Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Når den ansatte spør: "Har du legimitasjon?" På vinmonopolet, med et overlegent blikk. (Jeg har legitimasjon, jeg er 34.)

Jeg er 39 og blir spurt om leg på polet nesten hver gang ennå!!!!!

Og DET tar jeg som et BRA kompliment! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 39 og blir spurt om leg på polet nesten hver gang ennå!!!!!

Og DET tar jeg som et BRA kompliment! :)

You go girl! Jeg er 33 og blir spurt sjeldnere og sjeldnere. Naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student ble jeg en gang bedt om å forlate Ferner Jacobsen i Oslo av en ganske hoven ekspeditør, da han forstod at jeg ikke kom for å kjøpe noe; jeg hadde jo ikke råd på det tidspunktet. Jeg hadde gått inn i butikken fordi jeg ønsket å se på noen sko jeg likte og som jeg visste at de førte.

I dag har jeg råd til å handle der, men jeg gjør det ikke, og denne følelsen av å ha blitt kastet ut sitter fortsatt igjen i meg.

Jeg var ikke uflidd eller oppførte meg dårlig og butikken var ellers helt tom for kunder. Og hadde han latt meg være i fred, kan det godt hende jeg hadde kjøpt noe jeg hadde råd til da, som en ny skjorte eller noe sånt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære butikkansatte. Jeg vil tro særdeles få av dere gjør denne feilen, men altså: Når du er opptatt med en kunde og går til og fra kassen, der en annen kunde i mellomtiden har plassert seg med en vare vedkommende ønsker å kjøpe, vær såpass snill at du ikke ignorerer vedkommende, men istedet sier. "Beklager, jeg er litt opptatt med en annen kunde nå, men kommer øyeblikk."

En viss skobutikk tapte 1500 i går på nevnte ansatte-feil, for ikke å snakke om at jeg neppe går dit igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære butikkansatte. Jeg vil tro særdeles få av dere gjør denne feilen, men altså: Når du er opptatt med en kunde og går til og fra kassen, der en annen kunde i mellomtiden har plassert seg med en vare vedkommende ønsker å kjøpe, vær såpass snill at du ikke ignorerer vedkommende, men istedet sier. "Beklager, jeg er litt opptatt med en annen kunde nå, men kommer øyeblikk."

En viss skobutikk tapte 1500 i går på nevnte ansatte-feil, for ikke å snakke om at jeg neppe går dit igjen.

Klassisk slik som skjer på billigkjeder. Hvertfall HM. Jeg går tvert og lar varene ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk slik som skjer på billigkjeder. Hvertfall HM. Jeg går tvert og lar varene ligge.

Dette skjedde meg nylig på eplehuset! Skulle kjapt innom for å kjøpe meg ny sleeve til min Mac. Da jeg hadde ventet i over 20min uten i det hele tatt å få blikkkontakt med de to ansatte snudde jeg meg og gikk! Heldigvis for de gikk de ikke glipp av et større salg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde meg nylig på eplehuset! Skulle kjapt innom for å kjøpe meg ny sleeve til min Mac. Da jeg hadde ventet i over 20min uten i det hele tatt å få blikkkontakt med de to ansatte snudde jeg meg og gikk! Heldigvis for de gikk de ikke glipp av et større salg :)

Avogtil er jeg litt frekk og sørger for at de får med seg hvorfor jeg går. Men det er mest når jeg blir ignorert og butikkansatte prater sammen uten å ense meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student ble jeg en gang bedt om å forlate Ferner Jacobsen i Oslo av en ganske hoven ekspeditør, da han forstod at jeg ikke kom for å kjøpe noe; jeg hadde jo ikke råd på det tidspunktet. Jeg hadde gått inn i butikken fordi jeg ønsket å se på noen sko jeg likte og som jeg visste at de førte.

I dag har jeg råd til å handle der, men jeg gjør det ikke, og denne følelsen av å ha blitt kastet ut sitter fortsatt igjen i meg.

Jeg var ikke uflidd eller oppførte meg dårlig og butikken var ellers helt tom for kunder. Og hadde han latt meg være i fred, kan det godt hende jeg hadde kjøpt noe jeg hadde råd til da, som en ny skjorte eller noe sånt.

OI! det der er jo ikke lov med mindre man har en GOD grunn til å kaste noen ut. det er lov til å titte i hvilken som helst butikk, uansett hvor dyre varene er! møkkafolk

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe teit eller dumt!:)

Var innom en butikk, som hadde veldig veldig mye fint.
Også MYE te, gikk rundt å kikket og småpratet med hun som jobbet der.
Hun anbefalte flere type teer, men så sier jeg "Jeg er veldig glad i te, men jeg har ikke vannkoker for øyeblikket, så da må jeg vente med å kjøpe :("
Så gikk bort til duftlys og bestemte meg for ett par små duftlys og plutselig kommer ekspeditøren og sier
"Her, her har du noen smaksprøver på de teene jeg anbefalte pluss en til"

Jeg bare o_o taaakk ^^
Er første gangen i NORGE hvor jeg får smaksprøver på te :fnise:
All kudos til deg ansatt :D
:blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe teit eller dumt!:)

Var innom en butikk, som hadde veldig veldig mye fint.

Også MYE te, gikk rundt å kikket og småpratet med hun som jobbet der.

