Gå til innhold

er alt som er lite, ikke bra nok?


aline

Anbefalte innlegg

gjest;

jeg vil gjerne at folk som er uenige med meg svarer jeg, men jeg skjønner bare ikke hvorfor du gidder svare når du synes tråden er så teit.

Og kanskje man HADDE fått litt bedre selvtillitt, dersom man ikke tolket alt i værste mening hver gang det var snakk om størrelse.

igjen, som mange menn sier til kvinnene sine: Vil du ikke vite hva jeg synes, så ikke spør.

Enhver mann vet at å svare på om man synes kjæresten er tykk, er som å skyte seg selv i foten uansett hva de svarer, og slik har det jammen blitt med mannfolk og pikkstørrelse også.

Så er man kvinne, og en mann spør om pikken er stor eller liten, er det beste å klappe igjen og ikke svare. Og si som menn, dersom du ikke vil vite hva jeg synes, ikke spør.

men nå er det ikke DET dette dreier seg om, dette dreier seg om menn som overtolker, og jeg lurer på hvorfor.

som du selv sier, det finnes mange kvinner der ute som liker den størrelsen. MEN, om du spør en kvinne som hovedsakelig liker 12cm, vil hun svare at 12 cm er stort av den grunn?

og, hvis jeg spør deg, synes du a-cup er lite, middels eller stort? hva ville du svart, og hva ville du ment med svaret?

Selvsagt kan man svare når man mener noe som er skrevet blir så dumt. Det er et diskusjonsforum, og da må man tåle at andre har andre meninger enn seg selv, men at man skal la alle tåpelige innlegg stå ubesvart er vel å forlange litt mye. Da hadde det vært mange ubesvarte tråder her inne.

Er det så vanskelig å forstå at menn som får høre at ordet "liten" i forbindelse med pikken sin, ikke synes dette er så kult? 12 cm er innenfor normalen, så det er jo faktisk et svar alle parter kan leve med, synes du ikke?

Det er ikke snakk om overtolkning av menn i det hele tatt. Alle disse penistrådene oppsummerer dette nokså greit. Det er noen som faktisk ikke bryr seg om penisstørrelse i det hele tatt, og det er et fåtall som sier de liker smått, mens de aller fleste ville foretrukket en stor en men godtatt en mindre en dersom resten av fyren er herlig. En normalt utstyrt fyr ville med andre ord blitt godtatt, mens man allikevel skulle ønske han var større. I det hele tatt er det ytterst få som lever opp til disse standardene som blir satt her.

Hvorfor skulle hun kalle en 12 cm for stort? En 12 cm er innenfor normalen uansett hvordan du vrir og vender på det, så hvorfor ikke si det? Er det så vanskelig? 12 cm er faktisk ikke lite! Det er helt normalt. Derfor innenfor normalen....

Pupper har ingen seksuell funksjon for å tilfredsstille partner annet enn visuell nytelse. De fleste menn gir fullstendig blaffen så lenge dere ser kvinnelige ut. Noen menn er selvsagt så grunne at de absolutt må ut med at de liker store pupper, men tror du de ville droppet en naken kvinne foran seg av den grunn? Det har jeg aldri hørt om. Men jeg har hørt flere tilfeller av kvinner som dumper menn når de får se hva han har mellom beina. Da går det ikke bare på det visuelle lenger.

Alt avhenger av hva man ser i forhold til. A-cup er mindre enn snittet, men jeg synes det er vakkert. Det er ingen grunn til å skamme seg eller få mindreverdighetskomplekser uansett. Hvorfor kan man ikke bare godta folk som de er? Men dersom man absolutt på død og liv skal diskutere penisstørrelse, så må man bare godta at man også diskuterer vaginal romslighet.....

Ellers er jeg som vanlig veldig enig med Jalp. Men jeg må si at noen menn er for stor for MEG, nettopp fordi det ikke er plass. Fysisk så fungerer det ikke. Da er valget enten å leve med ham uten penetrering, eller finne seg noen som passer. Det er selvsagt synd å utelukke noen på grunn av fysisk skapelse, men slik er det i mitt tilfelle. Men de vil etter disse trådene her inne å dømme ha plenty andre som ikke synes de er for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Man kan vri og vende på alt man ønsker her i denne verden.

Jeg kan lese denne tråden som om at kun grunne menn tenner på kvinner med store pupper, og at dermed er mine pupper FOR store...

(ja, jeg vrir i min retning nå, lettere å ta eksempler slik)

MEN, vil jeg ha en mann som ikke tenner på meg? Nei...

Tilbake til trådens opprinnelse. Selvtillit kommer innenfra, man må være tilfreds og glad med den man er, da vil en oppleve både større nytelse selv og være til glede for sin partner.

På noen områder er man også diplomat. Spør kjæresten din om han har FOR LITEN, eller LITEN pikk, så er det din forbannede plikt som kjæreste å svare NEI. Jeg digger pikken din, den er den beste i verden... Ferdig snakket.

