Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

(...)

Alt sier han med sånn surt ansiktsuttrykk.. Jeg er ganske sikker på at han prøver å være morsom, men det er bare kleint, unødvendig og ubehagelig. Slik er han forresten hver gang, jeg takler det ikke :P

Høres slitsom ut. Hadde jeg handlet der hadde jeg antageligvis ikke skjønt at han prøvde å være morsom og det hadde blitt en dum situasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har du hørt dette? Det blir like dumt som at hvis de ikke spør om du skal ha tannpasta, slipper du å betale for den.

Forferdelig dårlig sammenligning... Regner med at den ansatte slår inn poser når jeg har handlet x-antall varer. Hvordan skal jeg ellers få varene med meg? På de fleste butikker er jo posene bak kassen, så jo, det er den ansatte sitt ansvar å spørre kunden. Har jobbet på butikk selv så vet hva jeg snakker om.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig dårlig sammenligning... Regner med at den ansatte slår inn poser når jeg har handlet x-antall varer. Hvordan skal jeg ellers få varene med meg? På de fleste butikker er jo posene bak kassen, så jo, det er den ansatte sitt ansvar å spørre kunden. Har jobbet på butikk selv så vet hva jeg snakker om.

Kan du komme og krangle med kundene mine? Har et par hvor hvis jeg spør om poser eller bare kaster ned så blir de eitrandes forbanna for hvem skal vel ha poser? Ingen bruker poser lengre i dagens samfunn, makan til sprøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En betraktning først:

Denne tråden burde egentlig være obligatorisk lesning for alle som jobber i butikk. Hadde jeg vært sjef og fått inn en nykommer hadde jeg bedt personen lese igjennom denne tråden og stille meg spørsmål om det var noen ting som var uklart.

Jeg var nylig ute for en kar på rema som skulle slå inn en 4 pack med våtservietter, slike til bleiestell. Koster vel rundt 70 kr for en slik 4pack om jeg husker rett. Han slo den inn 4x og sa i fullt alvor: "det blir 280 kroner". Jeg påpekte at den prisen (70kr) var vel for hele pakken, og han sa "ja, jeg synes det ble litt mye". Ikke den verste historien, men er ikke alle som er helt tilstede i jobben. Hadde dette vært en del av en stor handlevogn er det ikke sikkert jeg hadde fått det med meg.

Ellers så er det en kassemann på en matbutikk i Bergen som er ganske spesiell. Det er alltid hans kasse det er lengst kø i (fordi det går så tregt, han skal prate så mye).

Han innleder alltid med "Hei og velkommen til oss - kan jeg friste deg med en pose i dag?" Er ganger han har fortsatt å prate om posene i lang tid etterpå, var en periode butikken hadde helt hvite poser og han sa at man kunne tegne det man ville på dem når man kom hjem, det kunne man ikke med konkurrentene sine poser! (Og handler du der 2x så får du høre den samme historien 2x).

Han har ellers endel standarduttrykk som går igjen - han yter forsåvidt god service, men alt blir så tregt og omstendelig. Har du kjøpt matvarer fra ferskvaredisken som kan lekke så pakker han dem inn i en ekstra pose - det er hyggelig, men som oftest er det fulgt av en historie om hvordan kyllingen ville lekke ut i posen din og ødelegge de andre matvarene dine og konen din vil bli sint på deg osv.."

Om han signerer på brødkortet må du først love ham at du ikke selger signaturen hans videre. Overhørte denne samtalen med en annen kunde hvor han sa at i fjor jul hadde han fått beskjed fra Justin Bieber om å slutte å levere ut autografer fordi han ikke likte konkurransen.

Har jeg god tid og få ting i kurven hender det jeg velger hans kasse for å høre hva han sier i dag, men som oftest velger jeg heller en kasse med lengre kø.

Endret av ekkoet
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på kortet? Står ikke noe på mitt kort.

