Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Takk! :)
Bedre form i dag, og tenkte at jeg kunne fokusere på abs, så da ble det Beta Dynamic Core. (Hadde den på video på nett, men det er borte). Det er sju stående og sju liggende/sittende mageøvelser ispedd litt cardio. Gikk, fint, selv om jeg trengte noen få pauser. Magen er dessuten veldig lite pen nå pga den månedelige grunnen, så prøvde å ikke se på den mens jeg trente! :P

Etterpå tok jeg videoen Shaun T la ut i går, han har lagt dem ut sent for meg i det siste, og ikke dagen før som han pleier, så da må jeg ta det neste dag. Fortsatt CCLUA. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så rart det som skjer med magen den gangen i måneden! :daane: Skikkelig irriterende altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig! Leste et sted "syns du at du ser tjukk ut når du har mensen? Det er fordi du ER det, fordi kroppen er så full av vann!" Takk for den! :P

Tok The Challenge fra P90X3 i dag. Det er den hvor du skal velge deg et nummer på pushups og pullups og det er masse variasjoner av dem. Du skal klare å ta like mange hele halvtimen. Jeg prøvde meg på 5 pullups denen gangen også, 10 med strikk (Mye lettere), og 15 pushups. Det gikk fint. Men med strikk klarte jeg 25, for det var som sagt MYE lettere. Pushups holdt det med 15.

Hadde vondt i hodet og var sliten før økta, glad jeg gjorde det likevel, hodepinen gikk vekk og jeg følte meg mye bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Ja, også blir man større uansett hva man spiser når man har mensen. Det er skikkelig irriterende!

Så bra du ble bedre etter trening. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg glemte visst å skrive her i går!

Da tok jeg og kjæresten CVX fra P90X3. Det er en cardio-økt med vekt. Man holder en vekt under alle øvelsene, som lunges og hopping rundt om kring. Moro! :trene:

I dag hadde jeg skikkelig lyst på en Insanity-økt igjen, og tok en som heter Pure Cardio. Det er nettopp det, i førti minutter, med en tøye-pause i midten. Veldig høyt tempo, og svetten siler. Men med unntak av at jeg måte sette ned knærne noen få sekunder på den aller siste øvelsen (push up jacks) klarte jeg hele helt uten pause!! Har lest hva jeg har skrevet om det i fjor, og jeg trengte flere pauser. Selv de som er med i videoen har pauser! :hoppe: Var fullstendig utslitt og litt svimmel etterpå, så da ble det ikke noe Shaun T-ekstra.

Håper ikke jeg bryter ned musklene jeg bygger under styrkevideoene ved å ta harde cardioøkter innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det P90X3-dag igjen, og det var The Warrior, som er både kondisjon og styrke, men mest det siste. Endel pushups og noe burpees. Det er tungt, men har ingen problemer med å fullføre, og trenger ikke pauser heller. Kjenner det likevel godt i armene etterpå!

Tok Shaun T sin økt fra fredag etterpå, siden jeg ikke har gjort øktene hans på en stund. Prøve å catch up i morra og ta man-tirs-ons, men i dag ble det den siste med Cardio Cardio Upper Lower Abs. Den siste var DRITTUNG, ellers gikk det fint.

Merker jeg syns dette med mat er litt vanskelig - å spise nok. Nå har jeg jo fått fitbit, og den måler hvor mye jeg brenner på en hel dag. Hvordan skal jeg da tilpasse maten etter det? Den kan feks si at jeg har brent i underkant av 2000 kcal på en dag med mye turer med hund og hest og en aktiv treningsøkt + at den beregner vanlig stillesittende forbrenning også. Hva skal jeg da spise kacl-messig? Jeg har fra slankeperioden min vært vant til å tenke at jeg skal spise mellom 1200 og 1500, men har ligget på 1500 til 1800 kanskje etterpå. Jeg teller ikke lenger, prøver bare å velge sunt, men jeg tenker at jeg kanskje spiser for lite når jeg trener så mye. Men det er så vanskelig å finne nok som er både sunt og ikke tar hundre år å lage og ikke inneholder gluten og helst ikke melkeprodukter! :bond: Jeg har beregna spisingen uten å beregne trening sånn veldig, og det skal man jo egentlig ikke, men jeg blir så sliten i hjernen av tall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Du skal jo spise 2000 kcal om dagen minst, du må spise minst det du forbrenner, og du slanker deg ikke mer :opplyser: Du er også aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig, ass!