Man kan ikke sammenligne det med "Ser jeg feit ut i den buksa?" det går på et latterlig kvinnelig ønske om oppmerksomhet og tilbakemelding, og betyr sannsynligvis trehundre lag med andre spørsmål... "Syns du jeg er fin?" "Tenner du på meg?" "liker du angelina Jolie bedre enn meg?"

På et slikt spørsmål vil svaret, "Hvorfor lurer du på det være mer passende!"

Men dessverre når det kommer til peniser, så har svært mange menn masse av selvtilliten sin i kjønnsorganet, og hvorfor skal man da være så forbannet ærlig?

Menn har ikke sett så fryktelig mange andre pikker live og harde enn sin egen, de vil vite at de er gode nok når de spør. Og det er det man svarer på, man tenker ikke igjennom om man kanskje har hilst på en større eller mindre pikk.

Jeg snakker ikke om å lyve her, men om å gi partneren selvtillitt på at han er best. Som mann og som elsker, og sånn er det med den saken.

(Forøvrig så er bryster mer en vedheng når man har sex, de kan pules, de kan lekes med, man kan få orgasme av berøring, osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som svarte "ja" med store bokstaver litt lengre opp.

Jeg ville sagt at det var lite, og det er den størrelsen som er i klesskapet på soverommet vårt (Det er ikke meg som bruker dem)

Hva betyr det? :)

De fleste jeg vet om som har tatt silikon, har gjort det for at de skal kunne bruke pene klær, føle seg vel, for andre damer etc.

Når menn først får med seg en dame så langt som at klærne faller, kan jeg love deg at fokuset ikke er på størrelsen på puppene, mens når klærne faller, er det vel pikken de fleste damer konsentrerer seg om.

Det er musa deres vi er ute etter :D Og den er stort sett god uansett hvor store eller små puppene er. JEg har i alle fall aldri vært borti en dårlig en.

men hva mener du når du svarer at puppene er små? mener du med det å si at det er FOR små?

og til det uthevede: Nei, ærlig talt så ER det ikke bare pikken kvinner fokuserer på når mannen står naken forran dem!! jeg begynner å skjønne hvorfor menn er så hysteriske når det gjelder størrelsen på pikken deres, dersom dette er gjengse tanke blant m enn, at kvinner ikke bryr seg om noe annet ved dem en størrelsen på pikken når man kommer til sex!

Jeg synes brystkassa hans er dritsexy, den får masse fokus, hoftene, lår er sexy og ikke minst rumpe og rygg!! og hender, og lepper, ALT dette konsentrerer jeg meg om når klærne faller på mannen. Pikken også ja, slik jeg oppfatter det, så fokuserer ikke menn heller bare på mus, pupper er bl.a en viktig del for de aller fleste menn jeg har møtt, selv om flere her inne prøver å benekte at pupper er viktig for deres tenning.

Selvsagt kan man svare når man mener noe som er skrevet blir så dumt. Det er et diskusjonsforum, og da må man tåle at andre har andre meninger enn seg selv, men at man skal la alle tåpelige innlegg stå ubesvart er vel å forlange litt mye. Da hadde det vært mange ubesvarte tråder her inne.

du skal da få svare på akkurat hva du vil for meg, jeg har som sagt ingen problemer med at folk som tenker annerledes en meg svarer i tråden, det å si at du ikke trenger å svare, var mer for din egen del, dersom du synes det var så tåpelig.

men det du svarer på, gir meg lite svar på det jeg lurer på, fordi du i mitt hode svarer på noe helt annet.

Jeg har ikke spurt om noen synes 12 cm er lite, det er ikke det som er vesentlig.

Du sier at alle menn synes det er negativt å få svaret 'lite' når de spør om vi synes penis er liten, og jeg spør HVORFOR!

Klart jeg bare kan forstå det, men jeg lurer altså på hvorfor. Siden både du og jeg vet at det er normalt og nok godt nok for mange, så skjønner jeg ikke hvorfor flere menn altså reagerer med hyl og skrik og mener at man da disser mannen. Jeg skjønner at du oppfatter det slik, jeg spør hvorfor!

Og Jalp, jeg kunne ikke vært mer enig!

Jeg synes heller ikke "for" hører noe sted hjemme i forhold til dette, man VET jo at størrelsen fungerer, uansett.

og jeg tror også dette er noe som endrer seg underveis, at man endrer fokus når man modnes. Og ender med å tenne på partner og partners kropp, ikke på målte cm her og der.

Det er derfor jeg ikke forstår det når det tolkes til å være 'for lite', bare fordi noen sier det er i nederste delen av normal eller lite/smått.

Det er også derfor jeg sammenligner med bryststørrelser, for om jeg f.eks spør om noen synes puppene mine er små (nå spør jeg ikke om det, for jeg trenger ikke spør), og noen svarer at de er små, så betyr IKKE det at de er FOR små, det betyr heller ikke at de ikke er innenfor normalen, det betyr at i forhold til gjennomsnitt så er de i nederkant. Og, de er små!

