Gå til innhold

er alt som er lite, ikke bra nok?


aline

Anbefalte innlegg

etter å ha vært med i diverse tråder om størrelser, så har jeg etterhvert begynt å lure på om den gjengse mann (og kvinne), mener at så fort noe kan kvalifisere som 'lite', så er det det samme som at det ikke er bra nok, for lite, udugelig.

stemmer dette?

Er ordet 'lite', blitt ett skjelsord?

Sier ordet lite, mer en akkurat det, om en størrelse er stor, middels eller liten?

Er det ett fakta at ingen kan se på noe lite som noe godt?

Vet jo nå at alle er enige om at dersom en pikk kan kvalifiseres som liten, så er den ikke bra nok. Det har jeg lært av div tråder her inne, og at ordet liten i sammenheng med pikk, er ett skjeldsord som kvinner skal skamme seg over å bruke.

Men mener menn det samme om pupper, og kvinner for den sakens skyld?

Dersom man har pupper som kan kvalifiseres som små, og en mann innrømmer at de er små (rett og slett fordi de ER det), vil det si det samme som at en liten pupp ikke er bra nok? at den ikke tilfredsstiller noen? at den er mangelfull?

dersom dere tenker i hodet deres, uten å si det høyt, at en pupp kanskje er liten, ikke middels, ikke stor, men liten. Tenker dere i samme slengen da at den ikke er bra nok?

Til tross for at dere kanskje synes større pupper OGSÅ kan være fine, andre pupper kan være sexy, kan aldri en liten pupp være bra nok?

prøver bare å forstå hvorfor ordet lite alltid symboliserer 'for lite', ikke bra nok, for så mange her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er neppe sånn at alle mener at hvis noe er "lite" så er det ikke bra nok. Kanskje er det bare noe mange tror fordi media har satt det så i søkelyset. Ting skal være stort nå, om dagen. Men det forandrer seg fort. Bare husk på Michelangelos Davidsstatue. De fleste i dag kvalifiserer Davids penis som liten, men likevel er denne statuen et symbol på styrke og skjønnhet. Går disse ordene overens med ordet "lite"? Det tror jeg ikke.

Dette beviser bare at slike ting forandrer seg over tid og er kulturbetynget. Akkurat nå skal det være stort, men kanskje blir det lite igjen.

Kanskje ikke akkurat det svaret du lette etter, men jeg håper det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for innspillet, og ja, er helt enig.

Det er nok litt preget av medier, og fokus på at stort er best, nesten uansett hva det dreier seg om.

Søker vel igrunnen svar fra de som angriper envher som sier noe om størrelse, for føler at uansett hva man sier når det kommer til størrelse på en herres utstyr, så blir det feil.

Dette skjønner jeg ikke rett og slett fordi jeg ikke stiller "lite" og "for lite" i samme bås, noe kan være lite/ikke stort, og likevel være fullt ut bra nok, ikke mangelfullt. Og i TILLEGG kan jeg altså sette pris på både medium og stor, uten at det betyr at lite er dårlig.

Føler i andre tråder at dersom man sier at man enten synes noe er lite, eller at man kan finne på å like stort, så er det ensbetydene med at man IKKE liker lite, og at man da liksom sier at lite ikke er bra nok.

For meg er ikke dette det samme i det hele tatt nemlig, og jeg blir litt frustrert over at så mange tydeligvis tenker at om noe er lite, så er det ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje Davids pikk heilt normal då? Det er jo slik veltrena menn ser ut utan klede!

Etter bildene å dømme så er den vel mindre enn tommelfingeren .. så den er vel kanskje av de største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missLady
Dersom man har pupper som kan kvalifiseres som små, og en mann innrømmer at de er små (rett og slett fordi de ER det), vil det si det samme som at en liten pupp ikke er bra nok? at den ikke tilfredsstiller noen? at den er mangelfull?

Til tross for at dere kanskje synes større pupper OGSÅ kan være fine, andre pupper kan være sexy, kan aldri en liten pupp være bra nok?

