Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Det blir spennende å se om EL kommer denne måneden,eller om dette blir bare rør.

Jeg og mannen snakker mye om fremtiden om dagen,og gleder oss veldig. Det er nesten som om vi har kommet ennå nærmere hverandre etter at vi bestemte oss for å prøve.

Nå skal det bli deilig å komme seg hjem etter en fin helg i vakre Danmark. Jobben venter igjen i morgen,og den første hele uken etter ferien. Det er ikke lett å holde fokuset på jobben når man er inne i en så spennende periode i livet. Lurer på hvordan det blir når/om jeg blir gravid.. Jeg har kanskje litt godt av å få noe annet å tenke på også,for jeg har lett for å ta med meg jobben hjem,og det siste jeg tenker på hver kveld er stort sett neste dags timeplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kveld tok jeg første EL-test, og den var som ventet negativ. Men vi kjører på vi, med EL eller uten ;) Jeg kommer til å teste hver dag, bare for å følge med litt og bli kjent med kroppen min igjen.

Har ikke merket noe forskjell etter at jeg sluttet på pillen sånn ellers, men kroppen min har kanskje ikke fått det helt med seg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to EL-tester i går,hvor den første var positiv tror jeg,for teststreken var så og si like sterk som kontrollstreken. Tok en litt senere på kvelden,og da var teststreken plutselig svakere igjen. Forvirrende greier dette her. Jeg må prøve igjen senere i dag. Nå kaller en ny dag på jobb her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt kun en tydelig strek på EL-testen, og jeg er allerede lei av å vente. Har vel hatt samtlige tegn på EL, uten at det har slått ut på noen test.

Men gjett om jeg er fornøyd med at jeg har slutta på p-pilla, for jeg har jo fått et helt annet syn(og lyst!) på mannen :fnise: Har slitt litt med manglende lyst, til tross for at mannen er en grådig kjekk fyr, og det har vært litt frustrerende. Tror han også er fornøyd med pilleslutten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt kun en tydelig strek på EL-testen, og jeg er allerede lei av å vente. Har vel hatt samtlige tegn på EL, uten at det har slått ut på noen test.

Men gjett om jeg er fornøyd med at jeg har slutta på p-pilla, for jeg har jo fått et helt annet syn(og lyst!) på mannen :fnise: Har slitt litt med manglende lyst, til tross for at mannen er en grådig kjekk fyr, og det har vært litt frustrerende. Tror han også er fornøyd med pilleslutten ;)

:fnise: Sånn funka pilleslutten på meg også!

Hvor mange dager er du etter første blødningsdag nå? Tror jeg var 22 dager etter den før jeg fikk EL første PP, jeg, og 24 på den andre. Men uansett, lurt med så mye hankypank en vil, kanskje hadde du EL like etter den positive testen? :)

Lykke til, krysser fingra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Sånn funka pilleslutten på meg også!

Hvor mange dager er du etter første blødningsdag nå? Tror jeg var 22 dager etter den før jeg fikk EL første PP, jeg, og 24 på den andre. Men uansett, lurt med så mye hankypank en vil, kanskje hadde du EL like etter den positive testen? :)

Lykke til, krysser fingra!

Det er 14 dager siden første blødningsdag etter at jeg slutta på pillen i dag, så sånn ut ifra en gjennomsnittlig syklus så skal EL være i dag, men det kjenner jeg ikke noe til. Ikke så mye som et lite stikk i nedre mageregion en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok to EL-tester i går,hvor den første var positiv tror jeg,for teststreken var så og si like sterk som kontrollstreken. Tok en litt senere på kvelden,og da var teststreken plutselig svakere igjen. Forvirrende greier dette her. Jeg må prøve igjen senere i dag. Nå kaller en ny dag på jobb her!

Det er ikke positivt når den er så og si like sterk. Når på døgnet tester du? Det er best med ettermiddag/kveld. Noen har et veldig lite vindu for positiv strek, mistenker du at det er deg bør du teste hyppig de dagene du tror EL kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 14 dager siden første blødningsdag etter at jeg slutta på pillen i dag, så sånn ut ifra en gjennomsnittlig syklus så skal EL være i dag, men det kjenner jeg ikke noe til. Ikke så mye som et lite stikk i nedre mageregion en gang ;)

Lutealfasen er individuell, selv om det finnes noe som altså heter et gjennomsnitt. Din kan være 10 dager, 12 dager, 15 dager, who knows. Så det er altså mulig at du har hatt, har eller skal ha EL fremdeles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke positivt når den er så og si like sterk. Når på døgnet tester du? Det er best med ettermiddag/kveld. Noen har et veldig lite vindu for positiv strek, mistenker du at det er deg bør du teste hyppig de dagene du tror EL kan være.

Jeg har testet utpå ettermiddagen og kvelden. Er helt ny på dette her, og hadde egentlig ikke tenkt til å bli "en tester", men tenkte jeg bare skulle prøve for moro skyld og for å bli litt kjent med kroppen igjen, men nå virker det som at det tar opp mer plass i hodet mitt enn jeg hadde planer om.

