Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Hva er poenge med denne tråden, når man bare blir kritisert for å fortelle noe man har opplevd?

INGEN av dere var i min situasjon, så dere kan ikke si hva hun i butikken eller jeg burde gjort!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er poenget med å ta slik på veie for at folk har forskjellig oppfatning om det? Jeg respekterer fullt og helt at du synes det var fælt/teit osv , respekter at i denne situasjonen synes ikke jeg det var så mye å klage på:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å ta slik på veie for at folk har forskjellig oppfatning om det? Jeg respekterer fullt og helt at du synes det var fælt/teit osv , respekter at i denne situasjonen synes ikke jeg det var så mye å klage på:

du leste jo ikke hva som var poenge en gang:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på butikken her om dagen og skulle ha ut 155kr i tillegg til det jeg kjøpte. Sa dette til kassadama som ble stående lenge og tenke før hun slo inn feil sum. Hun ga meg dermed 100kr istedenfor fordi hun ikke greide å regne ut hvor mye jeg skulle ha tilbake. Jeg ventet derfor i god tro om at hun skulle ordne det opp og gi meg de resterende pengene, men neida, hun begynte bare å ekspedere neste kunde. Måtte være dumt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være stressende med kunder som skal ha ut sånne 'sære' summer, selv om det er et regnestykke man klarer lett sånn på fritiden, kan det være verre i en hektisk jobbhverdag...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på butikken her om dagen og skulle ha ut 155kr i tillegg til det jeg kjøpte. Sa dette til kassadama som ble stående lenge og tenke før hun slo inn feil sum. Hun ga meg dermed 100kr istedenfor fordi hun ikke greide å regne ut hvor mye jeg skulle ha tilbake. Jeg ventet derfor i god tro om at hun skulle ordne det opp og gi meg de resterende pengene, men neida, hun begynte bare å ekspedere neste kunde. Måtte være dumt..!

Ventet du til du hadde fått pengene? Hvorfor sa du i så fall ikke ifra med en gang?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet du til du hadde fått pengene? Hvorfor sa du i så fall ikke ifra med en gang?

Hun visste at hun ga meg feil beløp. Hun sa "dette ble visst feil ja, hehe" før hun fortsatte. Og de har jo kalkulator tilgjengelig ved kassa, så hvorfor ikke bare bruke den om regnestykket blir for vanskelig.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom et apotek for litt siden. Ikke mye folk, men to ansatte til stede. Han ene ekspederte en kunde, hun andre var mer opptatt av mobilen sin. Trakk kølapp og stilte meg opp klar til å bli neste kunde, men i stede så hun bare på meg med et ekstremt overlegent blikk og tastet videre. Det endte med at jeg bare gikk og fant et annet apotek... A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den ansatte spør: "Har du legimitasjon?" På vinmonopolet, med et overlegent blikk. (Jeg har legitimasjon, jeg er 34.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den ansatte spør: "Har du legimitasjon?" På vinmonopolet, med et overlegent blikk. (Jeg har legitimasjon, jeg er 34.)

Ta det som et kompliment! Da ser du i hvertfall ikke gammel ut :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som et kompliment! Da ser du i hvertfall ikke gammel ut :)

Det gjør jeg....selv om jeg ikke innbiller meg at noen faktisk kan tro at jeg er under 18.....om de ikke er seriøst nærsynte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg....selv om jeg ikke innbiller meg at noen faktisk kan tro at jeg er under 18.....om de ikke er seriøst nærsynte :)

De spør nok fordi de tror du er under 25! :-) Jeg får et par "mmja.. nei du er vel ikke 25 enda, så kan du vise leg?" når jeg er på polet. Nå er jeg riktig nok 23, så i mitt tilfelle gjør de jobben sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De spør nok fordi de tror du er under 25! :-) Jeg får et par "mmja.. nei du er vel ikke 25 enda, så kan du vise leg?" når jeg er på polet. Nå er jeg riktig nok 23, så i mitt tilfelle gjør de jobben sin.

Joda....men, etterhvert som man blir gammel og rynkete og nærmer seg midten av 30årene setter man stor pris på å bli tatt for å være under 25. Selv om jeg ikke kan tro seriøst at noen som ikke er blind som en flaggermus gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Til deg sure grinete megge på Kiwi.

Jeg skjønner at det er irriterende med kunder som kommer rett før stengetid. Men, at jeg kommer kl 22.45 for å handle 3 ting når dere stenger 23.00 er faktisk helt innafor. Når jeg sier hei så sier du med en usedvanlig stressa stemme at dere snart stenger, samtidig som du står og tripper. Dette skjer hver gang. Jeg jobber også sent skjønner du, derfor kommer jeg nå. Jeg oppholder deg ikke unødvendig lenge.