Jeg har små pupper, men ingen har sagt noe på det! Har bare hørt positive ting jeg! Mange liker det, fordi de da ikke henger.. Hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikkje Davids pikk heilt normal då? Det er jo slik veltrena menn ser ut utan klede!

er den sikkert, og hvordan den ser ut slapp, sier vel igrunnen lite om hvordan den ser ut erigert, som vel er det som er av betydning når det gjelder sex ihvertfall. hihi

Jeg har små pupper, men ingen har sagt noe på det! Har bare hørt positive ting jeg! Mange liker det, fordi de da ikke henger.. Hehe :fnise:

jeg har også små pupper, og har aldri tatt det som kritikk eller oppfattet det som negativt at de er små. Til tross for at jeg vet at mange med større pupper får en helt annen oppmerksomhet for puppene sine en hva jg gjør.

mange liker små, og som med kvinner og pikk, de fleste menn liker pupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den sikkert, og hvordan den ser ut slapp, sier vel igrunnen lite om hvordan den ser ut erigert, som vel er det som er av betydning når det gjelder sex ihvertfall. hihi

jeg har også små pupper, og har aldri tatt det som kritikk eller oppfattet det som negativt at de er små. Til tross for at jeg vet at mange med større pupper får en helt annen oppmerksomhet for puppene sine en hva jg gjør.

mange liker små, og som med kvinner og pikk, de fleste menn liker pupp!

Det er nok forskjell på SMÅ og små,hadde dama hadd speilegg størrelse til pupper hadde jeg synes de var SMÅ,nå har hun en god handfull som ikke henger.

For meg er de store å gode å ta på :jepp:

Så er det de med STOOORE pupper,jeg for min del liker IKKE disse,jeg skal gjerne innrømme at om jeg måtte avskrive en,enten med SMÅ pupper,eller en med STOOORE,da hadde det blitt hun med de SMÅ.

For det første tenner jeg ikke på de med SMÅ pupper,for det andre vet jeg hvordan mange menn prater om jenter med SMÅ pupper,jeg hadde rett å slett ikke fiksa å gå ut med hun da.

Du spurte tydeligvis om sannheta,her er min sannhet.

Dere må gjerne kalle meg hva dere måtte ønske,det er mine preferanser jeg må leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge trenden skal kjønnslepper være små - og det er visstnok positivt (uten at jeg forstår helt hvorfor).

Bare et eksempel på at ordet "lite" ikke blir benyttet som et negativt ord av .... ja ... gud vet hvem.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forskjell på SMÅ og små,hadde dama hadd speilegg størrelse til pupper hadde jeg synes de var SMÅ,nå har hun en god handfull som ikke henger.

For meg er de store å gode å ta på :jepp:

Så er det de med STOOORE pupper,jeg for min del liker IKKE disse,jeg skal gjerne innrømme at om jeg måtte avskrive en,enten med SMÅ pupper,eller en med STOOORE,da hadde det blitt hun med de SMÅ.

For det første tenner jeg ikke på de med SMÅ pupper,for det andre vet jeg hvordan mange menn prater om jenter med SMÅ pupper,jeg hadde rett å slett ikke fiksa å gå ut med hun da.

Du spurte tydeligvis om sannheta,her er min sannhet.

Dere må gjerne kalle meg hva dere måtte ønske,det er mine preferanser jeg må leve med.

Helt enig med deg jeg, det er forskjell på små og SMÅ, og det er forskjell på liten og LITEN.

og at du personlig heller ville hatt en med større pupper en SMÅ, synes jeg heller ikke gjør noe, det er jo din personlige preferanse og skader ikke andre.

jeg spurte ikke om pupper var små eller ikke, jeg spurte om lite/små, er det samme som ikke bra nok. Og har ingen problemer med at f.eks du svarer at dersom de hadde vært SMÅ, så hadde de ikke vært bra nok for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha vært med i diverse tråder om størrelser, så har jeg etterhvert begynt å lure på om den gjengse mann (og kvinne), mener at så fort noe kan kvalifisere som 'lite', så er det det samme som at det ikke er bra nok, for lite, udugelig.

stemmer dette?