Hun anbefalte flere type teer, men så sier jeg "Jeg er veldig glad i te, men jeg har ikke vannkoker for øyeblikket, så da må jeg vente med å kjøpe :("

Så gikk bort til duftlys og bestemte meg for ett par små duftlys og plutselig kommer ekspeditøren og sier

"Her, her har du noen smaksprøver på de teene jeg anbefalte pluss en til"

Jeg bare o_o taaakk ^^

Er første gangen i NORGE hvor jeg får smaksprøver på te :fnise:

All kudos til deg ansatt :D

:blomst:

Koselig!:)

Men du? Du vet man kan koke vann k kjele også?;)

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig! :)

Men du? Du vet man kan koke vann k kjele også? ;)

Hihi jaaa :P

Men det er litt tungvint når man er veldig glad i te + har en gammel komfyr så det tar en EVIGHET å koke vannet x) *nesten lettere å sette koppen i mikrobølgeovnen, men er ikke så glad i å gjøre det heller ;)*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jaaa :P

Men det er litt tungvint når man er veldig glad i te + har en gammel komfyr så det tar en EVIGHET å koke vannet x) *nesten lettere å sette koppen i mikrobølgeovnen, men er ikke så glad i å gjøre det heller ;)*

Det tar ikke en evighet i det hele tatt! :P

Som den ivrige tedrikkeren jeg er, må jeg ha morgenteen min for å kunne våkne ordentlig, og før jeg fikk vannkoker hadde jeg sånn god gammeldags treg komfyr. Hadde da en egen liten kjele kun for koking av vann og fylte den med tre-fire dl vann, satte plata på fullt og gikk på do. Som regel hadde vannet nådd kokepunktet når jeg kom tilbake til kjøkkenet.

Har du en termos som ikke er brukt til kaffe, kan du også koke vann og ha på termosen, slik at du har vann til flere kopper te uten å sloss med komfyren for hver kopp. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke en evighet i det hele tatt! :P

Som den ivrige tedrikkeren jeg er, må jeg ha morgenteen min for å kunne våkne ordentlig, og før jeg fikk vannkoker hadde jeg sånn god gammeldags treg komfyr. Hadde da en egen liten kjele kun for koking av vann og fylte den med tre-fire dl vann, satte plata på fullt og gikk på do. Som regel hadde vannet nådd kokepunktet når jeg kom tilbake til kjøkkenet.

Har du en termos som ikke er brukt til kaffe, kan du også koke vann og ha på termosen, slik at du har vann til flere kopper te uten å sloss med komfyren for hver kopp. :fnise:

sa de ansatte dette :sjokkert::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar ikke en evighet i det hele tatt! :P

Som den ivrige tedrikkeren jeg er, må jeg ha morgenteen min for å kunne våkne ordentlig, og før jeg fikk vannkoker hadde jeg sånn god gammeldags treg komfyr. Hadde da en egen liten kjele kun for koking av vann og fylte den med tre-fire dl vann, satte plata på fullt og gikk på do. Som regel hadde vannet nådd kokepunktet når jeg kom tilbake til kjøkkenet.

Har du en termos som ikke er brukt til kaffe, kan du også koke vann og ha på termosen, slik at du har vann til flere kopper te uten å sloss med komfyren for hver kopp. :fnise:

Jeg vet...

De sier jo..

Om du venter på at vannet skal koke, så koke der ALDRI :fnise:

Og jeg som er stressa av natur MÅ ha en vannkoker o_o

Eller hive det i mikroen..men som sagt...liker ikke å gjøre det..pga en hendelse en tid tilbake..

Hadde en kopp som ser så ut som ett vanlig krus..Men det viste seg til å ikke være det, så mikroen holdt på å ta fyr o_o

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dagboka mi her på KG, så finner dere ut noe jeg opplevde nylig. :( Ikke noe gøy for å si det slik.

Hva heter dagboka di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Irriterer meg over butikkansatte som spør meg om pose, slår de inn for så å glemme å gi meg dem. Eller som bare lar være å gi meg poser før etter de har slått inn alle varene i toukershandelen min.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Var i matbutikk og skulle betale for varene. Bak kassa satt verdens trøtteste ansikt av en kar på ca. 17 år en fredagskveld (21.45 og rett før stengetid). Han kikket ikke på meg en gang og det så ut som om han holdt på å duppe av... Han skulle gi meg veksel, og kastet 50 lappen på meg i mangel på mer energi. Det så bare utrolig komisk ut.

Gikk inn i butikken igjen og kjøpte en sjokolade til han, fordi jeg fikk så vondt av han.... Har vært der selv, bare med mer "service" til overs for kundene.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var innom en expert butikk ca 20 min før den stengte. Surret litt rundt før jeg fant den varen jeg lette etter. Var fremdeles en titalls kunder i butikken. Kom til kassa 15 min før stenging. Mannen foran meg skulle kun ha en ting, som han ville betale kontant. Kunne høre sukket fra den ansatte i det han begynte å forklare at de hadde allerede telt opp alle kassene. Han spurte kunden om han ikke kunne betale meg kort, men kunden hadde bare med kontanter. Så faktisk den ansatte himle med øynene i det han fant frem en forseglet pose med penger og åpnet den.

Greit, jeg skjønner at de ansatte vil komme seg fortest mulig hjem når butikken stenger, og derfor begynner på tellingen før det. Men denne butikken hadde totalt fire kasser, de kunne virkelig tatt seg tid til å utsette tellingen på en av dem til butikken var tom for kunder. :opplyser:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...