Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det blir spennende! Nå har vi nettopp trent til P90X3 igjen, det er lenge siden sist! Ble CVX, som er en cardioøkt med vekt, holdt en tokilosvekt hele tiden. Det var slitsomt, men jeg tror at det jeg skal igang med i morgen er et vilt annet nivå, skal jeg dømme fra hva folk sier om det! Blir spennende! :nigo:

En annen ting er at vi har bestemt oss for å prøve å være vegetarianere. Har alltid hatt dårlig samvittighet for å spise kjøtt pga dyrevernmessige hensyn, og plutselig ble bare tanken på at vi faktisk spiser deler av individer som har levd... det ble ekkelt.

Så fra nyttår av har vi bare spist vegetariske retter til middag.

Polentabiff med ovnsstekte grønsaker, linsesuppe, vegetarpizza og fylte portebellosopp. Blir interessant! Må passe på at jeg får i meg alt jeg skal ha, da, siden jeg skal trene så hardt må jeg jo spise mye, så jeg må være sikker på at det blir nok proteiner.

I dag har jeg spist:

Frokost: Havregryn med honning og rosiner

Mellom: Proteinbar og *host* litt julekakerester

Middag: Fylte portebellosopp med ris, gulerøtter, persillerot, løk og hvitløk med salat til.

Kvelds: Et oppdelt eple med kanel, kokos og honning - varma opp i mikroen.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra de to første dagene med Insanity Max: 30!

I går var det Cardio Challenge. Og det var det virkelig, en challenge. Jeg har tenkt at jeg er rimelig godt trent nå, og at jeg i alle fall på kondisfronten stiller ganske sterkt. Men her...oh my god, det er nok den hardeste workouten jeg har tatt. I vanlige Insanity gikk jeg saktere innimellom og tok mange pauser, og i T25 var ikke tempoet sånn supermegahøyt i cardioøktene, så jeg klarte å holde tempoet til videoen.

Men poenget med Max 30 er at man går veldig hardt ut. Meninga er å trene så hardt at du MÅ stoppe, miste riktig måte å bevege deg på eller detter ut av øvelsen. Så skriver du ned tida der dette skjedde - max out time - og neste gang den videoen dukker opp håper du å slå deg selv.

Jeg holdt til 9.07. Da var det "in out shoulder taps" som betydde å stå i planke, hoppe med beina inn (mot magen) samtidig som du tok den ene hånda og tappa borti motsatt skulder. Det var supertungt!! Etter det stoppa jeg flere ganger, ble helt svimmel og fikk dotter i det ene øret! :laugh: Da veit du at du trener hardt! Men kom da igjennom, utslitt og glad!

I dag trente jeg før jobb! Ti timer etter den forrige økta! Nå var det Tabata Power, som er burpees, diverse hoppeøvelser og generell styrke. 20 sekunder på, 10 sekunder av. Max out tiden min nå ble 9.30. Det var i Plyo pushups. Altså pushups, hopp bortover i planke, ny pushup....Jiiiz!

Men veldig stolt av at jeg greide å trene klokka kvart på sju på morran!! :hoppe:

Spent på morradagen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Håper jeg greier å kombinere daglig trening med jobb, ble helt smådeppa av å få trent så sjelden på slutten av fjoråret.

I dag: Støøøøl i rygg og rompe. Men det må jo bety det funker! I ettermiddag er det en som heter Sweat Intervals. Det kan jo bli... interessant...! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweat Intervals gikk veldig bra! Jeg maxed out på 11.27 (tror jeg, nå har jeg ikke kalenderen her). Det var skikkelig høyt tempo, men det var noe pushups-greier som tok meg til slutt.

I dag var det tid for å trene før jobb igjen, jeg føler meg helt fantastisk når jeg har trent ferdig i god tid før halv åtte!! Var Tabata Power i dag også (altså samme som tirsdag). I dag klarte jeg å drøye maxout-tida til 10.08. (Var 9.30 på tirsdag). Pushups der du hopper i pushups-posisjon når du kommer opp....

