Gå til innhold

er alt som er lite, ikke bra nok?


aline

Anbefalte innlegg

Der har du noen poenger siste gjest. Jeg mener fortsatta at man faller for mannen og ikke for pikken. (og er man så jævla opphengt i pikkstørrelse, så får man holde seg unna de uten monstertiss, da, og vise hvor shallow man er, slik at man ikke ødelegger selvtilliten for folk)

Jeg er overbevist om at pikken er mere "sårbar for selvtilliten" (mangel på bedre ord) for mannen, enn brystene er for kvinnen. OG brystene er veldig sårbare for kvinnens selvtillit.

Derfor mener jeg som nevnt over at man skal være lur når man er ærlig og omtaler sin partners penis.

Alle er jo forskjellige, men ei som hadde fortalt meg at jeg ikke strakk til, hadde ikke bare ødelagt sexlivet til henne og meg, for å si det sånn. Hun hadde ødelagt sexlivet til andre etter henne og meg også. Fordi tankene ikke hadde forsvunnet ut av døra sammen med henne ti sekunder etter at ordene falt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aline, jeg skrev dette på første siden, men skriver det igjen siden du spør om hvorfor det er ille å få høre at penisen er liten :

Lite betyr jo ikke FOR lite, men det er sånn jeg tolker det hvis en jente sier at en penis som er en viss størrelse, er liten. Da ser jeg på det som for liten, ikke tilfredsstillende, rett og slett for liten i forhold til det hun vil ha og kan være fornøyd med.

Hvor ofte hører man damer si " Ja, mannen min har liten pikk, det er skikkelig digg "...ikke særlig ofte. De kan kanskje si at den er liten i forhold til andre peniser, men stor nok for dem, altså ikke liten i forhold til deres preferanser.

Derfor, når en jenter sier at en penis er liten, så regner jeg med at den er FOR liten. Å få høre at den er liten, men ikke FOR liten hjelper vel heller ikke noe særlig. Det blir litt som å si, joda, den er grei nok, men selvfølgelig ville jeg hatt en mann med større. Det er jo uansett ikke noe som kan tolkes på en positiv måte siden det omtrent er allmenn kjent at en liten penis blir sett på som lite manndig, utilfredsstillende, osv.

takk, det er ett veldig godt svar. :)

Jeg kan se hva du sier, og selv om jeg ikke er enig i det med lite mandig, utilfredsstillende etc, så skjønner jeg likevel hva du sier.

Må ha det med t-skjed for å skjønne litt ser du, enkelt og t-skje.

Det er det nok for mange, det var derfor jeg skrev av jeg ser på sex og puling so to forskjellige ting. Jeg skjønner at du ikke tenker "gid.." osv, jeg setter det på spissen for å vise at uansett hvor politisk korrekt man vil framstå som, er pikken over i-en essensiell for et akseptabelt sexliv for deg og mange andre. JEg setter det på spissen for å vise at uten pikk, blir det ikke noe varig sexliv heller. Og det bekrefter jo du også... :)

jeg er på ingen måte politisk korrekt når jeg stiller spørsmål i denne tråden, og jeg skal på ingen måte nekte for at pikken er viktig, altså at den ER en del av mannen, som også får fokus, men ikke hovedsakelig pga størrelsen. (jeg er faktisk veldig fasinert av pikk og gir den nok endel oppmerksomhet når jeg har en mann jeg er i ett forhold til, så selvsagt er pikk viktig), men jeg tror aldri jeg har tatt av en jeg er glad i buksene for å tenke "åh, den var vel liten vel!"

og det er ikke fordi jeg bare har vært sammen med menn som store.

Det har likevel vært "enklere" å svare hva jeg oppfatter en størrelse som her inne, fordi her sitter vi kun med cm og størrelse, det er det. Og om jeg ser KUN utifra cm, så blir det for meg såpass upersonlig at jeg ikke helt klarer å se på det som annet en tall og forhold mellom hva som vel regnes som gjennomsnitt og over/under.