Tror jeg ligger ganske bra an foreløpig i dag, da. Spiste en liten skål havregryn med kanel og honning til frokost, og etter trening spiste jeg speilegg og salatkylling som jeg strekte sammen, krydra og hadde salat til. Pluss en proteinshake.

I dag tok jeg Gamma Extreme Circuit fra T25. Den var skikkelig tung i dag etter det vi gjorde i går. Prøvde meg med 3.5 kilo på de fleste øvelsene, men måtte flere ganger over på 2 kg, og i tricep pushups måtte jeg ha pauser. Slitsomt!!

Etterpå tok jeg tre Shaun T-videoer fra Facebook, så jeg er ajour denne uka. Altså videoene hans fra mandag, tirsdag og onsdag. Alle var cardio-vidoer, men den siste var med kun modifiserte versjoner. Slitsomt nok når jeg gjorde den til slutt. Tok vanlige burpees der det skulle være walking burpees, da. Ellers gjorde jeg som han sa.

Tung i muskla i dag, bra morgendagens video er den som er litt pilates-aktig, mye roligere trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en slags rest day, eller det var jo trening, men mye roligere. Dynamics, heter den, det er en slags stretch-pilates-ish-video. Bilr skikkelig svett og anstrengt av den, men kjenner det er bra for kroppen med en såpass rolig dag.

Matmessig har det vært en rar dag, har spist lite fordi jeg bare har sitti foran dataen og vært i stallen. Spiste litt nøtter før middag for å få opp kaloriene, da. Og middag var bare en sånn ferdigpose fra Findus med kylling, grønsaker og ris oppi. Og litt rester fra gårsdagens kyllinggryte. Frokost var masse havregryn med banan og honning og mandelmelk + en linfrøknekke med strandaskinke. Og så var det litt gulerøtter og en slags proteinbarterning-greie som jeg "lånte" fra søstera mi som er helt supermatpulverfreak. Ble ikke mett av det, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det ganske sein trening i forhold til hva jeg hadde tenkt, for jeg måtte få unna noe jobbgreier. Jeg var lenge i tvil om hva jeg skulle velge, og endte med å ta Total Body Circuit (den ligger her enn så lenge). Det er en video i Alpha-runden, altså programmet som er de første fem ukene, men jeg trodde det skulle være mindre tungt... Det var det IKKE!!! Driiittungt, massevis av plankegreier og litt mer plankegreier og så pushupsopplegg og gud og pine. Alt fram til den intervallen gikk kjempebra og jeg bare "hmm, jeg er i sååå bra form, jeg kan sikkert ta en video til etterpå".

Fast forward til et kvarter etterpå, og jeg ligger i en svettepøl på gulvet! :P

Så tok jeg Shaun T sine videoer fra i går og i dag. I går filma han ikke, han bare skrev en liste. Så det var følgende fem øvelser, ett minutt på hver:

1. Fast jumping jacks
2. Jump squats
3. Switch kicks
4. Push up jacks
5. Globe jumps

Dagens video var denne her, den siste var mest slitsom. Tungt i dag, men ble ferdig. Armene mine er helt utslitt, så blir artig å bruke dem igjen til pullups og sånt i morra! :P

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, den skal visst være helvetes-greier, den! :fnise:
Jeg skrev om det i den ene facebook-gruppa, at jeg følte den var verre enn en som et 40 min med full pinne cardio som jeg tok på mandag, og det var det noen som var enige i. Alle de plankegreiene etter hverandre, blir såå sliiteeen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det Total Syngergistics fra P90X3 igjen. Det er core focus hele tiden, men med pullup-bar og manualer. La på litt mer vekt på en manual (fordi de fleste øvelsene er med bare én). Så da veide vi dem. Og det viste seg at den jeg har trodd er 3.5 var 4, så da var det ikke så rart jeg har slitt litt og tenkt at det var da voldsomt så mye tyngre den var enn 3 kg! :P La på den andre til 6, og klarte faktisk ganske mange øvelser med den, det var kult. Merker at jeg er litt sterkere i pullupbaren også, selv om vi ikke gjør de øvelsene så ofte, og jeg må hoppe enten fra gulvet eller terskelen for hver gang.