Har mange flere pauser etterhvert når jeg først har maxed out, men bare fem-seks sekunder før jeg hiver meg igang igjen. Liker godt å presse meg så hardt, kjenner det er bra for kroppen!!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det Friday Fight, som var en slags hardcore-versjon av alle øvelsene som har vært gjennom uka, og hver skulle vare i ett minutt. Max out -tida mi ble det tidligste den har vært, 8.08. Sykt slitsomt!! Hadde pauser flere ganger inni også, det er så tungt, men jeg føler meg SÅ bra etterpå!

Digger høyintensitets-trening på kort tid! :nigo:

I morgen er det enten hvile eller en 20-min video som heter Pulse, som sikkert er litt strekking og sånt. Skal prøve den, tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag var det Pulse - det er presentert som en stretch-video som er valgfri, men jeg tenkte at det sikkert er lurt å ta den for å tøye litt. Men det er jo Shaun T, da...så det var mye som var tungt!! Pulserende bevegelser mens du står i knebøy, utfall og planke...

Her er det meningen at man skal "max out in form", altså at man ikke klarer å holde posisjonen lenger fordi det blir for tungt, slik at man mister riktig stilling. Videoen vare i tjue min, og jeg maxed out etter 14-og-noe.

Søndag var det fri.

I dag tidlig var det igang med uke to, og Cardio Challenge. Jeg klarte bare å øke tiden min med et forbanna sekund!! Tror det hadde litt med at jeg var veldig stressa å gjøre, dataen ville ikke spille dvden og jeg måtte skynde meg å finne samboers data. Så jeg kom igang ti minutter senere enn planlagt. Utrolig at jeg rakk å dusje og gå tur med hunden!!

Det var tungt, men jeg syns likevel det var lettere enn forrige uke, til tross for liten improvement på første max. Det gikk bedre på veldig mange av de andre øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag var det Tabata Power. Igjen sleit jeg med øvelsene som involverer hopp i pushup-posisjon. Denne er to ganger i uka, så jeg fikk bedre tid enn første gang, men bare noen sekunder bedre enn andre gang. Klarte imidlertid alle som er walking plank - pushup!

I dag gjorde jeg det (om jeg kan få si det selv) veldig bra! Sist jeg tok Sweat Intervals hadde jeg max out tid på 11-og noe. (Husker ikke helt konkret, ser jeg har skrevet 11:27 her, men jeg tror det var mindre). Nå holdt jeg helt til 18:18!! De som fikk meg til å stoppe sist, som er planke, hopp inn med begge beina vide og ut igjen...da bare tenkte jeg "I can do it, I can do it..."

( :fnise: Jeg tenker på engelsk når jeg gjør det, for Shaun T skriker jo til meg på engelsk). Og jeg klarte det!!

Og et ekstra pluss var at halvveis uti første runde etter oppvarminga så ble bildet til DVDen borte. Jeg hørte Shaun T fortelle meg hva jeg skulle gjøre, men jeg MÅ jo se, så jeg måtte stoppe allerede på 7-8 min pga det, og banne og kjefte. Fikk det ikke til igjen, og måtte løpe for å hente samboeres data. Da tok jeg alt på nytt, inkludert fem min intens oppvarming med mye hopping.

Følte ikke det ble riktig om jeg skulle få hente meg inn i flere minutter og så ta ny max out tid. Så veldig fornøyd med over 18 min når jeg i tillegg tok opppvarminga og halve første intervall dobbelt! :nigo:

Endte med å måtte ta en senere bane enn planlagt, så blir en sein arbeidsdag, men det var det verdt! Og denne uka har det vært og forblir det morgentrening hver dag!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag var det Tabata Power igjen. Også her økte jeg tida, men jeg husker ikke hvor mye, for jeg har ikke kalenderen her. Må få lasta ned en app sånn at jeg har tidene med meg når jeg trenger dem! Skulle på jobbseminar, så trente før jeg skulle hente de andre.