Er ordet 'lite', blitt ett skjelsord?

Sier ordet lite, mer en akkurat det, om en størrelse er stor, middels eller liten?

Er det ett fakta at ingen kan se på noe lite som noe godt?

Vet jo nå at alle er enige om at dersom en pikk kan kvalifiseres som liten, så er den ikke bra nok. Det har jeg lært av div tråder her inne, og at ordet liten i sammenheng med pikk, er ett skjeldsord som kvinner skal skamme seg over å bruke.

Men mener menn det samme om pupper, og kvinner for den sakens skyld?

Dersom man har pupper som kan kvalifiseres som små, og en mann innrømmer at de er små (rett og slett fordi de ER det), vil det si det samme som at en liten pupp ikke er bra nok? at den ikke tilfredsstiller noen? at den er mangelfull?

dersom dere tenker i hodet deres, uten å si det høyt, at en pupp kanskje er liten, ikke middels, ikke stor, men liten. Tenker dere i samme slengen da at den ikke er bra nok?

Til tross for at dere kanskje synes større pupper OGSÅ kan være fine, andre pupper kan være sexy, kan aldri en liten pupp være bra nok?

prøver bare å forstå hvorfor ordet lite alltid symboliserer 'for lite', ikke bra nok, for så mange her inne.

Aline, jeg tror jeg har sett like argumenter fra deg før, men here goes:

Pupper kjennes ikke noe spesielt når man har sex.

Tar du bort pikken fra et samleie, har du igjen hva..? En åpning?

Pupper er visuelle, små kan være pent formet, ha pene knopper, fin farge etc.. Det er ikke farlig for en jente (gjetter jeg på da) å høre, "så søte og små de er"

Si det til en gutt, du, og følg med på ansiktsfargen...

JA, "lite" har blitt det samme som "for lite" når det gjelder den bestemte kroppsdelen.

Spesielt når det kommer fra en dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt92
Aline, jeg tror jeg har sett like argumenter fra deg før, men here goes:

Pupper kjennes ikke noe spesielt når man har sex.

Tar du bort pikken fra et samleie, har du igjen hva..? En åpning?

Pupper er visuelle, små kan være pent formet, ha pene knopper, fin farge etc.. Det er ikke farlig for en jente (gjetter jeg på da) å høre, "så søte og små de er"

Si det til en gutt, du, og følg med på ansiktsfargen...

JA, "lite" har blitt det samme som "for lite" når det gjelder den bestemte kroppsdelen.

Spesielt når det kommer fra en dame.

Ja, enig med deg i det.

Lite betyr jo ikke FOR lite, men det er sånn jeg tolker det hvis en jente sier at en penis som er en viss størrelse, er liten. Da ser jeg på det som for liten, ikke tilfredsstillende, rett og slett for liten i forhold til det hun vil ha og kan være fornøyd med.

Hvor ofte hører man damer si " Ja, mannen min har liten pikk, det er skikkelig digg "...ikke særlig ofte. De kan kanskje si at den er liten i forhold til andre peniser, men stor nok for dem, altså ikke liten i forhold til deres preferanser.

Derfor, når en jenter sier at en penis er liten, så regner jeg med at den er FOR liten. Å få høre at den er liten, men ikke FOR liten hjelper vel heller ikke noe særlig. Det blir litt som å si, joda, den er grei nok, men selvfølgelig ville jeg hatt en mann med større. Det er jo uansett ikke noe som kan tolkes på en positiv måte siden det omtrent er allmenn kjent at en liten penis blir sett på som lite manndig, utilfredsstillende, osv.

Endret av Gutt92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en dame fornøyd hvis man sier at hun har "lange" pupper?

