Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Skulle handle en genser i en Gina Trikot-butikk midt i julestria. Det sto ca 20 personer i kø, og kun en betjent kasse. Greit nok, det er jul. Kunden foran meg skulle tydeligvis handle julegaver til niesen sin som kom hjem på juleferie fra studiet sitt. Og den butikkansatte så ut til å være omtrent samme størrelse som denne niesen. Så kunden spør den butikkansatte om hun kunne prøve noen av plaggene for å se om de passet og hvordan de tok seg ut.

"Den genseren med det skjerfet til- blir det fint?"

"Hva med den singleten under den cardiganen?"

Det var sikkert ti forskjellige plagg og et utall kombinasjoner. Og den butikkansatte prøvde, snurret rundt og kom med forslag til hvordan det kunne settes sammen. Og alt skulle selvfølgelig pakkes inn etterpå.

ALTSÅ HALLO?? Når det er kø nesten ut av butikken? Om det hadde vært flere ansatte på jobb som kunne betjene køen hadde det jo vært super kundeservice men når flere forlater køen og sier surt "dette har jeg ikke tid til" må det vel gå opp et lys for den butikkansatte om at dette ikke er et moteshow de står i kø for å se på?

EDIT; Hun prøvde altså klærne utenpå sine egne :fnise:

Endret av Wonderbitch
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle kjøpe tamponger på Kiwi, og ble spurt av 18-åringen i kassa om jeg hadde bleiekort.

Han stakkaren som ekspederte meg i sta måtte også spørre om det.

Men hva ellers skulle han sagt? "Bind, tampong- og truseinnleggskort"?

Glad jeg ikke er ung gutt ansatt på Kiwi...

Kiwi med eget bleiekort for voksne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da kunne gå an å sette nye varer inn i hyllene og fylle på frukta uten å rote noe så grønnjævlig!? At paller og tomme esker tar plass skjønner de fleste, men det går faktisk an å rydde underveis og sette ting på strategiske steder i stedet for å spre varer, emballasje og trallet ut over hele gulvet sånn at kundene knapt nok kommer forbi? Grrr. Dagens i-landsproblem.

Jeg prøver stadig å forklare det til andre kolleger, men hører de etter nei? Å for å slippe å ha så masse papp i vogna, så bare brett eskene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver stadig å forklare det til andre kolleger, men hører de etter nei? Å for å slippe å ha så masse papp i vogna, så bare brett eskene.

Arrrrh.. Evig problem hos oss også. Altså, står man med en palle der innholdet skal samme sted(frukt, frys), vil det aller raskeste være å brette esker, hive dem rett på hjulet, og så kjøre ut hjulet når det er fullt i papp.

Det er en grunn til at jeg tømmer 2 paller på tiden enkelte tømmer en halv, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrh.. Evig problem hos oss også. Altså, står man med en palle der innholdet skal samme sted(frukt, frys), vil det aller raskeste være å brette esker, hive dem rett på hjulet, og så kjøre ut hjulet når det er fullt i papp.

Det er en grunn til at jeg tømmer 2 paller på tiden enkelte tømmer en halv, haha.

På mandag nekta 2 av de å hjelpe meg å tømme den pallen som blokkerte hele vaskemiddelhylla. Å så plukker de ikke opp pappbiter på gulvet. Å det som ikke går inn i hylla, det setter de bare på gulvet. Å ikke starter de pressa når den er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Han stakkaren som ekspederte meg i sta måtte også spørre om det.

Men hva ellers skulle han sagt? "Bind, tampong- og truseinnleggskort"?

Glad jeg ikke er ung gutt ansatt på Kiwi...

Derfor man sier "avtale kort" -etterfulgt av "Hver fjerde pakke gratis"

Eller -

Har du "dame"kort? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ms_kwang

På mandag nekta 2 av de å hjelpe meg å tømme den pallen som blokkerte hele vaskemiddelhylla. Å så plukker de ikke opp pappbiter på gulvet. Å det som ikke går inn i hylla, det setter de bare på gulvet. Å ikke starter de pressa når den er full.

Om dere har traller i butikken, er det ikke lettere å pakke ut varene på tralla (slipper masse papp i butikken) + det går raskere å sette ut varene :) *vi ble drillet på det da vi fikk ny sjef xD*

En person står og pakker ut varene på lageret resterende springer rundt og setter det på plass :)

Funket veldig bra hos oss iallefall, sparte MASSE tid og slapp å stå i veien så mye i tillegg :)

Eneste pallen vi faktisk kjørte ut var toalett papir o.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har traller i butikken, er det ikke lettere å pakke ut varene på tralla (slipper masse papp i butikken) + det går raskere å sette ut varene :) *vi ble drillet på det da vi fikk ny sjef xD*

En person står og pakker ut varene på lageret resterende springer rundt og setter det på plass :)