Da seminardagen var ferdig tok vi en liten svømmetur i bassenget med utendørs boblebad! Etter det prøvde jeg meg på noe som heter Abs Attack, som er en ekstravideo, hvis man ønsker å gjøre en versjon av programmet som heter Ab Maximiser. Det er litt juks, for da må man kjøpe to dvder ved siden av, eller evt ta bare denne hver gang, tre ganger i uka. Det rekker ikke jeg normalt sett, men tenkte jeg skulle prøve.

Det var tungt, programmet varer i bare ti minutter (hence at den er en tilleggsøkt til vanlig halvtime), men jeg måtte søren meg ha første pause etter litt over tre minutter. Jiiz.

Fredag morgen sto jeg opp tidlig og trente Friday Fight, liker den godt, siden det ikke er gjentagene intervaller, bare et langt program. Fyller inn max out tid når jeg husker det.

Lørdag starta jeg dagen med Pulse, som fortsatt er tungt til å være en rolig video, man står og "pumper/pulserer" i mange øvelser. Gikk også en lang skogstur med mye terreng med kjæreste og hund.

Mandag, altså i går, var det tredje uka på Cardio Challenge. Forrige gang økte jeg bare med ett sekund siden gangen før, og var skuffa. Gikk fra 9.07 til 9.08. Nå skjedde det noe magisk, og jeg var plutselig på 17.46 når jeg trengte pause!! :hoppe: Pressa meg bare gjennom den jeg måtte gi meg på før, som er å stå i planke, hoppe beina ut og inn (som en jumping jack) og så opp og ned (som en pike up med bøyde bein). Kom meg gjennom alle rundene med det!

I dag skal jeg trene etter jobb, for første gang på en stund. Ny video som kommer nå i uke tre, Tabata Strength. Visstnok stort sett bare planke og pushups, så jeg ser for meg en tidlig max out time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, mye mer sliten og problemer med konsentrasjonen i dag når jeg ikke har trent før jobb!! :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det altså Tabata Strength for første gang. DET VAR SLITSOMT, DET!!!

Det starta med diamond jumps og så ned i burpee....max out før det hadde gått seks minutter! Sykt slitsomt og tungt å starte sånn! Resten av økta besto av omtrent alle tenkelige former for pushups. Jeg er ikke så sterk i plankepossisjon, og trengte mye pauser og måtte ta dem på knærne innimellom. Det var veldig, veldig tungt! Spent på hvordan i alle dage jeg skal klare å forberede tida der!

I dag var det Sweat Intervals. Det gikk fint, hadde max out på 22 min!! Lurer på om jeg gjør noe feil når jeg kommer så langt, men jeg er veldig sliten, så det er ikke som om jeg prøver å gjøre det sakte eller roe formen. Begynte å dure i øra etterpå, haha!

Gruer meg litt til Tabata strength igjen i morra, kjenner jeg! :P De to første ukene var det Tabata power på tirsdag og torsdag, og de to neste er det Tabata Strength de samme dagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalvise...

Torsdag var det igjen Tabata Strength. Det.er.så.mye.diamond.jumps. Link i innlegget over til youtube-video om hva det er. Etter oppvarminga er det først diamond jumps - ett beins burpee - i 20 sekunder. Ti sekunder pause. Gjenta. Så er det diamond jumps - burpee i tjue sekunder. Ti sekunders pause- Gjenta. - så er det bare diamond jumps i 20 sekunder og gjenta.. Så jeg kom meg ikke gjennom seks minutter uten pause nå heller. Og nesten alt resten er ulike pushupsformer. DØR!