Sjekket mitt også, og det står ikke noe på det heller, men jeg hadde et kort det sto på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En betraktning først:

Denne tråden burde egentlig være obligatorisk lesning for alle som jobber i butikk. Hadde jeg vært sjef og fått inn en nykommer hadde jeg bedt personen lese igjennom denne tråden og stille meg spørsmål om det var noen ting som var uklart.

Jeg var nylig ute for en kar på rema som skulle slå inn en 4 pack med våtservietter, slike til bleiestell. Koster vel rundt 70 kr for en slik 4pack om jeg husker rett. Han slo den inn 4x og sa i fullt alvor: "det blir 280 kroner". Jeg påpekte at den prisen (70kr) var vel for hele pakken, og han sa "ja, jeg synes det ble litt mye". Ikke den verste historien, men er ikke alle som er helt tilstede i jobben. Hadde dette vært en del av en stor handlevogn er det ikke sikkert jeg hadde fått det med meg.

Ellers så er det en kassemann på en matbutikk i Bergen som er ganske spesiell. Det er alltid hans kasse det er lengst kø i (fordi det går så tregt, han skal prate så mye).

Han innleder alltid med "Hei og velkommen til oss - kan jeg friste deg med en pose i dag?" Er ganger han har fortsatt å prate om posene i lang tid etterpå, var en periode butikken hadde helt hvite poser og han sa at man kunne tegne det man ville på dem når man kom hjem, det kunne man ikke med konkurrentene sine poser! (Og handler du der 2x så får du høre den samme historien 2x).

Han har ellers endel standarduttrykk som går igjen - han yter forsåvidt god service, men alt blir så tregt og omstendelig. Har du kjøpt matvarer fra ferskvaredisken som kan lekke så pakker han dem inn i en ekstra pose - det er hyggelig, men som oftest er det fulgt av en historie om hvordan kyllingen ville lekke ut i posen din og ødelegge de andre matvarene dine og konen din vil bli sint på deg osv.."

Om han signerer på brødkortet må du først love ham at du ikke selger signaturen hans videre. Overhørte denne samtalen med en annen kunde hvor han sa at i fjor jul hadde han fått beskjed fra Justin Bieber om å slutte å levere ut autografer fordi han ikke likte konkurransen.

Har jeg god tid og få ting i kurven hender det jeg velger hans kasse for å høre hva han sier i dag, men som oftest velger jeg heller en kasse med lengre kø.

Haha, han hørtes morsom ut! Men kan forstå at det er irriterende når man har hørt det samme før, og når pratinga gjør at det blir lang kø da..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forferdelig dårlig sammenligning... Regner med at den ansatte slår inn poser når jeg har handlet x-antall varer. Hvordan skal jeg ellers få varene med meg? På de fleste butikker er jo posene bak kassen, så jo, det er den ansatte sitt ansvar å spørre kunden. Har jobbet på butikk selv så vet hva jeg snakker om.

Hvis du går jobbet i butikk selv, så bør du ha fått med deg at det å kjøpe pose i butikken ikke er eneste måte å få med seg varene på. Det er ganske mange som har med seg sekk/bærenett/pose/etc selv og derfor ikke trenger pose. At den ansatte spør om du vil ha pose og ikke går ut fra hverken det ene eller det andre er selvfølgelig det beste. Strengt tatt synes jeg det er verre når de slår inn poser jeg aldri har bedt om. Frekt og teknisk sett ulovlig, selv om det ikke er store summene det er snakk om.
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går jobbet i butikk selv, så bør du ha fått med deg at det å kjøpe pose i butikken ikke er eneste måte å få med seg varene på. Det er ganske mange som har med seg sekk/bærenett/pose/etc selv og derfor ikke trenger pose. At den ansatte spør om du vil ha pose og ikke går ut fra hverken det ene eller det andre er selvfølgelig det beste. Strengt tatt synes jeg det er verre når de slår inn poser jeg aldri har bedt om. Frekt og teknisk sett ulovlig, selv om det ikke er store summene det er snakk om.