Funket veldig bra hos oss iallefall, sparte MASSE tid og slapp å stå i veien så mye i tillegg :)

Eneste pallen vi faktisk kjørte ut var toalett papir o.o

Problemet hos oss er at vi får varene levert i bur, å det går kanskje 4 bur inn på lageret så er det fullt. Så resten må ut i butikken til vi har tømt det. Vi bruker normalt å ha en handlevogn til pappen, å en tralle til varene. Å eskene brettes sammen så man får mer plass. Jeg tømmer alltid pappen etter jeg er ferdig med ei tralle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidlig morgen jeg skulle på jobb så ble jeg så tørst og hadde et stykke igjen å gå, så jeg stakk innom en kiosk for å kjøpe juice. Han i kassa sa "samler du på kvitteringer?" istedenfor "skal du ha kvitteringen?. Jeg svarte automatisk nei men så "hæ hva sa du?". Han hadde vel ledd seg i hjel om jeg automatisk sa ja :P

Opplevde ei som en gang var så ekstremt blid i en klesbutikk at det ble flaskt.

Hos en Gina Tricot har jeg flere ganger snudd ved inngangen pga alt for høy musikk. Også jobber det bare sure folk der (de gangene jeg har klart å gå inn dit).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidlig morgen jeg skulle på jobb så ble jeg så tørst og hadde et stykke igjen å gå, så jeg stakk innom en kiosk for å kjøpe juice. Han i kassa sa "samler du på kvitteringer?" istedenfor "skal du ha kvitteringen?. Jeg svarte automatisk nei men så "hæ hva sa du?". Han hadde vel ledd seg i hjel om jeg automatisk sa ja :P

Opplevde ei som en gang var så ekstremt blid i en klesbutikk at det ble flaskt.

Hos en Gina Tricot har jeg flere ganger snudd ved inngangen pga alt for høy musikk. Også jobber det bare sure folk der (de gangene jeg har klart å gå inn dit).

Gina på city nord? Ja, de er kronisk sure :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gina på city nord? Ja, de er kronisk sure :P

åja :P Men jeg syns at den høye musikken plager meg mest. Men nå er jeg ekstra var for høye lyder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Kiwi i ste og handlet, og kjøpte en pakke med tamponger sammen med masse annet rot, så står en av de ansatte jeg "kjenner" via senteret vi begge jobber på i kassen, og han klarer selvfølgelig å si "ja ja .. Blir vel ikke moro på jobb med menssmerter i dag?" Med type 10 folk bak meg i køen. Flott det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på Lindex i dag og ved kassen var det en dame som spurte den unge jenten som var ansatt der om noe. Hørte ikke hva hun spurte om, men da hun snudde ryggen til lagde den ansatte den styggeste grimasen til kunden!!! Skal sldri handle eer igjen for å si det sånn. Slik oppfører man seg ikke!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nærbutikken min er det en butikkansatt som alltid begynner å trikse med varene når han scanner dem, med et lurt smil og et flørtende blikk. Jeg tror han kun gjør det til oss jenter, og det virker som han gjør det for å imponere oss. Men sorry, kanskje hadde det vært kult om du var bartender, men du jobber i kassa på Rema!

Kom også på en fyr som drev en kiosk der jeg vokste opp. Han var en litt sånn orginal type, og tydeligvis hadde han litt fritidsproblemer. Han hadde nemlig funnet opp vitser om alle varene han hadde i kiosken. Da vi kjøpte god morgen yoghurt, så han "Må huske å si god morgen før du åpner den da! Høhø". Da jeg og mamma kjøpte duoyoghurt, så han "en duo for en duo! Høhø", og en gang vi kjøpte seterrømme, så han "skal dere til seters og gjøre dere fete? Høhø". Det er de vitsene jeg husker, men nivået på vitsene lå omtrent der.. Uansett hva vi kjøpte hadde han en vits på lager!

Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Lindex i dag og ved kassen var det en dame som spurte den unge jenten som var ansatt der om noe. Hørte ikke hva hun spurte om, men da hun snudde ryggen til lagde den ansatte den styggeste grimasen til kunden!!! Skal sldri handle eer igjen for å si det sånn. Slik oppfører man seg ikke!

Da burde du ikke dra innom jobben min. Mot skikkelig frekke, ubrukelige og drittsekker av noen kunder viser vi fingeren til, skjærer grimaser og generelt er stygge mot.

Enda godt de ikke kan se oss gjennom telefonen!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Japp ;-) hørtes det kjent ut?

Hohoho, jaa! Har han litt "spesielt" utseende? Vært borti fyren for å si det sånn. (Ikke mer enn å ha vært kunden hans altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho, jaa! Har han litt "spesielt" utseende? Vært borti fyren for å si det sånn. (Ikke mer enn å ha vært kunden hans altså)

Det spørs hva du mener med spesielt utseende, men det må jo bare være samme fyren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...