Det betyr ikke noe, på lik linje med at ikke størrelsen på føttene betyr noe, men man kan altså likevel si om noen har små føtter eller store, uten at det betyr en tøddel mer en akkruat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glammy:

enig i mye av det du sier, og jeg ville ikke svart min kjære at jeg syntes penisen hans var liten, for HANS penis har jeg jo ett helt annet forhold til en kun størrelsen.

når noen spør her inne, så er jo det eneste man vet, nettop det, størrelsen. gjerne lengden.

men sant, om man da ikke synes den er stor, så kan man fint la være å svare, begynner å skjønne at det er det som er kluet.

og sammenligningen med å spør om man er fet, vel, den kommer mer av mannens tankegang i forhold til dette. mannen ber oss ikke spør om vi ikke ønsker ett ærlig svar, og jeg ønsker bare at de kanskje snur den litt til seg selv. At vi kan juge og være snille er helt sant, men kanskje han skal gå i seg selv før den tid og tenke før de spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at alle menn synes det er negativt å få svaret 'lite' når de spør om vi synes penis er liten, og jeg spør HVORFOR!

Jeg vet ikke, men kanskje fordi det synes å være svært liten etterspørsel etter små peniser?

Har sjelden eller aldri hørt at kvinner aktivt har etterspurt små peniser. I motsetning til enkelte menn som faktisk ønsker at dama skal ha små pupper.

Ellers er jeg enig i at man ikke bør spørre om ting om man ikke er forberedt på å få et ubehagelig svar. Det er vel generelt slik at kommentarer av denne typen bør komme uoppfordret. Spør man så setter man gjerne den andre part i en vanskelig situasjon(skal man være ærlig og ubarmhjertig eller fortelle en hvit en).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men kanskje fordi det synes å være svært liten etterspørsel etter små peniser?

Har sjelden eller aldri hørt at kvinner aktivt har etterspurt små peniser. I motsetning til enkelte menn som faktisk ønsker at dama skal ha små pupper.

Ellers er jeg enig i at man ikke bør spørre om ting om man ikke er forberedt på å få et ubehagelig svar. Det er vel generelt slik at kommentarer av denne typen bør komme uoppfordret. Spør man så setter man gjerne den andre part i en vanskelig situasjon(skal man være ærlig og ubarmhjertig eller fortelle en hvit en).

er det virkelig slik at det er større etterspørsel etter store peniser?

Selv oppfatter jeg vel at det er størst etterspørsel etter Mann! Penisen er liksom ikke det man går etter sånn sett.

Og, jeg trodde også at det var en relativt stor andel kvinner som enten ikke bryr seg nevneverdig om størrelsen, eller som faktisk foretrekker en gjennomsnitlig størrelse, og ikke har noen fetisj/stor etterspørsel etter stor størrelse.

Det ligger kanskje i at de man HØRER, er de som har spesielle ønsker, og DA er det kanskje de som liker det stort som oftere mener noe om slikt?

Jeg har heller aldri hørt mange menn prate høyt om at de helst vil ha små pupper, det er liksom mye mer "gjengs" at menn tenner på store pupper dersom de er puppe-menn som er spesiellt opptatt av det.

At endel som tiltrekkes av meg direkte, sier at de liker dem små, er nok mulig, men det er jo etter at de har sett dem. Tviler på at de ville sagt det om jeg hadde større en små, tviler også på at de ikke ville likt puppene mine selv om de var større en små.

Og siden flere nevner at det å sammenligne med pupper ikke telles, for de har ikke noen innvirkning når det kommer til sex, det er bare en mann som kan si noe slikt!

Jeg har selv, i yngre alder, hatt "redsler" for at mannen ikke skal tenne på meg fordi jeg har små pupper. Vært redd for at han pga mine små pupper, ikke skal ha nok å ta i og kose med under sex, og dermed mangel noe.

At det kanskje er likegyldig for menn om puppene er der eller ikke under sex, kan være, men jeg tror ikke usikre kvinner med små pupper er NOE annerledes en utrygge menn med små pikker! (og nå nevner jeg ikke størrelse, eller om de er "for" små)

Pupper har ganske stor relasjon til sex, ihvertfall for meg! Og jeg har per dags dato opplevd å ha sex uten at puppene har vært endel av sexen, ergo er de faktisk i stor grad noe som har med sex å gjøre, og usikkerheten der kan være den samme.

Er den en håndfull, bør man håpe at mannen har små hender da, for om han har store, så kjenner han dem ikke når han prøver å kose med dem. Er brystvorten for stor/liten, kanskje han tenner på andre brystvorter, andre størrelser, henger de for mye, tenk om han ikke synes det føles noe deilig å ta på.