Jeg har ikke startet denne tråden for å såre noen med noen størrelser på pikk, eller rettferdiggjøre det å svare på spørsmål om størrelser, kun for å prøve å forstå noe jeg rett og slett ikke forsto.

Men jeg begynner å se at det er litt som andre ting, det er ikke alltid man trenger å forstå hvorfor man ikke skal bruke ett ord, så lenge man vet at det kan såre en stor del av de det omtaler, så er det like lett å la være. :) Bare fordi man vet det kan såre mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste sexen jeg har hatt var med ham som har vært minst av alle jeg har hatt sex med. Liten, men ikke for liten. Selv hadde han komplekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har likevel vært "enklere" å svare hva jeg oppfatter en størrelse som her inne, fordi her sitter vi kun med cm og størrelse, det er det. Og om jeg ser KUN utifra cm, så blir det for meg såpass upersonlig at jeg ikke helt klarer å se på det som annet en tall og forhold mellom hva som vel regnes som gjennomsnitt og over/under.

Jah.. (meg igjen) det kommer vel an på størrelsen på resten av mannen også om hvordan den framstår, i alle fall på et par meters avstand. Når jeg ser meg selv i speilet, synes jeg slett ikke at jeg har noen slegge, selv om den ligger 25% over median/gjennomsnitt. Nå er jeg en parognitti høy, og veier vel rett under 100 kilo, og har trent ting som har fått lårene mine til å bli ganske voluminøse, selv om resten av kroppen vel er nogenlunde normalt slank. Det er jo mulig at hvis jeg hadde samme pikken, men var spinkel og 1.70, ville ting stilt seg annerledes..? Min egen tankegang er at det hjelper ikke å være 20 cm, om fruen tidligere kun har vært borti 24-25-26, liksom. Da er jeg fremdeles minst for hun jeg gjerne vil være den beste for... (Jeg vet at hun har hatt større enn meg, fordi hun snakket før hun tenkte en gang tidlig i forholdet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah.. (meg igjen) det kommer vel an på størrelsen på resten av mannen også om hvordan den framstår, i alle fall på et par meters avstand. Når jeg ser meg selv i speilet, synes jeg slett ikke at jeg har noen slegge, selv om den ligger 25% over median/gjennomsnitt. Nå er jeg en parognitti høy, og veier vel rett under 100 kilo, og har trent ting som har fått lårene mine til å bli ganske voluminøse, selv om resten av kroppen vel er nogenlunde normalt slank. Det er jo mulig at hvis jeg hadde samme pikken, men var spinkel og 1.70, ville ting stilt seg annerledes..? Min egen tankegang er at det hjelper ikke å være 20 cm, om fruen tidligere kun har vært borti 24-25-26, liksom. Da er jeg fremdeles minst for hun jeg gjerne vil være den beste for... (Jeg vet at hun har hatt større enn meg, fordi hun snakket før hun tenkte en gang tidlig i forholdet)

eh.. jeg lurer på om du går inn for å missforstå med vilje, for vi snakker om så totalt forskjellige ting at jeg egentlig bare tror jeg kaster inn årene i forhold til diskusjon med deg. Jeg føler liksom at vi konstant snakker om totalt forskjellige ting, og da blir det ihvertfall for min del, umulig å få noe utav det i det hele tatt.

Jeg prøver å forstå din tankegang, totalt uten å lykkes, antagelig fordi vi fungerer veldig forskjellig i forhold til dette.

Jeg håper du legger bak deg tanken om at du ikke føler deg best for din kjære, fordi hun har hatt noen som er større en deg, for dersom hun er som NOEN av de kvinnfolka jeg kjenner, så er dette en ganske absurd tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å gå tilbake til utgangspunktet for diskusjonen her, så tror jeg faktisk de fleste menn vil oppfatte det som negativt om penis blir beskrevet som liten. Det har sikkert sammenheng med kulturen og samfunnet vi lever i. Små peniser er rett og slett ikke in.

