Gå til innhold

Nok er nok!


Lompa2

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått så inderlig nok av av alle voldtektene! Det virker nærmest som det er en smitte-effekt, som om det bare blir mer av det jo mer det skrives om det.

Når en kvinneblir overfalt inne i garasjeanlegg tilhørende borettslaget hun bor i klokka seks om morgenen (man bør kunne gå ut fra at garasjeanlegg stort sett er låst, ikke sant?) da er grensa for lenge siden nådd.

Jeg forventer, nei, FORLANGER, å kunne føle meg trygg når jeg går ned i kjelleren i blokka jeg bor i for å sette fra meg barnevogna, jeg FORLANGER at naboen min er trygg når hun går til bilen sin som står i garasjen. Jeg FORLANGER at hvemsomhelst skal kunne føle seg trygg når hun går ute alene, samme når det måtte være på døgnet!

Noe må gjøres og et sted å begynne er å forsvare og ta vare på oss selv og andre kvinner. Vi kan stille opp og gå i byen natt til lørdager og søndager, følge kvinner som er ute på byen til taxi evt følge de hjem hvis de bor innen gangavstand fra sentrum. Vi kan beskytte noen bare ved å være i sentrum, hele tida gå minst to og to i følge og ha jevnlig telefonkontakt. Ved å vise oss og si at "vi finner oss ikke i å bli skremt hjem på denne måten, vi ER her!"

Så dere som bor i Oslo-området, som nå begynner å bli redde for å gå ut alene; bli med og gjør noe! La oss stille opp fredag kveld og følge andre jenter som er ute på byen til drosje, eller hjem til døra så ingen kan snike seg innpå dem.

Jeg håper det er mange som kunne tenkt seg å være med på dette. Jeg har selv en liten sønn. Får jeg ikke barnevakt, tar jeg ham med. Han sover som en stein i vogna si uansett.

Jeg håper virkelig noen vil være med på dette, jeg regner ikke med at vi utretter noe stort, men jeg håper og tror at vi skal kunne beskytte NOEN, og kanskje få dratt i gang en fast ordning med at kvinner tar vare på andre kvinner. De aller fleste menn føler dyp og inderlig avsky overfor alle voldtektene, så de er også mer enn velkomne til å stille opp og hjelpe oss, men av åpenbare årsaker går i såfall menn EN i følge med TO kvinner. (BEKLAGER, alle menn: Dette er ikke en måte å stigmatisere noen på, bare en nødvendig sikkerhetsforanstaltning...)

Jeg prøver ikke å hale i gang en gedigen demonstrasjonsmarsj med fakler og styr her, bare en stillferdig demonstrasjon overfor de som overfaller og voldtar; Vi er flere, dere kan ikke ta oss!!

Blir vi mange nok, kan vi kanskje vekke medias interesse også, og få med oss enda flere. Så bli med da, følger DU noen trygt hjem denne gangen, er forhåpentlig noen der for å følge DEG vel hjem neste gang.

Send dette videre til andre jenter, dess flere vi får med dess bedre er det.

Vild u være med så møt opp på Egertorget klokka sju fredag 9 mars.

Klem fra sint og fortvilet Lompa som er DRITTLEI alle voldtektene.

Endret av Lompa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe på noen som bor i Oslo, da...

Nå er ihvertfall link og tekst sendt til et par større aviser, så får vi håpe de kan trykke litt om det så man får satt i gang tilsvarende aksjon i flere andre byer som har hatt tilsvarende problemer. Haugesund og Stavanger har jo hatt sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet har ringt meg, de vil gjerne være med oss!

Desto større nytte har vi sjans til å gjøre! Kom igjen da, jenter og gutter, BLI MED!!!!Vis at vi ikke tolerer overfall og voldtekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått så inderlig nok av av alle voldtektene! Det virker nærmest som det er en smitte-effekt, som om det bare blir mer av det jo mer det skrives om det.

Når en kvinneblir overfalt inne i garasjeanlegg tilhørende borettslaget hun bor i klokka seks om morgenen (man bør kunne gå ut fra at garasjeanlegg stort sett er låst, ikke sant?) da er grensa for lenge siden nådd.

Jeg forventer, nei, FORLANGER, å kunne føle meg trygg når jeg går ned i kjelleren i blokka jeg bor i for å sette fra meg barnevogna, jeg FORLANGER at naboen min er trygg når hun går til bilen sin som står i garasjen. Jeg FORLANGER at hvemsomhelst skal kunne føle seg trygg når hun går ute alene, samme når det måtte være på døgnet!

Noe må gjøres og et sted å begynne er å forsvare og ta vare på oss selv og andre kvinner. Vi kan stille opp og gå i byen natt til lørdager og søndager, følge kvinner som er ute på byen til taxi evt følge de hjem hvis de bor innen gangavstand fra sentrum. Vi kan beskytte noen bare ved å være i sentrum, hele tida gå minst to og to i følge og ha jevnlig telefonkontakt. Ved å vise oss og si at "vi finner oss ikke i å bli skremt hjem på denne måten, vi ER her!"

Så dere som bor i Oslo-området, som nå begynner å bli redde for å gå ut alene; bli med og gjør noe! La oss stille opp fredag kveld og følge andre jenter som er ute på byen til drosje, eller hjem til døra så ingen kan snike seg innpå dem.