Ikke tro at dere vet noe mer om hva kvinner føler og tenker rundt puppene sine, en hva vi vet om menns forhold til sine peniser. Det er jo derfor jeg spør her, hvorfor menn tolker slik de tydeligvis gjør. Fordi jeg ikke forstår det, på lik linje med at mennene sier at pupper ikke kan sammenlignes, fordi DE ikke skjønner kvinners forhold til pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Aline, du har, sier du, små pupper, og hører da alle som vil ha store, jeg har store, og hører alle som vil ha små. Menn med pikk som er mindre enn det size-queensa på KG roper om vil helt sikkert høre det.

Jeg kan foreksempel referere til en artikkel i KK der de spurte en haug med menn, og samtlige sa at store pupper var: "Stygt, prangende og unarturlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig slik at det er større etterspørsel etter store peniser?

Selv oppfatter jeg vel at det er størst etterspørsel etter Mann! Penisen er liksom ikke det man går etter sånn sett.

Jeg vet ikke jeg, men om man tar utgangspunktet i at enkelte kvinner har visse preferanser når det gjelder størrelse - og det kan jo virke sånn på en del av trådene her. Så kan man stort sett dele dem inn i de som gjerne tenner litt ekstra på en litt stor penis, mens mange synes det er helt greit med en middels penis.

Jeg har til gode å se kvinner som sier at de tenner ekstra mye på en liten penis, men for all del - det kan godt hende at de finnes der ute uten at det reflekteres i trådene her.

Og når det gjelder pupper så har menn helt klart preferanser. Det betyr ikke at man velger dame ut fra det kriteriet. Mitt inntrykk er at preferansene blant menn her er mye mer allsidige enn det kan virke som i media etc - små, middels, store, runde, hengende, spretne, store brystvorter, små brystvorter....de fleste fascinasjoner for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro at dere vet noe mer om hva kvinner føler og tenker rundt puppene sine, en hva vi vet om menns forhold til sine peniser. Det er jo derfor jeg spør her, hvorfor menn tolker slik de tydeligvis gjør. Fordi jeg ikke forstår det, på lik linje med at mennene sier at pupper ikke kan sammenlignes, fordi DE ikke skjønner kvinners forhold til pupper.

Dette er essensielt. Når henholdsvis kvinner snakker om peniser eller menn om pupper, hva oppfatter det motsatte kjønn at man sier/ mener? Og like viktig som det som sies, er det som ikke sies.

Ta f.eks. tråden for "kvinner som liker stor penis, men som liker mannen også". Jeg oppfatter overskriften slik at penisen er det viktigste og mannen det skundære. Allerede der, FØR det er skrevet et ord i tråden, får jeg et inntrykk av at en del kvinner er snevert fokusert på penisen og ikke mennesket.

Og så kommer innleggene der forskjellige kvinner beskriver sine preferanser og hvorfor. Fokuset er fortsatt hovedsaklig på pikken, og ikke på mennesket. I tillegg skrives det at "menn med stor pikk er mer mandige o.s.v.", og da "leser" menn at de som ikke er store er utilstrekkelige. Og slik fortsetter man å konkludere ved å lese mellom linjene. Og så får man meldinger fra frustrerte menn, og skjønner ikke hvorfor.

Hvis man bruker den nevnte tråden som eksempel, så har den gitt oss et svar vi visste fra før. Kvinner har forskjellige preferanser. Men den viktigste og markante konsekvensen av denne tråden er at den har bekreftet mange menns komplekser for egent kjønn. Dermed kan man konkludere med at tråden ikke har noen som helst slags positiv funksjon. Den har gjort tilværelsen verre for dem som har komplekser.

Men istedenfor å ta innover seg dette og reflektere over det, så avvises denne oppfatningen. Den underkjennes og begrunnes i kvinners rett til å mene noe og uttale seg om dette. Det er totalt misforstått.

Man kan godt forsvare denne retten til meninger. Men hvorfor skal man ha rett til å påføre andre komplekser? Som Aline antyder: Det handler om å forstå hvordan man blir oppfattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Pikk er pikk og pikk er godt!

Mann er mann og mann er godt!

Pikk på god mann er best!

*tralalalalalalalala*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva mener du når du svarer at puppene er små? mener du med det å si at det er FOR små?

Tror du jeg ville hatt felles klesskap med noen som var FOR små...?

og til det uthevede: Nei, ærlig talt så ER det ikke bare pikken kvinner fokuserer på når mannen står naken forran dem!!

Så du tenker: "Gid som jeg gleder meg til han tar meg hardt med den brystkassa der"?

Jeg forenkler det litt, fordi du absolutt skal gjøre pupper til kjønnsorgan, og det er de biologisk IKKE. De er mat. Kuken er et kjønnsorgan. Hvor vanskelig kan det være å innrømme det? Jada, alle ser på hele personen, men et heterofilt SAMLEIE er pikk i fitte. Sex/elskov er noe annet, men det å pule er faktisk inn og ut i varierende tempo inntil en eller begge er fornøyde.

jeg begynner å skjønne hvorfor menn er så hysteriske når det gjelder størrelsen på pikken deres, dersom dette er gjengse tanke blant m enn, at kvinner ikke bryr seg om noe annet ved dem en størrelsen på pikken når man kommer til sex!