Høres ikke spesielt flatterende ut i mine øyne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en kvalitetstråd! Akkurat dette vi trenger! Selvsagt blir menn griseglade når de får høre de har en liten en, for det vil nødvendigvis ikke bety at de er FOR liten! De blir selvsagt jublende, hoppende glade for at deres penis, som kanskje til og med er normal, blir klassifisert som liten. Det burde jo være en kvalitetserklæring! Alle vet jo at når kvinner snakker om en liten penis, så er det fordi de mener det er det herligste i hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig for en jente (gjetter jeg på da) å høre, "så søte og små de er"

Si det til en gutt, du, og følg med på ansiktsfargen...

JA, "lite" har blitt det samme som "for lite" når det gjelder den bestemte kroppsdelen.

Spesielt når det kommer fra en dame.

Hvorfor tror du det er fler og fler kvinner som tar silicon? fordi de synes det er koselig med små pupper, som føles for små til å være sexy?

Det å si at pupper er små, KAN oppfattes som "for små", også for kvinner. Men er det nødvendigvis det dere mener når dere sier det?

ang det jeg har uthevet; synd!

som vi leser i flere av str-trådene, er det mange KVINNER som ikke klarer stort, og som synes gjennomsnitlit eller "små" er supert.

Det er overtolkningen som gjør at det blir tatt som kritikk helt uten å engang åpne for at det kanskje ikke er det.

Er en dame fornøyd hvis man sier at hun har "lange" pupper?

Høres ikke spesielt flatterende ut i mine øyne....

Dersom jeg HAR lange pupper, og spør en mann om han synes jeg har lange pupper, så hadde jeg vel fått tålt svaret uten å skyte mannen for det, ja!

Og nei, det høres ikke spesiellt flatterende, men å dermed kaldkvele mannen for å dermed mene at puppene ikke er bra nok, ville jeg reagert akkurat like mye på som jeg reagerer på at liten absolutt skal være FOR liten.

For en kvalitetstråd! Akkurat dette vi trenger! Selvsagt blir menn griseglade når de får høre de har en liten en, for det vil nødvendigvis ikke bety at de er FOR liten! De blir selvsagt jublende, hoppende glade for at deres penis, som kanskje til og med er normal, blir klassifisert som liten. Det burde jo være en kvalitetserklæring! Alle vet jo at når kvinner snakker om en liten penis, så er det fordi de mener det er det herligste i hele verden.

Og du vet, du MÅ ikke lese eller svare i tråder.

Denne tråden handler ikke om å putte peniser eller pupper i bokser "for små", "for dårlig", den er ett spørsmål på HVORFOR dere reagerer AKKURAT slik du gjør her.

Hvorfor sammenlignes 'liten' med dårlig kvalitet, ikke like herlig etc.

og, du har faktisk størrelsesforskjeller innenfor normalen også, så å si at noe er lite, betyr faktisk IKKE det samme som å si det ikke er normalt.

Uansett om du snakker om peniser, pupper, skostørrelser eller hva søren du prater om.

og til sist, jeg leser gang etter gang at menn sier: "kvinner, ikke spør oss om du er tjukk om du ikke vil ha ett ærlig svar!"

Hør litt på hva dere selv sier, dersom dere er så fantastisk livredde for å høre noe dere kanskje er litt usikre på!

Vil dere ikke vite om vi kanskje synes den er litt liten, så la være å spør, eller ta svaret som det er, ikke overtolk det! For selv om vi kanskje synes den er liten, så betyr ikke det at den er FOR liten, ihvertfall ikke for meg. (men så er jeg dum nok til å tro at selv om puppene mine er små, så er de ikke FOR små heller da, og nåde den kjæresten som prøver å få meg vekk fra å tro at de er fine som de er, selv som små.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er fler og fler kvinner som tar silicon? fordi de synes det er koselig med små pupper, som føles for små til å være sexy?

