Gå til innhold

Nok er nok!


Lompa2

Anbefalte innlegg

Var det ikke på tirsdag eller onsdag da? Ble det vist igjen i går kveld? eller mener du tirsdag, mysan? Er helt døgnvill jeg nå, var oppe klokka fem i morges og er heeeeelt på bærtur, i tillegg til å være litt sulten og kjempefurten, så nå er det best jeg tørner inn. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig at noen av dere kan komme i kveld. I dag starter vi

i 21-22tida. Foreløpig er det bare meg og mamma som kan i kveld, og da har vi jo ikke mulighet for å følge noen, ettersom minst en hele tida må være på stedet, og man skal gå to og to. Mannen min er hjemme med guttungen, og svigerforeldrene mine har andre avtaler i dag. Så dere som egentlig ikke har noe spesielt å gjøre i dag, VÆR SÅ SNILL å komme og være der sammen med oss. Hjelp oss å gjøre noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi fikk ikke fulgt noen. Alle vi snakket med var veldig positive og syntes det var et flott opplegg, men jeg tror vi har fått for lite oppmerksomhet. Folk kjenner ikke til opplegget, så vi MÅ få mer omtale, noe jeg skal prøve å få til i løpet av uka. Natteravnene er svært interessert, så det er mulig de kan hjelpe oss litt i gang med annonsering, og diverse.

I tillegg var vi rett og slett for tidlig ute i går, derfor begynner vi senere i dag, og holder på litt lenger. Vi ER ihvertfall der, hvis noen skulle komme og ønske seg følge hjem. Men jeg er ikke like optimistisk nå, ettersom så mange var så begeistret først og etterpå ikke gir et pip fra seg. Folk bryr seg ikke nok lenger tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Usj det var synd Lompa! Husk at dette er såpass nytt, så etterhvert så kan det nok være at det går bedre! (Roma ble ikke bygd på en dag vet du)

Du har jo vært kjempeflink til å få såpass mye pr. om dette på veldig kort tid!

Jeg nevnte dette i dag for samboeren min og han mente han hadde hørt om dette på radioen tidlig i dag morges i ca.ni tiden! (selv sov jeg)

Veldig fint prosjekt, og håper du står på videre!

Jeg har telefonnummeret ditt og tar kontakt med deg dersom jeg har anledning til å stille opp neste gang! :)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg snakket såvidt med Madeleine Cederstrøm i P4 om dette, i håp om å vekke enda litt mer oppmerksomhet rundt prosjektet. Dess flere vi får med oss, dess bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill
Jada, jeg snakket såvidt med Madeleine Cederstrøm i P4 om dette, i håp om å vekke enda litt mer oppmerksomhet rundt prosjektet. Dess flere vi får med oss, dess bedre.

Dette er kjempebra Lompa, jeg skulle gjerne møtt opp men har faktisk i forbindelse med min forrige jobb, påtatt meg som støttekontakt for 1-2 ungdommer i helgene!

Derfor kan det av og til bli vanskelig for meg å stille opp!

Uansett så er jeg sikker på at dette her vil ta seg opp jo mere det blir pratet om det!

Men ting tar tid iht. slike prosjekter! Du kommer til å få masse respons på dette etterhvert!

Dettte sier samboeren min:

Flott prosjekt, få med så mange menn som mulig, fordi menn må stå opp for sine kjærster, mødre eller kvinner i det hele tatt, og ta gata tilbake!

Det er ingen som er tjent med at våre kjære skal slås ned og voldtas på åpen gate!

Stå på vi støtter deg/dere!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, send samboeren din ned til oss, bare flott å få med menn på dette og, vise at menn flest heller beskytter enn voldtar.

Med litt flaks så får vi besøk av både VG og redaksjonEN i kveld. Håper da at flere andre kommer for å være med og at noen kommer for å få følge hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Dagsrevyen skulle stikke innom oss uansett en liten tur i kveld!!Løper avsted nå, og om noen ser seg i stand til å bli med, så har jo noen mobilnummeret mitt. Ellers vet dere jo at vi er på Egertorget, og vi blir utover natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke på tirsdag eller onsdag da? Ble det vist igjen i går kveld? eller mener du tirsdag, mysan? Er helt døgnvill jeg nå, var oppe klokka fem i morges og er heeeeelt på bærtur, i tillegg til å være litt sulten og kjempefurten, så nå er det best jeg tørner inn. Natta!