Jeg synes brystkassa hans er dritsexy, den får masse fokus, hoftene, lår er sexy og ikke minst rumpe og rygg!! og hender, og lepper, ALT dette konsentrerer jeg meg om når klærne faller på mannen. Pikken også ja, slik jeg oppfatter det, så fokuserer ikke menn heller bare på mus, pupper er bl.a en viktig del for de aller fleste menn jeg har møtt, selv om flere her inne prøver å benekte at pupper er viktig for deres tenning.

Og om han hadde vært født uten penis, hadde du fremdeles tent like mye....? Helt uavhengig av hvor bra kassa er, kan du faktisk ikke pule uten pikk, selv om du kan ha sex. Og jada igjen, man kan ha et godt sexliv uten penetrering.

Hadde du klart å leve sammen med en veltrent, snill fyr, som dessverre måtte amputere stasen som barn? Helt ærlig? Hadde du sett for deg kanskje 40 år i senga uten penetrering uten å titte på andre, og tenke at det kunne vært godt med pikk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Der har du noen poenger siste gjest. Jeg mener fortsatta at man faller for mannen og ikke for pikken. (og er man så jævla opphengt i pikkstørrelse, så får man holde seg unna de uten monstertiss, da, og vise hvor shallow man er, slik at man ikke ødelegger selvtilliten for folk)

Jeg er overbevist om at pikken er mere "sårbar for selvtilliten" (mangel på bedre ord) for mannen, enn brystene er for kvinnen. OG brystene er veldig sårbare for kvinnens selvtillit.

Derfor mener jeg som nevnt over at man skal være lur når man er ærlig og omtaler sin partners penis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, du har, sier du, små pupper, og hører da alle som vil ha store, jeg har store, og hører alle som vil ha små. Menn med pikk som er mindre enn det size-queensa på KG roper om vil helt sikkert høre det.

Jeg kan foreksempel referere til en artikkel i KK der de spurte en haug med menn, og samtlige sa at store pupper var: "Stygt, prangende og unarturlig"

nemlig, og det stiller jeg også spørsmål ved, ER det nå slik at det man oppfatter andre sier, er det den andre FAKTISK mener?

Når jeg "hører" at alle menn liker store pupper, hører jeg da rett? ER det slik at alle menn liker store pupper?

Og som vi ser av svaret ditt, nei! Det finnes også menn som liker små puoper, og middels pupper, og alle typer pupper.

På lik linje med at når en mann med normal/gjennomsnitlig (uansett om det er i underkant av eller overkant av eller hva søren) pikk, leser tråden om kvinner som liker store pikker, så leser han jo bare de som sier de liker det, han leser jo ikke alle de drøssevis med andre kvinner som synes akkruat hans størrelse er perfekt. Og, han leser heller ikke at selv om noen kan like størrelse, så liker man i utgangspunktet mannen pikken sitter på, og pikken hans, for SÅ å se ekstra størrelse som ekstra bonus. De finnes også.

Det som vel også er viktig å tenke på, både for kvinner og menn, er vel at vi endrer oss alle sammen, igjennom livet. Vil tro at svært få kvinner er FØDT med ett behov for stor pikk, det er vel noe som kommer på ett eller annet tidspunkt, og som også kan endres.

Slik er ihvertfall jeg, jeg endrer meg mye etter hva slags størrelse min partner har, nettop fordi jeg har fokus på mannen, og den nytelsen jeg får med ham jeg bryr meg om. At jeg da likte den store pikken til eksen, er jo ærlig talt totalt likegyldig når jeg er sammen med en etter ham. Da blir jeg glad i den pikken og den nytelsen jeg oppnår med ham, og vil synes den er best i verden.

Dersom man tviholder på ønsket om stor, så vil man stadig ha problemer, antagelig flere en menn med 12 cm, rett og slett fordi man da bryr seg mer om pikken en om mannen og den kjærligheten man har med ham.

Jeg vet ikke jeg, men om man tar utgangspunktet i at enkelte kvinner har visse preferanser når det gjelder størrelse - og det kan jo virke sånn på en del av trådene her. Så kan man stort sett dele dem inn i de som gjerne tenner litt ekstra på en litt stor penis, mens mange synes det er helt greit med en middels penis.

Jeg har til gode å se kvinner som sier at de tenner ekstra mye på en liten penis, men for all del - det kan godt hende at de finnes der ute uten at det reflekteres i trådene her.

Og når det gjelder pupper så har menn helt klart preferanser. Det betyr ikke at man velger dame ut fra det kriteriet. Mitt inntrykk er at preferansene blant menn her er mye mer allsidige enn det kan virke som i media etc - små, middels, store, runde, hengende, spretne, store brystvorter, små brystvorter....de fleste fascinasjoner for å si det sånn.