Det er vel omtrent som en svær rumpe hos en kvinne. Om man faktisk har en svær rumpe - vil man likevel ikke oppfatte det som en hyggelig kommentar om noen sier "du hadde jævlig svær rumpe"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men for å gå tilbake til utgangspunktet for diskusjonen her, så tror jeg faktisk de fleste menn vil oppfatte det som negativt om penis blir beskrevet som liten. Det har sikkert sammenheng med kulturen og samfunnet vi lever i. Små peniser er rett og slett ikke in.

Det er vel omtrent som en svær rumpe hos en kvinne. Om man faktisk har en svær rumpe - vil man likevel ikke oppfatte det som en hyggelig kommentar om noen sier "du hadde jævlig svær rumpe"?

ja, la oss.

Og jeg begynner vel å se at det bare er slik ja, uansett hvorfor det har blitt slik, tar det til meg også. :)

I forhold til det med rumpe, for min del ihvertfall, så kommer det helt an på. Hvem som sier det, hvordan det blir sagt, hvorfor det blir sagt, hva man føler man har selv etc. Generellt sett, tryggheten på egen kropp.

og det ER forskjell på det å si at noe er stort eller lite, og på å si at noe er jævlig svært eller jævlig smått. Likevel, ser hva du sier.

Forstår fremdeles ikke helt hvorfor, men det er jeg heller ikke nødt til innser jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh.. jeg lurer på om du går inn for å missforstå med vilje, for vi snakker om så totalt forskjellige ting at jeg egentlig bare tror jeg kaster inn årene i forhold til diskusjon med deg. Jeg føler liksom at vi konstant snakker om totalt forskjellige ting, og da blir det ihvertfall for min del, umulig å få noe utav det i det hele tatt.

Jeg prøver å forstå din tankegang, totalt uten å lykkes, antagelig fordi vi fungerer veldig forskjellig i forhold til dette.

Jeg håper du legger bak deg tanken om at du ikke føler deg best for din kjære, fordi hun har hatt noen som er større en deg, for dersom hun er som NOEN av de kvinnfolka jeg kjenner, så er dette en ganske absurd tankegang.

Nå var jeg faktisk enig med deg i innlegget du svarer på, så det stemmer nok som du sier at du ikke forstår helt :D

For dere kan det virke uforståelig, for menn er det helt logisk. Men for å komme tilbake til saken:

"Jeg har lite penger"

"Jeg har liten tid"

"Jeg har liten omgangskrets"

"Jeg har liten bil"

"Jeg har små sko"

"Jeg har små barn"

"Jeg har små bekymringer"

Er alle disse positive, nøytrale eller negative utsagn? Eller er de en miks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg faktisk enig med deg i innlegget du svarer på, så det stemmer nok som du sier at du ikke forstår helt :D

For dere kan det virke uforståelig, for menn er det helt logisk. Men for å komme tilbake til saken:

"Jeg har lite penger"

"Jeg har liten tid"

"Jeg har liten omgangskrets"

"Jeg har liten bil"

"Jeg har små sko"

"Jeg har små barn"

"Jeg har små bekymringer"

Er alle disse positive, nøytrale eller negative utsagn? Eller er de en miks?

*ler* ja, der kan du se.

og til spørsmålene:

tja, lite penger, lite tid, liten omgangskrets, liten bil, små barn, små bekymringer, opplever de vel alle mer som ren informasjon, altså nøytrale utsagn, dersom du ikke tar det muntlig og legger trykk på LITE penger, LITEN tid, LITEN bil etc.