Jeg og mannen ble enige på forhånd om at vi skulle ta det som det kommer, og han gjør nok det, men fruen derimot, hun har en tankekvern hvor ord som EL, syklus, mens, egg osv. går igjen med jevne mellomrom på passende og upassende tidspunkt. Jeg gjorde mannen klar over det i går at i teorien så kan jeg være gravid allerede i midten av september. Jeg har ingen tro på det, men det er faktisk mulig. Folk blir jo gravide av å ha glemt én pille så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alltid greit å vite sånn omtrentlig man har EL. Og når man vet det sånn omtrentlig, så trenger man jo ikke teste så masse heller. Win win. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt "no sign of anything"! Men, det gjør ikke så mye, jeg har ikke hastverk! :ironi:

Men sånn seriøst, så får det komme når det kommer. Får ikke gjort noe annet enn å vente. Dette får bli en helt vanlig dagbok, frem til det skjer noe mer spennende.
Nå er det straks helg på meg. Fredager er fine sånn sett. Ferdig med undervisning halv ett, så da er det bare å forberede kommende uke før helgefreden senker seg. I helgen så har jeg ingen spesielle planer, og det er litt uvanlig egentlig. Pleier alltid å finne på noe på fredags ettermiddagen, enten på kjøpesentertur eller på restaurant/kino, men i kveld så blir det en rolig kveld hjemme med The Voice og god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lærer du også? :)

Ønsker dere så masse lykke til, og kos dere i prøveperioden! Den kan bli lang, og den kan bli kort, hvem vet? Godt å ikke stresse noe særlig, i alle fall. Ihvertfall ikke med det første! :)

Her er litt babystøv! :strix::strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lærer du også? :)

Ønsker dere så masse lykke til, og kos dere i prøveperioden! Den kan bli lang, og den kan bli kort, hvem vet? Godt å ikke stresse noe særlig, i alle fall. Ihvertfall ikke med det første! :)

Her er litt babystøv! :strix::strix::strix:

Jeg er lærer ja, og stortrives i jobben min. Selv om det innimellom er tungt å dra på jobb fordi senga er altfor god, så blir alltid dagen bra da jeg treffer alle de fine elevene.

Er du lærer også? :)

Ahh, jeg takler virkelig ikke Lene Nystrøm. Collegegenser, hvit tights og trashy sko er ikke særlig flatterende... :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lærer ja, og stortrives i jobben min. Selv om det innimellom er tungt å dra på jobb fordi senga er altfor god, så blir alltid dagen bra da jeg treffer alle de fine elevene.

Er du lærer også? :)

Ahh, jeg takler virkelig ikke Lene Nystrøm. Collegegenser, hvit tights og trashy sko er ikke særlig flatterende... :omg:

Jepp, lærer jeg også :) Eller, lærer in the making, i alle fall, har ett studieår igjen. Men har jobbet en del som lærer, og jeg elsker det :)

Ja, altså, det var ikke det fineste antrekket jeg har sett, akkurat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-pilleslutten har tydeligvis bragt med seg flere "goder". Jeg var en tur på vekta istad,og den viste over 2 kg mindre enn hva jeg vanligvis ligger på. Har vært storfornøyd om vekta har vist 63 kg,men nå var den nede i 61,7 kg! Det har den ikke vist siden det ble slutt mellom meg og eksen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt ekkel nederst i magen i dag. Har en rar følelse, nesten som å ha mye luft i magen uten å ha det. I tillegg så stråler det litt nedover mot "de edlere deler". Kanskje jeg er normal, og EL er på vei!? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fortsatt denne rare følelsen nederst i magen,og litt bak i korsryggen,men ingen utslag på EL-test. Det må jo være noe som skjer nedi her. Det er nå 21 dager siden jeg tok siste pilla,17 dager siden første dag i bortfallsblødningen,og en uke siden jeg trodde jeg hadde EL(da var det ihvertfall to tydelige streker på EL-testen). Syns det er tidlig å få mensen ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Føler at det er smileyen som beskriver meg best akkurat nå. Jeg vet at jeg ikke har lov til å være utålmodig allerede nå, men ser så frem til å komme i gang skikkelig. Få EL, regelmessig mensen eller to streker på g-testen. Nå er alt på vent, og det murrer og stikker nederst i magen, uten at det skjer noe. Det kjennes ut som jeg har på meg en trang bukse, til tross for at jeg har på meg joggebukse i str xl. Tok nettopp en ny test, som kun viser en strek. For en uke siden så var det i det minste to streker, selv om teststreken var svakere enn kontrollstreken. Nå ser jeg ikke teststreken uansett hvordan jeg ser på denna dumme strimmelen..

. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått til innkjøp av graviditetstester, så i morgen så skal jeg tisse på pinne for første gang. Jeg har absolutt ikke trua, og vet ikke helt om hva jeg håper på, men jeg føler at jeg må teste etter å ha hatt rar følelse i magen i over en uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...