømmer andre etter utseende.

Det jeg dømmer folk om er om man er snill eller ikke.

Er man slem og frekk kan man bare glemme et vennskap med meg. Så vennene mine er de jeg syns er snille, jeg ser ikke etter utseende på vennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Mitt utseende betyr mye for meg - men er ikke hysterisk opptatt av utseende. Ser alltid presentabel ut, noen dager er jeg veldig nøye, andre dager ikke så nøye - men ser alltid bra ut - men ikke med like mye "edge" hver dag.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Fra 20 min til ganske lang tid. Før fester/ arrangement er jeg ofte ute og shopper klær eller noe nytt stæsj. Stikker gjerne til frisøren før store happenings.

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Alt for mye desverre... synes folk med et tiltalende utseende lettere å ta kontakt med og mer interessant å bli kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Det betyr mye å føle seg vel, og gjøre det beste ut av hva man har, fremheve ulike trekk.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Det varierer etter anledning.

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Legger merke til om folk ser velstelte ut eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med en artikkel som omhandler utseendet, og trenger i den forbindelse innspill fra dere!

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

2. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

1) Utseende gjør jeg det beste ut av - det er slik jeg er født. Bruker ikke mye tid på å tenke på det, men føler det viktigste er å være frisk og leve livet en har fått, og glede seg over livet en lever. Er vanlig renslig, og har rene klær. Trives med å vite at jeg er positiv og har godt og smittende humør. (Det betyr IKKE at livet ikke kan være vanskelig til tider - det heter å leve).

Prøver av helsemssige årsaker å passe litt på kiloene, da jeg ikke er slank i utgangspunktet og har BMI over normalvektig. Tenker på utseendet når jeg ser meg i speilet om morgenen, eller prøver klær.

2)Bruker ca. 15 min om morgenen på kjapp dusjing og bittelitt sminke, men mer r til festbruk og hårvask. Ellers tid til klesinnnkjøp i ny og ne. Et frisørbesøk i kvartalet, ca.to timer hver gang.

3)Vurderer andre ut fra et totalt førsteinntrykk. OG en revurdering når en blir litt kjent - førsteinntrykket kan av forskjellige årsaker være helt galt.

Ser først på øyne og munn, og ikke minst humør, positivitet og humor. Gjør jeg tapre forsøk på å se mennesket bak masken og klærne, og legge vekt på hva vedkommende sier og gjør, og ikke hvordan vedkommende ser ut eller går kledd.

Er forutinntatt som alle andre, og merker jeg er skeptisk til å bli kjent med mennesker som er for "oppstæsja" og strømlinjeformet med masse sminke og klær. Har et forbedringspotensiale der, men merker jeg blir mest interessert i å bli kjent mennesker med som ikke primært tenker på sitt ytre.

Blir nysgjerrig på mennesker med innhold, livserfaring og humor, og som kan kommunisere. Da betyr utseende veldig lite når en først finner tonen, og kanskje må revurdere sine egne tanker om førsteinntrykket, uansett hva en tenkte og trodde de første minuttene :skravle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye betyr ditt eget utseende for deg? Er dette noe du tenker over ofte/sjeldent?

Klart jeg bryr meg, men jeg tror ikke utseende mitt betyr alt. Jeg sitter ikke akkurat oppe om natten og tenker på det, for å si det sånn.

2. Hvor mye tid bruker du på ditt eget utseende?

Jeg har blitt karakterisert som mindre pen, men bruker såklart litt tid på badet hver morgen, og før jeg skal ut etc. Er nøye på hudpleie, tannpleie og tar vare på meg selv, noe jeg håper bidrar til et ok utseende, men god selvtillit og utstråling hjelper på det også, man må pleie det indre like mye som det ytre :)

3. Hvor mye vurderer du andre ut fra utseende?

Jeg får et visst førsteinntrykk, men jeg kan se like mye opp til de med et merkelig utseende som en med plettfritt ytre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...