Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Da er "mensen" på plass,så da er det bare å vente til den er ferdig og da blir det spennende å se hvordan kroppen oppfører seg. Rart å skulle bli kjent med kroppen sin når en er 26 år,men det er en tid for alt sies det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på kjøpesentertur i dag, og ramlet inn på Babyshop. Litt rart og spennende. Om noen måneder så kanskje vi er der igjen, med en liten en i magen :rodmer:
Bare lurte på det; om jeg skal regne ut syklusen min, som egentlig ikke er noen syklus ennå, skal jeg regne fra første dag i bortfallsblødningen, eller må vi bare kjøre på hele måneden, og ikke tenke på EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet fra første dag i bortfallsblødning og fikk en vanlig syklus på 34 dager første måned. Hadde også eggløsning på den 22. dagen den måneden (testet med strips).

Men det er bare å kjøre på uansett! ;) Annenhver dag skal visst være optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, har du begynt på folat (folsyre) enda?

Jepp,eller det vil si at jeg har på en måte gått på det en god stund i og med at det er folat i B-vitamin "mixen" jeg tar. kjøpte den for å se om det hjalp på slitsom røyting. Men,har funnet ut at jeg må investere i kun folattilskudd,for det jeg tar nå er kun 200 mg og etter hva jeg har lest så skal man ta 400 mg pr dag.

Havnet inne på en blogg istad om en gutt født med ryggmargsbrokk,og det virket som skikkelig heavy greier,så det er bare å gjøre det en kan for å unngå det. Stakkars gutt,og mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, jeg også tar den b-vitaminmiksen, kanskje den har for lite folsyre i seg, ja! Jeg antok det var greit fordi det sto 100% av anbefalt inntak, men kanskje det er sånn ellers, det! Det må jeg sjekke opp. Vil absolutt unngå ryggmargsbrokk, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste bare hva som stod på denne siden og etter hva jeg skjønner så er det 200 mg i den b-vitaminpakken. Skjønner ikke hva det rare tegnet bakpå pakka betyr, men tror det er det samme som mg ;)
Har apotek 200 meter borti gata her, men vil ikke kjøpe der i tilfelle noen kjente ser meg så jeg må vente til jeg er en annen plass, hvor jeg er litt mer anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner akkurat hva du mener, her i bygda er apoteket kjent for å være den plassen man får sladderen, og betjeningen er svært behjelpelige med det ;)

Jeg brukte et ukjent apotek i nabobyen. Ellers går det også an å kjøpe det på nett. Elsker at apotekene har nettbutikk, gjør det så mye enklere å kjøpe hemmelige og pinlige varer :fnise:

Men takk for at du gjorde meg oppmerksom på at mengden folat ikke er så høy som anbefalt i de b-vitaminene! Da går jeg heller tilbake til de rene folattablettene jeg har, de har rett mengde i seg, ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når jeg leser sånt at jeg er ganske glad for at jeg bor i Norges nest største by. Har egentlig en tannlegetime på Torsdag for å fjerne en visdomstann, men den må jeg nok avlyse nå... Greit å vite at grunnen til det ikke kommer til å gå som influensa gjennom bygda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte like så godt fra nettet jeg. Bor ganske så landlig til, på et sted hvor alle kjenner noen som kjenner meg, og vil helst ikke at dette kommer på bygda, selv om jeg regner med at folk venter seg det i nærmeste fremtid.

Æsj, jeg skal til tannlegen igjen i april neste år jeg, og da har jeg forhåpentligvis stor mage og mest sannsynlig hull som må fylles igjen, for det har jeg alltid(hurra, for bra oppfølging av skoletannlegen i sin tid!) og jeg vil ikke bore uten bedøvelse. Jaja, den tid, den sorg..

Her går dagen med til maling og gulvlegging. Passer fint i ruskete gråvær :) Mannen var så søt her om dagen da han stod i døra inn til gjesterommet som fortsatt står uberørt etter vi kjøpte huset og sa "Ja, da må jeg vel pusse opp her i vinter jeg da!". Rommet ser helt bomba ut, så det må nok pusses opp i all tilfelle, men ekstra stas når det skal bli barnerom :)

Endret av Bikini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg en sånn ticker jeg, aner ikke om min syklus er 28 dager, men jeg får bare forandre den etterhvert :)

Nå er mensen forhåpentligvis snart over. Det er så kjedelig, selv om jeg absolutt ikke er plaget i form av smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Rød har ALDRI vært velkommen hos meg. Før jeg begynnte på pilla hadde jeg ekstreme PMS smerter, første gangen var så ille jeg holdt på å ringe etter en ambulanse.