Tunge greier, særlig etter TBC i går! I morra er det den med tape på gulvet igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må prøve! Ender lissom alltid med litt for lite spising fram til middag og så masse middag. Spiser jo, altså, går ikke rundt og er sultnen. Men vet ikke alltid om det blir nok, og det blir mye det samme!

I går var det Agility X, den med tape på gulvet. (Den finnes fortsatt tilgjengelig på nett). Syns det går bra med den nå, bortsett fra at jeg tidvis er noe ukoordinert. Og tror jeg lagde dem litt for lange. Så på nett hvor det sto at de skulle være four feet, som er 21 cm. Men det er jo forskjell på hvor langt jeg klarer å ta utfall og hvor langt en høy mann klarer det. Så jeg skjønner ikke at lengden kan være ment å være lik for alle. Jaja, det gikk i alle fall fint, moro å trene med min kjære fremdeles. Holder på å tråkke på hverandre noen ganger, men!

I dag hadde jeg lyst på en skikkelig cardio-økt, så da tok jeg Max Interval Circuit fra Insanity. Det er tre intervaller, som alle gjentas tre ganger. Hvis du har lyst til å lese detaljer om øvelsene finnes det her.

Det var skikkelig slitsomt, og jeg trengte noen få pustepauser, men jeg stoppa aldri helt opp og lot videoen gå flere steg som jeg har gjort tidligere, og jeg klarte side-suicide-jumps, som på en måte er en sidelengs burpee, helt uten problemer, noe jeg overhodet ikke greide i det hele tatt sist jeg tok dette, som var i fjor på omtrent denne tida. Så det å trene hver dag og trene mer styrke har gjort underverker.

Dryppende svett og full av ny energi etterpå! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut! :nigo: Gleder meg til jeg kan ta lengre økter. Når skolen starter, får jeg livet tilbake (aka tid til å gjøre noe annet enn jobbe). :strix:

Har forresten gjort noen flere av de T-Shaun øktene, de er j**** effektive. STØL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kult at Shaun T -øktene hjelper deg! :nigo: De er veldig effektive, spesielt til at de er så korte!

Denne uka har han visst annet å gjøre enn å legge ut sånne, da.

I går var det X3 Yoga, liker det fortsatt ikke, føles som en blanding av tøying, vanskelig frustrasjon og rot. Blir ikke ordentlig svett engang fordi jeg ikke greier å gjøre det man skal ordentlig. Så det føltes nesten som en rest day med overaktiv tøying. Tror likevel jeg får effekt og blir støl, det bare føles snodig når jeg holder på!

I dag ville jeg trene abs og cardio, så jeg tok to videoer. Først Core Speed fra T25, som er kjappe repetisjoner, hopping, burpees, bokseøvelser, squats - alt mulig, fortere og fortere for hver runde. Etterpå tok jeg Cardio Abs fra Insanity som er bare et kvarter med mageøvelser, først med tempo og så sittende (man sitter som en c og løfter beina på ulike måter), i tilegg endel planke.

Var trøtt og umotivert i dag tidlig, men nå føler jeg meg klar for dagen på en mye bedre måte!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det. Følger han på facebook nå. :lur:

Så bra du klarte å trene sånn selvom du var trøtt og umotivert! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!

Skal trene The Challenge (den hvor man setter et nummer og må ta like mange pullups og pushups gjennom hele økta) etterpå.

Hadde en liten sprekk her nå hvor jeg ble så stressa av at jeg plutselig fikk mitt første jobbintervju (har søkt på 14 stillinger og dette er første gang jeg har fått tilbakemelding), selv om jeg er superusikker på om det er en jobb jeg egentlig egner meg til....at jeg kjøpte en boks cola zero, en daimbolle og en smørbukksjokolade. :spise: Ikke bra, men jeg bare måtte. Det er til gjengjeld veldig veldig sjelden at jeg får sånn "herregud, for mye å tenke på, må spise usunt"-greier. Godt var det, i alle fall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...