Fredag var det Friday Fight, og det gikk veldig bra! Husker ikke tida nå, men jeg slo den forrige! :)

Lørdag er det Pulse, som er et alternativ til fridag. Jeg pleier å ta den, for det føles bra å få strekt litt. Dessuten er det fortsatt slitsomt, bare ikke high impact. Mye stå i øvelser og pulsere. Kom for første gang gjennom den ene mageøvelsen! :hoppe:

Søndag fri. Lang tur i skogen med en liten hundeflokk.

I dag starta uke fire, den siste uka av Month 1, neste uke er et helt nye videoer!!

Cardio Challenge.. Fikk ikke like bra tid som forrige mandag, faktisk et helt minutt dårligere, men da var det åtte minutter eller noe bedre enn uka før. Så håper at litt tidligere max bare var fordi jeg pusha enda hardere. Hadde nesten ikke pauser etter den første. Jeg hadde det, altså, men færre enn jeg pleier.

Er det egentlig noen som leser dette babbelet mitt i det hele tatt?

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var det Tabata Strength. Jeg var fast bestemt på at jeg SKULLE komme over seks minutter selv om det er ekstremt mange høye hopp - ned i burpee i starten. Oppvarminga er fem minutter, så det er jo helt håpløst å knekke sammen innen det første minuttet med diamond jumps!

Jeg klarte 6.49! Ett minutts økning siden torsdag. Veldig fornøyd med det, faktisk, for jeg blir sykt sliten av den intervallen! Etterpå klarte jeg hele resten av økta mye bedre enn før. Masse pushups! Svetten silte, til og med fra panna! :P Jeg tok på meg boksebandasjene mine, og det gjorde underverker for håndleddene mine, pleier å få så vondt i dem når jeg tar pushups, det fikk jeg ikke nå. Da var det også lettere å kjempe seg gjennom. Følte at jeg kom veldig "in the zone", hørte på Shaun T og pressa meg hardt. Gøy!

I dag tidlig tok jeg Sweat Intervals, og klarte å komme meg til litt over 23 minutter, som er litt lenger enn sist. Det var slitsomt i dag, men jeg nekta å stoppe. Før jeg måtte, da.

Føler meg litt blæh for tida, skjønner ikke at ikke jeg har tydelige resultater etter snart fire uker med dette. Hvor er abs'a? Jeg trente jo tre mnd med T25 og syns jeg ikke ser så særlig annerledes ut enn jeg gjorde på slutten av de månedene. Føler meg småtjukk innimellom, selv om jeg vet jeg ikke er det. Føler at jeg blir oppblåst av alt jeg eter og at det er så vanskelig å få ordentlig fin mage. Jeg vet jo at jeg er slank, men jeg føler meg blæh.

Jaja, får bare fortsette å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag var det Tabata Strength igjen, og denne gangen kom jeg meg faktisk gjennom alle diamond jumps!! Det hjalp å gjøre det sakte, men kontrollert og ikke stoppe. Så for første gang hadde jeg klart meg gjennom når Shaun T gauler noe om "I hope you made it this far!!" Masse pushups begynner å merkes, men jeg følte jeg fikk til mye!

Fredag var det siste økt med Friday Fight Round 1. Var ikke helt fornøyd der, max ble nøyaktig som forrige uke, og jeg trengte mye pauser. Var sliten etter en lang uke, og jeg merker at jeg gjør det dårligere de dagene jeg trener på kvelden.

Lørdag var det Pulse, som er en low impact-økt, som har tøying, men likevel trening innimellom.

Søndag er rest day. Kjedelig, men nødvendig!

På lørdag tok jeg også nye mål og bilder. Mål var vanskelig, det er vrient å måle på akkurat samme sted som sist! Men midjen hadde visstnok blitt mye bedre. Og jeg så forskjell på bildene!! :hoppe: Jeg som følte meg småtjukk og at ingenting funka. Jeg ser klar forskjell på bildene! Blir spennende å se fortsettelsen.