Det er derfor skreven tekst blir vanskeligere å tolke for min del, fordi egentlig er nøytral så lenge man ikke legger til tone og ord som gir setningen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* ja, der kan du se.

og til spørsmålene:

tja, lite penger, lite tid, liten omgangskrets, liten bil, små barn, små bekymringer, opplever de vel alle mer som ren informasjon, altså nøytrale utsagn, dersom du ikke tar det muntlig og legger trykk på LITE penger, LITEN tid, LITEN bil etc.

Det er derfor skreven tekst blir vanskeligere å tolke for min del, fordi egentlig er nøytral så lenge man ikke legger til tone og ord som gir setningen mer.

Vi er nok forskjellige :)

Jeg trodde de fleste ønsket seg bedre tid og bedre økonomi, mens om man har små føtter, er vel det mer nøytralt. Liten bil er for meg relativt... Har man mange små barn, er det ikke sikkert at det er så bra med liten bil. Små bekymringer er for meg udelt positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok forskjellige :)

Jeg trodde de fleste ønsket seg bedre tid og bedre økonomi, mens om man har små føtter, er vel det mer nøytralt. Liten bil er for meg relativt... Har man mange små barn, er det ikke sikkert at det er så bra med liten bil. Små bekymringer er for meg udelt positivt.

jeg tror nok også mange ønsker seg bedre tid, men siden det ikke er en mulighet, så betyr ikke det at det å ha lite tid, der og da, trenger å være negativt. Om jeg har liten tid, fordi jeg skal noe jeg gleder meg til, så er "har liten tid" bare en informasjon om at jeg ikke har tid til så mye akkurat nå, men vi kan ta det igjen senere.

De fleste ville vel heller ikke takket nei til mere penger, men det betyr ikke at det å ha lite penger er noe som er konstant, om noen spør om jeg ikke skal ha noe, og jeg akkruat har brukt penger på noe annet og må vente, så vil jeg jo svare "jeg har lite penger", noe som igjen er en informasjon, ikke en klage over at jeg ikke har enda mer.

liten bil, er relativt, det er jeg helt enig med deg i, det trenger ikke være negativt, selv ville jeg helst foretrukket en liten bil, fordi jeg bor midt i oslo og det er enklere å finne parkering med en liten bil. mens som du sier, har man mange barn, så kan det være negativt med liten bil, om det er den eneste man har.

å ha små barn, er nøytralt, for meg, igjen kun en informasjon. Det hadde ikke vært bedre å ha store barn, eller ikke barn.

å ha små bekymringer skal jeg si meg enig i, det ser jeg også på som udelt positivt, så der er det ikke nøytralt og ikke relativt, kun positivt. :)

så det kommer gjerne an på hva slags situasjon man tenker i forhold til, og selv er de enkle spørsmålene, uten noe mer tilleggs info, rett og slett nøytrale, inntil man evt putter på tilleggsinfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Alle er jo forskjellige, men ei som hadde fortalt meg at jeg ikke strakk til, hadde ikke bare ødelagt sexlivet til henne og meg, for å si det sånn. Hun hadde ødelagt sexlivet til andre etter henne og meg også. Fordi tankene ikke hadde forsvunnet ut av døra sammen med henne ti sekunder etter at ordene falt.

Nettopp!

Selv slet jeg i mange år fordi den første jeg hadde sex med sa at jaja, man får jo for helvete håpe du blir bedre når du blir mer inn-pult...

Gjett om det var stas?

Man har respekt for andre mennesker, folkeskikk og man å være ærlig hele tida er ikke det samme som å måtte si alt man tenker på. Men det man velger å si skal være sant.

Og man velger selv.

En annen ting jeg ikke skjønner, er at man faktisk går rundt og husker hvor stor pikk ekser har... Jeg har ikke sex med dem lengre når de blir ekser, jeg. Da har jeg sex med han jeg er sammen med. Jeg sammenligner virkelig ikke.

Hadde aldri turd å ha sex hvis jeg trodde han jeg hadde det med lå og tenkte: "Litt trangere i den stillinga enn Mona, men når jeg tar henne bakfra ser rompa litt større ut..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Litt trangere i den stillinga enn Mona, men når jeg tar henne bakfra ser rompa litt større ut..."