Det å ha preferanser, tror jeg også endrer seg. Jeg har utallige eksempler på venner som har hatt preferanser både i forhold til høyde, hårfarge, klesstil, interesser etc etc. Når de så treffer en mann som de faller for, så endrer ofte preferansene seg også, fordi man jo liker det den man er glad i er/har.

Være seg høyde, hårfarge, pikkstørrelse, hårmengde etc etc.

Nettopp pga det du sier her, at man velger partner utifra personen, ikke puppene, penisen, høyden eller hårfargen.

Dette gjelder vel både for kvinner og menn.

Dette er essensielt. Når henholdsvis kvinner snakker om peniser eller menn om pupper, hva oppfatter det motsatte kjønn at man sier/ mener? Og like viktig som det som sies, er det som ikke sies.

Ta f.eks. tråden for "kvinner som liker stor penis, men som liker mannen også". Jeg oppfatter overskriften slik at penisen er det viktigste og mannen det skundære. Allerede der, FØR det er skrevet et ord i tråden, får jeg et inntrykk av at en del kvinner er snevert fokusert på penisen og ikke mennesket.

Og så kommer innleggene der forskjellige kvinner beskriver sine preferanser og hvorfor. Fokuset er fortsatt hovedsaklig på pikken, og ikke på mennesket. I tillegg skrives det at "menn med stor pikk er mer mandige o.s.v.", og da "leser" menn at de som ikke er store er utilstrekkelige. Og slik fortsetter man å konkludere ved å lese mellom linjene. Og så får man meldinger fra frustrerte menn, og skjønner ikke hvorfor.

Hvis man bruker den nevnte tråden som eksempel, så har den gitt oss et svar vi visste fra før. Kvinner har forskjellige preferanser. Men den viktigste og markante konsekvensen av denne tråden er at den har bekreftet mange menns komplekser for egent kjønn. Dermed kan man konkludere med at tråden ikke har noen som helst slags positiv funksjon. Den har gjort tilværelsen verre for dem som har komplekser.

Men istedenfor å ta innover seg dette og reflektere over det, så avvises denne oppfatningen. Den underkjennes og begrunnes i kvinners rett til å mene noe og uttale seg om dette. Det er totalt misforstått.

Man kan godt forsvare denne retten til meninger. Men hvorfor skal man ha rett til å påføre andre komplekser? Som Aline antyder: Det handler om å forstå hvordan man blir oppfattet.

oppfattelsen av tråden "kvinner som liker stor penis, men som liker mannen også", er annerledes en min, jeg oppfattet den for kvinner som liker stor penis, men som selvsagt velger mannen først, utifra hvem han er.

Og at fokuset i en tråd om størrelse, er om størrelse, er litt trist at oppfattes som slik vi er også utenfor den tråden- Jeg har selv deltatt i den tråden, og kan fint i den tråden si at jeg liker stor pikk, og i den tråden ha fokus på det, men det betyr så langt ifra at det er pikken jeg har fokus på når jeg møter en partner. Det er mannen først, utstyret etterpå, og det er mannen som avgjør om vi kommer til å fungere sammen som partner, ikke utstyret hans.

Jeg synes i aller høyeste grad at man bør reflektere over det man lærer om andre mennesker og deres oppfattelser rundt størrelser, og at man ikke skal måtte mene noe bare fordi man kan.

Men i min søken etter å forstå mannen, så blir jeg rett og slett forvirret, fordi jeg stadig opplever menn sier til meg at kvinner spør om så mye vi ikke ønsker svar på, at kvinner søker bekreftelse på at vi er bra nok, og at vi må slutte å spør om vi ikke ønsker sannheten, fordi menn ikke prater rundt grøten.

og i den sammenheng, så blir jeg forvirret over at dette altså ikke gjelder tilbake. Kvinner skal ikke spør om de ser tykke ut, om de ikke ønsker ett ærlig svar, for menn svarer bare ærlig. Men om menn spør om noe om seg, så skal vi lyve, for ellers ødelegger vi mannens ego.

Jeg har vel ikke egentlig noe problem med å tilpasse meg å lyve eller ikke svare, men jeg søker nok stadig etter hvorfor denne forskjellen er der, og hvorfor menn ikke ønsker å behandles likt som de selv behandler sin kjære.

men igjen, jeg reflekterer over det dere sier, og søker fremdeles å forstå! det er derfor jeg fortsetter å skrive også, jeg prøver å finne en måte å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du jeg ville hatt felles klesskap med noen som var FOR små...?

Så du tenker: "Gid som jeg gleder meg til han tar meg hardt med den brystkassa der"?

Jeg forenkler det litt, fordi du absolutt skal gjøre pupper til kjønnsorgan, og det er de biologisk IKKE. De er mat. Kuken er et kjønnsorgan. Hvor vanskelig kan det være å innrømme det? Jada, alle ser på hele personen, men et heterofilt SAMLEIE er pikk i fitte. Sex/elskov er noe annet, men det å pule er faktisk inn og ut i varierende tempo inntil en eller begge er fornøyde.