Det er ikke mange her ihvertfall som har med seg sekk/nett osv istedenfor å kjøpe en pose. Poenget er at det er den ansatte sitt ansvar å spørre kunden om han/hun ønsker pose, og hvis de glemmer det skal ikke kunden måtte trekke kortet på nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg sekk på butikken, men synes det er greit at kassepersonalet spør om jeg vil ha pose. Da kan jeg svare nei, eller svare med det antallet jeg tror jeg trenger (ikke bare "EN!", men gjerne "jeg tror jeg tar en i dag" eller lignende, alt etter hvor mange det står i kø og om det er nærbutikken der de etterhvert kjenner meg litt, eller om det er en jeg ikke er i så ofte).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange her ihvertfall som har med seg sekk/nett osv istedenfor å kjøpe en pose. Poenget er at det er den ansatte sitt ansvar å spørre kunden om han/hun ønsker pose, og hvis de glemmer det skal ikke kunden måtte trekke kortet på nytt.

Har du for vane å stå å følge med om folk bruker pose eller ikke, siden du er så skråsikker?

Det er like mye kunden sitt ansvar å si ifra om at de vil ha pose med varene, i min mening. Elsker kundene som spør etter det før jeg rekker å spørre ;)

Dersom jeg "glemmer" meg eller antar at personen putter varene i sekken, men likevel skal ha pose, så gidder jeg ikke mase etter den 1-kroningen. Da får de pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du for vane å stå å følge med om folk bruker pose eller ikke, siden du er så skråsikker?

Det er like mye kunden sitt ansvar å si ifra om at de vil ha pose med varene, i min mening. Elsker kundene som spør etter det før jeg rekker å spørre ;)

Dersom jeg "glemmer" meg eller antar at personen putter varene i sekken, men likevel skal ha pose, så gidder jeg ikke mase etter den 1-kroningen. Da får de pose.

Jeg står ikke å noterer ned hvor mange som i løpet av en dag bruker andre ting istedenfor en pose, men det er jo noe man legger merke til.

Det er faktisk ikke kunden sitt ansvar, da hadde posene lagt godt synlig fremfor varebåndet f.eks. Det er ihvertfall det jeg har blitt lært opp til.

Det siste du nevner, det er det som har vært poenget mitt hele veien! At ansatte som glemmer å spørre kunden om poser ikke skal ta betalt 1 eller 2 kroner for en feil de har gjort. Det skal ikke gå utover kunden, det er ihvertfall utrolig dårlig service.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange her ihvertfall som har med seg sekk/nett osv istedenfor å kjøpe en pose. Poenget er at det er den ansatte sitt ansvar å spørre kunden om han/hun ønsker pose, og hvis de glemmer det skal ikke kunden måtte trekke kortet på nytt.

Er enig med deg, med unntak av at jeg ikke pleier å spøre folk som skal ha en liten ting som de helt tydelig har plass til i en pose de har fra før. Da tar jeg 1 krone om de spør om det etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

gikk i butikken og hadde veldig dårlig syn så så ikke veldig mye. spurte ei som jobba der om hva prisen på varene var, hun pekte på skilte sa det er prisen og gikk

en anne gang jeg var i en butikk skulle jeg handle, setter i korte og betaler, skal se opp for og spørre om det var mulig og få med en pose, og der sto det ingen, ikke kunne jeg se han i nærheten heller.

denne trur jeg at jeg har skrivd før, men prøver. ei dame ringer og skal selge meg et blad, dette var i perioden jeg ikke hadde syn.