Hehe...veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest virvelvind
En annen ting jeg ikke skjønner, er at man faktisk går rundt og husker hvor stor pikk ekser har... Jeg har ikke sex med dem lengre når de blir ekser, jeg. Da har jeg sex med han jeg er sammen med. Jeg sammenligner virkelig ikke.

Hadde aldri turd å ha sex hvis jeg trodde han jeg hadde det med lå og tenkte: "Litt trangere i den stillinga enn Mona, men når jeg tar henne bakfra ser rompa litt større ut..."

Jeg håper virkelig ikke folk gjør det, når jeg har sex med en person blir jeg alt for fokusert på akkurat den personen til å tenke på noen andre eller sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Ja, ligger du og tenker sånn når du puler? Da kan du faen ikke ha det gøy mens du holder på.

Jeg blir så knekt. :fnise:

Når jeg ser en pikk tenker jeg HURRA! og mer enn det får jeg ikke tenkt, før jeg tenker "pulepulepulepulepule!" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind
Ja, ligger du og tenker sånn når du puler? Da kan du faen ikke ha det gøy mens du holder på.

Jeg blir så knekt. :fnise:

Når jeg ser en pikk tenker jeg HURRA! og mer enn det får jeg ikke tenkt, før jeg tenker "pulepulepulepulepule!" :sjenert:

haha, my point exactly! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting jeg ikke skjønner, er at man faktisk går rundt og husker hvor stor pikk ekser har... Jeg har ikke sex med dem lengre når de blir ekser, jeg. Da har jeg sex med han jeg er sammen med. Jeg sammenligner virkelig ikke.

Hadde aldri turd å ha sex hvis jeg trodde han jeg hadde det med lå og tenkte: "Litt trangere i den stillinga enn Mona, men når jeg tar henne bakfra ser rompa litt større ut..."

Dette lurer jeg også på, eller, jeg husker jo nå som singel, hvordan pikk min siste eks hadde som jeg hadde sex med for mindre en en måned siden, men jeg husker også alt det som gjorde at det ble slutt!

Og når jeg treffer en ny, så sammenligner jeg ikke, og tar ikke pent vare på minnene om sexen med tidligere menn, da er det jo nåværende som er interessant og som er i tankene. Noe annet virker bare snålt for meg, og jeg har aldri bekymret meg for å bli sammenlignet, i senga, med partners ekser heller.

men som du sier,,, hihi.. hadde jeg tenkt som du sier, så hadde jeg nok fått problemer med å ha sex igjen noengang gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser en pikk tenker jeg HURRA! og mer enn det får jeg ikke tenkt, før jeg tenker "pulepulepulepulepule!" :sjenert:

:fnise: den kan jeg bare underskrive på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Mulig det blir litt på sida av tema, men jeg skjønner ikke helt problemstillingen i og med det at jeg ikke sammenligner og da ikke kunne sett om en pikk var for noe som helst.

Sitter den på han jeg er glad i så er jeg glad i pikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir litt på sida av tema, men jeg skjønner ikke helt problemstillingen i og med det at jeg ikke sammenligner og da ikke kunne sett om en pikk var for noe som helst.

Sitter den på han jeg er glad i så er jeg glad i pikken....

det blir på siden av tema ja, for jeg prøver på ingen som helst måte å lage en tråd til om hva som er bra nok eller ikke.

Rett og slett fordi jeg, som du, og vel de fleste, ikke sammenligner kjærestens pikk med andre pikker de har hatt eller sett før. Jeg ser liksom ikke for meg at det er noen som gjør det i særlig grad.

Derfor blir det å tenke "for liten" etc, noe jeg ikke helt forstår, litt av grunnen til at jeg spør faktisk, fordi jeg ikke forstår og søker forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...