Jeg håper det er mange som kunne tenkt seg å være med på dette. Jeg har selv en liten sønn. Får jeg ikke barnevakt, tar jeg ham med. Han sover som en stein i vogna si uansett.

Jeg håper virkelig noen vil være med på dette, jeg regner ikke med at vi utretter noe stort, men jeg håper og tror at vi skal kunne beskytte NOEN, og kanskje få dratt i gang en fast ordning med at kvinner tar vare på andre kvinner. De aller fleste menn føler dyp og inderlig avsky overfor alle voldtektene, så de er også mer enn velkomne til å stille opp og hjelpe oss, men av åpenbare årsaker går i såfall menn EN i følge med TO kvinner. (BEKLAGER, alle menn: Dette er ikke en måte å stigmatisere noen på, bare en nødvendig sikkerhetsforanstaltning...)

Jeg prøver ikke å hale i gang en gedigen demonstrasjonsmarsj med fakler og styr her, bare en stillferdig demonstrasjon overfor de som overfaller og voldtar; Vi er flere, dere kan ikke ta oss!!

Blir vi mange nok, kan vi kanskje vekke medias interesse også, og få med oss enda flere. Så bli med da, følger DU noen trygt hjem denne gangen, er forhåpentlig noen der for å følge DEG vel hjem neste gang.

Send dette videre til andre jenter, dess flere vi får med dess bedre er det.

Vild u være med så møt opp på Egertorget klokka sju fredag 9 mars.

Klem fra sint og fortvilet Lompa som er DRITTLEI alle voldtektene.

:klappe::klappe::klappe::klappe: hadde bare flere tenkt som deg.. :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, India. Jeg håper flere vil tenke sånn nå, når de har sjansen. Det er egentlig dårlig med unnskyldninger. Det koster ingenting, annet enn noen timers søvn som man kan ta igjen ved å legge seg litt tidligere, evt sove litt lørdag formiddag. Og kanskje litt slitne føtter.

Håper flere vil bli med, i så fall send meg en pm. Eller bare møt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

ville også dukket opp om jeg bodde i oslo.

lykke til skal du ha, håper du får skikkelig oppmøte =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig godt engasjement. Jeg skulle gjerne møtt opp, men har sikkert en dårlig unnskyldning - en liten datter som da skal legges. Men jeg håper jo at at du får oppmerksomhet om dette i avisene slik at budskapet når ut til flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra tiltak! http://bestsmileys.com/clapping/1.gif

Jeg bor for langt unna Oslo, så jeg får ikke stilt opp selv. Men jeg har sendt denne linken rundt og til andre forum. Håper det hjelper.

:)

________________________________________________________________

Img-tagger tatt bort iht Kvinneguidens regler. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det, synd at ingen av osloboerne her inne har meldt sin interesse. Skuffende. men takk til alle som videresender dette og deltar på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er osloboer og synes det er ett supert tiltak!

Kjenner selv at jeg ikke føler meg like trygg nå som det skjer rett rundt mitt nabolag, go jeg ser meg ikke som lettskremt.

Om jeg har mulighet, dukker jeg opp, har egentlig avtale og er opptatt på fredag kveld, men dersom jeg får endret på det så kommer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er i Trondheim, får heller ikke jeg vært med. Men vil også bare gi deg en klapp på ryggen for utrolig bra tiltak!!

Helt tydelig er det en smitteeffekt ute og går nå, og det er viktig å få satt en stopper for dette!

Stå på Lompa, jeg har informert mine venninner i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott, aline og Melloncollie.

De som kan/vil må gjerne sende meg en pm så kan de få mobilnr mitt og evt mer info om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp snakket med Dixi, (forening for voldtatte) og de sender meg en haug med brosjyrer som vi kan dele ut. Greit for folk å vite hvor de kan få hjelp når politiets eksperter ikke er på plass. Så gjenstår taxisentralene, og å "fri" til de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kan, blir jeg med. :)

Jeg er kvinne, bor i Oslo. Har registrert voldtektene i det siste. Føler jeg meg utrygg eller redd? Nei, egentlig ikke. Jeg lar ikke dette endre vanene mine. Jeg går fremdeles alene ute etter at det er mørkt. Lar det heller ikke påvikre min personlige frihet. Har jeg behov for å gå gjennom slottsparken (eller hvor det nå måtte være) midt på natta, så gjør jeg det. Jeg tar ikke taxi eller går en lang omvei. Hvorfor? Jeg har ikke noe behov for å gjøre meg selv, fordi jeg er kvinne, til offer. (Dette er ikke noe mottrekk mot Lompas innlegg, bare et generelt svar til den usikkerheten som mange har følt i det siste.)

Men seff, jeg tar noen forhåndsregler: Går i skotøy som det går an å løpe i (funker dårlig med høye hæler) er våken og var på omgivelsene.

Jeg ble forsøkt overfalt en gang, da jeg bodde i Stavanger. Heldigvis reagerte jeg med å bli sint, veldig sint, og ikke redd. Det gikk verre ut over han enn meg, og jeg kunne levere to store hårdotter (som ikke var mine) til politiet. :sjarmor:

Endret av Succubus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig at Aline og Succubus kan være med. (Hadde vært fint å se dere igjen uansett.) Dra gjerne med dere flere, og send mail til flest mulig.

Nå skal jeg ha meg litt kveldsmat og se litt på tv før jeg legger meg, det er lange dager for tida som det er og jaggu ble de enda lenger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...