Hun; hei jeg vil ringe deg for å gi et tilbud på blade foreldre og barn
Jeg: ja men det trenger jeg ikke, for jeg har ikke noe syn og kan ikke lese hva som står der
Hun: jammen det står masse nyttig for foreldre der, og du vil få masse bruk for det
Jeg; jeg har ikke mulighet til og lese blader fordi jeg har ikke syn,

hun: men det er jo salg HALVPRIS! det er billig

Jeg; ja men det hjelper ikke at det er halvpris når jeg ikke får lest det

hun kunne virkelig ikke forstå at jeg ikke ville kjøpe blade som faktisk var på salg:O

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gikk i butikken og hadde veldig dårlig syn så så ikke veldig mye. spurte ei som jobba der om hva prisen på varene var, hun pekte på skilte sa det er prisen og gikk

en anne gang jeg var i en butikk skulle jeg handle, setter i korte og betaler, skal se opp for og spørre om det var mulig og få med en pose, og der sto det ingen, ikke kunne jeg se han i nærheten heller.

denne trur jeg at jeg har skrivd før, men prøver. ei dame ringer og skal selge meg et blad, dette var i perioden jeg ikke hadde syn.

Hun; hei jeg vil ringe deg for å gi et tilbud på blade foreldre og barn

Jeg: ja men det trenger jeg ikke, for jeg har ikke noe syn og kan ikke lese hva som står der

Hun: jammen det står masse nyttig for foreldre der, og du vil få masse bruk for det

Jeg; jeg har ikke mulighet til og lese blader fordi jeg har ikke syn,

hun: men det er jo salg HALVPRIS! det er billig

Jeg; ja men det hjelper ikke at det er halvpris når jeg ikke får lest det

hun kunne virkelig ikke forstå at jeg ikke ville kjøpe blade som faktisk var på salg:O

De gjør alt for å selge dritten. Ble oppringt av en selger for redningsselskapet som ville selge meg lodd. Jeg var da i begynnelsen av 20 åra og hadde hverken jobb eller penger. Etter mye mas ga personen meg en stålende tilbud, du kan få de til pensjonistpris. Så jeg var plutselig blitt pensjonist, takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk i butikken og hadde veldig dårlig syn så så ikke veldig mye. spurte ei som jobba der om hva prisen på varene var, hun pekte på skilte sa det er prisen og gikk

Jeg mener at dersom du må ha hjelp til sånt, så må du enten ha med deg noen (hjelp fra kommunen eller noen du kjenner), eller ha med eventuelle andre hjelpemidler.

Vi som jobber i butikk hjelper gjerne med å finne frem varer, men vi er ingen personlige shoppingassistenter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Flisa nå i helgen og tok turen innom en butikk som solgte varer fra de lokale gårdene.

Da vi kom inn så vi at de hadde vafler. Da vi spurte om vi kunne få kjøpe to fikk vi bare et surt nei til svar. Hadde de vært tomme for røre eller pakket bort tilbehøret hadde jeg kanskje forstått det. Men nei.

Lurer på hvor lenge de klarer å ha det gående for mer surere ansatt har jeg ikke møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at dersom du må ha hjelp til sånt, så må du enten ha med deg noen (hjelp fra kommunen eller noen du kjenner), eller ha med eventuelle andre hjelpemidler.

Vi som jobber i butikk hjelper gjerne med å finne frem varer, men vi er ingen personlige shoppingassistenter.

shoppingassistent? så dere kan ikke hjelpe folk og lese priser om dem ikke får til og lese dem?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dersom du må ha hjelp til sånt, så må du enten ha med deg noen (hjelp fra kommunen eller noen du kjenner), eller ha med eventuelle andre hjelpemidler.

Vi som jobber i butikk hjelper gjerne med å finne frem varer, men vi er ingen personlige shoppingassistenter.

Kjære vene, vi er ikke personlige shoppingassistenter, men der er allikevel jobben vår å hjelpe kunder som trenger hjelp. Hvis en kunde lurer på hva noe koster skal vi si prisen, ikke bare peke på en lapp.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shoppingassistent? så dere kan ikke hjelpe folk og lese priser om dem ikke får til og lese dem?

Jo, både kan og skal:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk i butikken og hadde veldig dårlig syn så så ikke veldig mye. spurte ei som jobba der om hva prisen på varene var, hun pekte på skilte sa det er prisen og gikk

Si "Jeg ser dårlig, kan du si hva prisen på denne er?" neste gang? Det er ikke alle som forstår automatisk at du har dårlig syn.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...