Det å si at pupper er små, KAN oppfattes som "for små", også for kvinner. Men er det nødvendigvis det dere mener når dere sier det?

ang det jeg har uthevet; synd!

som vi leser i flere av str-trådene, er det mange KVINNER som ikke klarer stort, og som synes gjennomsnitlit eller "små" er supert.

Det er overtolkningen som gjør at det blir tatt som kritikk helt uten å engang åpne for at det kanskje ikke er det.

Dersom jeg HAR lange pupper, og spør en mann om han synes jeg har lange pupper, så hadde jeg vel fått tålt svaret uten å skyte mannen for det, ja!

Og nei, det høres ikke spesiellt flatterende, men å dermed kaldkvele mannen for å dermed mene at puppene ikke er bra nok, ville jeg reagert akkurat like mye på som jeg reagerer på at liten absolutt skal være FOR liten.

Og du vet, du MÅ ikke lese eller svare i tråder.

Denne tråden handler ikke om å putte peniser eller pupper i bokser "for små", "for dårlig", den er ett spørsmål på HVORFOR dere reagerer AKKURAT slik du gjør her.

Hvorfor sammenlignes 'liten' med dårlig kvalitet, ikke like herlig etc.

og, du har faktisk størrelsesforskjeller innenfor normalen også, så å si at noe er lite, betyr faktisk IKKE det samme som å si det ikke er normalt.

Uansett om du snakker om peniser, pupper, skostørrelser eller hva søren du prater om.

og til sist, jeg leser gang etter gang at menn sier: "kvinner, ikke spør oss om du er tjukk om du ikke vil ha ett ærlig svar!"

Hør litt på hva dere selv sier, dersom dere er så fantastisk livredde for å høre noe dere kanskje er litt usikre på!

Vil dere ikke vite om vi kanskje synes den er litt liten, så la være å spør, eller ta svaret som det er, ikke overtolk det! For selv om vi kanskje synes den er liten, så betyr ikke det at den er FOR liten, ihvertfall ikke for meg. (men så er jeg dum nok til å tro at selv om puppene mine er små, så er de ikke FOR små heller da, og nåde den kjæresten som prøver å få meg vekk fra å tro at de er fine som de er, selv som små.)

Nei, har man et annet syn enn deg på ting, bør man tydligvis holde seg unna. Dette er et diskusjonsforum, og når noen skriver noe man synes er helt tullete, har man faktisk lov til å svare.

Og om en mann får vite at pikken sin er liten, men ikke FOR liten, tror du virkelig han blir glad og får stor selvtillit av det?

Mennesker er usikre av natur. Da spør man. Og da håper man på et svar som man kan leve med. Jeg ville aldri sagt til mine venninner at hun ser feit ut i den buksa, men jeg ville pent veiledet henne til å ha på seg noe annet. Det har med normal folkeskikk å gjøre. Greit, det å spørre om pikken sin duger på et slikt forum som dette, er å legge hodet klar for hogg, men det jeg ikke skjønner er hvorfor man ikke skal ha lov til å snu problemstillingen. Det som er for lite for en er passe for en annen. At jeg mistenker at de som skriker høyest etter stor pikk også er de mest romslige burde ikke komme som noen overraskelse akkurat da kvinner og menn varierer like mye i størrelse.

Leser man tråder om asiatere, får menn passet sitt påskrevet som småpikkede fordi man liker asiater best. Kvinner er tydligvis like såre på eget kjønn som det menn er.... og kan man da si til en mann at han har liten, burde man da kunne si til en kvinne at hun er stor.... JEG ville i prinsippet aldri sagt dette til noen, men i slike debatter hvor man klart går inn for å få gutta til å føle seg ille til mote, så reagerer jeg selvsagt. Det er tross alt stort sett usikre gutter som roter rundt i disse trådene.

Jeg vil de skal vite at det er kvinner som er veldig glad for at det finnes små pikker der ute også. Ettersom de er små selv. Og at de bør være sjeleglade om de aldri kommer borti noen av disse som skriker høyest om stor, for det er en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gjest;

jeg vil gjerne at folk som er uenige med meg svarer jeg, men jeg skjønner bare ikke hvorfor du gidder svare når du synes tråden er så teit.