Fullt mulig det var tirsdag, Lompa. Jeg holder så dårlig rede på dagene fordi tiden flyr fra meg.

Synd at ikke flere møtte opp, men jeg tror nok du må regne med å bruke litt tid. Selv om dette var på nyhetene en gang, så skal du ikke regne med at alle så det, og folk trenger også å se ting gjentatte ganger før de evt bestemmer seg for å bli med. Videre tror jeg du trenger et opplegg ala natteravnene, hvor folk faktisk melder seg på og tar sine tildelte vakter.

Og i helgene er det vel gjerne ved utestedenes stengetider man trenger følge hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi fikk riktignok ikke fulgt noen i går heller, men det var mange som kom bort for å snakke med oss og få vite mer om oss. Noen hadde sett oss på NRK, og noen hadde hørt oss på radio. Noen ville gjerne være med oss og følge neste gang vi skal ut (hvilket blir neste helg), men vi må få gjort folk litt mer oppmerksom på oss først og kanskje stå litt andre steder. Egertorget er vel ikke det stedet folk har mest behov for følge, men det er jo slikt vi lærer etterhvert. Alt i alt er jeg svært fornøyd nå, selv om folk som sa de skulle komme uteble. men denslags også blir vel bedre når hele opplegget blir litt mer strukturert og organisert. Vi skal få en del hjelp fra natteravnene, og det er at par andre steder jeg har tenkt å kontakte. en del mennesker trodde vi skulle ha betalt for å følge folk og ville gjerne bidra økonomisk, og ble svært overrasket da vi sa at dette ikke var for å tjene på det. Trygghet skal ikke koste noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hei. Vi fikk riktignok ikke fulgt noen i går heller, men det var mange som kom bort for å snakke med oss og få vite mer om oss. Noen hadde sett oss på NRK, og noen hadde hørt oss på radio. Noen ville gjerne være med oss og følge neste gang vi skal ut (hvilket blir neste helg), men vi må få gjort folk litt mer oppmerksom på oss først og kanskje stå litt andre steder. Egertorget er vel ikke det stedet folk har mest behov for følge, men det er jo slikt vi lærer etterhvert. Alt i alt er jeg svært fornøyd nå, selv om folk som sa de skulle komme uteble. men denslags også blir vel bedre når hele opplegget blir litt mer strukturert og organisert. Vi skal få en del hjelp fra natteravnene, og det er at par andre steder jeg har tenkt å kontakte. en del mennesker trodde vi skulle ha betalt for å følge folk og ville gjerne bidra økonomisk, og ble svært overrasket da vi sa at dette ikke var for å tjene på det. Trygghet skal ikke koste noe.

Flott tanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skikkelig imponert Lompa - stå på!!!

Kanskje jeg stiller en helg når jeg har skiftet jobb og har energi nok til å gjøre noe annet enn å sove i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mysan og Superma. Vi har hatt ting som virkelig får oss til å gå enda sterkere inn for dette, støtten fra dere her inne er en av dem. Noe annet er den sms`en jeg fortalte om, og i går var det to damer som kom bort til oss med en rose de hadde kjøpt fra en av gateselgerne. De bodde et stykke utenbys og hadde egentlig komme tinn til oslo for å ha seg en jentekveld, men valgte å dra hjem i elleve-tida. De trodde de var lettere allergiske mot all støyen og fylla, og ville gi oss en rose som oppmuntring der vi stod midt oppe i alt sammen med prosjektet vårt.

Vi fikk jo sjokk! I positiv forstand, sånt varmer altså SÅ enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreløpig, inntil vi er mange nok til å kunne stille oss flere steder, er det nok greiest å bli på Egertorget for å informere. Hvis det er noen av dere som seriøst vil bli med oss og gjøre noe, så send meg pm. Vi er avhengige av å være mange nok for å få dette til å fungere slik det skal. Aller helst ville jeg hatt en "stand" både på Birkelunden omtrent, en på Jernbanetorget og en på Grønland. Men da MÅ vi være minst 25-30 personer. På lørdag var vi tre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk tiltak, og jeg tar av meg hatten for deg! En ting er å tenke det, og det har de fleste av oss gjort, men en annen ting er å faktisk gjøre noe!

Jeg melder meg på! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...