Og om han hadde vært født uten penis, hadde du fremdeles tent like mye....? Helt uavhengig av hvor bra kassa er, kan du faktisk ikke pule uten pikk, selv om du kan ha sex. Og jada igjen, man kan ha et godt sexliv uten penetrering.

Hadde du klart å leve sammen med en veltrent, snill fyr, som dessverre måtte amputere stasen som barn? Helt ærlig? Hadde du sett for deg kanskje 40 år i senga uten penetrering uten å titte på andre, og tenke at det kunne vært godt med pikk..?

jeg forstår ikke hva du mener, når en mann tar av seg klærne, så tenker jeg heller ikke "gid som jeg gleder meg til han tar meg hardt med den pikken der!" Jeg tenker vel egentlig mest "mmmm... naaaken mann! stryke fingre over deilig brystkasse og mage, nakne armer rundt meg, kjenne ham mot meg!"

Det ER mye mer en bare pikk som fasinerer når det dreier seg om sex, for meg.

Jeg har ALDRI prøvd å si at bryster er kjønnsorgan, nemlig fordi mitt fokus egentlig ikke er på kjønnsorgan, men på forståelsen og bruken av ord i forhold til ting man har lav selvtillit rundt.

Og nei, jeg har ikke ett ØNSKE om å leve ett liv med en partner som har måttet amputere pikken sin som barn nei, og hvordan jeg hadde reagert om ham jeg fallt for hadde vært utsatt for det, kan jeg faktisk ikke svare på før jeg evt opplever den situasjonen.

Jeg har heller aldri lagt skjul på at jeg liker pikk, men at jeg liker pikken til den jeg er sammen med, og ikke drømmer om mer. Men igjen, det er ikke mine lyster denne tråden handler om, mine lyster er totalt uvesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vri og vende på alt man ønsker her i denne verden.

Jeg kan lese denne tråden som om at kun grunne menn tenner på kvinner med store pupper, og at dermed er mine pupper FOR store...

(ja, jeg vrir i min retning nå, lettere å ta eksempler slik)

MEN, vil jeg ha en mann som ikke tenner på meg? Nei...

Tilbake til trådens opprinnelse. Selvtillit kommer innenfra, man må være tilfreds og glad med den man er, da vil en oppleve både større nytelse selv og være til glede for sin partner.

På noen områder er man også diplomat. Spør kjæresten din om han har FOR LITEN, eller LITEN pikk, så er det din forbannede plikt som kjæreste å svare NEI. Jeg digger pikken din, den er den beste i verden... Ferdig snakket.

Man kan ikke sammenligne det med "Ser jeg feit ut i den buksa?" det går på et latterlig kvinnelig ønske om oppmerksomhet og tilbakemelding, og betyr sannsynligvis trehundre lag med andre spørsmål... "Syns du jeg er fin?" "Tenner du på meg?" "liker du angelina Jolie bedre enn meg?"

På et slikt spørsmål vil svaret, "Hvorfor lurer du på det være mer passende!"

Men dessverre når det kommer til peniser, så har svært mange menn masse av selvtilliten sin i kjønnsorganet, og hvorfor skal man da være så forbannet ærlig?

Menn har ikke sett så fryktelig mange andre pikker live og harde enn sin egen, de vil vite at de er gode nok når de spør. Og det er det man svarer på, man tenker ikke igjennom om man kanskje har hilst på en større eller mindre pikk.

Jeg snakker ikke om å lyve her, men om å gi partneren selvtillitt på at han er best. Som mann og som elsker, og sånn er det med den saken.

(Forøvrig så er bryster mer en vedheng når man har sex, de kan pules, de kan lekes med, man kan få orgasme av berøring, osv...)

Igjen GlamGirl... et godt og reflektert innlegg i en heller håpløs tråd. Mannen spør ikke for moro skyld. Han spør grunnet usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du noen poenger siste gjest. Jeg mener fortsatta at man faller for mannen og ikke for pikken. (og er man så jævla opphengt i pikkstørrelse, så får man holde seg unna de uten monstertiss, da, og vise hvor shallow man er, slik at man ikke ødelegger selvtilliten for folk)

Jeg er overbevist om at pikken er mere "sårbar for selvtilliten" (mangel på bedre ord) for mannen, enn brystene er for kvinnen. OG brystene er veldig sårbare for kvinnens selvtillit.

Derfor mener jeg som nevnt over at man skal være lur når man er ærlig og omtaler sin partners penis.

Og at dette skal være så vanskelig å forstå for enkelte, er for meg forbundet med normal folkeskikk. Jeg er lært opp til å legge frem ting på en ærlig måte, uten å såre andre. Spør ei venninne meg om hun ser feit ut i den buksa, og den ikke er helt heldig for henne, anbefaler jeg heller en annen bukse som fremhever den fine buen på lårene hennes. Spør en mann meg om han har liten pikk, er det selvsagt at jeg gjør hva som helst for at han ikke vil føle seg liten. Om jeg hadde svart at den var liten, men ikke FOR liten, tviler jeg på om vi hadde hatt bra sex den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes i aller høyeste grad at man bør reflektere over det man lærer om andre mennesker og deres oppfattelser rundt størrelser, og at man ikke skal måtte mene noe bare fordi man kan.