Og kanskje man HADDE fått litt bedre selvtillitt, dersom man ikke tolket alt i værste mening hver gang det var snakk om størrelse.

igjen, som mange menn sier til kvinnene sine: Vil du ikke vite hva jeg synes, så ikke spør.

Enhver mann vet at å svare på om man synes kjæresten er tykk, er som å skyte seg selv i foten uansett hva de svarer, og slik har det jammen blitt med mannfolk og pikkstørrelse også.

Så er man kvinne, og en mann spør om pikken er stor eller liten, er det beste å klappe igjen og ikke svare. Og si som menn, dersom du ikke vil vite hva jeg synes, ikke spør.

men nå er det ikke DET dette dreier seg om, dette dreier seg om menn som overtolker, og jeg lurer på hvorfor.

som du selv sier, det finnes mange kvinner der ute som liker den størrelsen. MEN, om du spør en kvinne som hovedsakelig liker 12cm, vil hun svare at 12 cm er stort av den grunn?

og, hvis jeg spør deg, synes du a-cup er lite, middels eller stort? hva ville du svart, og hva ville du ment med svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og, hvis jeg spør deg, synes du a-cup er lite, middels eller stort? hva ville du svart, og hva ville du ment med svaret?

Det var jeg som svarte "ja" med store bokstaver litt lengre opp.

Jeg ville sagt at det var lite, og det er den størrelsen som er i klesskapet på soverommet vårt (Det er ikke meg som bruker dem)

Hva betyr det? :)

De fleste jeg vet om som har tatt silikon, har gjort det for at de skal kunne bruke pene klær, føle seg vel, for andre damer etc.

Når menn først får med seg en dame så langt som at klærne faller, kan jeg love deg at fokuset ikke er på størrelsen på puppene, mens når klærne faller, er det vel pikken de fleste damer konsentrerer seg om.

Det er musa deres vi er ute etter :D Og den er stort sett god uansett hvor store eller små puppene er. JEg har i alle fall aldri vært borti en dårlig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til kropp så blir det problematisk når man sier eller skriver "for" foran proposjonsordet.

Det virker som om noen forsøker å bygge egen selvtillit på å bedømme andres kropp eller kroppsproposjoner. Hvordan kan noen egentlig tillate seg å si at noens kropp er "for" liten eller "for" stor? Eller at noens kjønnsorgan er for lite eller for stort.

Hvis en person har et kjønnsorgan som fungerer flott, hvordan kan noen andre da påstå at det er utilstrekkelig? Hva ønsker man å oppnå ved å gjøre egne preferanser til andres utilstrekkeligheter? Jeg synes det er etisk forkastelig.

I tillegg er dette etter min mening noe som avtar med modning. Når man modnes og blir eldre, så opplever man at noen av kroppens funskjoner gradvis svekkes. Man lærer seg å gi mer blaffen når man utsettes for tyngdelov og skrukker, og etterhvert så finner man at dette fokuset på proposjoner er totalt uinteressant. Og man finner f.eks. at god sex handler om helt andre ting. 40 åringer har jevnt over MYE bedre sex enn 20 og 30 åringer, skal man tro sexologene. Hva kan det ha seg, mon tro?

For meg er f.eks. puppestørrelse totalt uinteressant. Det er helt enkelt ikke det som avgjør om hun er en flott kvinne eller f.eks. en god seksualpartner. Det er "det hele hun er", som avgjør det.

Jeg mener at kvinner og menn som er fokusert på kroppsproposjoner og kjønnsorgansers beskaffenhet, kaster bort tiden. Hjernen er og blir det viktigste seksuelle organet. I den sammenhengen blir kroppsfokuset irrlevant. Ordet "lite" blir derfor ikke noe å bry seg om. Desto før man innser det, desto før får man det gode seksuallivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...