Kan være greit å ha en kalender eller en app hvor du kan notere når du TR kommer, da blir det enklere å holde styr på i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Rød har ALDRI vært velkommen hos meg. Før jeg begynnte på pilla hadde jeg ekstreme PMS smerter, første gangen var så ille jeg holdt på å ringe etter en ambulanse.

Kan være greit å ha en kalender eller en app hvor du kan notere når du TR kommer, da blir det enklere å holde styr på i lengden.

Jeg har lastet ned Babyverden sin app. Fikk ikke sånn veldig mye utav den men det står nå når EL er og sånt. Litt artig at det står når mulig termin er,om det skulle bli alvor den måneden her. Slutten av mai hadde passet perfekt!

Men vi er realistiske,og er innstilt på at det kan ta en stund. Vi tar det ikke så "seriøst" ennå,og er ganske avslappet angående det hele. Sånn utad ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lastet ned Babyverden sin app. Fikk ikke sånn veldig mye utav den men det står nå når EL er og sånt. Litt artig at det står når mulig termin er,om det skulle bli alvor den måneden her. Slutten av mai hadde passet perfekt!

Men vi er realistiske,og er innstilt på at det kan ta en stund. Vi tar det ikke så "seriøst" ennå,og er ganske avslappet angående det hele. Sånn utad ihvertfall ;)

Tror det er lurt å være litt chill rundt det hele. Slutten av Mai er en ganske grei tid å få barn på har jeg funnet ut. Er jo en mulighet for at jeg har termin i børjan av Mai, men jeg misstenker at jeg har termin i børjan av April... Tenk å misse at man er gravid når man er prøver! Bare jeg kan klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å være litt chill rundt det hele. Slutten av Mai er en ganske grei tid å få barn på har jeg funnet ut. Er jo en mulighet for at jeg har termin i børjan av Mai, men jeg misstenker at jeg har termin i børjan av April... Tenk å misse at man er gravid når man er prøver! Bare jeg kan klare det.

Det er jo deilig at tiden frem til 12 uker går så fort som mulig. Kan tenke meg at de ukene kommer til å gå sakte. Jeg tenker alltid verst tenkelig scenario, og kommer til å gå på nåler, selv om jeg vet at går det gæli, så er det en grunn til det. Mannen er litt mer positiv, heldigvis, og holder meg litt oppe :)

Hvor mange uker er du på vei nå, Amens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PinkPad appen! Denner veldig grei. Kan fylle inn masse rar informasjon, og den regner ut når du har EL og hvilke dager som er fruktbare. Veldig kjekk app!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har PinkPad appen! Denner veldig grei. Kan fylle inn masse rar informasjon, og den regner ut når du har EL og hvilke dager som er fruktbare. Veldig kjekk app!! :)

Takk for tips! :) Greit å prøve ut litt forskjellige.

Jeg har forresten min første ordentlige dag uten piller idag. Har gått på Microgynon, og skulle begynt på'n igjen i dag. Let the fun begin! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Greit å prøve ut litt forskjellige.

Jeg har forresten min første ordentlige dag uten piller idag. Har gått på Microgynon, og skulle begynt på'n igjen i dag. Let the fun begin! :danse:

wii, spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo deilig at tiden frem til 12 uker går så fort som mulig. Kan tenke meg at de ukene kommer til å gå sakte. Jeg tenker alltid verst tenkelig scenario, og kommer til å gå på nåler, selv om jeg vet at går det gæli, så er det en grunn til det. Mannen er litt mer positiv, heldigvis, og holder meg litt oppe :)

Hvor mange uker er du på vei nå, Amens?

Har vært til legen idag og vi ble enige om å si at jeg er 8 uker på vei til en UL kan si med det med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til legen idag og vi ble enige om å si at jeg er 8 uker på vei til en UL kan si med det med sikkerhet.

Oi,da er du jo et godt stykke på vei allerede da! :)

Jeg ser den allerede at prøvetiden er ventetid av dimensjoner. Og jeg som er så rastløs. Vi kan ikke gjøre annet enn å vente,og ha sex da forsåvidt ;) Litt spesielt å vite at man har ubeskyttet sex. Det har jeg aldri hatt før nå..*flink pike*. I helgen er vi på tur,så da går nå den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...