Også har jeg vært vegitarianer i en måned! :nigo:

I dag begynte jeg på andre måned av programmet!! Det vil si fem splitter nye og mye hardere programmer. Grua meg litt på forhånd, men likte veldig godt Max Out Cardio som var dagens økt. Max ble på 8.50 fordi jeg ikke greide å holde riktig posisjon (good form). Trengte ikke kjempemasse pauser, men det var noen øvelser, som lunge-front kick (gå ned i lunge/utfall og hopp opp med det beinet som var bak deg - spark), som var vanskelig å gjøre uten å miste balansen!

Spent på resten av øktene!

Har også begynt med MyFitnessPal så jeg får i meg nok kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var det Max Out Power. Det var mye squats,blant annet hopping i squats! Snakker om lår og rompe som brenner! Var også masse pushups-kombinasjoner. Tungt!! Trengte masse pauser, men brukte bare noen sekunder pr pause.

I dag tidlig (12 timer etter sist økt) var det Max Out Sweat, som visstnok er den hardeste økta i dette programmet. Jeg maxa før oppvarminga var ferdig!! :hakeslepp:

Merka at jeg var mer sliten når det var så kort siden sist økt. Liker definitivt best å trene på morran, men får det ikke til alle dager. Denne økta var i alle fall veldig slitsom, målet er å svette så mye som mulig. Men jeg skal klare å pushe hardere neste gang, det er verst med alle "hopp mens du står i planke"-variantene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var det Max Out Strength. Det var mye pushups og mye lunges og mye triceps---au. Støl allerede. Maxa på åtte minutter i noe plank jack pushups-greier.

Jeg må bare si at jeg digger Shaun T. Han er så motiverende og tøff, og han sier de rette tingene når du ligger nede for telling. I går la han ut en kjempemotiverende post på Facebook, og det trengte jeg, for jeg følte meg så blæh.

Han har også begynt med fem-minutters videoer igjen! Sjekk ham ut på fb om du vil ha en miniøkt! Jeg har ikke tid til å gjøre det når jeg trener om morgenen, da går det i ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, takk! Noen leser dette! :hoppe:

I dag var det Friday Fight Round 2. Shaun T kaller det "the hardest workout I’ve ever created". Og man oh man! Men det var gøy! Jeg maxa på fem og et halvt minutt fordi jeg mista helt balanse og kontroll i en øvelse kalt IRON LEGS. Utfall-utfall-squat-hopp opp i lufta-ogsåvidere i ett minutt. ALLE øvelsene her var ett minutt på og 15 sekunder av. Sååå mye cardio og hopping og burpees og lunges og pushups og...

Jeg trengte (selvsagt) mange pauser, men jeg pusha superhard, treningsbhen var helt gjennomvåt etterpå. Shaun T var skikkelig inni kamera og bare "look me in the eyes - you can do it!!" :nigo:

Mangler bare morgendagens Pulse, så da har jeg holdt på fem uker med programmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag klarte jeg hele Pulse uten å stoppe!! :nigo: Det er en rolig 20-minuttersøkt med lav belastning, men mange av øvelsene er likevel ganske harde, spesielt har jeg problemer med øvelser der jeg må ligge på ryggen (har hatt en ryggoperasjon for noen år siden - før det kunne jeg aldri ligge på ryggen, så det er uvant fremdeles). Måtte holde beina i nittigradersvinkel i stedet for "three inches from the floor", men det vil jeg regne som modifisering og ikke maxing. :)

I dag er jeg sååå fornøyd! Var uke 2 på måned 2, og Max Out Cardio. Forrige mandag maxa jeg på 8.50. I dag ble det hele 18.41!! :hoppe:

Digger dette treningsprogrammet, særlig de dagene jeg trener tidlig og bare kan få en pangstart på dagen! Føler meg helt uovervinnelig når jeg har trent så hardt så tidlig! Gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...