Ja jeg forstår at du vil bli ferdig med dine arbeidsoppgaver og komme deg hjem innen rimelig tid etter stengetid, men nå er dette faktisk en del av jobben din enten du liker det, eller ei. Jeg har også en jobb, og tro meg- jeg elsker ikke alt ved min jobb heller. Jeg har også dårlig tid og stress med ting som skal rekkes, og ja, det er typisk at en million ting skjer rett ved vaktskifte.

Men du kan faktisk si hei.

Ja, jeg forstår at det er møkk irriterende at jeg som kunde var klønete nok til å prestere og knuse et glass med tomatsaus. Men det var virkelig ikke med vilje gjort med en intensjon om å forsure din arbeidsdag. I det minste gikk jeg faktisk bort til deg og sa fra om at jeg desverre hadde klart å knuse dette glasset, og jeg sa unnskyld. Jeg kunne latt som ingenting og bare gitt deg en overaskelse.

Jeg forventer ikke at du jubler av glede over en morsom jobb med å tørke opp, men det er faktisk heller ikke greit at du stirrer på meg med en blikk som kan drepe etterfulgt av himling med øya og sukking og stønning før du demostrativt snur og tramper i vei inn på lageret.

Og, du har jobbet der kun noen uker, hvis du er lei nå- så lurer jeg på hvordan du opptrer om noen måneder.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Til deg sure grinete megge på Kiwi.

Og, du har jobbet der kun noen uker, hvis du er lei nå- så lurer jeg på hvordan du opptrer om noen måneder.

Klag! Det hadde jeg gjort :D Sånn oppfører man seg bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok

Til deg sure grinete megge på Kiwi.

Jeg skjønner at det er irriterende med kunder som kommer rett før stengetid. Men, at jeg kommer kl 22.45 for å handle 3 ting når dere stenger 23.00 er faktisk helt innafor. Når jeg sier hei så sier du med en usedvanlig stressa stemme at dere snart stenger, samtidig som du står og tripper. Dette skjer hver gang. Jeg jobber også sent skjønner du, derfor kommer jeg nå. Jeg oppholder deg ikke unødvendig lenge.

Ja jeg forstår at du vil bli ferdig med dine arbeidsoppgaver og komme deg hjem innen rimelig tid etter stengetid, men nå er dette faktisk en del av jobben din enten du liker det, eller ei. Jeg har også en jobb, og tro meg- jeg elsker ikke alt ved min jobb heller. Jeg har også dårlig tid og stress med ting som skal rekkes, og ja, det er typisk at en million ting skjer rett ved vaktskifte.

Men du kan faktisk si hei.

Ja, jeg forstår at det er møkk irriterende at jeg som kunde var klønete nok til å prestere og knuse et glass med tomatsaus. Men det var virkelig ikke med vilje gjort med en intensjon om å forsure din arbeidsdag. I det minste gikk jeg faktisk bort til deg og sa fra om at jeg desverre hadde klart å knuse dette glasset, og jeg sa unnskyld. Jeg kunne latt som ingenting og bare gitt deg en overaskelse.

Jeg forventer ikke at du jubler av glede over en morsom jobb med å tørke opp, men det er faktisk heller ikke greit at du stirrer på meg med en blikk som kan drepe etterfulgt av himling med øya og sukking og stønning før du demostrativt snur og tramper i vei inn på lageret.

Og, du har jobbet der kun noen uker, hvis du er lei nå- så lurer jeg på hvordan du opptrer om noen måneder.

Som om jeg skulle sagt det sjæl! :Nikke::klappe: Jobber selv lenge, og rekker akkurat innom 15 min før stengetid! Trenger ikke værra så SUR! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai omgitt av snikere om dagen! Denne gangen på biblioteket... Stod i kø i skranken, en foran meg som blir ekspedert. Jeg står bak han og er TYDELIG nestemann.. Det kommer en kvinne, femti år kanskje? og stiller seg ved siden av meg. Så kommer det en ny biblotekar til og sier "neste" hvorpå damen tar et skritt frem og begynner å prate!!! Da hadde jeg allerede ventet i tre minutter, hun i kanskje 30 sekunder? Heldigvis sier hun første biblotekaren(som hjelper mannen foran meg) i fra til biblotekar nr to at jeg var først, og får hysjet på damen...

Makan....! Hun SÅ jo at jeg var først! Folk er FREKKE!


Edit: hun kunne gjerne gått før meg, jeg hadde goood tid, men SPØR hvert fall...

Edit: tror jeg har lagt denne i feil tråd haha!

Endret av grethe91
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, du har jobbet der kun noen uker, hvis du er lei nå- så lurer jeg på hvordan du opptrer om noen måneder.

Det er vel som med amming, mann blir herda:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig ikke noe dumt, bare søtt :)

Det jobber en kjekk gutt på matbutikken som jeg smiler ganske mye med.

En gang begynte han å pakke varene mine i en pose mens jeg sto og betalte.

Så sier han: Vil du ha pose?

Så sa jeg: ja jeg må vel nesten det nå :)

Han så på meg og smilte, og ristet på hodet av seg selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...