Men i min søken etter å forstå mannen, så blir jeg rett og slett forvirret, fordi jeg stadig opplever menn sier til meg at kvinner spør om så mye vi ikke ønsker svar på, at kvinner søker bekreftelse på at vi er bra nok, og at vi må slutte å spør om vi ikke ønsker sannheten, fordi menn ikke prater rundt grøten.

og i den sammenheng, så blir jeg forvirret over at dette altså ikke gjelder tilbake. Kvinner skal ikke spør om de ser tykke ut, om de ikke ønsker ett ærlig svar, for menn svarer bare ærlig. Men om menn spør om noe om seg, så skal vi lyve, for ellers ødelegger vi mannens ego.

Jeg har vel ikke egentlig noe problem med å tilpasse meg å lyve eller ikke svare, men jeg søker nok stadig etter hvorfor denne forskjellen er der, og hvorfor menn ikke ønsker å behandles likt som de selv behandler sin kjære.

men igjen, jeg reflekterer over det dere sier, og søker fremdeles å forstå! det er derfor jeg fortsetter å skrive også, jeg prøver å finne en måte å forstå.

En-til-en kommunikasjon er annerledes enn generelle betraktninger om store grupper mennesker. Når man har en fortrolighet god nok til å spørre et annet mennske om det man selv føler usikkerhet i forhold til, så ligger det bl.a. mye tillit i dette.

Det blir annerledes når man på generelt grunnlag skal dele ut godkjent eller ikke godkjent til en stor gruppe mennesker. Spesielt hvis man selv mener å sitte på fasiten på hva som kan aksepteres og ikke, og formidle dette synet ut i offentligheten som her.

Det er uproblematisk å tilkjennegi preferanser generelt. Men når man samtidig mener at det er en rettighet å bidra til at stadig flere mennesker får økte komplekser for noe man ikke bør ha komplekser for, da mener jeg man oppfører seg dårlig. Det gjelder både kvinner og menn i forhold til det aller meste.

Jeg tror uansett at du er enig i at ingen bør måtte gå rundt med komplekser for hvordan man er skapt. Men det er faktisk resultatet av alt denne fokuset på ytre verdier og det som bl.a. får flotte kvinner til å operere brystene sine. Jeg har ihvertfall refelekter såpass rundt dette at jeg har funnet ut at jeg ønsker å være en motkraft til denne usunne og meningsløse utviklingen.

Det som tilsynelatende kan synes å være noe uskyldig og ufarlig, kan i realiteten ha fatale konsekvenser for mennesker som sliter. Spesielt i forhold til problematiske områder som kropp og seksualitet. Jeg antar at det ikke er uten grunn det står at man bør vise ekstra hensyn når man skriver om seksualitet i dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt92

aline, jeg skrev dette på første siden, men skriver det igjen siden du spør om hvorfor det er ille å få høre at penisen er liten :

Lite betyr jo ikke FOR lite, men det er sånn jeg tolker det hvis en jente sier at en penis som er en viss størrelse, er liten. Da ser jeg på det som for liten, ikke tilfredsstillende, rett og slett for liten i forhold til det hun vil ha og kan være fornøyd med.

Hvor ofte hører man damer si " Ja, mannen min har liten pikk, det er skikkelig digg "...ikke særlig ofte. De kan kanskje si at den er liten i forhold til andre peniser, men stor nok for dem, altså ikke liten i forhold til deres preferanser.

Derfor, når en jenter sier at en penis er liten, så regner jeg med at den er FOR liten. Å få høre at den er liten, men ikke FOR liten hjelper vel heller ikke noe særlig. Det blir litt som å si, joda, den er grei nok, men selvfølgelig ville jeg hatt en mann med større. Det er jo uansett ikke noe som kan tolkes på en positiv måte siden det omtrent er allmenn kjent at en liten penis blir sett på som lite manndig, utilfredsstillende, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår ikke hva du mener, når en mann tar av seg klærne, så tenker jeg heller ikke "gid som jeg gleder meg til han tar meg hardt med den pikken der!" Jeg tenker vel egentlig mest "mmmm... naaaken mann! stryke fingre over deilig brystkasse og mage, nakne armer rundt meg, kjenne ham mot meg!"

Det ER mye mer en bare pikk som fasinerer når det dreier seg om sex, for meg.

Det er det nok for mange, det var derfor jeg skrev av jeg ser på sex og puling so to forskjellige ting. Jeg skjønner at du ikke tenker "gid.." osv, jeg setter det på spissen for å vise at uansett hvor politisk korrekt man vil framstå som, er pikken over i-en essensiell for et akseptabelt sexliv for deg og mange andre. JEg setter det på spissen for å vise at uten pikk, blir det ikke noe varig sexliv heller. Og det bekrefter jo du også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...